Torstaina pelattiin maalirunsas jääkiekkokierros. Saivatko katsojat sitä mitä halusivat? Epäilen. Väitän, että tyytyväisimmät katsojat olivat TPS:n ja Jokereiden välisessä ottelussa, jossa tehtiin peräti 1 maali.
HIFK - Ässät 8-1
JYP - HPK 0-5
Pelicans - Blues 2-8
TPS - Jokerit 0-1
Mitä nuo tulokset kertovat? Hyvään otteluun tarvitaan kaksi hyvää joukkuetta. Joukkueiden ei välttämättä tarvitse olla taidoiltaan aivan tasavahvat, riittää jos ottelun voitosta taistellaan loppuun asti. Toki onnistumiset ja maalit antavat sitä suolaa, mikä tekee matsista maukkaamman, mutta jos kolmas erä on sitä ettei jännittää tarvitse lain, niin kyllä silloin yksi keskeinen elementti ottelusta puuttuu.
Aivan varmasti Jokereiden ja TPS:n välinen peli oli kierroksen paras ja jännittävin, jossa on loppusummerin vihellykseen saakka saanut jännittää ottelun voittajaa. Sitä minä katsojana kaipaan. Raksilassa kaksi viimeistä peliä on päättynyt Kärpille 8-2 ja 9-4. Kummassakin pelissä kolmas erä oli sellaista puolivillaista pelailua. Toisen joukkueen ei pelata tarvinnut ja toinen joukkue ei osannut. Sellaista jääkiekkoa minä en kaipaa, vaikka molemmissa pelissä maaleja tarjottiinkin.
Ymmärrän kyllä, että media kaipaa maaleja, koska sitä kautta he pääsevät hehkuttamaan sankareita ja sankareilla on aina helpompi myydä lehteä. Kuitenkin olisi hyvä miettiä josko joukkueurheilussa olisi tärkeämpiäkin elementtejä kuin yksilönpalvonta. Totta kai onnistumiset ovat tärkeitä, enkä halua nollata maaleja tehtailevia tähtipelaajia. On kuitenkin tärkeää miettiä mikä tekee hyvän ottelun. Kun hyvän ottelun elementit tiedetään, niin kenties jatkossa sarjaa kehitetään siihen suuntaan, että yhä useampi ottelu tarjoaa huippukiekkoa kaikkine sitä vaativina osatekijöinään.
Lopuksi onnittelut Tim Thomasille nollapeliennätykselle! Nostan hattua sille.
Vähemmän maaleja, saanko pyytää!
5
416
Vastaukset
- bvxx
Olin itse katsomassa TPS-Jokerit peliä ja se oli todella pa*ka peli. Siinä ei ollut mitään muuta hyvää kuin Thomas ja Lassila, Jokerit teki Kiprusoffin kiekonmenetyksestä ainoan maalin ja sumputti loppupelin ja TPS:llä ei ollut mitään yritystä ja samaa mieltä kanssani ovat varmasti monet muut katsojat sillä sekä TPS-, että Jokeri-fanit ovat samaa mieltä kanssani sillä halli oli koko ottelun hiiren hiljaa ja olisivat katsoneet mielummin vaikka HIFK-Ässät pelin. Ymmärrän pointtisi Rosewater, ja voisihan olla, että 1-0 peli olisi todella mielenkiintoinen, mutta ei tällä kertaa.
Nyt sinä ammuit alas minun hienon keskustelunavaukseni. Ei paljoa naurata :)
Tuota noin, pakkohan sinun sanaasi on uskoa, koska ottelun näit. Sen verta on pakko sanoa vastaan, että kyllä siinä pelissä on ainaskin puolustettu hyvin ja kurinalaisesti.- bvxx
rosewater kirjoitti:
Nyt sinä ammuit alas minun hienon keskustelunavaukseni. Ei paljoa naurata :)
Tuota noin, pakkohan sinun sanaasi on uskoa, koska ottelun näit. Sen verta on pakko sanoa vastaan, että kyllä siinä pelissä on ainaskin puolustettu hyvin ja kurinalaisesti.näin siinä vaan kävi. Kyllähän siinä hyvin puolustettiin, vähän liiankin hyvin kun tuli vaan siniviivalta laukauksia. Mutta onhan sun viestit koko keskustelun asiantuntevimpia ja useimmiten 100% paikkaansa pitäviä ja kyllähän yleensä tiukat ja vähämaaliset pelit on jännempiä kuin 8-2 pelit, mutta ei tällä kertaa.
- eme
mun mielestä tommoset 1-0 pelit on tylsiä. tän kauden kärpät-tappara peli oli tylsä. viime kaudella kärpät-ässät ja kärpät-tappara pelitki päässty 1-0 ja ne oli kans unettavia pelejä. vaikutti siltä että pelaajia ei olis kiinnostanu pelata ollenkaan. mutta toisaalta semmoset ylivoimaset lukematki on tylsiä. kuten kärpät-pelicans (8-2) ja kärpät-saipa (9-4).
mutta kyllä niitä maaleja saa tulla ja paljon mutta ei siinä oo mitään järkee jos toinen pyörittää ja toinen vikisee.- Minä vain
Mielestäni 1-0 -pelit ovat harvinaisen tylsiä. Olen ollut sellaisessa ja johan oli...tulitikut silmille vaan. Meni juuri sellaisesksi niinkuin sanottiin. Yltiöpäistä puolustamista ei jaksa kukaan kattella, katosi jännityskin tehokkaasti.
Jännittävä peli on aina parempi kuin itsestäänselvyys, tottakai, mutta sellaisia tulee pitkässä juoksussa. Ässille sattui jokin notkahdus, Jyp ei saa maaleja aikaiseksi jne. Kevät on vielä se tärkeämpi puolisko ja joukkueet painavat ihan hullun lailla. Tälläista se on.
Ymmärrän kyllä pointtisi, mutta pidän silti 8-1 -maalista peliä mielenkiintoisempana katsottavana kuin 1-0 -peliä. Siellä ainakin tapahtuu jotain, varsinkin, jos joukkueella on hyökkäävä pelitapa.
Jääkiekkoon kuuluvat maalit, mutta harvemmin enää sellaisia rökäletappioita tulee, maaleja kylläkin.
Se pitää mielenkiinnon yllä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1357455Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631664492Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen563510Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi5103275Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.2972164Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde361813Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja241799- 911593
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1791505Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito151456