Homekoulu lukio

Homehoitsu

Suonenjoen lukiolaiset siirtettiin pois toimivasta koulurakennuksesta. Syynä oli, etä koulussa on vakava sisätilaongelma.

Nyt samainen koulu toimii Iisveden koulun remontin ajan väistötilana. Nyt väitetään että kesän aikana tehty saneeraus.

Miksi rakennettiin uudet tilat lukiolle jos entiset tilat olisi saatu kuntoon muutaman kuukauden keestäneellä sanerauksella.

Savon Sanomissa oli artikkeli, että jossain savon kunnassa on painoastettu johdon kautta kuntatyöntekijöitä etteivät saa valittaa.

Eli jos olet kaupungin palveluksessa ja lapsesi määrätään homekouluun, sinunn on oltava hiljaa muutoin voit menettää työpaikkasi - lojaaöisuusperaate ei voi mennä yksilöoikeden edelle.

Kansalaisopisto on pitänyt koululla kursseja, tätäkin on käytetty perusteena että koulussa voi toimia. Ehkä kuitenkin siinäkin on nin että rehtori tietoisena homeongelmasta on vain niitä kurssejä siellä pitänyt. Onhan homekoulu varmasn edullista jollei ilmaista tilaa.

Asia olisi pitänyt hoitaa tilapäisellä parakkikoululla, kustannussäästö olisi tullut nyt järjestettävistä kuljetuksista ja mahdollisista tulevista terveyden hoitoon menevistä kuluista.

3

191

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jdkfkdjduduf

Mun mielestä siellä ei tainnu olla homeongelmaa, muutakun kellarissa tms? Vanha ilmanvaihto oli vaan niin huono, että joissakin luokissa oli kuuma ja toisissa jäätävän kylmä.

Lisäksi koulurakennus oli ihan pirun iso verrattuna siihen, että lukiota käy ehkä 50 ihmistä.

Halvempaa rakentaa uus homekoulu siihen muiden koulujen tilaan, kuin ruveta korjailemaan koulua, mikä on muutenkin liian iso.

• Heloukitty

Eli se kannatti korjata nyt lukuvuoden takia, taidat olla kaupungin työntekijö.

• 4.elementti

Lisäksi pienempi uusi homekoulu on ehkä halvempi korjata muutaman vuoden kuluttua, ei tarvitse kuin vaihtaa kaikki seinät ja kattorakenteet.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      191
      3125
    2. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      65
      2713
    3. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      203
      2250
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      74
      1886
    5. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      102
      1803
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1711
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      106
      1529
    8. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      219
      1176
    9. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1140
    10. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1089
    Aihe