Tilanne on tämä ihan tutuksi tullut autoilijan pysähtymättä ajaminen suojatien yli keskikaistalla, kun oikealla on pysähtynyt auto. Että miksi niin tapahtuu niin usein. Otan esille seikan, jota en ole nähnyt muualla mainittavan. Väitän, että kyse on usein jonkinlaisesta näköharhasta. Oikealle pysähtynyt auto saa keskikaistaa ajavan huomiokyvyn hälvenemään hetkellisesti niin, että suojatie ikään kuin "katoaa" näkyvistä. Kyse on vain silmänräpäyksestä, mutta seuraus on se, että autoilija ylittää suojatien tilassa, jossa hän ei edes heti ymmärrä ylittävänsä suojatietä. Hän näkee vain suoran tien edessään. Olen ihmeekseni todennut, että tällaista seikkaa en ole nähnyt kenenkään toisen ottavan esille. Tietenkään en puolustele ajamista liikennesääntöjen vastaisesti, vaan varovaisuutta on noudatettava joka tilanteessa missä vain kykenee. Tulin vain miettineeksi syytä sille miksi tämä liikennetilanne on toistuvasti esillä ja niin vaikea. Halusin herättää tällä keskustelun siitä, onko kukaan muu samaa mieltä kanssani, että tämä olisi yksi varteenotettava syy.
Pysähtymättä suojatien eteen - näköharha?
0
167
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persut eivät ole kertoneet euronkaan edestä säästökohteita
Mutta änkyttävät kysellä niistä muilta jatkuvasti. Vaikuttaa ettei persuilla ole kykyä omaan ajatteluun ja päätöksenteko2743415Työeläkeloisinta Suomen suurin talousongelma
Työeläkeloisinta maksaa vuodessa lähes 40 miljardia euroa, josta reilut 28 miljardia on pois palkansaajien ostovoimasta.1031713Israel euroviisujen 2.
Israel sai taas eniten yleisöääniä. Suomesta täydet 12 pistettä, poliittinen ”ammattiraati” antoi 0 pistettä. Hyvä Is2091324- 721309
- 621174
Mun mielestäni on tosi loukkaavaa
Nainen, että luulet palatan typeriä, sekavia ja ilkeitä viestejä mun kirjoittamiksi. Mä en ole katkera, epätoivoinen, ra1991097Odotettu tulos Taivalvaaran hiihtokeskuksen osalta
"MCS Finland Oy on ilmoittanut Taivalkosken kunnalle 30.4.2026, että se irtisanoo Taivalkosken kunnan ja MCS Finland Oy:521029- 63991
Maalaisliiton nuorilta paljon puhuva idea
Taas vongataan lisää tukea... kehdosta hautaan! Maalaisliiton nuoret aka Keskustanuoret haluaa Suomeen valtiollisen dei17858- 42847