Läppärissä on MInt 13 Mate. Kannattaako vaihtaa 18:aan? Päivittyykö päälle, vai meneekö koko homma uusiksi ohjelmineen? Muistia on 3G, pyöriikö sillä?
Olen tietotekniikassa täystumpelo. joten kiitos asiallisista vastauksista!
Kannattaako vaihtaa?
7
138
Vastaukset
- kokeile.usbilla
Ei kannata ehkä ihan uusinta Minttiä ladata. Niissä on aina jotain pineiä "bugeja" .
Itellä on Mint 17.3, joka pyörii 10 v vanhassa pöytäkoneessa, jossa muistia vain 1 Gt,.
,, Tosin, eipä kai siinä 18 ole mitään isoja virheitä havaittu.
Kokeile ensin usb-tikulla toimiiko 18 koneellasi, ja asenna vasta sen jälkeen. (jos toimii) - W-Kar
Ei kannata. Asenna mikä tahansa parempi käyttöjärjestelmä.
- LMDE2
Mint 13 tuki loppuu "huhtikuu 2017"
- ehkä-helpointa-näin
Varmaankin helpompi asentaa puhtaalta pöydältä.
Itse tein näin suunnilleen vastaavassa tilanteessa:
1) Uuden Mintin asennusmedian GParted-ohjelmalla pienensin kovalevyltä vanhemman Mintin asennusosiota (juuri eli /), kesti tunnin pari. Tyhjään tilaan tein uuden osion ja formatoin.
2) Käynnistin koneen uudelleen vanhempaan Minttiin ja kopioin uuteen tyhjään tilaan tärkeät tiedostot vanhemman Mintin osiolta.
3) Asensin uuden Mintin vanhan päälle, formatoin ensin osion kuitenkin.
4) Ohjelmat mitä ei sisälly Mint-asennukseen yms. pitää tietenkin asentaa uudestaan. - 1.kokenut
Laadukkaasta Mint 13:sta ei kannata luopua missään nimessä vaan käyttää käyttöiän loppuun asti.
Mint 18 on keskeneräinen raakile. - rinnalle
Mikset asenna rinnalle? Siten säilyisi toimiva 13 ja pääsisit myös testaamaan uudempaa.
- SusannP
Kiitos vastanneille, paitsi hörhölle W-Kar. Olen todella tyytyväinen 13-versioon, mutta odotellaan nyt ensi keväälle, kun tuki loppuun. Hyvää aikaa testailla livenä tikulla ja mahdolliset bugitkin on sitten korjattu
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Porvarimediat paniikissa demareiden huiman kannatuksen vuoksi
Piti sitten keksiä "nimettömiin lähteisiin" perustuen taas joku satu. Ovat kyllä noloja, ja unohtivat sen, että vaalit996562KATASTROFI - Tytti Tuppurainen itse yksi pahimmista kiusaajista!!!
STT:n lähteiden mukaan SDP:n eduskuntaryhmän puheenjohtaja Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti3656133Mikä siinä on ettei persuille leikkaukset käy?
On esitetty leikkauksia mm. haitallisiin maataloustukiin, kuin myös muihin yritystukiin. Säästöjä saataisiin lisäksi lei603023Lääppijä Lindtman jäi kiinni itse teosta
Lindtman kyselemättä ja epäasiallisesti koskettelee viestintäpäällikköä. https://www.is.fi/politiikka/art-20000117808521112484Juuri nyt! Tytti Tuppurainen on käyttäytynyt toistuvasti epäasiallisesti
Ai että mä nautin, Tytti erot vireille! "Käytös on kohdistunut avustajia ja toisia kansanedustajia kohtaan, uutisoi STT1082145- 1251804
Puolen vuoden koeaika
Voisi toimia meillä. Ensin pitäis selvittää "vaatimukset" puolin ja toisin, ennen kuin mitään aloittaa. Ja matalalla pro191663Tytti Tuppurainen nöyryyttää avustajiaan
Tytti Tuppurainen nöyryyttää SDP:n eduskuntaryhmän kokouksissa sekä avustajia että kansanedustajia. Hän nolaa ihmisiä ju1811340Huomaatteko Demari Tytti ei esitä pahoitteluitaan
Samanlainen ilmeisesti kuin Marin eli Uhriutuu no he ovat Demareita ja muiden yläpuolella siis omasta mielestään341285- 731237