Mikähän maksaa kun on dna laajakaista ruvennut yhtäkkiä pätkimään oikein tosissaan? Viime sunnuntaina ei saanut yhteyden kuin hetkittäin, sen jälkeen maanantai ja tiistai meni ilman ongelmia. Mutta keskiviikko, torstai ja perjantai on mennyt siten, ettei nettiin ole päässyt käytännössä lainkaan, paitsi että nyt yhteys taas ihme kyllä löytyi. Tätä ennen netti on toiminut kuukausia ilman suurempia ongelmia. ADSL-valo vain vilkuttaa päätelaitteessa. Soitin internet-tukeen, ja linja tosiaan näytti olevan alhaalla. Arvelivat, että vika voi olla modeemissa. Voiko siis olla, että modeemi on siten rikki, että sillä saa yhteyden vain silloin tällöin? Ai niin, se on muuten Telewell EA200, n. 4 kk vanha...
Kummaa pätkimistä
10
1441
Vastaukset
- sama vika
Sama vika on tutullakin ollut ja elisan laajakaista on sillä.siis aika kumma vika se on mutta mikä on vika????ja sitten sekin on kaikki kokeillut mutta ei se pelannut
- @mi
meillä pätki myös pari kuukautta, lokinkin mukaan yhteys katkesi 5 minuutin välein.
Meillekin tyrkytettiin modeemivikaa ja vaikka mitä, vaikka vika ilmaantui tietoturvan päivityksen yhteydessä. Lähettelin lokeja ja palomuuri-ilmoituksia tietoturvan omista toiminnoista ja lopulta Elisa sitten niille jotain tekikin, huolsivat ko reslover -nimipalvelimen tiedotteittensa mukaan tms.
Eihän ne vaan mitään myönnä, koska joutuvat korvaamaan jotenkin laskutetun palvelun, jota ei sitten kuitenkaan ole saatu. Tähän mennessä luvattu yhden kuukauden tietoturva ilmaiseksi.
Toinen juttu on sitten se miten vaikeaa asiakaspalveluihin on saada minkäänlaista yhteyttä. Roikun valehtelematta tuntikausia puhelimessa. Palautelomakkeeseen sain vastauksen kuukauden kuluttua jne...
- @mi
menin ostamaan jokin aika sitten telewellin ea500 modeemin, koska haluan toisen koneen nettiin.
En vain onnistunut sillä ollenkaan ja nyt siinä on sitten ilmeisesti bios? sekaisin ja telewellin ohjeet sen päivittämiseksi kuulostavat meikä maallikosta tosi oudoilta.
Ja olihan muuten huonoin käyttöönotto-ohje, laitteen mukana, mihin tähän asti olen törmännyt! Parikymmentä vuotta olen kuitenkin jo jos jotakin puuhastellut näiden masiinoiden kanssa ja tämä oli ensimmäinen kun minun käsissäni on seonnut. xxxkele!
Mutta asiana olisi, ettei sattuisi olemaan mitään vinkkiä miten sen modeemin saisi mahdollisimman vähällä vaivalla ja koko tietokonetta sotkematta kuntoon?- Jussi
Siis jos modeemi meni sekaisin päivityksen aikana, se pitää flashata uudestaan TeleWellin sivuilla olevan bios palautuksen ohjeiden mukaan.
Palauttamiseen tarvittava kone pitää olla joko intel-pohjainen tai VIA-piirisarjalla varustettu kone, jolla itse olen homman hoitanut. Päivitettäessä modeemia on tärkeää, että kaikki palomuurit on pois päältä. Jos et päivittänyt biossia, oletko kokeillut resetoida modeemin takana olevalla reset painikkeella? - @mi
Jussi kirjoitti:
Siis jos modeemi meni sekaisin päivityksen aikana, se pitää flashata uudestaan TeleWellin sivuilla olevan bios palautuksen ohjeiden mukaan.
Palauttamiseen tarvittava kone pitää olla joko intel-pohjainen tai VIA-piirisarjalla varustettu kone, jolla itse olen homman hoitanut. Päivitettäessä modeemia on tärkeää, että kaikki palomuurit on pois päältä. Jos et päivittänyt biossia, oletko kokeillut resetoida modeemin takana olevalla reset painikkeella?resetoida yritin ilman mitään vaikutusta ja kun en tiedä noista intel-pohjaisista ja VIA-piirisarjoista yhtikäs mittään, niin en ole uskaltautunut biosin palauttamiseen. Hain sen päivityksen kyllä ja poltin cd:llekin, mutta sitten meni sisu kaulaan.
Jo se, että onnistuin sotkemaan sen, kävi mielestäni vähän liian helposti niin etten oikein luota enää koko vekottimeen ohjelmineen. - Jussi
@mi kirjoitti:
resetoida yritin ilman mitään vaikutusta ja kun en tiedä noista intel-pohjaisista ja VIA-piirisarjoista yhtikäs mittään, niin en ole uskaltautunut biosin palauttamiseen. Hain sen päivityksen kyllä ja poltin cd:llekin, mutta sitten meni sisu kaulaan.
Jo se, että onnistuin sotkemaan sen, kävi mielestäni vähän liian helposti niin etten oikein luota enää koko vekottimeen ohjelmineen.voit huoleta kokeilla palautusta. Telewellin sivuilta löytyvien ohjeiden mukaan kun toimit, niin huomaat kyllä jos palautus onnistui. Jos palautus ohjelma menee läpi ilman että se kyselee laitteen MAC-osoitette, se ei ole onnistunut, johtuen löytymättömästä USB portista jonka kautta palautus tehdään.
- Weeti
Hei,
Missäpäin suomea vaikutat? Mulla oli sama ongelmat, kun dna pudotti linjan alas, luulin että vika oli reitittimessä ja resetoin sen kuulakynällä.
Jos sen tekee täällä opoyn alueella, niin sitten asetukset joutuu laittamaan oikeiksi käsin.
Ensiksi ota palomuurit pois päältä ja sitten
ping 192.168.0.254 pitäs tulla 0% loss. Jos on 0%niin sitten explorerin osoite kenttään tuo sama 192.168.0.254 ja sen pitäs kätellä tuon modeemin kanssa. Muistaakseni userkenttään admin ja password kenttään password. Sitten pääset katsomaan noita asetuksia. Oikeat yhteyden tarjoajan asetukset saat palvelun tarjoajalta soittamalla.
Mulla telewellin EA 500 lähti toimimaan noiden asetusten muutosten myötä, mutta verkkokortti vasta kun asensin xp:n uudestaan. (kiitos Bill)
Jos vaikutat opoy alueella ja et saa heiltä noita modeemikohtaisia tietoja, niin kirjoita, niin kaivan ne jostain.
Tsemppiä - Weeti - @mi
Weeti kirjoitti:
Hei,
Missäpäin suomea vaikutat? Mulla oli sama ongelmat, kun dna pudotti linjan alas, luulin että vika oli reitittimessä ja resetoin sen kuulakynällä.
Jos sen tekee täällä opoyn alueella, niin sitten asetukset joutuu laittamaan oikeiksi käsin.
Ensiksi ota palomuurit pois päältä ja sitten
ping 192.168.0.254 pitäs tulla 0% loss. Jos on 0%niin sitten explorerin osoite kenttään tuo sama 192.168.0.254 ja sen pitäs kätellä tuon modeemin kanssa. Muistaakseni userkenttään admin ja password kenttään password. Sitten pääset katsomaan noita asetuksia. Oikeat yhteyden tarjoajan asetukset saat palvelun tarjoajalta soittamalla.
Mulla telewellin EA 500 lähti toimimaan noiden asetusten muutosten myötä, mutta verkkokortti vasta kun asensin xp:n uudestaan. (kiitos Bill)
Jos vaikutat opoy alueella ja et saa heiltä noita modeemikohtaisia tietoja, niin kirjoita, niin kaivan ne jostain.
Tsemppiä - WeetiOlen pääkaupunkiseudulla ja liian lyhyt pinnasena kävelin Elisan kauppaan ja ostin taas uuden modeemin, A-linkin, ja sillä on nyt molemmat koneet netissä verkkopihoilla, senkun laittoi piuhat kiinni ja tsekkas koneen verkkokortin asetukset - nekin oli ok sellasenaan. Tossa toi teini-ikäinen pelaa ja höpöttää pelikavereittensa kanssa vieressä - laitettiin molemmat koneet työhuoneeseen. Eli en jaksanut kuunnella pojan kiukutteluja ja menin mistä aita oli matalin ja sattu tilipäiväkin kohdalle.
Tossa telewellissä koitin usb-ajureiden kanssa, kun en ollut vielä laitattanut verkkokorttia tähän vanhaan masiinaan ja värkkäsin niitä asetuksia vissiin kerran liikaa.
Ei sillä päässyt enää minnekkään. Syytän tosta sekoilemisestani sen modeemin kanssa Elisaa, meidän yhteys katkes siihen aikaan joka viides minuutti - ehkä modeemi sekosi juuri siksi?
Eli, nyt kun yhteydet toimii ja tämä uusin modeemi laitettu tulille, niin en uskalla näillä masiinoilla koittaa sitä päivitystä ja mahdollisesti sotkea taas kaikkea.
Verkko piuhalla se kai saattaisi jotain reagoidakin...?
Kiitos teille neuvoistanne, pakkohan se modeemi joskus on jollain koneella saada edes palautettua niille tehdasasetuksille ettei tarvitsisi heittää sitä sentään vesilinnuille vaan saisi laitettua sen edes kierrätykseen ja mahdollisesti jonkun euron takaisinkin päin.
Näissä molemmissa koneissa on AMD:n prossut, ei Intellin, siksikin epäröin päivitysyrityksiä, enkä niistä piirisarjoista tai niiden tsekkaamisesta ole yhtään kärryillä. - Jussi
@mi kirjoitti:
Olen pääkaupunkiseudulla ja liian lyhyt pinnasena kävelin Elisan kauppaan ja ostin taas uuden modeemin, A-linkin, ja sillä on nyt molemmat koneet netissä verkkopihoilla, senkun laittoi piuhat kiinni ja tsekkas koneen verkkokortin asetukset - nekin oli ok sellasenaan. Tossa toi teini-ikäinen pelaa ja höpöttää pelikavereittensa kanssa vieressä - laitettiin molemmat koneet työhuoneeseen. Eli en jaksanut kuunnella pojan kiukutteluja ja menin mistä aita oli matalin ja sattu tilipäiväkin kohdalle.
Tossa telewellissä koitin usb-ajureiden kanssa, kun en ollut vielä laitattanut verkkokorttia tähän vanhaan masiinaan ja värkkäsin niitä asetuksia vissiin kerran liikaa.
Ei sillä päässyt enää minnekkään. Syytän tosta sekoilemisestani sen modeemin kanssa Elisaa, meidän yhteys katkes siihen aikaan joka viides minuutti - ehkä modeemi sekosi juuri siksi?
Eli, nyt kun yhteydet toimii ja tämä uusin modeemi laitettu tulille, niin en uskalla näillä masiinoilla koittaa sitä päivitystä ja mahdollisesti sotkea taas kaikkea.
Verkko piuhalla se kai saattaisi jotain reagoidakin...?
Kiitos teille neuvoistanne, pakkohan se modeemi joskus on jollain koneella saada edes palautettua niille tehdasasetuksille ettei tarvitsisi heittää sitä sentään vesilinnuille vaan saisi laitettua sen edes kierrätykseen ja mahdollisesti jonkun euron takaisinkin päin.
Näissä molemmissa koneissa on AMD:n prossut, ei Intellin, siksikin epäröin päivitysyrityksiä, enkä niistä piirisarjoista tai niiden tsekkaamisesta ole yhtään kärryillä.kun reilu viikko sitten sain omastani biossin sekaisin päivityksen aikana. Kaksi kundia kyselee
koska pääsee nettiin. No, palautus onnistui muutaman tunnin taistelun jälkeen.
Jos et halua rumbaan lähteä, niin ei tuo päivitys/palautus Telewellillä näytä kustantavan kuin 10€, tässä linkki: http://www.easytel.fi/huolto.shtml
- Anonyymi
Henkilöt jotka tekee 5 minuutin rikki koneita hakuun.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa6517003Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?414734HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa2982676- 1401969
Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1321579Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon3961512- 161449
Jos tämän vaan sulkee ja avaa 5 vuoden päästä
Täällä on luultavasti edelleen näitä ihan samoja juttuja. On kuin kauniit ja rohkeat samat jutut junnaa. Heips. 👋🏻 E101293Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki201194mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k101109