On se vaan niin

Psykoterapeutitar

väärin, että pariskunta saa vuodessa kotitalousvähennystä 4800€ ja yksin remonteerava 2400€! On vähän, kun vanhanpiianvero!

51

479

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ei siinä mitään outoa ole, laske nyt, yksi henki on 2400, kaksi henkeä 4800, suomessa henk kohtainen verotus.
      Miksi yhden hengen pitäisi saada 4800, ei ymmärrä.

• tasavertaisuutta

Vähennyksen pitäisi olla yksi summa per/talous. Kylppäriremppa maksaa ihan yhtä paljon, asuu sitten asunnossa yksi tai kaksi.

• sama.korvaus

Juuri noin!!!

• Psykoterapeutitar
        sama.korvaus kirjoitti:

Juuri noin!!!

Kenenkä lakialoitus sekin on ja miksi mennyt noin pieleen? Remontti maksaa n. 7000€, niin onhan se ihan eri juttu, jos vähennystä saa 4800€ ja maksettavaa jää 2200€, kun 2400€ ja maksettavaa 4600€! Kyllä yksinäinen on sitten rikas, vai onko kyseessä kuitenkin lainlaatijan aivopieru!?

• Psykoterapeutitar kirjoitti:

Kenenkä lakialoitus sekin on ja miksi mennyt noin pieleen? Remontti maksaa n. 7000€, niin onhan se ihan eri juttu, jos vähennystä saa 4800€ ja maksettavaa jää 2200€, kun 2400€ ja maksettavaa 4600€! Kyllä yksinäinen on sitten rikas, vai onko kyseessä kuitenkin lainlaatijan aivopieru!?

Saas nähdä paljonko taloudestani vähentävät.
        Minulla kun ei ole muuta vähennettävää.

H.

• Psykoterapeutitar
        hunksz kirjoitti:

H.

Olisko vähennettävää yhden pään verran?

• tyhjästänyhjäisty
        hunksz kirjoitti:

H.

Järjestä eivät ainakaan pysty enää yhtään vähentämään.
        Itserakkaudesta ja omahyväisyydestä kylläkin.
        Sekä kuvitellusta fiksuudesta.

En tiedä, mikä pieru on ollut kyseessä, mutta otaksun, että tuon edun tarkoituksena alunperin on tuoda työtä, luoda tyäpaikkoja, eikä pelkkästään huolehtia sinun tai minun asuntoni remonteista.

• Psykoterapeutitar
        rosaliiin kirjoitti:

En tiedä, mikä pieru on ollut kyseessä, mutta otaksun, että tuon edun tarkoituksena alunperin on tuoda työtä, luoda tyäpaikkoja, eikä pelkkästään huolehtia sinun tai minun asuntoni remonteista.

Kotitalousvähennystä voi hakea monesta muustakin jutusta, kun pelkästään remontista "huolehtimisesta". Miten se työllistää enemmän jos samasta kohteesta vähennetään eri summa nuppiluvun mukaan, eikä talouden mukaan?

Kotitalousvähennystä voi hakea monesta muustakin jutusta, kun pelkästään remontista "huolehtimisesta". Miten se työllistää enemmän jos samasta kohteesta vähennetään eri summa nuppiluvun mukaan, eikä talouden mukaan?

Koska se on verosta vähennettävä etu, niin näillä kahdella jotka asuvat sitä yhtä taloutta on todennäköisesti suurempi verotus kun yksinään siinä yhden hengen taloudessa asuvalla, niin totta kait ne saa en edun isompana. Mutta olisiko se sun mielestä väärin silloinkin jos yhdessä taloudessa asuu neljä veroa maksavaa henkeä ja he saisivat edun nelinkertaisena. Ei ne mitään k-päitä ole noi lainlaatijatkaan.

Eihän se ole ongelma jos sulla on isot verot ja saat siitä etua moisen asian takia, mutta monesti ajattelen esimerkiksi pienituloisia eläkeläisiä, jotka pienen verotuksen vuoksi eivät voi lainkaa käyttää tuota etua.

Tiedän kyllä, että sitä saa monesta muustakin asiasta mutta aina pitää olla yritys joka työn tekee ja silloin se lisää työtä, toimeliaisuutta ja yritteliäisyyttäkin.

• Psykoterapeutitar
        rosaliiin kirjoitti:

Koska se on verosta vähennettävä etu, niin näillä kahdella jotka asuvat sitä yhtä taloutta on todennäköisesti suurempi verotus kun yksinään siinä yhden hengen taloudessa asuvalla, niin totta kait ne saa en edun isompana. Mutta olisiko se sun mielestä väärin silloinkin jos yhdessä taloudessa asuu neljä veroa maksavaa henkeä ja he saisivat edun nelinkertaisena. Ei ne mitään k-päitä ole noi lainlaatijatkaan.

Eihän se ole ongelma jos sulla on isot verot ja saat siitä etua moisen asian takia, mutta monesti ajattelen esimerkiksi pienituloisia eläkeläisiä, jotka pienen verotuksen vuoksi eivät voi lainkaa käyttää tuota etua.

Tiedän kyllä, että sitä saa monesta muustakin asiasta mutta aina pitää olla yritys joka työn tekee ja silloin se lisää työtä, toimeliaisuutta ja yritteliäisyyttäkin.

Nii joo! Olen kyllä pienituloinen eläkeläinen, jolla on kyllä eläkkeeseen nähden ihan tarpeeksi korkea veroprosentti.
        Niin, tuntuu vaan niin kohtuuttomalta toi "vanhanpiianveron" maksaminen!

• 7721-22
        Psykoterapeutitar kirjoitti:

Nii joo! Olen kyllä pienituloinen eläkeläinen, jolla on kyllä eläkkeeseen nähden ihan tarpeeksi korkea veroprosentti.
        Niin, tuntuu vaan niin kohtuuttomalta toi "vanhanpiianveron" maksaminen!

Maksat veroa 19,5% ja olet fiksu nainen. Arvostan aloitustasi.

• Kotipäävähennyksellä
        tyhjästänyhjäisty kirjoitti:

Järjestä eivät ainakaan pysty enää yhtään vähentämään.
        Itserakkaudesta ja omahyväisyydestä kylläkin.
        Sekä kuvitellusta fiksuudesta.

Hunkszi on täysvähennetty jo syntymän jälkeen, happikato, häneltäpä ei voi vähentää enää, menee liian miinukselle.

• Hammas-lääkärissä tänään.
      Nuori oli tohtori, nuori oli hoitaja.
      Aika luonnollisesti naureskelivat huumoriini.
      Johtuen ehkä siitä että suuni oli täynnä.
      Eivät saaneet kaikesta selvää.
      -
      Hampaani ovat nyt eheät, jokainen niin harvasta.
      Tilasivat minulle valmiiksi ajat jatkoihin.
      Yhdet etkot on käytävä, jotta Marevan-tulos on mahdollisimman tuore.
      Etteivät viiltoa tarvitessaan liian pitkälti ja hartaasti.
      Luultavasti maksoi koti-talous-vähennyksen verran.

H.

• Psykoterapeutitar

Varsinainen älykkö! Hammaslekurini selvittää ennakkoon kuinka paljon maksaa ja paljonko saa Kela-korvausta ennen toimenpiteitä. Ainakin suunnilleen.

Varsinainen älykkö! Hammaslekurini selvittää ennakkoon kuinka paljon maksaa ja paljonko saa Kela-korvausta ennen toimenpiteitä. Ainakin suunnilleen.

Minä olen kunnallisessa ketjussa.
        En tarvitse kuvaamiasi lekureita.
        Olenhan jo kauan kertonut fiksuista jutuistani.
        H.

• Psykoterapeutitar
        hunksz kirjoitti:

Minä olen kunnallisessa ketjussa.
        En tarvitse kuvaamiasi lekureita.
        Olenhan jo kauan kertonut fiksuista jutuistani.
        H.

Eikö kunnalinen lekuri osaa laskea?

• kyllätiedetään

Eikö kunnalinen lekuri osaa laskea?

Tarkoitti varmasti, että kunnalliskodissa.
        Ja ketjuissa!

• korppis1

Koritalousvähennys on noin 45% työkustannuksista. En ymmärrä aloitusta?

• etköymmärrälopettaa

Mutta jos ei ole yhtään koria koko talossa?
        Saako silloin sellaista korittomantalonvähennystä.

• 77-1245

Älä korppis heittäydy tahallaan hölmöksi. Kyllä sinä tiedät mistä tässä on kyse.

Kaksi 10000€ kylppäriremonttia ja poikamies joutuu maksamaan enemmän kuin lihava naapurinakka ja sen luihu ukko.

• 77-1245

Jotkut väittävät, että siihen kyllästyy kun on aina oikeassa.
        Oletko kyllästynyt.

• 77-1245 kirjoitti:

Älä korppis heittäydy tahallaan hölmöksi. Kyllä sinä tiedät mistä tässä on kyse.

Kaksi 10000€ kylppäriremonttia ja poikamies joutuu maksamaan enemmän kuin lihava naapurinakka ja sen luihu ukko.

Teetin mökin kattorempan ja sain omavastuun jälkeen työkustannuksista 45 % verotuksessa vähennettäväksi. Koska elän sinkkutaloutta käsittelin aloitusta oman kokemukseni kautta.

Tässähän tämä info on kokonaisuudessa mistä aloituksessa on kysymys, ilmeisesti vero.fi on antanut aloittajalle aiheen, koska summat ovat samat vero-oppaan esimerkkitapauksessa.

https://www.vero.fi/fi-FI/Henkiloasiakkaat/Kotitalousvahennys

• Turha.vaiva

Merkkasin veroilmoitukseen noin 250 30 euron kulut. Hyväksyttiin 7 euroa.
      Näin meitä huijataan.

• Oliko firma merkitty ennakkoperintärekisteriin? Jos se ei ollut, et saa vähentää. Tai sitten työn osuus oli 107 euroa, jolloin sun omavastuun jälkeen jää vain se 7 €.

• Turha.vaiva

Siinäpä sinulla mietittävää onkin!

• 8-7

Loistava aloitus. Itse yksinäisenä miehenä jouduin maksamaan kylppäriremointista (ihan samat kaakelit/työvaiheet) HUOMATTAVASTI enemmän kuin naapurin pariskunta. Juuri tuon stanan verohomman vuoksi. Samanlainen juttu on tuo eläkekertymä 63-68 välinen aika kerryttää eläkettä 15 "normaalin" työvuoden verran.

Voi olla, että siihen on nyt tullut muutos.

• Duunaan.omin.päin

Ei kerry enää. Ensi vuoden alusta summa sama kuin hikisellä duunarilla jotain 1.5% Siinä yksi syy, että lopetin palkkatyöt eläkeverokortilla.

• Jotenkin tuntuu kummalliselta kun tässä aloituksessa valitetaan, että joutuu enemmän maksamaan kuin naapuri.. Siis maksamaan.
      Remontoijahan saa valtiolta etua, verovähennyksen.

Onko kyse vain naapurikateudesta.

Olisimmekohan tyytyväisiä jos valtio maksaisi koko remontin ja sittenkin voisi vielä valittaa, että väärin maksettiin.

• VilpitönVeenystävä

Kyllä sinä olet tyhmä.

• ö-Öö

Tukijainen.

Ihan sama asia, kuin maataloustukikin. Siis käytännössä tarkoitus tukea yhteiskunnan varoin yksityistä yrittäjää. Kyse ei ole minkäänlaisesta alennuksesta, kyse verotuesta yrittäjälle. Siis sä saat pikkasen "alennusta" ohjehinnasta, erotuksen maksaa valtio, eli kaikki kansalaiset.

Ihan loispummitouhua. Sun kotitalousvähennykset on poissa lasten päiväkodeista, kouluista, pummien terveydenhoidosta jne. Maksaisit kuule suosiolla itse koko hinnan, etkä olisi pummaamassa yhteiskunnalta rahaa uusien kaakeleittesi asennuksista.

=DW=

• Psykoterapeutitar

Niin ja vielä länsimetrokin!

• Luulen, että myös harmaan talouden kitkeminen on ollut lainlaatijalla mielessä .

Kun pyydän tarjouksen yrittäjältä, hän kysyy käytänkö kotitalousvähennystä, ja jos käytän silloin yrittäjä hinnottelee tarjouksensa korkeammaksi.
        Joka taho haluaa omat rusinansa... valtiolta.

• Psykoterapeutitar

No joo! Firman täytyy kuulua ennakkoperintärekisteriin ja laskee työn hinnan ja ilmoittaa summan ja vähentää siitä kotitalousvähennyksen. Ei se ole mitään salatiedettä!

No joo! Firman täytyy kuulua ennakkoperintärekisteriin ja laskee työn hinnan ja ilmoittaa summan ja vähentää siitä kotitalousvähennyksen. Ei se ole mitään salatiedettä!

Ei niin mitään salatiedettä, mutta eihän se käytänkö kotitalousvähennystä vai en, kuulu yrittäjälle lainkaan.
        Hänen tulisi hinnoitella työnsä ja sillä siisti, mutta tiedätkö käytäntö voi olla toisen lainen. Koska yrittäjä tietää, että käytän vähennysoikeuttani, hän korottaa hintaa ainakin sen verran, eikä suinkaan vähennä.
        Loppujen lopuksi aikamoista salatiedettä.

• Samaa mieltä. Voin sen hyväksyä, että talossa jossa asuu kaksi aikuista, on enemmän remontoitavaa. Isompi kylppäri vaikkapa, suurempi kulutus. Mutta sitten taas toisaalta, pienen kylppärin työt ovat melkein samassa tasossa isomman kylppärin kanssa.

Ja jos öljypannua pitää vaihtaa, mä saan vähentää vain sen 2400, ja vuoden kotitalousvähennys on täynnä. Naapuri saa vielä teettää vielä vaikka katonkin samana vuonna.

Mutta pienellä suunnittelulla pystyy itsekin vaikuttamaan. Ei niitä kymppitonnin remppoja kuitenkaan usein tule. Ei läheskään joka vuosi :)

• Tee.se.ihan.ite.mies

Mä olen tehnyt ja teen kaikki remontit ihan itte, tulee talous suoraan omaan taskuun, moninkertaisesti, senkin jälkeen vaikka laskisi työlleen jotain arvoa. Eräs vuosi mökillä teetätin sähkörempan ja maksoin. Kuitit lahjoitin systerin verotukseen. Kyllä hän sieltä sai mukavat joulurahat.

• Tee.se.ihan.ite.mies kirjoitti:

Mä olen tehnyt ja teen kaikki remontit ihan itte, tulee talous suoraan omaan taskuun, moninkertaisesti, senkin jälkeen vaikka laskisi työlleen jotain arvoa. Eräs vuosi mökillä teetätin sähkörempan ja maksoin. Kuitit lahjoitin systerin verotukseen. Kyllä hän sieltä sai mukavat joulurahat.

Jos ammattilainen tekee, takana on pieni turva. Jos jokin sattuisi menemään pieleen, meinaan. Mua vähän ottaa päähän tämän talon entinen omistaja, joka oli myös tee-se-itse-mies. Tiekkö, kun salaojitukset on tehty taloa varten, mutta kaadot menee kaikkialla kohti taloa. Öljypannu oli vaihdettu, mutta maadoitusta ei ollut eikä hän edes tiennyt että sitä tarvitaan. Vessassa oli käsittämätön hanatsydeemi, jonka nyt korjautin. Keittiössä vaihtoivat kaapit, ja jätetty niiden väliin kolme pientä aukkoa jotka näyttää vain tyhmiltä. Toisaalta, oven viereen on laitettu vetolaatikoita niin lähelle seinää, että ovat joutuneet karmia katkaista. Tällaista.

Muuten olen samaa mieltä, että pitää yrittää tehdä mahdollisimman paljon ite. Se tuo suurta mielihyvää kun saa jotain aikaiseksi.

• Sinä järki-immeinen...ei ole kyse siitä että kahdella olisi suurempi kylppäri tai enemmän remontoitavaa.. vaan verotuksesta.
        Kuten tuo 'teen ihan ite mies' tuossa kertoo..antoi kuitit verotukseen...

• Tutulta.vieksahtaa
        hmp.f kirjoitti:

Jos ammattilainen tekee, takana on pieni turva. Jos jokin sattuisi menemään pieleen, meinaan. Mua vähän ottaa päähän tämän talon entinen omistaja, joka oli myös tee-se-itse-mies. Tiekkö, kun salaojitukset on tehty taloa varten, mutta kaadot menee kaikkialla kohti taloa. Öljypannu oli vaihdettu, mutta maadoitusta ei ollut eikä hän edes tiennyt että sitä tarvitaan. Vessassa oli käsittämätön hanatsydeemi, jonka nyt korjautin. Keittiössä vaihtoivat kaapit, ja jätetty niiden väliin kolme pientä aukkoa jotka näyttää vain tyhmiltä. Toisaalta, oven viereen on laitettu vetolaatikoita niin lähelle seinää, että ovat joutuneet karmia katkaista. Tällaista.

Muuten olen samaa mieltä, että pitää yrittää tehdä mahdollisimman paljon ite. Se tuo suurta mielihyvää kun saa jotain aikaiseksi.

Kuulostaa talonrakennusalan ammattimieheltä. Oulussa ainakin Hartela tekee samanlaista heti uuteen taloonkin. Ja rakennuksen kaikki tarkastukset tehdään ravintolassa.

• menkää_itseenne

En ole jaksanut koko ketjua käydä läpi syvällisesti. Jotenkin tulee seuraava ajatus mieleen:

Kaikki huutaa koko ajan että pitäisi tehdä jotain jotta päästäisiin "kasvu-uralle".

Sitten keksitään tälläinen verotuksellininen toimenpide joka saattaisi aikaansaada talouden piristymistä. Ja on jopa onnistuttu.

Sitten tulee nää tiedostavat Pirret (perheineen) ja jotkut yksinelävät. Kaikki on väärin.

Oikein pitäisi olla:

Minä, minä, minä, minä, ... jne...

• Psykoterapeutitar

Tietysti minä! Kukas muu, kun yksin asuu ja enemmän maksaa?!

• bessie-

Tietysti minä! Kukas muu, kun yksin asuu ja enemmän maksaa?!

Miksi sinä maksat enemmän?
        Oletko sitä mieltä, että sinulta oikeasti pyydetään korkeampia hintoja kuin muilta?
        Jos näin, niin ehkä olet terapian tarpeessa?

• Psykoterapeutitar
        bessie- kirjoitti:

Miksi sinä maksat enemmän?
        Oletko sitä mieltä, että sinulta oikeasti pyydetään korkeampia hintoja kuin muilta?
        Jos näin, niin ehkä olet terapian tarpeessa?

Nyt rupes jo naurattamaan koko ketju! Mainio esimerkki, miten asia muuttuu ja vaihtuu, kun on useampi kokki ja jokainen sanasensa sanoo.
        Yhdeltä 7000€-2400€=4600€, kahdelta 7000€-4800€=2200€!
        Niin yksin asuva maksaa samanhintaisesta remontista enemmän!
        Tai miten sen nyt sanois?

• Pernilla

Nyt rupes jo naurattamaan koko ketju! Mainio esimerkki, miten asia muuttuu ja vaihtuu, kun on useampi kokki ja jokainen sanasensa sanoo.

Yhtälösi ei aivan päde tässä seitsemän tonnin esimerkissäsi. Mutta yhdentoistatonnin remontissa kylläkin. Eli täyden vähennyksen saa n. 5500 euron työkustannuksista. Kahteen vähennykseen pitää olla kustannuksia kaksinkertaisesti.

Sinun kannattaisi teettää remonttisi vuoden vaihteessa ja jakaa kustannuksia kahdelle vuodelle. Vai meneekö se näin?

https://www.vero.fi/fi-FI/Henkiloasiakkaat/Kotitalousvahennys

• bessie-

"Nyt rupes jo naurattamaan koko ketju! Mainio esimerkki, miten asia muuttuu ja vaihtuu, kun on useampi kokki ja jokainen sanasensa sanoo."

Tuota... miksi ihmeessä teit koko avauksen tällä yleiselle ja yhteiselle keskustelupalstalle jossa tietenkin on odotettavissa että "on useampi kokki ja jokainen sanasensa sanoo." ?!

Laskutoimitukseesi totean vain että huoh.

"Niin yksin asuva maksaa samanhintaisesta remontista enemmän!"
        Tuo jo melkein veti hiljaiseksi, mutta toivuin sentään. Saman hintainen ON saman hintainen. 5000 euroa on 5000 euroa. Sinä maksat yksin, pariskunta EHKÄ maksaa puoliksi, tai miten nyt sopivatkaan. Ehkä se jolla on suuremmat tulot maksaa kaiken. Tai se, joka asunnon omistaa, tai jne... .

Sinun ei pidä vertailla itseäsi kahteen ihmiseen, vaan vain yhteen. Sinulla on täsmälleen samat oikeudet vähennyksiin kuin muillakin. Eihän nyt herranjestas tällaisia ruveta yksilöllisten elämäntilanteiden ja muiden pohjalta jokaiselle henkilökohtaisesti räätälöimään. Ajatuksenakin mahdottomuus.

• hytinäx1

Vaan eikö olekin hyvä ettei avio- tai avoliitossa olevaa lasketa yhdeksi persoonaksi vaan että molemmat ovat itsenäisiä ihmisiä ja päättävät itse omista tuloistaan, tekevät omat veroilmoituksensa ja päättävät ihan itse mitä kotitalousvähennykseen oikeuttavia palveluita he ostavat.

Kotitalousvähennys on tänä vuonna sama kuin viime vuonnakin, eli 2 400 euroa henkilöltä. Vähennys on 45 prosenttia työn osuudesta ja omavastuu on 100 euroa. Täyden vähennyksen saa, kun ostaa noin 5 500 eurolla työpalveluita yksityiseltä taholta.Kun tilaat työn yritykseltä, muista ennen laskun maksamista tarkistaa, että yritys kuuluu ennakkoperintärekisteriin. Sen voi tarkistaa YTJ-yritystietojärjestelmästä. Tämä tieto veronmaksajat.fi sivustolta.

• heheheheheeeee

Joopa joo ! V¤#t#u. AKKA MAKSAA 5000€ ja UKKO 5000€.

• virkamiehettöihin

Per*eestä on, niin on epäoikeudenmukasta ! Joku roti tuohon,suomessa parimiljoonaa yksinasuvaa jokta muutenkin maksavat kaikesta ylihintaa plus toitsen kersojen lapsilisät ym hoidot veroina.taspuolisuutta pitäs jumalaut tulla tälläisiin epäkohtiin.

• henrjii

Hymm hymm. kysymyksessä on verovähennys, yksinäisellä täytyy olla hyvät tulot jos maksaa vuodessa yli 4800 veroja

• Hyvin.pyyhkii

Työmies 30 vuotta keskeytymätöntä kolmivuorotyötä jatkuvassa vittuilussa ja muutama päivätyötä. Verot eläkkeestä noin 13 tuhatta vuodessa.
        Hyvät on tulot kieltämättä. Kaksi autoa, ikä yhteensä 55 vuotta. Betoninen asumuslokero maksettu. Viimeinen ulkomaanmatka pohjoismaita lukuunottamatta v 2006, Haaparannassa 2014.
        Saa kadehtia jos huvittaa, mutta mitä teit itse päästäksesi edes samaan?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään

Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää
      Maailman menoa
      154
      4116
    2. Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa

Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri
      Maailman menoa
      401
      3164
    3. Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla

Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt
      Tv-sarjat
      14
      2088
    4. Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."

Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa
      Suomalaiset julkkikset
      13
      1755
    5. Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?

Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja
      Tv-sarjat
      5
      1158
    6. Mun kaikkialta häviäminen

Ei liity sinuun. Muista se. ❤️ Mua kiusataan enkä mä enää jaksa.
      Ikävä
      74
      1013
    7. Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan

Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar
      Kaste
      69
      995
    8. Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan

Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat
      Kuhmo
      24
      911
    9. Onko teillä

minkä tyyppisiä seksifantasioita kaivattunne kanssa?
      Ikävä
      54
      886
    10. Inhottaa ajatus siitä

Miten monia olet pannut.
      Ikävä
      71
      869
    Aihe