Kummaa pätkimistä

alkaamennähermot

Mikähän maksaa kun on dna laajakaista ruvennut yhtäkkiä pätkimään oikein tosissaan? Viime sunnuntaina ei saanut yhteyden kuin hetkittäin, sen jälkeen maanantai ja tiistai meni ilman ongelmia. Mutta keskiviikko, torstai ja perjantai on mennyt siten, ettei nettiin ole päässyt käytännössä lainkaan, paitsi että nyt yhteys taas ihme kyllä löytyi. Tätä ennen netti on toiminut kuukausia ilman suurempia ongelmia. ADSL-valo vain vilkuttaa päätelaitteessa. Soitin internet-tukeen, ja linja tosiaan näytti olevan alhaalla. Arvelivat, että vika voi olla modeemissa. Voiko siis olla, että modeemi on siten rikki, että sillä saa yhteyden vain silloin tällöin? Ai niin, se on muuten Telewell EA200, n. 4 kk vanha...

10

1733

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sama vika

      Sama vika on tutullakin ollut ja elisan laajakaista on sillä.siis aika kumma vika se on mutta mikä on vika????ja sitten sekin on kaikki kokeillut mutta ei se pelannut

      • @mi

        meillä pätki myös pari kuukautta, lokinkin mukaan yhteys katkesi 5 minuutin välein.
        Meillekin tyrkytettiin modeemivikaa ja vaikka mitä, vaikka vika ilmaantui tietoturvan päivityksen yhteydessä. Lähettelin lokeja ja palomuuri-ilmoituksia tietoturvan omista toiminnoista ja lopulta Elisa sitten niille jotain tekikin, huolsivat ko reslover -nimipalvelimen tiedotteittensa mukaan tms.
        Eihän ne vaan mitään myönnä, koska joutuvat korvaamaan jotenkin laskutetun palvelun, jota ei sitten kuitenkaan ole saatu. Tähän mennessä luvattu yhden kuukauden tietoturva ilmaiseksi.
        Toinen juttu on sitten se miten vaikeaa asiakaspalveluihin on saada minkäänlaista yhteyttä. Roikun valehtelematta tuntikausia puhelimessa. Palautelomakkeeseen sain vastauksen kuukauden kuluttua jne...


    • @mi

      menin ostamaan jokin aika sitten telewellin ea500 modeemin, koska haluan toisen koneen nettiin.
      En vain onnistunut sillä ollenkaan ja nyt siinä on sitten ilmeisesti bios? sekaisin ja telewellin ohjeet sen päivittämiseksi kuulostavat meikä maallikosta tosi oudoilta.
      Ja olihan muuten huonoin käyttöönotto-ohje, laitteen mukana, mihin tähän asti olen törmännyt! Parikymmentä vuotta olen kuitenkin jo jos jotakin puuhastellut näiden masiinoiden kanssa ja tämä oli ensimmäinen kun minun käsissäni on seonnut. xxxkele!
      Mutta asiana olisi, ettei sattuisi olemaan mitään vinkkiä miten sen modeemin saisi mahdollisimman vähällä vaivalla ja koko tietokonetta sotkematta kuntoon?

      • Jussi

        Siis jos modeemi meni sekaisin päivityksen aikana, se pitää flashata uudestaan TeleWellin sivuilla olevan bios palautuksen ohjeiden mukaan.
        Palauttamiseen tarvittava kone pitää olla joko intel-pohjainen tai VIA-piirisarjalla varustettu kone, jolla itse olen homman hoitanut. Päivitettäessä modeemia on tärkeää, että kaikki palomuurit on pois päältä. Jos et päivittänyt biossia, oletko kokeillut resetoida modeemin takana olevalla reset painikkeella?


      • @mi
        Jussi kirjoitti:

        Siis jos modeemi meni sekaisin päivityksen aikana, se pitää flashata uudestaan TeleWellin sivuilla olevan bios palautuksen ohjeiden mukaan.
        Palauttamiseen tarvittava kone pitää olla joko intel-pohjainen tai VIA-piirisarjalla varustettu kone, jolla itse olen homman hoitanut. Päivitettäessä modeemia on tärkeää, että kaikki palomuurit on pois päältä. Jos et päivittänyt biossia, oletko kokeillut resetoida modeemin takana olevalla reset painikkeella?

        resetoida yritin ilman mitään vaikutusta ja kun en tiedä noista intel-pohjaisista ja VIA-piirisarjoista yhtikäs mittään, niin en ole uskaltautunut biosin palauttamiseen. Hain sen päivityksen kyllä ja poltin cd:llekin, mutta sitten meni sisu kaulaan.
        Jo se, että onnistuin sotkemaan sen, kävi mielestäni vähän liian helposti niin etten oikein luota enää koko vekottimeen ohjelmineen.


      • Jussi
        @mi kirjoitti:

        resetoida yritin ilman mitään vaikutusta ja kun en tiedä noista intel-pohjaisista ja VIA-piirisarjoista yhtikäs mittään, niin en ole uskaltautunut biosin palauttamiseen. Hain sen päivityksen kyllä ja poltin cd:llekin, mutta sitten meni sisu kaulaan.
        Jo se, että onnistuin sotkemaan sen, kävi mielestäni vähän liian helposti niin etten oikein luota enää koko vekottimeen ohjelmineen.

        voit huoleta kokeilla palautusta. Telewellin sivuilta löytyvien ohjeiden mukaan kun toimit, niin huomaat kyllä jos palautus onnistui. Jos palautus ohjelma menee läpi ilman että se kyselee laitteen MAC-osoitette, se ei ole onnistunut, johtuen löytymättömästä USB portista jonka kautta palautus tehdään.


      • Weeti

        Hei,

        Missäpäin suomea vaikutat? Mulla oli sama ongelmat, kun dna pudotti linjan alas, luulin että vika oli reitittimessä ja resetoin sen kuulakynällä.

        Jos sen tekee täällä opoyn alueella, niin sitten asetukset joutuu laittamaan oikeiksi käsin.

        Ensiksi ota palomuurit pois päältä ja sitten
        ping 192.168.0.254 pitäs tulla 0% loss. Jos on 0%niin sitten explorerin osoite kenttään tuo sama 192.168.0.254 ja sen pitäs kätellä tuon modeemin kanssa. Muistaakseni userkenttään admin ja password kenttään password. Sitten pääset katsomaan noita asetuksia. Oikeat yhteyden tarjoajan asetukset saat palvelun tarjoajalta soittamalla.

        Mulla telewellin EA 500 lähti toimimaan noiden asetusten muutosten myötä, mutta verkkokortti vasta kun asensin xp:n uudestaan. (kiitos Bill)

        Jos vaikutat opoy alueella ja et saa heiltä noita modeemikohtaisia tietoja, niin kirjoita, niin kaivan ne jostain.

        Tsemppiä - Weeti


      • @mi
        Weeti kirjoitti:

        Hei,

        Missäpäin suomea vaikutat? Mulla oli sama ongelmat, kun dna pudotti linjan alas, luulin että vika oli reitittimessä ja resetoin sen kuulakynällä.

        Jos sen tekee täällä opoyn alueella, niin sitten asetukset joutuu laittamaan oikeiksi käsin.

        Ensiksi ota palomuurit pois päältä ja sitten
        ping 192.168.0.254 pitäs tulla 0% loss. Jos on 0%niin sitten explorerin osoite kenttään tuo sama 192.168.0.254 ja sen pitäs kätellä tuon modeemin kanssa. Muistaakseni userkenttään admin ja password kenttään password. Sitten pääset katsomaan noita asetuksia. Oikeat yhteyden tarjoajan asetukset saat palvelun tarjoajalta soittamalla.

        Mulla telewellin EA 500 lähti toimimaan noiden asetusten muutosten myötä, mutta verkkokortti vasta kun asensin xp:n uudestaan. (kiitos Bill)

        Jos vaikutat opoy alueella ja et saa heiltä noita modeemikohtaisia tietoja, niin kirjoita, niin kaivan ne jostain.

        Tsemppiä - Weeti

        Olen pääkaupunkiseudulla ja liian lyhyt pinnasena kävelin Elisan kauppaan ja ostin taas uuden modeemin, A-linkin, ja sillä on nyt molemmat koneet netissä verkkopihoilla, senkun laittoi piuhat kiinni ja tsekkas koneen verkkokortin asetukset - nekin oli ok sellasenaan. Tossa toi teini-ikäinen pelaa ja höpöttää pelikavereittensa kanssa vieressä - laitettiin molemmat koneet työhuoneeseen. Eli en jaksanut kuunnella pojan kiukutteluja ja menin mistä aita oli matalin ja sattu tilipäiväkin kohdalle.
        Tossa telewellissä koitin usb-ajureiden kanssa, kun en ollut vielä laitattanut verkkokorttia tähän vanhaan masiinaan ja värkkäsin niitä asetuksia vissiin kerran liikaa.
        Ei sillä päässyt enää minnekkään. Syytän tosta sekoilemisestani sen modeemin kanssa Elisaa, meidän yhteys katkes siihen aikaan joka viides minuutti - ehkä modeemi sekosi juuri siksi?
        Eli, nyt kun yhteydet toimii ja tämä uusin modeemi laitettu tulille, niin en uskalla näillä masiinoilla koittaa sitä päivitystä ja mahdollisesti sotkea taas kaikkea.
        Verkko piuhalla se kai saattaisi jotain reagoidakin...?
        Kiitos teille neuvoistanne, pakkohan se modeemi joskus on jollain koneella saada edes palautettua niille tehdasasetuksille ettei tarvitsisi heittää sitä sentään vesilinnuille vaan saisi laitettua sen edes kierrätykseen ja mahdollisesti jonkun euron takaisinkin päin.
        Näissä molemmissa koneissa on AMD:n prossut, ei Intellin, siksikin epäröin päivitysyrityksiä, enkä niistä piirisarjoista tai niiden tsekkaamisesta ole yhtään kärryillä.


      • Jussi
        @mi kirjoitti:

        Olen pääkaupunkiseudulla ja liian lyhyt pinnasena kävelin Elisan kauppaan ja ostin taas uuden modeemin, A-linkin, ja sillä on nyt molemmat koneet netissä verkkopihoilla, senkun laittoi piuhat kiinni ja tsekkas koneen verkkokortin asetukset - nekin oli ok sellasenaan. Tossa toi teini-ikäinen pelaa ja höpöttää pelikavereittensa kanssa vieressä - laitettiin molemmat koneet työhuoneeseen. Eli en jaksanut kuunnella pojan kiukutteluja ja menin mistä aita oli matalin ja sattu tilipäiväkin kohdalle.
        Tossa telewellissä koitin usb-ajureiden kanssa, kun en ollut vielä laitattanut verkkokorttia tähän vanhaan masiinaan ja värkkäsin niitä asetuksia vissiin kerran liikaa.
        Ei sillä päässyt enää minnekkään. Syytän tosta sekoilemisestani sen modeemin kanssa Elisaa, meidän yhteys katkes siihen aikaan joka viides minuutti - ehkä modeemi sekosi juuri siksi?
        Eli, nyt kun yhteydet toimii ja tämä uusin modeemi laitettu tulille, niin en uskalla näillä masiinoilla koittaa sitä päivitystä ja mahdollisesti sotkea taas kaikkea.
        Verkko piuhalla se kai saattaisi jotain reagoidakin...?
        Kiitos teille neuvoistanne, pakkohan se modeemi joskus on jollain koneella saada edes palautettua niille tehdasasetuksille ettei tarvitsisi heittää sitä sentään vesilinnuille vaan saisi laitettua sen edes kierrätykseen ja mahdollisesti jonkun euron takaisinkin päin.
        Näissä molemmissa koneissa on AMD:n prossut, ei Intellin, siksikin epäröin päivitysyrityksiä, enkä niistä piirisarjoista tai niiden tsekkaamisesta ole yhtään kärryillä.

        kun reilu viikko sitten sain omastani biossin sekaisin päivityksen aikana. Kaksi kundia kyselee
        koska pääsee nettiin. No, palautus onnistui muutaman tunnin taistelun jälkeen.
        Jos et halua rumbaan lähteä, niin ei tuo päivitys/palautus Telewellillä näytä kustantavan kuin 10€, tässä linkki: http://www.easytel.fi/huolto.shtml


    • Anonyymi

      Henkilöt jotka tekee 5 minuutin rikki koneita hakuun.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      203
      2175
    2. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      134
      1198
    3. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1073
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      23
      827
    5. 58
      806
    6. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      34
      771
    7. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      638
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      175
      584
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      46
      577
    10. Auto ajoi päälle?

      Ja pakeni luin iltapäivälehdestä. ! Ken on kuski joka tuollee teki
      Kuusankoski
      10
      560
    Aihe