Civic Sedan 2013 1.8 AT käry

Kysyväinen

Norjan reissulla tuli ihmetys. Piitkän nousun jälkeen, mäen päälle lepopaikalle käännyttyäni, auton ympärillä leijui tosi voimakas käry, (jopa muutkin autoilijat kiinnittivät siihen huomiota) samanlainen kun ylikuumenneista kitkapinnoista (jarru/kytkin) tulee.
Kaikkien pyörien jarrut olivat kuitenkin aivan kylmät ja vaihteisto on tuo perinteinen automaatti.
Aloin havannoida tuota ilmiötä, se ilmeni aina noiden pitkien nousujen jälkeen. Ei koskaan normaaliajossa, vaikka ajoin reippaastikin.
Yritin paikallistaa hajun lähdettä, katalysaattori tai pakoputkisto se ei ollut, mitään toiminnalista poikkeavuutta ei myöskään ollut.
Voiko tuollainen automaattilaatikko kuumeta kovassa rasituksessa niin paljon, että se aiheuttaisi tuon käryämisen? Autolla on ajettu vasta 40 tkm.
Muita ehdotuksia?

5

91

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Zniff

Olisin kyllä veikannut sitä pakoputkistoa, mutta jos haistelit tarkkaan...

• turbolla

Putki punasena, hapettomassa tilassa ei mikään ihme kun kärtsää!

• eihaise

En ole manuaalissa moista havainnut

• Kysyväinenvastaaitselle

Tuli nyt mieleen: Auto oli uutena ruoste-esto lisäkäsittelyssä. Jospa pakoputken lämpökilven päällä oli ruostesuoja-ainetta, joka nyt vasta ensi kertaa sai oikein kunnolla lämpöä ja siksi käryää. Automaattilaatikon en kuvittelisi kovin paljon lämpiävän, momentinmuunnin kun pitäisi olla lukittuna suuremmilla nopeuksilla.
      Auto on nyt ollut 3 kertaa merkkihuollossa-pystyvät muuten tarkistamaan vaihteistoöljyn määrän mittatikkuun koskematta.

• ruttu2

Olen huomannut nykyisesssä Civicissä samoin edelisessä acordissa pitemmän tai rasittavan ajon jälkeen selvän kumikäryn. Käry tule melko varmasti pakoputkiston kannakke kumeista jotka putkiston kuumetesssa lämpiävät ja haisevat..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      102
      2216
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      104
      1654
    3. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      82
      1328
    4. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      128
      1323
    5. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      117
      1236
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      60
      1068
    7. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      60
      1054
    8. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      51
      1027
    9. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      952
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      824
    Aihe