Norjan reissulla tuli ihmetys. Piitkän nousun jälkeen, mäen päälle lepopaikalle käännyttyäni, auton ympärillä leijui tosi voimakas käry, (jopa muutkin autoilijat kiinnittivät siihen huomiota) samanlainen kun ylikuumenneista kitkapinnoista (jarru/kytkin) tulee.
Kaikkien pyörien jarrut olivat kuitenkin aivan kylmät ja vaihteisto on tuo perinteinen automaatti.
Aloin havannoida tuota ilmiötä, se ilmeni aina noiden pitkien nousujen jälkeen. Ei koskaan normaaliajossa, vaikka ajoin reippaastikin.
Yritin paikallistaa hajun lähdettä, katalysaattori tai pakoputkisto se ei ollut, mitään toiminnalista poikkeavuutta ei myöskään ollut.
Voiko tuollainen automaattilaatikko kuumeta kovassa rasituksessa niin paljon, että se aiheuttaisi tuon käryämisen? Autolla on ajettu vasta 40 tkm.
Muita ehdotuksia?
Civic Sedan 2013 1.8 AT käry
5
91
Vastaukset
- Zniff
Olisin kyllä veikannut sitä pakoputkistoa, mutta jos haistelit tarkkaan...
- turbolla
Putki punasena, hapettomassa tilassa ei mikään ihme kun kärtsää!
- eihaise
En ole manuaalissa moista havainnut
- Kysyväinenvastaaitselle
Tuli nyt mieleen: Auto oli uutena ruoste-esto lisäkäsittelyssä. Jospa pakoputken lämpökilven päällä oli ruostesuoja-ainetta, joka nyt vasta ensi kertaa sai oikein kunnolla lämpöä ja siksi käryää. Automaattilaatikon en kuvittelisi kovin paljon lämpiävän, momentinmuunnin kun pitäisi olla lukittuna suuremmilla nopeuksilla.
Auto on nyt ollut 3 kertaa merkkihuollossa-pystyvät muuten tarkistamaan vaihteistoöljyn määrän mittatikkuun koskematta. - ruttu2
Olen huomannut nykyisesssä Civicissä samoin edelisessä acordissa pitemmän tai rasittavan ajon jälkeen selvän kumikäryn. Käry tule melko varmasti pakoputkiston kannakke kumeista jotka putkiston kuumetesssa lämpiävät ja haisevat..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022216- 1041654
- 821328
- 1281323
- 1171236
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘601068Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis601054- 511027
- 36952
- 33824