Olen syönyt kilpirauhasen liikatoimintaan Tyrazol 5mg 6 kpl /päivä n. 1½ kuukauden ajan. Nyt meni sitten makuaistikin. Aikamoista myrkkyä siis tämä karbimatsoli. Onko muilla vastaavia kokemuksia? Makuaistin menetys on lievästi sanottuna ikävää.
Tyrazol vei makuaistini
Ghostrider2
31048
0Äänestä
Muut lukivat myös
Odottaa vastausta
Näihin keskusteluihin ei ole vielä vastattu. Ole ensimmäinen.
Vastaukset 3
Vanhimmat
Mulla samanlainen kokemus, viikon käytön jälkeen hävisi makuaisti. Lääke lopetettiin heti, mutta en vieläkään maista juuri mitään. Palautuiko makuaistisi vai jääkö tämä vaiva pysyväksi? Kyllä harmittaa. 😥
Mielenkiintoista. Jaksaisitteko kertoa, oliko ihan oireita vai lääkityksen perusteena pelkästään. lääkäreiden luulotautinen verikoetulkinta?
Minullakin makuaisti heikkeni huomattavasti mutta on sittemmin palautunut kun lääkitystä on pienennetty. Alussa Tyrazol aiheutti kyllä muitakin vielä ikävämpiä sivuvaikutuksia mutta ne helpottivat aika nopeaan, itse taudin hoidossa lääkitys kuitenkin oli pakollinen ja auttoi moniin sairauden aiheuttamiin oireisiin. Olen kuullut, että sillä vaihtoehtoisella lääkkeellä ei olisi niin paljon sivuvaikutuksia mutta sen käyttöön pitäisi saada erityislupa, kannattaa kysyä lääkäriltäsi.