onko kokemuksia Cosentyx 150mg biologisesta

Kertokaa kyseisestä lääkkeestä jos on kokemuksia sen tehosta ja vaikutuksista selkärankareumassa..itse olen läpikäynyt monet biologiset pistokset ja aina jotain sivuoireita.
Ilmianna
Jaa

11 Vastausta

Aloitin cosentyxen viime to ja siitä asti ollut korkea kuume ja hirveät yöhikoilut. Soitin juuri reumahoitajalle ja hän sanoi että kai joku infektio noussut esiin. Tällä vkolla ei saa pistää.
Ilmianna
Jaa
Minä aloitin nyt vuodenvaihteessa 2016-2017 Cosentyxin. Nyt on ollut kuivaa, kutittavaa yskää ja lievää kutiavaa ihottumaa. Pitää vielä vähän aikaa seurata tilannetta, ennen kuin otan yhteyttä reuma-sairaanhoitajaan. Jos nämä oireet vaikkapa laantuisivat...
Ilmianna
Jaa
Aloitettu 2017 alussa, ei sivuoireita. Vähän yli 3 viikon jälkeen kokemukset ovat melko positiivisia. Vaikka aivan kaikki selkärankareumakivut eivät poissa, on Cosentyxistä kuitenkin saanut selkeän helpotuksen ja parannuksen jo nyt. Kuulemma ensimmäisen 3kk:n aikana pitäisi parhaiten vaikuttaa, eli oletan että vielä parempaan suuntaan menee.
Ilmianna
Jaa
Mulla 5 ekaa piikkiä takana.. ei sivuoireita.. Labrat on hieman huonontuneet. Selkärankareumaan menee tämä lääke.
Ilmianna
Jaa
Cosentyx 150 mg aloitettiin tammikuussa 2017 , nyt on suuta vaivannu kirvely, kuivuminen ja ym. aloitettiin hiivahoito Fluconazol Orion napeilla. Hoito tehonnut jonkun verran, onko kellään vastaavia kokemuksia Cosesta?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Aloitin Cosentyxin loppuvuodesta 2016 ja siitä asti pelkkää positiviista sanottavaa. Kivut lähtivät jo ensimmäisen pistoksen jälkeen ja urheilu ja kaikki muukin sujuu taas loistavasti. Kokemusta myös Humirasta, josta myös samat kokemukset. Molemmat siis selkärankareumaan.

Suosittelen kokeilemaan!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Mulla consentyx psorireumaan aloitettu viime syksynä. Hyvin meni noin puoli vuotta, mutta nyt lievää lämpöä ja niveliä turvonnut käsissä. Kivulias olotila.
Saas nähdä, miten jatkossa.. ei ainaskaan mulla ole toiminut...
Ilmianna
Jaa
Ehdin käyttää n. 9kk, kunnes oli pakko lopettaa. Sain sivuoireena useita todella pahoja nielutulehduksia, jotka kestivöt viikkoja kerrallaan. En ollut koskaan ennen sairastanut mitään vastaavia infektioita. Cosentyx itsessään oli minulle hyvä ja tehokas lääke, niveloireet hävisivät 300 mg:n annoksella kokonaan. Mutta ei ollut noin rajun nielutulehduskierteen arvoinen siltikään.
Ilmianna
Jaa
Nielutulehduksia täälläkin ja ääni oli kokonaan pois viime joulukuu-2017 helmikuu. Nivelpsoriin oli määrätty. Nyt lopetettu. Ei auttanut niveloireesiinkaan mutta ihopsoriin kyllä.
Ilmianna
Jaa
Minulla aloitettiin consentyx viime syksynä ja keväästä lähtien kivulias ja monia niveltulehduksia, joihin kortisonipiikkejä tarvittiin. Lääkäri, siis reumatautien erikoislääkäri , vaihtoi takaisiin humiraan. Kertoi, että consentyx ei ole oikein lunastanut odotuksia.
Joillekin ehkä sopii, mut minulle ei...
Ilmianna
Jaa
minä aloitin cosentyx hoidon huhtikuussa 2017 minulla vaikea psori ja reuma ,kaikki psori läiskät lähteneet mikään muu ei ole tehonnut(humira)olen sairastanut yli 20 vuotta olen todella helpottunut,niveliin ei kuitenkaan ole auttanut ,ps toivossa hyvä elää
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

onko kokemuksia Cosentyx 150mg biologisesta

Kertokaa kyseisestä lääkkeestä jos on kokemuksia sen tehosta ja vaikutuksista selkärankareumassa..itse olen läpikäynyt monet biologiset pistokset ja aina jotain sivuoireita.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta