mikä DSC-W1 tilalle

Äitikkä

Muuten hyvä kamera, mutta hämärämmässä valossa ei tule onnistuneita kuvia.Kirkkaalla ilmalla onnistuu, mutta esim sisäkuvista tulee liian usein epätarkkoja.Pitäisi olla valovoimaisempi, mutta minkä kannattaisi hankkia. Sonyn koko on hyvä joten paljon isompaa en viitsi kantaa laukussa.

10

2844

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ammattikuvaaja

      Sinä et vaan osaa kuvata MILLÄÄN digikameralla ja .
      Kyllä sillä saa hyviä kuvia jos vaan tajuaa olla heiluttamatta sitä kättä, ok?

      • naksu

        Mikä kommentti ammattikuvaajalta. Tuonkin olisi voinut jättää sanomatta jos ei osaa vastata asiallisesti.
        Lapsille on tuolla ihan oma saitti missä voi puhua p.....aa


    • kuka

      Olen samaa mieltä kamerasta. Terävien kuvien saanti on ollut ongelma liian usein. Olen kokeillut kaikenlaista automaatti- ja manuaaliasentoja. Käytän töissä vanhempaa
      Sonya ja sillä saa teräviä kuvia lähes aina.
      Aiemmin omistin Canonin (A70) jolla lähes kaikki kuvat onnistuivat. Palaan Canoniin takaisin, koska tämä Sonyn malli ei toimi ainakaan minun käytössäni.

      • Äitikkä

        Kyllä se vika on kamerassa eikä ottajassa, niinkuin joku väitti.Kamerahan pitäisi olla helppo pokkari jolla pitäisi saada helpolla kuvia, eikä niin, että kannettaisiin aina jotakin jalustaa tai muuta.
        En minäkään vielä niin vanha Äitikkä ole, että kädet vapisee, vaan vika on kamerassa. Tai ei vika, vaan kamera on huono.
        Laitankin kameran heti vaihtoon, kun löydän jonkun hyvän kameran. Sitä odotellessa turvaudun vanhaan ja hyvään järkkäriin jolla kuvat onnistuvat.


    • Sami

      Olen omistanut kameran vasta viikon ja voin sanoa että yli 200:sta kuvasta alle viisi on epäonnistunut.
      Miten te ette saa tarkkoja kuvia sillä???Pistää vähän miettimään?
      Kannattaisiko laittaa setupista AF MODE: MONITORING päälle ja kuva esim. P asennossa laita nämä ISO 100,sharpness , flash level . Kokeilkaahan näin jos auttaisi jotain?
      Mulla kyllä tulee tarkkoja kuvia ihan automaatillakin et sillai.Tämä on mun eka kamera mutta uskon silti tietäväni mikä on tarkka ja mikä ei!

      • kuvake

        Ei tule tarkkoja joo..itse olen omistanut puoli vuotta kameran ja kuvia on kertynyt yli 2000 ja ei voi sanoa muuta kuin että vaihto on edessä. Jos tuosta enää mitään maksetaankaan??? Ainoastaan jalustalla otetut kuvat ovat olleet kyllin tarkkoja...Harmi että kamera on pilattu tuolla pienellä mutta ärsyttävällä "vialla"..tympii kun kaveri saa puolet halvemmalla canonilla lähes aina tarkkoja kuvia ja tällä ei sitten muuten kuin ehkä käsituennalla vain jos on kokovartalokipsi. Maksoikin niin paljon...


      • sami
        kuvake kirjoitti:

        Ei tule tarkkoja joo..itse olen omistanut puoli vuotta kameran ja kuvia on kertynyt yli 2000 ja ei voi sanoa muuta kuin että vaihto on edessä. Jos tuosta enää mitään maksetaankaan??? Ainoastaan jalustalla otetut kuvat ovat olleet kyllin tarkkoja...Harmi että kamera on pilattu tuolla pienellä mutta ärsyttävällä "vialla"..tympii kun kaveri saa puolet halvemmalla canonilla lähes aina tarkkoja kuvia ja tällä ei sitten muuten kuin ehkä käsituennalla vain jos on kokovartalokipsi. Maksoikin niin paljon...

        Mulla ei kyl ole mitään toista kameraa mihin verrata kuvia. En kyllä oikein ymmärrä miten toi sit tekee noita epäselviä kuvia jos monet testit kertovat sen ottavan hyviä kuvia ja te ette saa sillä niitä.On mullakin n.20kpl kuvia epäonnistunut 400:sta mut toi nyt on varmaan normaalia!
        Mikähän olis sit hyvä vaihtoehto tolle canon ixus 40?


      • cornelius_c
        kuvake kirjoitti:

        Ei tule tarkkoja joo..itse olen omistanut puoli vuotta kameran ja kuvia on kertynyt yli 2000 ja ei voi sanoa muuta kuin että vaihto on edessä. Jos tuosta enää mitään maksetaankaan??? Ainoastaan jalustalla otetut kuvat ovat olleet kyllin tarkkoja...Harmi että kamera on pilattu tuolla pienellä mutta ärsyttävällä "vialla"..tympii kun kaveri saa puolet halvemmalla canonilla lähes aina tarkkoja kuvia ja tällä ei sitten muuten kuin ehkä käsituennalla vain jos on kokovartalokipsi. Maksoikin niin paljon...

        Mä voin ostaa ton paskan kameran 200 egeen ni pääset ostaan uuden kameran. Mä teen tosta sun kamerasta puoliks canonin ja puoliks sonyn kunhan myyt sen mulle)


    • Jerppis

      In short: It is a great camera.

      I was going to decide between this camera and Canon S400. Thus decided to try this one first.

      I read all comments about fuzzy pictures/blured images etc etc. So I bought it from Costco instead of Ebay so that it is easier to return if there is anything wrong with it. I kept the camera !! Pictures are great.

      Now a word about fuzzy images:

      If you disable the flash or put the camera in slow sync mode when taking pics in low light, the images will blur if you move your hand or if the subject moves because camera slows the shutter speed to allow more light to come in.. THIS HAPPENS WITH ALL CAMERAS. These are basics.. I tried it with my friends Canson S50 and I got blurred images with Flash disabled. So it is NOT a defect. Read the manual!

      In the auto mode if you accidently press one of the control buttons and do not know what you are doing, it will change the flash settings. Probably that happened to those who compained about blurry images.

      In P and M modes, offcourse you need to know what you are doing.

      DSCW1 Features are easy to understand. Menu is very easy to use..., Camera is easy to use. My three years daughter takes great pictures with this camera in automatic settings. I have nothing more to say about the ease of use.

      Battery life is great. Take two AAs.. I give a lot of importance to this factor.You dont want to run out of battery on a beach or while camping. So I did not like the idea of OEM battery in Canon.

      Big LCD is a plus.

      You can attach a Tele lens to this camera if you want.

      The software which comes with the camera has a very good feature that for each picture it will tell you what were the camera settings when this picture was taken.

      When you will start using this camera, you will love the histogram feature.

      Guys you can't go wrong with Sony.

    • Nikonisti

      ...ei ole vielä koskaan tehnyt kunnollista kameraa. Hanki Nikon, ehkä canonkin menettelee.

      Videokamerat sonylla ovat kyllä hyviä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      8109
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4592
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2230
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2119
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1935
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1805
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1736
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1716
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1633
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe