Osakkeiden ostaminen

lisätienestiälisää

Onko tosiaan noin, että osakkeista voi ostaa vain suurella rahalla. Katselin Osuuspankin paketteja, niin 5000 oli pienin summa automaattisesti tarjolla. Eikö sijoitamista voi aloittaa ihan kympeillä tai max satasilla vai onko tämäkin asia tavallisen duunarin tavoittamattomissa, kun haluaisi koittaa tehdä rahaa?

5

79

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dfgnksvm

      jos olet tosissasi niin kannattaa kysyä pankista, miten osakkeita ostat. voit ostaa vaikka yhden osakkeen jos haluat.

    • Vakuusvaje

      Kyllä pienelläkin rahalla voi ostaa tai myydä, mutta välittäjä perii kaupasta palkkion ja pikkukaupassa se saattaa olla suhteellisesti kovin suuri. Osuuspankissa kotimaisten osakkeiden perustason välityspalkkio on 0,2 % kauppahinnasta mutta aina vähintään 8 euroa. Jäsen saa hieman alennusta. Esimerkiksi satasen ostossa palkkiot aiheuttavat sen, että osakkeen pitää nousta 16 % ennen kuin ostaja pääsee omilleen. Ei kovin edullista siis. Tuohon 0,2 prosentin palkkioon pääsee 4000 eurosta ylöspäin.

      Nordealla on palkkiossa yhden prosentin yläraja, joten se sopii pikkusummilla sijoittamiseen ainakin tällä hetkellä paremmin. Tilanne tietysti voi muuttua, sillä palkkioissa on viime aikoina ollut kilpailua ja ne ovat yleisesti halventuneet.

      Rahastoja voi ostaa pikkusummillakin prosenttipalkkiolla, mutta toisaalta niiden omistaminen yleensä maksaa.

    • itt

      Hei,

      Yksi varteenotettava vaihtoehto piensijoittajalle on Nordnet. Käypä tutustumassa osoitteessa nordnet.fi

      Nordnetissä esim. kuukausimaksut on 0,00e. Osakkeiden ostoissa menee pankille palkkio, max. 9e / kerta, suuruus riippuu kaupankäyntiaktiivisuudestasi. Rahasto-osuuksien ostot muistaakseni 0,00e. Lukaise heidän kaupankäyntiehtonsa.

      Pienilläkin summilla pääsee alkuun, esim. joku kymppi/kk.

      Olen ollut Nordnetin (pien)asiakkaana n. 3v ja olen ollut tyytyväinen. Muistathan kuitenkin, että sijoittamisessa on aina riskinsä.

      • muistaja-

        vasta oli jossain juttu pankkien hinnoista pörssikaupassa. ainakin OP ja Nordea olivat sen mukaan halvempia kuin Nordnet. mutta tosiaan tilanteet saattavat muuttua......


    • fyyt

      Luepa täällä vanhempia viestejä, niin ehkä saat vastauksia kysymyksiisi. Itse oon käyttänyt useita välittäjiä, mutta nyt palannut omaan pankkiin Nordeaan, kun se keväällä laski välityspalkkiota pienissä ja ulkomaan kaupoissa.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      155
      11241
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3133
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      2984
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2177
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1938
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1785
    7. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1754
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      18
      1749
    9. 85
      1738
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1637
    Aihe