On mennyt "ilmainen" opetus pahasti taaksepäin (ainakin täällä Nokialla). Rahaa ei näköjään riitä enää koulutukseen. Tyttöni ala-asteella joutui kumittamaan tehtäväkirjat että ne voitiin antaa seuraaville. Kirjat on tänä vuonna sellaisessa kunnossa että roskiin joutaisivat. Yläasteella oleva toinen lapseni kertoi että tehtäväkirjaan ei saa tehdä mitään merkinöjä, tehtävät tehdään vihkoon. Jos haluaa käyttää tehtäväkirjaa niin vanhempien pitää ostaa kirja erikseen. Olen kuvitellut että peruskoulu on sentään ilmainen ja kaikille tasavertainen.
Kouluruoka on ollut jo jokusen vuoden aika ala-arvoista. Koulusta on tullut viestiä että kannattaa ottaa eväät mukaan kun kouluruualla ei pärjää koko päivää. Joka viikko on yksi puuropäivä. Koittakaa itse pärjätä koko työpäivä puurolautasellisella (ettekä ota sitten edes kahvia/pullaa siihen lisäksi kahvitauolla).
Tätä on peruskoulu 2016
3
72
Vastaukset
- niinsellaista
Sellaista se on, kun rahat törsätään tietotekniikkaan ja koululaisten tabletteihin.
- 0654321
Jatketaan vielä. Kaikki ei saa enää edes omia kirjoja (ensin oletin että kirjat vaan annetaan seuraavalle vuosiluokalle). Osa kirjoista on nyt yhteisiä rinnakkaisluokkien kanssa ja kirjoja ei saa koskaan viedä kotiin. Miten ihmeessä kokeisiin luetaan? Meillä on kotona lasten kanssa kertailtu kokeeseen yhdessä, kun kaikkia asioita ei tunnilla ole tajuttu. Nyt en tiedä mitä tehdään jos tunnilla ei kaikkea heti ymmärräkään (hitammat tippuu vauhdista?).
Uusi opetussuunnitelma tarkoittaa myös itsearviointia (ei esim arvostelua jouluna). Miten ihmeessä ala-asteelainen voi osata itse itsensä arvostella? Jos joku aine ei oikein suju, niin ei sitä pieni lapsi osaa arvioida, että tässä tarvitaan lisää apuja/lukemista.
Hyvästi hyvin koulutettu, kaikille tasa-arvoinen Suomi. - Suomi.OLI.hyvä.maa
Sitten vielä häiriköt oppilaat häiriköivät tunnilla niin että opettajillakin palaa pinna:
https://www.youtube.com/watch?v=KJ20Pb2mQ-Y
Kyllä palaisi mullakin pinna jos pitäisi yrittää opettaa tuollaista apinalaumaa. Onneksi en ole opettaja eikä ammatti houkuta yhtään.
Onneksi sain käydä peruskouluni laadukkaalla 80-luvulla mutta jo ammattiin opiskellessa 90-luvulla joutui näkemään asioiden menevän nopeasti huonompaan suuntaan. Onneksi myös olen älynnyt jättää jälkikasvut tekemättä tähän sekopäiseen paskamaailmaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3077032Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652089- 1751807
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151317- 1121257
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691190Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71176RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541096Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411051Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288992