gynelle 12v! apuaa!!!

12veegynelle

Moikka. Oon siis 12vee tyttö ja oon menossa gynekologille 2.9 ! Mitä mun pitäis tehdä? Sattuuko se tutkimus? Käyttääkö ne neuloja? Ku mul on piikkikammo nii en haluu!!! Paljonko pitää riisuu? AuttakAaa pliid! Kiitos jo etukäteen!

13

1527

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Eineuloja

Kannattaa yrittää olla mahdollisimman rento, niin ei satu. Vaikka sellasessa asennossa on heti vaikee olla ihan rento, mut sitä vähemmän sattuu. Ei siellä mitään neuloja tarvi, onneks. Alapää paljaaks, mahdollisesti tutkii rinnat.

• 12veegynelle

Kiitos vastauksesta. Helpottavaa kuulla ettei neuloja tarvita:)

• gsdgdsgdsgs

Mistä syystä joudut gynelle? Gynekologi kyllä huomioi ikäsi ja kokemattomuutesi. Gynekologinen tutkimusasento on sellainen jalat vähän koukussa ja levällään tutkimuspöydällä. Alaosa siis paljaana. Takamus roikkuu melkein sen pöydän reunan päällä. Jaloilla on tuet, johon ne laitat. Lääkäri painelee vatsan päältä ja kokeilee kumihanskaisella kädellä sisäpuoleltasi. Jos olet tosi tiukka, niin ei lääkäri mitään sisääsi väkisin laita. Kuulemma nuorille tytöille voidaan joskus käyttää korvalääkärin välineitä, jos on tarve katsoa emättimen sisäpuolelle. Korvalääkärin välieet ovat tosi pienet.

Jos menet kipujen ja runsaiden vuotojen vuoksi, saattaa olla, että pelkkä haastattelu riittää. Gynekologilla voi olla myös ultraäänilaite. Aikuisilla naisilla ultraäänitutkimus tehdään emättimen kautta. Sen voi tehdä myös vatsan päältä, mutta silloin ymmärtääkseni virtsarakon pitäisi olla täysi.

Jos on menossa sairaalaan myöhemmin johonkin leikkaukseen tai vastaavaan, niin siinä tapauksessa ainakin pitää ottaa etukäteen labrassa verikokeet. Ehkä sinun ikäiselle voidaan tarvittaessa laittaa vielä puudutusvoidetta, jos tarvitsee ottaa verikokeita. En tiedä, miksi gynekologille menet, ja mitä sinulle siis on tarvetta tehdä. Jos kyseessä on lähinnä rutiinitutkimus, ei sitä tarvitse pelätä, ja mitään kovin erikoista ei tapahdu.

Onko sinulla äiti tulossa mukaan lääkärille? Keskustele asiasta hänen kanssaan. Hänellekin on tehty vaikka kuinka monta tutkimusta. Esim. silloin, kun hän on odottanut sinua vatsassaan. Ja kaikista niistä hän on selvinnyt...

• 12veegynelle

Äitiä en halua mukaan eikä hän varmaan ehtisikään mutta menen siis koska mulla on ollu hiiva jo kaksi kuukautta . Mutta ihanaa kun vasta sit<3

• Puudutus

Kyllä ne laittaa verikokeissa puudutukset muillekin kun lapsille, jos vaan pyytää. Olen 23 ja en anna ottaa verikokeita, jos ei ple puudutettu ja senkin lisäksi vielä vauvaneulalla tai korkeintaan siipineulalla. Niillä saa otettua kyllä.

• Turhaa_pelottelua
        Puudutus kirjoitti:

Kyllä ne laittaa verikokeissa puudutukset muillekin kun lapsille, jos vaan pyytää. Olen 23 ja en anna ottaa verikokeita, jos ei ple puudutettu ja senkin lisäksi vielä vauvaneulalla tai korkeintaan siipineulalla. Niillä saa otettua kyllä.

Höh, eihän hiivaepäilyn takia oteta mitään verikokeita. Aivan turhaa alkaa vatvomaan verinäytteiden otosta kun tässä ketjussa siitä ei ole kyse.

• Ihmettelenvaan

Mitä 12vuotias tekee gynekologilla,....kysyn vaan,lapsihan oot

• 12veegynelle

Siis kun hiiva on kiusannut jo pari kuukautta niin terkkari varasi Mulle ajan gynekologille

• 12veegynelle

Ja mietin kans et onko kauheen nuori käymään siellä. Onko normaalia käydä tän ikäsenä? Pelottaa et kaikki tuijottaa siin odotustilassa...

• askalfd

Gyne on lääkäri siinä missä muutkin, siellä käydään silloin ja sen ikäisenä kuin on tarvis. Ihan normaalia ja lisäksi erittäin järkevää siis käydä nuorenakin.

Jos tuntuu, että joku tuijottaa, ei tarvitse välittää. Olet ihan oikealla asialla siellä. Hyvin todennäköisesti kukaan ei tuijota, koska kaikilla on mielessään se oma vaiva ja tulossa oleva tutkimus. Yleensä just gynen odotushuoneessa on tapana, että kaikki ovat hyvin hienotunteisia toisiaan kohtaan.

• 12veegynelle

Okei. Kiitos avusta! :)

• kokemusedellä

Miten tuo hiiva on sinulla todettu, kun täällä kyselet gynekologin tutkimuksesta?
      Onko se vain oma päätelmäsi?
      Miten tahansa, niin gynekologin pitää ottaa potilas huomioon ja erityisesti nuori potilas.

• 12veegynelle

Siis kerroin äitille millainen kutina on yms. Ja hän sanoi että luultavasti hiiva. Ja on mukavaa kuulla, siis kaikilta että ei kannata jännittää yms. Ihanaa että tuette minua <3

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      11
      3485
    2. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      68
      1878
    3. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      541
      1566
    4. Kirjoita yhdellä sanalla

Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin
      Ikävä
      81
      1194
    5. Olet hyvin erilainen

Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja
      Ikävä
      61
      992
    6. Yksi syy nainen miksi sinusta pidän

on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s
      Ikävä
      33
      958
    7. Hyödyt Suomelle???

Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt
      Maailman menoa
      213
      886
    8. Hyvää talvipäivänseisausta

Vuoden lyhyintä päivää. 🌞 Hyvää huomenta. ❄️🎄🌌✨❤️😊
      Ikävä
      170
      823
    9. Hyvää Joulua mies!

Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o
      Ikävä
      59
      816
    10. Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!

Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill
      Suomalaiset julkkikset
      3
      768
    Aihe