Arnold Chiari

Chiari

Googlesta löysin äkkiä vain melko vanhoja keskusteluja. Onko täällä ketään joka kärsii kyseisestä oireyhtymästä?
Millaisia oireita on? Oletko käynyt toimenpiteessä ym. Kaikki tieto on hyödyksi :)

7

404

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vaivainen

Minä olen itse sitä epäillyt että on. Terveyskeksus ei kuitenkaan tunnu olevan kiinnostunut epäilyistäni koska olen mielenterveystaustainen. Mulla on lähes kaikki oireet mitä tuossa mainitaan. Lue tuosta mitä oireita. Jos sitä ei hoideta tulee myös syrinomyelgia kylkiäisiksi.
      http://www.ms-liitto.fi/chiari
      Syrinomyelgia
      http://www.ms-liitto.fi/syringomyelia

• Alottaja

Minulla kyseinen tauti siis on todettu, halusin vain muiden oireita tietää. Millaisia oireita sinulla on?

• chiarikonsult

Hei

Netistä löytyy paljon tietoa,siis myös asiallista/virallista mutta kaikki on englanniksi. Olen ajatellut että pitäisi kääntää suomeksi kaikkien hyödyksi. Olisi hyvä jos löytyisi englanninkielen taitoisia jotka hallitsee myös tuon lääkis-sanaston ja haluaisi ottaa osaa talkoisiin.
      Lähteekö joku mukaan ? Laitan siinä tapauksessa myöhemmin yhteystiedot ja koordinoin niin että ei tehdä päällekkäistä työtä
      Niin,ja huom lääkisopiskeliat! Suomeen mahtuu vielä neurologi jota oikeesti kiinnostaa tämä chiari.

• chiakonsult

Kiitos sinulle kttastts
      Tämä on juuri tätä,paljon on tekstiä mutta kun ei tuo englanti oikein minulta suju.
      Löytyykö Suomesta lääkäriä joka olis vaikka lukenut itse että voisi kerto potilaalle?
      Haluatko ottaa yhteyttä jos laitan s posti osoitteen?
      Kaksi viimeistä linkkiä ei auennut ainakaan nyt

• outoja.oireita

Minulla tutkimukset neurologilla edessä liittyen myös Chiariin. Oireita on (niska/yläselkäongelmaa, tuntopuutoksia ja lihasheikkoutta raajoissa, epämääräisiä keskushermosto-oireita kuten huimaus, vapina, jne) mutta se "tärkein" eli päänsärky loistaa poissaolollaan.

Kuitenkin minulla on paineen tunnetta takaraivossa aika ajoin. Onko muilla kokemuksia siitä, että chiari 1 ei oireile kipuna päässä vaan vain paineen tunteena? Ja chiarioireista poiketen, itselläni tuo paineen tunne/epämukavuus takaraivolla helpottaa, jos taivutan pään ja kädet kohti lattiaa.

• chiarikonsult

Jos taivuttaa pään kohti lattiaa eli eteenpäin niin ilmeisesti aivoneste pääsee valumaan. Yliestä taitaa olla että kun taivuttaa taaksepäin niin ahtauma lisääntyy ja siksi sitä tulee välttää. Eikä kaikkia oireita tarvitse olla samaan aikaan,vaihtelevat

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!

Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot
      Maailman menoa
      227
      17985
    2. Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois

Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss
      Maailman menoa
      69
      10272
    3. Vasemmistoaate on aatteista jaloin

Kaikki saavat ja kukaan ei jää ilman. Kuka tuollaista voisi vastustaa?
      Maailman menoa
      312
      6728
    4. Persut: haluamme lisää veroja!

Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      22
      4509
    5. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      48
      3697
    6. Brittiläinen vasemmistolehti: Sanna Marin oli vihdoin rehellinen

Nyt tulee pahasti lunta tupaan Seiskan tähtitytölle. Ex-pääministerin kirjaa arvostellaan latteuksista ja itsekehusta.
      Maailman menoa
      74
      3204
    7. "Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa

Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita
      Maailman menoa
      113
      2903
    8. Alexander C. G. riisti demari-Veijolta arvonimen

"Stubb myönsi 66 arvonimeä ja peruutti yhden arvonimen. Presidentti Tarja Halonen myönsi Baltzarille kulttuurineuvoksen
      Maailman menoa
      89
      2390
    9. MTV: Timo Jutila lataa suoraa tekstiä Pippa Laukan tylystä kritiikistä tosi-tv-kuvausten jälkeen

Juti sai kuulla kyllä kunniansa Olet mitä syöt -ohjelmassa elintavoistaan! Toki olihan siinä aika paljon rasvaista syötä
      Painonhallinta
      20
      1567
    10. Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?

Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit
      Maailman menoa
      18
      1396
    Aihe