Miten saa monitoimi tulostimesta skannattua Mintissä.
Tulostin on HP Envy 4500 ja tulostin kyllä tunnistuu ja toimii mutta yrittäessäni skannata niin ilmoittaa ettei laitteita löydy.
Skannaus ongelmana
3
237
Vastaukset
- muutoksen_tehnyt
Minulla oli sama ongelma. Minun skanneritulostin tosin on HP:n halpis eli HP Deskjet 2130 sarjasta.
Tämäkin aluksi ilmoitti ettei "laitteita löydy" ja sitten hain sourceforgen sivustolta uusimman hplip version ja asensin sen ja nyt toimii.
Aluksi hplip versio oli 3.15.2 ja nyt muutoksen jälkeen se on 3.15.6 ja nyt toimii.
Hplipin sivustolla on tarjolla versio 3.15.5 erikseen ladattavana mutta tämäkään ei kelvannut tälle HP Deskjet 2130 laitteelle, piti olla tuo hplip 3.15.6 ja tämän sai sourceforgen sivustolta. (tämä on siis "epävirallinen" versio, mutta kaikki näyttää toimivan)
Tämä hplip 3.15.6 versio on "run" versio eli sen asennus tehdään komentotulkin kautta eikä linuxdistron paketinhallinnan kautta.
Latauksen jälkeen komentotulkkiin piti kirjoittaa komento:
cd ~/Lataukset ja sitten latauskansiossa 'sh hplip 3.15.6 run' ja sitten piti painaa enteriä. Tämän jälkeen tuli muutama kysymys joihin piti vastata yes ja homma meni läpi automaattisesti. Toivottavasti komentotulkin (bash shellin) käyttö on hallussa.
Linux Mintin omassa pakettihallinnan sovellusvarastossa on vanha versio hplipistä (3.15.2) Ja tämä ei toimi uudemmissa HP tulostinskannereissa. Skannaus ei toimi, mutta tulostus onnistuu)
Envystä en ole täysin varma, mutta ainakin tässä Deskjet 2130 tämä temppu toimi varsin hyvin.
Muuta ohjetta en osaa antaa. - lipasinkin
http://hplipopensource.com/hplip-web/gethplip.html
Tuolla tarjolla Version: 3.16.7- ota_itse_selvää
Jos nyt on, niin hyvä on. Mutta silloin kun minä siellä kävin niin tarjolla oli vain 3.15.5 eli ongelmaani löytyi ratkaisu jo aikaisemmin.
Nyt käytössä on sourceforgelta haettu hplipin versio 3.15.6 ja tämäkin näyttää toimivan ongelmitta HP Deskjet 2130 kanssa.
En voi tuntea kaikkia HP:n laitteita. Kyllä siellä hplipin nettisivulta löytyy tarkemmat tiedot tuetuista laitteista. On aika pitkä lista. Listasta voi vielä katsoa käyttämänsä linuxversion.
Jos ohjeeni oli kelvoton niin anteeksi nyt vaan. En ota vastuuta versioiden julkaisu aikatauluista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389