Hei saako perheenpäivähoitaja

kokemustalapsistaon

paljon palkkaa? Jos olisi vaikka 8 lasta niin paljon yhdestä tienaa??? Olis kiva homma, ei tarvis mennä aamusin mihkää eikä ulos jos ei haluu.
Jos se ois 40 e lapsi ja ruokarahat siihen päälle, jotain 10/pvä, niin tienais mukavasti.
8x40 =320 10 = 330 e päiässä Viikko 5 x 330 = 1650 e ja kuussa 4 x 1650 = 6.600 e/kk

Voiskohan ryhtyy perheenpäivähoitajaksi.
Verot tietty menee.

Vitsi ihan hyvä liksa.

48

378

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 1säpappa

      En tiedä paljonko tienaavat, mutta perhepäivähoitajilla ei kai koskaan ole kahdeksaa lasta. Oman lapseni hoitajalla oli muistaakseni 4½ lasta.

      Ulkoillahan perhepäivähoitajan tietysti täytyy päivittäin.

      • mistäkohtaa

        lapsi katkaistiin; sivuttain vai pystysuunnassa:=)


      • 1säpappa
        mistäkohtaa kirjoitti:

        lapsi katkaistiin; sivuttain vai pystysuunnassa:=)

        Puolikas tarkoittaa osa-aikaista.


      • mikseilapsen
        1säpappa kirjoitti:

        Puolikas tarkoittaa osa-aikaista.

        oma isä voi olla osa-aikainen lastensuojelun perättömin selvityksin vainotessaan lasta ja isää..


      • sinä.se.jaksat
        mikseilapsen kirjoitti:

        oma isä voi olla osa-aikainen lastensuojelun perättömin selvityksin vainotessaan lasta ja isää..

        Antaessaan lausunnossaan perättömästi väittäessään ja kuinkas ollakaan Raisiossaan...

        Puskista huutelija taas löysi tiensä palstoille..


    • jkiop

      Taisi jäädä kulut laskematta ap:tä. Perhepäivähoitajan palkka ei voi ylittää päiväkodin palkkoja, joten katsopa vähän heidän palkkatietojaan vaikka palkka,com .
      Kyllähän työtä tehdään palkan vuoksi, mutta lapsien hoitaminen on vaativaa ja rankkaa työtä. Hoidat ruuat lapsille, virikkeet lapsille, päiväunet. Ulkoiluttamiset ja päälle pukemiset, puhtauden. Koti vaatii paljon siivoamista. Tätä työtä pitäisi arvostaa paljon korkeammalle.

      • missääneimainita

        ettei saa maksaa enemmän kuin päiväkodin "palkat". Tes määrittää minimipalkan, aina saa toki maksaa enemmän, jokainen määrittelee palkkaneuvotteluissa itse oman vaa timuksensa palkkauksessa, joka joko maksetaan tai ei.


      • hmmmmmmm
        missääneimainita kirjoitti:

        ettei saa maksaa enemmän kuin päiväkodin "palkat". Tes määrittää minimipalkan, aina saa toki maksaa enemmän, jokainen määrittelee palkkaneuvotteluissa itse oman vaa timuksensa palkkauksessa, joka joko maksetaan tai ei.

        Nyt en mene varmuuteen, mutta käsittääkseni perhepäivähoitajat saavat palkan kunnalta, eikä kunnan kanssa pahemmin voi käydä palkkaneuvotteluja.

        Voi olla, että ehkä olisi jollain tavalla mahdollista hoitaa perhepäivähoito myös täysin yksityisenä, mutta sitä tuskin perhepäivähoitajat pahemmin tekevät. Ainakin se tekisi paljon lisää paperitöitä yrittäjälle. Tällaisissa tapauksissa kai perustetaan mieluummin yksityinen päiväkoti.


      • ainavoi
        hmmmmmmm kirjoitti:

        Nyt en mene varmuuteen, mutta käsittääkseni perhepäivähoitajat saavat palkan kunnalta, eikä kunnan kanssa pahemmin voi käydä palkkaneuvotteluja.

        Voi olla, että ehkä olisi jollain tavalla mahdollista hoitaa perhepäivähoito myös täysin yksityisenä, mutta sitä tuskin perhepäivähoitajat pahemmin tekevät. Ainakin se tekisi paljon lisää paperitöitä yrittäjälle. Tällaisissa tapauksissa kai perustetaan mieluummin yksityinen päiväkoti.

        itse päättää, joko kunta maksaa tai ei; mikäli ei maksa on kunta ilman perhepäivähoitajaa...riittävän kauan kun on ilman niin alkaa rahaa löytymään.. jokainen päättää itse millä ansiotasolla töihin menee, siihen ei ole kunnalla ja
        tessillä mitään sanomista. Ei varmasti ole paperitöillä mitään merkitystä mikäli ansio on esim. 3000 eur/ kk enemmän, aina löytyy tilitoimistoja ym. alansa ammatti-laisia ja nämä kustannuksethan ovat aina verotuksessa yrittäjille vähennyskelpoisia.


      • ainaksi_kaks_paperia
        ainavoi kirjoitti:

        itse päättää, joko kunta maksaa tai ei; mikäli ei maksa on kunta ilman perhepäivähoitajaa...riittävän kauan kun on ilman niin alkaa rahaa löytymään.. jokainen päättää itse millä ansiotasolla töihin menee, siihen ei ole kunnalla ja
        tessillä mitään sanomista. Ei varmasti ole paperitöillä mitään merkitystä mikäli ansio on esim. 3000 eur/ kk enemmän, aina löytyy tilitoimistoja ym. alansa ammatti-laisia ja nämä kustannuksethan ovat aina verotuksessa yrittäjille vähennyskelpoisia.

        En kanssa ymmärrä tuollaisia "paljon paperitöitä" -heittokirjoittajia. Asiasta ei tiedetä, luullaan vain ja sen perusteella kirjoitetaan "faktoja".

        Tämä maa luulijatietäjien luvat maa.


      • hmmmmmmm
        ainaksi_kaks_paperia kirjoitti:

        En kanssa ymmärrä tuollaisia "paljon paperitöitä" -heittokirjoittajia. Asiasta ei tiedetä, luullaan vain ja sen perusteella kirjoitetaan "faktoja".

        Tämä maa luulijatietäjien luvat maa.

        Aina sanotaan, ettei tyhmä ole se joka pyytää, vaan se joka maksaa.


        Tosiasiass on tyhmää pyytää liikaa jos meinaa saada myytyä, sillä silloin ei saa mitään.

        Jos yrittää perustaa yksityisen päiväkodin, niin on täysin fakta, että siitä seuraa paljon paperitöitä. Paperityöt taas vievät aikaa, tai mikäli palkkkaa siihen ylkopuolisen, niin se maksaa.


      • jamaksun
        hmmmmmmm kirjoitti:

        Aina sanotaan, ettei tyhmä ole se joka pyytää, vaan se joka maksaa.


        Tosiasiass on tyhmää pyytää liikaa jos meinaa saada myytyä, sillä silloin ei saa mitään.

        Jos yrittää perustaa yksityisen päiväkodin, niin on täysin fakta, että siitä seuraa paljon paperitöitä. Paperityöt taas vievät aikaa, tai mikäli palkkkaa siihen ylkopuolisen, niin se maksaa.

        saa hoitopalkkiona takaisin verotuksessa vähentää ja sossukin auttaa yhruikkuu-


      • Lapsi.hoitoon
        ainavoi kirjoitti:

        itse päättää, joko kunta maksaa tai ei; mikäli ei maksa on kunta ilman perhepäivähoitajaa...riittävän kauan kun on ilman niin alkaa rahaa löytymään.. jokainen päättää itse millä ansiotasolla töihin menee, siihen ei ole kunnalla ja
        tessillä mitään sanomista. Ei varmasti ole paperitöillä mitään merkitystä mikäli ansio on esim. 3000 eur/ kk enemmän, aina löytyy tilitoimistoja ym. alansa ammatti-laisia ja nämä kustannuksethan ovat aina verotuksessa yrittäjille vähennyskelpoisia.

        Et taida olla perillä asioista.
        Odotas nyt ensin aikuistumistasi, käy sitten lastenhoitokursseja ja kouluttaudu varhaiskasvattajaksi, niin sitten voit ehkäpä saada alalta töitä.
        Kuvitteletko, että yhteiskunta antaisi lapsensa kenelle tahansa rahan perään juoksevalle ihmiselle, jolla ei olisi mitään kokemusta taloudenpidosta, lastenhoidosta puhumattakaan?


    • tavallinen-äiti

      Olet tosi pätevä, jos pystyt hoitamaan kahdeksaa lasta. Itse en ikinä pystyisi.

      • ryhdyerakoksi

        Oho, mun tuttavallani on 10 lasta, ei ole lessus, ihan normi perhe, mutta niin vaan ystäväni hoitaa kymmen lasta ettei mitään.
        Sun ei kannata tehdä yhtään jos haluat van laiskotella.


      • voipyhäyksinkertaisuus

        Pölhö, ei ne nyt kaikki kymmenen ole alle 3-5 vuotiaita.


      • Miettikää
        ryhdyerakoksi kirjoitti:

        Oho, mun tuttavallani on 10 lasta, ei ole lessus, ihan normi perhe, mutta niin vaan ystäväni hoitaa kymmen lasta ettei mitään.
        Sun ei kannata tehdä yhtään jos haluat van laiskotella.

        Ikävä kyllä noissa suurperheissä isommat katsoo pienempiensä perään, aikamoinen vastuu 10-vuotiaalle vahtia ulkona pienempiänsä. Olen monesti miettinyt et jos jotain vakavaa sattuu niin tämä isoin lapsi kantaa varmasti syyllisyyttä koko loppuelämänsä.


      • Eialle4tonnin
        ryhdyerakoksi kirjoitti:

        Oho, mun tuttavallani on 10 lasta, ei ole lessus, ihan normi perhe, mutta niin vaan ystäväni hoitaa kymmen lasta ettei mitään.
        Sun ei kannata tehdä yhtään jos haluat van laiskotella.

        Ikä? Perhepäivähoitajalla on hoidettavat kaikki alle 6-vuotiaita.
        Kun puet ne 8 lasta ulkovaatteisiin ja ulkoilet heidän kanssaan 2 h, kuka tekee sillä aikaa lounaan? Lapsille on oltava vähintään kaksi välipalaakin. Missä he nukkuvat päivunet? Kunnan edustaja tarkistaa kotisi siisteyden, missä vaiheessa siivoat? 8 lasta tarvitsee paljon tilaa. Montako kymmentä neliötä asunnostasi on lastenhoitoa varten? Kuka tekee puolestasi ruokaostokset? Tarvitset auton, jolla kuljetat ruokatarvikkeet kotiin. Lasten kanssa et voi kauppan mennä, ostokset teet sitten, kun lapset ovat lähteneet illalla.
        Nämä mm. ovat niitä asioita, jotka eivät sinua kiinnosta, pahus vaan, että et saa sitä isoa palkkaakaan, jos nämä pikkujutut on tekemättä.


      • Raisionsossusyyllinen
        Eialle4tonnin kirjoitti:

        Ikä? Perhepäivähoitajalla on hoidettavat kaikki alle 6-vuotiaita.
        Kun puet ne 8 lasta ulkovaatteisiin ja ulkoilet heidän kanssaan 2 h, kuka tekee sillä aikaa lounaan? Lapsille on oltava vähintään kaksi välipalaakin. Missä he nukkuvat päivunet? Kunnan edustaja tarkistaa kotisi siisteyden, missä vaiheessa siivoat? 8 lasta tarvitsee paljon tilaa. Montako kymmentä neliötä asunnostasi on lastenhoitoa varten? Kuka tekee puolestasi ruokaostokset? Tarvitset auton, jolla kuljetat ruokatarvikkeet kotiin. Lasten kanssa et voi kauppan mennä, ostokset teet sitten, kun lapset ovat lähteneet illalla.
        Nämä mm. ovat niitä asioita, jotka eivät sinua kiinnosta, pahus vaan, että et saa sitä isoa palkkaakaan, jos nämä pikkujutut on tekemättä.

        ja tekee lounaan, välipalan. Kunnan edustajalla ei ole oikeutta tunkeuttua toisen asuntoon perusteettomin ja perättömin selvityksin..kunta tekee ostokset tai hommaa auton kunnan kustannuksella, kuljettaa ruokaostokset. Lasten kanssa voi mennä kauppaan, sitä ei mikään laki kiellä. Nämä mm. ovat niitä asioita, jotka eivät Raision sossua kiinnosta vieraannuttaessaan lapsia isästään yhteistyössä äidin kanssa perättömin "viranomais" selvityksin, lausumin mitä oikeasti on tapahtunut ja lapset oikeasti lausuneet, pahus vaan, että sossu ei saa sitä isoa palkkaakaan, jos nämä pikkujutut on tekemättä.


      • Eialle4-tonnin
        Raisionsossusyyllinen kirjoitti:

        ja tekee lounaan, välipalan. Kunnan edustajalla ei ole oikeutta tunkeuttua toisen asuntoon perusteettomin ja perättömin selvityksin..kunta tekee ostokset tai hommaa auton kunnan kustannuksella, kuljettaa ruokaostokset. Lasten kanssa voi mennä kauppaan, sitä ei mikään laki kiellä. Nämä mm. ovat niitä asioita, jotka eivät Raision sossua kiinnosta vieraannuttaessaan lapsia isästään yhteistyössä äidin kanssa perättömin "viranomais" selvityksin, lausumin mitä oikeasti on tapahtunut ja lapset oikeasti lausuneet, pahus vaan, että sossu ei saa sitä isoa palkkaakaan, jos nämä pikkujutut on tekemättä.

        TIETENKÄÄN laki ei kiellä sinua menemästä 8 alle kouluikäisen lapsen kanssa kauppaan. Olin vain sitä mieltä, että et onnistuisi kauppareisustasi heidän kanssaan, mutta mielikuvitukseni kyllä on avuksi: Mielenkiinnolla seuraisin, kuinka selviäisit ostoksistasi sen lauman kanssa. Voi kai ne sitoa johonkin talutushihnaan? Jos yksi kaatuu tai saa hepulin, voinet sitoa narun rattaisiin ja jatkaan ostosten tekemistä rauhallisesti ja keskittyneesti. - Tai mieluummin ulos, sinnehän koiratkin jätetään narun päähän.
        Kun sinulla on noin suuret suunnitelmat, olet varmaan saanut koulutuksen pikkulasten kasvattamisessa, niin että pystyt käsittelemmään heitä malttiasi menettämättä.
        Olisi myös mukava nähdä ateriointisi heidän kanssaan. Jos kuvittelet, että joku taho valmistaa sapuskat, niin niissä ei ole vaihtoehtoja. Yksi ei syö yhtä, toinen toista, sinun pitää ronkkia pois paprikat Maijalta, sipulit Kallelta, Kerttu ei syö kuin perunaa, Matti haluaa makaroonia ilman juustoa. Veikko ei syö voileipää, jollei siinä ole juustoa päällä... siinä on vain 5 oikuttelijaa, loput 3 syövät mitä vaan, mutta kaksi nuorimmaista pitää syöttää, ja se kolmanneksi nuorin kaataa aina maitomukin. Tämä tietenkin esimerkki kevyimmästä päästä, koska en halua maalata piruja seinälle.
        Onnea valitsemallasi tiellä. Mikään palkka ei varmastikaan tunnu liialliselta tämän joukon kanssa.


      • Hommaalöytyy
        Eialle4-tonnin kirjoitti:

        TIETENKÄÄN laki ei kiellä sinua menemästä 8 alle kouluikäisen lapsen kanssa kauppaan. Olin vain sitä mieltä, että et onnistuisi kauppareisustasi heidän kanssaan, mutta mielikuvitukseni kyllä on avuksi: Mielenkiinnolla seuraisin, kuinka selviäisit ostoksistasi sen lauman kanssa. Voi kai ne sitoa johonkin talutushihnaan? Jos yksi kaatuu tai saa hepulin, voinet sitoa narun rattaisiin ja jatkaan ostosten tekemistä rauhallisesti ja keskittyneesti. - Tai mieluummin ulos, sinnehän koiratkin jätetään narun päähän.
        Kun sinulla on noin suuret suunnitelmat, olet varmaan saanut koulutuksen pikkulasten kasvattamisessa, niin että pystyt käsittelemmään heitä malttiasi menettämättä.
        Olisi myös mukava nähdä ateriointisi heidän kanssaan. Jos kuvittelet, että joku taho valmistaa sapuskat, niin niissä ei ole vaihtoehtoja. Yksi ei syö yhtä, toinen toista, sinun pitää ronkkia pois paprikat Maijalta, sipulit Kallelta, Kerttu ei syö kuin perunaa, Matti haluaa makaroonia ilman juustoa. Veikko ei syö voileipää, jollei siinä ole juustoa päällä... siinä on vain 5 oikuttelijaa, loput 3 syövät mitä vaan, mutta kaksi nuorimmaista pitää syöttää, ja se kolmanneksi nuorin kaataa aina maitomukin. Tämä tietenkin esimerkki kevyimmästä päästä, koska en halua maalata piruja seinälle.
        Onnea valitsemallasi tiellä. Mikään palkka ei varmastikaan tunnu liialliselta tämän joukon kanssa.

        Monet ovat myös allergisia muutamille ruoille, tai keliakiaa sairastavia, heille pitää tehdä ,tai tilata eri ruoat.


    • tavallinen-äiti

      ryhdyerakoksi ja voipyhäyksinkertaisuus, myös te olette päteviä, jos teillä on kokemusta kahdeksan lapsen hoidosta, niin ettei mitään sattunut ja lapset ovat tyytyväisiä. Onnittelut!
      Itse olen hoitanut kaksi omaa ja nyt usein neljää sukulaislasta. Mustelmia tulee ja hermot on pinnassa. Mutta en leventele osaamisellani, hengissä ovat selvinneet ja ikävöivät jos olen pois.

      • Voipyhäyksinkertaisuus26

        Minun kommenttini oli tuolle "ryhdyerakoksi"Lissulle , nämä mobiililaitteet tekee kepposia.


      • Voipyhäyksinkertaisuus69
        Voipyhäyksinkertaisuus26 kirjoitti:

        Minun kommenttini oli tuolle "ryhdyerakoksi"Lissulle , nämä mobiililaitteet tekee kepposia.

        Minun kommenttini oli tuolle "viranomais" RaisionsossuLissulle , nämä mobiililaitteet
        tekee kepposia.


    • niiseonki

      yhtä hoitajaa kohti ei saa olla enempää kuin se 5 lasta ..aloitetaanpa siitä.ja et tienaa oikeastaan mitään..verottaja hoitaa hommansa

    • kukaaeivoimitää

      vaiks hoitaisin 25 lasta yhtä aikaa ei kukaa ei ees sairas sossu..

    • uriurieruieuieueri

      Yksityinen perhepäivhoitaja voi ottaa vaikka 20 lasta, sitä ei kukaan kiellä. Ja kun yhdestä kersasta ottaa 1500 e kk niin se on hyvä potti jo 5 lapsesta.

      • Otkovähäntyhmä

        Noilla liksoilla et saa yhtään hoidokkia , siis tulosi on puhdas nolla.


    • Pph_

      Voi elämä näitä aloituksia välillä. Lähtökohtaisesti ensinnäkin pph:n työ on vaativaa ei pelkkää oleilua. Lapset tarvitsevat jokapäiväisen ruoan, ulkoilun ja levon. Pph itse vastaa hoitopaikan siisteydestä ja hoitopäivän virikkeistä. Ja ihan oikeasti tämän työn lähtökohta on se, että on pidettävä lapsista ja tykättävä itsenäisestä työstä ja tämän lisäksi täytyy viihtyä kotona ja pph:n perheen täytyy hyväksyä hoitolapset ja heidän perheensä ja pph:n omien lasten on opeteltava jakamaan lelut ja äiti, kokemuksesta voin sanoa ettei ole aina helppoa.

      Voihan yksityisenä pph:na hinnan tietty määritellä itse,mutta jos hinta on kallis niin harva perhe suostuu maksamaan kallista hoitomaksua ellei sitten satu tuntemaan paljon rikkaita perheitä.
      Kunnallisen pph:n palkalla ei kyllä rehvastella, varsinkaan jos aletaan tuntipalkkaa laskemaan (aika moni pph valmistaa ruoat ja siivoa ns. työajan ulkopuolella). Jos työajan ulkopuolella tehty työ lasketaan mukaan päivät venyvät helposti 10-12 tuntisiksi.

      Ihan vinkkinä vaan ihmiset, ottakaapas asioista selvää ennen kun tulette tänne mitä sattuu selittämään. Noin palkkatiedotkin saa katsokaas vaikka googlettamalla, yllättävää eikö:)

      • niih

        Lapsettomat tietävät miten helppoa lasten kanssa on ja miten paljon siitä saa rahaa tekemättä oikeastaan mitään.


      • helppooheinätekokuin

        Siivoojafirmoja on olemssa, ne tulee siivoo, ruokapalvelusta saa ruuat, ja ulos ei taravi mennä jos ei haluu. Lapset leikkii keskenään-


      • jasossusiunaa
        helppooheinätekokuin kirjoitti:

        Siivoojafirmoja on olemssa, ne tulee siivoo, ruokapalvelusta saa ruuat, ja ulos ei taravi mennä jos ei haluu. Lapset leikkii keskenään-

        ja valehtelee tuomioistuimessa yhteistyössä lapsen olosuhteet, toiveet ja lausunnot perättömässä lau-sumassaan..


      • Pph_
        helppooheinätekokuin kirjoitti:

        Siivoojafirmoja on olemssa, ne tulee siivoo, ruokapalvelusta saa ruuat, ja ulos ei taravi mennä jos ei haluu. Lapset leikkii keskenään-

        Just ja perhepäivähoitajan palkalla on varmaan sun mielestä varaa tohon kaikkeen. Olen ollut oman urani alussa kunnallisena ja voin sanoa et ei sillä palkalla ainakaan, katsos kun se palkka on siinä 1400-1800 riippuen kunnasta ja siitä tietty verot pois. Nyt kun olen yksityisenä niin tienaan ihan kohtuullisesti, mutta ei tälläkään palkalla vielä kuuhun mennä varsinkaan jos tätä tienistiä vertaa hoitoalan muihin palkkoihin ja suhteuttaa sen työmäärään. Jos ostaisin nuo mainitsemasi palvelut kodin ulkopuolelta niin en kyllä pystyisi maksamaan itselleni juurikaan palkkaa.
        Ja vähän veikkaan et sun laiselle ihmiselle tuskin kovin moni vanhempi antaisi lapsiaan hoitoon. Mielestäni ulkoilu on yksi tämän työn eduista. Ja sinunlaisellesi keskenkasvuiselle tiedoksi että perhepäivähoitaja=varhaiskasvattaja, jos et tiedä mitä se tarkoittaa niin meneppä takas kotias kasvamaan ja siinä sivussa selvitä mitä se tarkoittaa!!


    • Hulluuuuuuuu

      Ei tolta Raisio-vouhottajalta saa yhtään ainutta järkevää vastausta. Jos joku noista kirjoituksista jotain tolkkua ottaa niin voisitteko kiltit kertoa mistä niissä oikeen on kyse?

      • ilmoitustoimitettu

        poliisille.


      • Hulluuuuuu
        ilmoitustoimitettu kirjoitti:

        poliisille.

        Etpä ole pekkaa parempi sinäkään, haukut täällä, ihmisistä mitään tietämättä, heitä yhruikuiksi! Et tee kuule vaan se ilmoitus ihan vaan itestäs! Kyllä näillä palstoilla on sit vaikka minkälaisia kirjoittajia jotka luulee itsestään vaikka mitä, ohhohhoijaa!!!!


      • oletkos
        Hulluuuuuu kirjoitti:

        Etpä ole pekkaa parempi sinäkään, haukut täällä, ihmisistä mitään tietämättä, heitä yhruikuiksi! Et tee kuule vaan se ilmoitus ihan vaan itestäs! Kyllä näillä palstoilla on sit vaikka minkälaisia kirjoittajia jotka luulee itsestään vaikka mitä, ohhohhoijaa!!!!

        nyt sekoittanut jotain; En ole haukkunut. Eipä ole
        tarvetta tehdä itsestä; "viranomaisista" kyllä. Mitäpä luulet; äidin ja "viranomaisten" vieraannuttaessa lap-
        sia tarkoitushakuisesti omasta isästään tarkoitusha-kuisella yksinhuollolla perättömin "viranomais"lausu
        min, selvityksin mm. tuomioistuimessa lapsen olosuh-teista, toiveista ja lausuunnoista vastoin mitä oikeasti
        on tapahtunut ja lapset, "viranomaiset" oikeasti omas-
        sa selvitystyössään äidille lapsen edun mukaisena lau-
        suneet, suosittaneet eli yhteishuolto ja lapsen laajat tapaamisoikedet, asuminen myös oman isänsä huollos
        sa ja hoidossa.


      • Hulluuuuu

        Luepas tämä ketju uudestaan, kirjoittelet mitä sattuu etkä edes muista itse mitä kirjoitat. Taidat olla joku keskenkasvunen sun kirjoituksista päätellen. Älä tuu isääs kuule opettamaan! Meikä poika lähtee tästä duuniin kato jonkun se on sullekin elanto tehtävä! Terve!


      • oletkos
        Hulluuuuu kirjoitti:

        Luepas tämä ketju uudestaan, kirjoittelet mitä sattuu etkä edes muista itse mitä kirjoitat. Taidat olla joku keskenkasvunen sun kirjoituksista päätellen. Älä tuu isääs kuule opettamaan! Meikä poika lähtee tästä duuniin kato jonkun se on sullekin elanto tehtävä! Terve!

        nyt sekoittanut jotain; luepas tämä ketju uudestaan, kirjoittelet mitä sattuu etkä edes muista itse mitä kirjoitat. Älä tuu isääs kuule tänne opettamaan! Mei-
        kä poika lähtee tästä oikein duuniin selvittelemään
        näitä rikoksia, katos jonkun se on sullekin elanto teh-tävä! Moroo!


    • vvbvbvbvbvbvbvb

      Perhepäivähoitajalla on erittäin huono palkka, lisäksi oma koti sottaantuu ja astiat kuluu menee rikki,... omaisuus tuhoutuu. Sinun työaikasi voi alkaa 5.30 jos lapsen vanhemmat ovat vuorotöissä ja loppua 22.30.....

      Kun sattuu että vaikka kaksi lasta on viikolla vapaapäivällä, et saa palkkaa niistä päivistä.
      Ruokaamenee roskiin ennätysmäärä, eikä ruoka rahaa saa lastakohti kuin vajaa 2 e pvä, jos sitäkään. Lisäksi sinulle tulee ylitöitä joka ikinen pivä, eikä ksiitä saa palkkaa.
      Jos lapsen äiti esim. sanoo että menee käymään apteekissa töiden jälkeen, siitä tulee noin 30 min ylityötä, et saa palkkaa siitä.
      Erittäin huono työ, en ikinä alkaisi siihen.
      Oma kotisi on työpaikkasi, ja kukaan eisitä siivoom muu kuin sinä ja siitä et saa palkkaa. Pesuaineet ostat itse ne ei kuulu työpaikan etuihin eikä mikään.

      • 1säpappa

        "Kun sattuu että vaikka kaksi lasta on viikolla vapaapäivällä, et saa palkkaa niistä päivistä."

        Itse sanoin pph:lle, että mun puolestani hän saa kirjata lapsen hoidetuksi myös vapaapiävinäni, jolloin en tietenkään vienyt lasta hoitoon. En sitten tiedä kirjasiko hän vai ei.

        Hänelle muut lapset tulivat vasta vähän ennen kahdeksaa, mutta suostui kyllä siihen, että minä vein vuorotyön vuoksi lapsen jo vähän ennen seitsemää omilla hoitoviikoillani (meillä oli siis lapsen äidin kanssa vuoroviikot). Mitään ihmeempää hoitamistahan lapsessani ei aamuisin kuitenkaan ollut, sillä hän meni pph:lle saapuessaan aina suoraan jatkamaan unia ja heräsi vasta kun muut lapset olivat jo tulleet. Silti niinäkin päivinä hoitajalla oli aikaisempi herätys.

        En kyllä minäkään tosiaan kuvittele perhepäivähoidosta saavan palkan olevan hyvä edes kuukausipalkkana, hyvästä tuntipalkasta nyt puhumattakaan. Työajathan ovat väkisinkin ainakin tuntia pidemmät kuin hoidettavien lasten vanhemmilla (ja tämäkin vain siinä optimitilanteessa, että kaikkien lasten vanhemmilla olisi sama työaika). Tunti ylitöitäkin joka päivä, tekee kuukaudessa jo 21.5 ylityötuntia (vastaa lähes 3½ työpäivää), joista ei makseta ylityökorvausta.


      • Priorisointia
        1säpappa kirjoitti:

        "Kun sattuu että vaikka kaksi lasta on viikolla vapaapäivällä, et saa palkkaa niistä päivistä."

        Itse sanoin pph:lle, että mun puolestani hän saa kirjata lapsen hoidetuksi myös vapaapiävinäni, jolloin en tietenkään vienyt lasta hoitoon. En sitten tiedä kirjasiko hän vai ei.

        Hänelle muut lapset tulivat vasta vähän ennen kahdeksaa, mutta suostui kyllä siihen, että minä vein vuorotyön vuoksi lapsen jo vähän ennen seitsemää omilla hoitoviikoillani (meillä oli siis lapsen äidin kanssa vuoroviikot). Mitään ihmeempää hoitamistahan lapsessani ei aamuisin kuitenkaan ollut, sillä hän meni pph:lle saapuessaan aina suoraan jatkamaan unia ja heräsi vasta kun muut lapset olivat jo tulleet. Silti niinäkin päivinä hoitajalla oli aikaisempi herätys.

        En kyllä minäkään tosiaan kuvittele perhepäivähoidosta saavan palkan olevan hyvä edes kuukausipalkkana, hyvästä tuntipalkasta nyt puhumattakaan. Työajathan ovat väkisinkin ainakin tuntia pidemmät kuin hoidettavien lasten vanhemmilla (ja tämäkin vain siinä optimitilanteessa, että kaikkien lasten vanhemmilla olisi sama työaika). Tunti ylitöitäkin joka päivä, tekee kuukaudessa jo 21.5 ylityötuntia (vastaa lähes 3½ työpäivää), joista ei makseta ylityökorvausta.

        Aloittajahan ei ylitöitä tee, joten hän ottaa vain sellaisia lapsia, jotka ovat hoidossa määräajan sisällä. Vaippaikäisiä ei. Pitää osata syödä itse. Lastenhuoneessa ei ole huonekaluja, vain yksi (1) lelu lasta kohden. Siivoustyö on nopeaa. Ulkovaatteista vähennetään sisään tullessa vain haalari. Loput jäävät päälle. Koska lapsilla on kuuma, lastenhuoneen ikkuna on aina auki. Ulkoilua ei siis tarvita - ilma on raikas.
        Kyllä onnistuu ja palkka juoksee!


    • eilikasiahommia

      En alkasi koskaan hoiteleen toisten lapsia. Niistä ei koskaan tiedä millasia häiriköitä ovat. Olen työttömänä ollut jo vuosia tai kotiäitinä olen ollut ja hoidellut omat lapset, raha tulee säännöllisesti kuitenkin ja saa olla kotona. En vaihtaisi tätä mihinkään. Kun sitten joskus ei tarvi enää lapsiani hoidella, voisin mennä puolpäivätöihin johonkin sisätöihin missä ei likaannu eikä rasitu. Varmasti kirjasto ois semmonen missä saa vaan istua ja katella, tai joku huonekaluliike jossa ei käy paljoo asiakkaita, nekin hyyjät siellä vaan istuu ja juoruu.
      Tai voisin alkaa runoileen... kirjottaa johonkin lehteen.
      Onneks on semmoset siistit kädet ja pitkät kynnet ettei tarvi tehdä kaikkee.

      • Älävaihda

        Jatkat tätä trollien kirjoitteluu, mitä olet tehnyt jo 10 vuotta ja nostat korvauksii.


    • lapsellaonISÄKIN

      lapsi isän huoltoon ja hoitoon..

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5369
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4785
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3036
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1653
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe