Tarttuva niveltulehdus??

Dontletmedrown

Mikä ihme voi aiheuttaa tarttuvia nivelkipuja? Olin kummallisesti kipeänä tuossa maaliskuun alkupuolesta eteenpäin, kuumeilua ja ruokahalun menetystä, käsittämätöntä väsymystä, yöhikoilua ja yleistä sairauden tunnetta, ihottumaläiskiä jotka lähes huomaamattomia.. olo oli aivan sietämätön, eikä lukuisten lääkärireissujen myötä selvinnyt mitään muuta kuin "ehkä joku perus flunssa tulossa" ja "ehkä jotain jonkun viruksen aiheuttamaa" ja muuta yhtälailla asiaa selventävää. Kuumetta oli pitkään hieman yli 37 astetta ja välillä nousi johonkin 38 asti. Kolmisen viikkoa oireiden alusta (muut oireet jo hieman hellittäneet) turposi kaulalta imusolmuke jonka kävin ultraamassa, ei mitään epänormaalia. "Varmaan joku virus päällä" taas kerran lääkärin suusta. Näytin noita vähäisiä ihottumaläiskiäkin, ja sanottiin että varmaan punatäplähilseilyä stressistä, lähtee itsestään jossain parissa kuukaudessa. Juu ei, mulla on noita läiskiä ollut jo muutamia vuosien mittaan aikaisemmin, mutta tässä ne sitten ns räjähti käsiin. Haaleaa punoittavaa läiskää/täplää löytyy selästä ja muutama myös etupuolelta.

Tuosta sitten noin pari viikkoa taas eteenpäin alkoi ihan törkeät, lamaannuttavat nivelsäryt KOKO vartalossa. Nivelet tuntuivat jäykiltä ja jokaikinen liike teki tuskaa. Jokainen nivel alkoi myös naksua, syödessäkin leuat vaan rätisee.. Jalat ja kädet hohkasivat myös aivan tulikuumana ja punaisina, vaikka olen aina ollut huonon ääreisverenkiertoni kanssa jääkylmäkätinen ja jalkainen. Raajoissa oli myös pistelyä ja puutumisen tunnetta.

Nivelkivut hellittivät pikkuhiljaa, mutta edelleen särkee kokoajan johonkin. Ihan jatkuvaa jomotusta johon en ole löytänyt mitään helpottavaa! Kivut ja naksumiset yhdessä ovat kovin huolestuttavia.. ihottumaakin on edelleen ja se on vain lisääntynyt että se siitä lääkärin diagnoosista. Turvonnut imusolmukekin on vielä kaulalla eikä ole mihinkään suuntaan muuttunut.

Minulle selvisi tuossa yhdessä kohtaa, että odotan lasta. Viikkoja kun laskeskelen, niin oireiden alku osuu aikalailla raskautumisen kanssa samoille. Osa oireista sillä selittyykin, mutta ei todellakaan kaikki. Kaikenlisäksi miehelleni iski pari viikkoa minun jälkeeni samanlaiset nivelkivut ja puutumiset yms, aamulla herätessä ja usein iltaisin ja öisin joutui ravistelemaan itseään jotta puutumuksen tunne vähän hellittäisi. Eipä tuokaan ole selvinnyt. Muita oireita miehellä ei ollut kun nuo niveliin liittyvät.

Mitä ihmettä tämä voi olla? Alkaa tosissaan pelottaa, kun tässä raskaanakin olen ja on tullut tottakai googleteltua ja saatua aikamoisia diagnooseja. Moni oire täsmäisi viruksiin, jotka varsinkin alkuraskaudessa voisivat aiheuttaa kehitysvammoja (toksoplasmoosi, sytomegalovirus jne) ja tokson tuloksia tässä odottelenkin kun (sisä)kissan takia halusin varoiksi tarkistaa. Katsottu on oireiden alkamisen jälkeen perus ja laajat verenkuvat, munuais ja reumat, b ja c hepatiitti, hiv, kuppa, imusolmukesyöpä, mitähän vielä.. kilpirauhasarvot useaan otteeseen. Missään arvoissa ei ole ollut mitään vikaa missään välissä, ja testien mukaan olen terve? Eipä nuo imusolmukesuurentumat siltä vaikuta, kuin myöskään nämä kohta 5kk kestäneet nivelsäryt koko kropassa? Ja se, että niitä kipuja alkoi ilmenemään myös miehellä? Sukupuolitauteja ei ole, nekin testattu kun lueskelin niiden voivan aiheuttaa tarttuvia nivelkipuja..

Nyt kuumottelen sitten tuota toksoplasmoosia, ja täytyy varmaan kysellä neuvolassa jos pääsisin testauttamaan tuon sytomegaloviruksen. Joku syyhän oireiluun on oltava? Ja millähän tuurilla olisin saanut juuri raskautumisen aikaan jonkun näinkin pitkäkestoisen pöpön? Flunssaakaan mulla ei ole tässä ollut.. Vai olisko raskaus voinut aktivoida jonkun mun kropassa uinuvan viruksen, kun tuota ihottumaakin on joskus vuosien mittaan muutama läiskä ollut? Milläs järjellä se sitten samaan aikaan tohon ukkoonkin olis tarttunut.

Oireista kävin valittamassa useasti ennen kun tiesin olevani raskaana, ja luulosairaaksi ja masentuneeksi leimattiin. Masennuslääkkeet määrättiin kipuihin, joista en syönyt kyllä yhtäkään. Raskaus selvisi tosiaan vasta viikolla 16 , joten vasta nyt viimeaikoina on alkanut enemmän huolestuttaa jos tuo oireilu olisikin jotain vakavaakin, ja lapselle vaaraksi olevaa :/ Siksi aijonkin vaatia kunnollisia tutkimuksia, ennen niitä ei herunut kun luulosairaaksi vain leimattiin. Ehkä tieto raskaudesta vähän laittais vauhtia asioihin.

Kuulostaako millään tavoin tutulta? Kokemuksia? Ihan mitä tahansa?

6

209

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kesäpahin

Oletko altistunut homeelle tai muulle kosteusvaurio myrkylle?

• Dontletmedrown

Hmm, en tietääkseni? Tässä asunnossa ei pitäisi mitään tuommoista olla. Ennen oireiluja olin viikonlopun yli toisessa kaupungissa hotellissa että siellähän periaatteessa olisi voinut olla, mutta mies ei siellä mukana ollut.. Ja aika erikoista jos tässä omassa asunnossa vaikka hometta olisi, kun oireet alkoi molemmilla yhtäkkiä parin viikon sisällä toisistaan :o

• sgsaga

Kuulostaa rokotteiden sivuvaikutukselta. Myös borrelioosi tai muut parasiittien aiheuttamat oireet voivat aiheuttaa tuollaisia oireita.

• mitenvoit

Oletko aloittaja saanut selville mikä aiheuttaa kipusi?

• mikämikäon

onko selvinnyt syytä? meillä TISMALLEEN samanlaista paitsi että en ole raskaana... mitään ei testeissä löydy

• kokeillakin

Kannattaa kokeilla ellei ole estettä tuota msm rikkijauhetta. Puolisollani on nivelrikkoa sormissa ja näyttää vaan että pikkuhiljaa vaan leviää muihinkin sormien niveliin. Kaiken lisäksi nivelrikko vääntää sorminiveliä kieroon. Otan itsekkin teelusikallisen 2-3 kertaa päivässä. Puolisollani on sormien kipu helpottunut , mistäs muusta kuin msm jauheesta . Lisäksi laitan hänelle "hevospoweria " sormiin koska se vie nesteitä pois. Itse otan tavallista ruokasoodaa 2-3 teelusikallista päivässä. Ihan vaan ennakolta vaikka minulla ei ole nivelrikkoa , ei ainakaan vielä. netistä voi lukea rikkijauheen vaukutusta kipeisiin niveliin. Lääkkeiden käyttöä ei suositella 2 tuntiin jos ottaa näitä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.

Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.
      Maailman menoa
      378
      16175
    2. Ja taas kerran

Mutka ja joki. Kenties liikaa nopeutta. Miksi?
      Nurmijärvi
      264
      6251
    3. Tänään olisn uskaltanut

Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny
      Ikävä
      11
      3688
    4. Taitaa olla aika

laittaa kirjaimet esille. Kuka kaipaa ja ketä.
      Ikävä
      197
      2777
    5. Tiedäthän että

Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il
      Ikävä
      14
      2332
    6. Kirjoita jotain kivaa

ja positiivista ikäväsi kohteesta. 🫠
      Ikävä
      137
      2229
    7. Tiistaina nähdään.

Pitkästä aikaa. Minua on alkanut jännittää kovasti se näkeminen ja miten taas osaan olla. En tiedä yhtään oletko kiinnos
      Ikävä
      110
      1660
    8. Sinusta jäi lopulta kuitenkin hyvä kuva

Vaikka voit ajatella itsestäsi kaikkea, mitä siinä mylläkässä saattoi tapahtua, mutta näin se on. Seurasin kyllä, ja mon
      Ikävä
      48
      1459
    9. Rattoisaa lauantai iltaa

Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa
      Ikävä
      241
      1216
    10. Mikset ala

Vapaan ihmisen kanssa joka tykkää sinusta?
      Ikävä
      90
      1214
    Aihe