Asunnon pinta-alan laskeminen ja huoneluku

Tämä kai koskee asunnon myymistä, myynti-ilmoitusta ja sitä miten myytävän asunnon huoneluku ja pinta-ala pitäisi ilmoittaa.
.
Löysin artikkelin, jossa Etelä-Suomen aluehallintoviraston ylitarkastaja Marko Peltonen kertoi, että tilaa ei lasketa huoneeksi ellei tila ole ikkunallinen ja kooltaan vähintään 7 neliömetriä. Lisäksi ikkunan tulee olla vähintään 10 prosenttia lattian pinta-alasta.
.
Huone- ja huoneistoalaan lasketaan vinokattoisessa tilassa vain se osa lattiapinta-alasta, jossa huonekorkeus ylittää 160 cm.

3

2214

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hyvä.löytö

Niin mitä sitten.

• NickNailer

Pinta-alojen laskemisesta on oma standardi, johon virkamiesten sanomiset eivät vaikuta suuntaan eikä toiseen.

Pääsääntöisesti virkamiehet lasketuttavat pinta-aloja väärin. Yhdessä omassa projektissa meni 3 kuukautta sen keksimiseen, millä ääliömäisellä ja väärällä tavalla lupa-arkkitehti halusi alat laskettavan. Viimeisessä vaiheessa puoli tusinaa arkkitehtiä kävi laskelman läpi, jotta lopputulos olisi oikealla tavalla väärä. Lupa tuli.

Loppupeleissä asia on äärettömän yksinkertainen; palkataan konsultti tekemään tarkemittaukset.

• Huoneistoalaan saa nykystandardin mukaan laskea mukaaan kaikki asumista todellisuudessa palvelevat tilat, myös alle 160 cm korkeat jos niiden alla on kaapistot jne.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei käy sääliksi sitä miestä

Sitä saa mitä tilaa.
      Ikävä
      177
      1580
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      104
      793
    3. En ehkä onnistu siinä

Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.
      Ikävä
      58
      735
    4. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      203
      598
    5. Mies,oletko koskaan...

Käyttänyt maksullista naista?
      Ikävä
      128
      561
    6. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      48
      546
    7. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      50
      528
    8. Kirjoita kolme sanaa

mistä kaivattusi voisi sinut tunnistaa.
      Suhteet
      37
      526
    9. Viesti jonka haluaisit lähettää...

hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä
      Ikävä
      15
      510
    10. toivottavasti kohta jo kohdataan

😍😍😍😍😍 sinua olen odottanut varmasti koko elämäni
      Ikävä
      25
      493
    Aihe