onko kokemuksia Cosentyx 150mg biologisesta

ellibeth48

Kertokaa kyseisestä lääkkeestä jos on kokemuksia sen tehosta ja vaikutuksista selkärankareumassa..itse olen läpikäynyt monet biologiset pistokset ja aina jotain sivuoireita.

22

5828

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Katja38

      Aloitin cosentyxen viime to ja siitä asti ollut korkea kuume ja hirveät yöhikoilut. Soitin juuri reumahoitajalle ja hän sanoi että kai joku infektio noussut esiin. Tällä vkolla ei saa pistää.

    • HLA-B27

      Minä aloitin nyt vuodenvaihteessa 2016-2017 Cosentyxin. Nyt on ollut kuivaa, kutittavaa yskää ja lievää kutiavaa ihottumaa. Pitää vielä vähän aikaa seurata tilannetta, ennen kuin otan yhteyttä reuma-sairaanhoitajaan. Jos nämä oireet vaikkapa laantuisivat...

    • maxi25

      Aloitettu 2017 alussa, ei sivuoireita. Vähän yli 3 viikon jälkeen kokemukset ovat melko positiivisia. Vaikka aivan kaikki selkärankareumakivut eivät poissa, on Cosentyxistä kuitenkin saanut selkeän helpotuksen ja parannuksen jo nyt. Kuulemma ensimmäisen 3kk:n aikana pitäisi parhaiten vaikuttaa, eli oletan että vielä parempaan suuntaan menee.

    • Reumaonpaskasairaus

      Mulla 5 ekaa piikkiä takana.. ei sivuoireita.. Labrat on hieman huonontuneet. Selkärankareumaan menee tämä lääke.

    • HessuHobo

      Cosentyx 150 mg aloitettiin tammikuussa 2017 , nyt on suuta vaivannu kirvely, kuivuminen ja ym. aloitettiin hiivahoito Fluconazol Orion napeilla. Hoito tehonnut jonkun verran, onko kellään vastaavia kokemuksia Cosesta?

      • SRM2013

        Aloitin Cosentyxin loppuvuodesta 2016 ja siitä asti pelkkää positiviista sanottavaa. Kivut lähtivät jo ensimmäisen pistoksen jälkeen ja urheilu ja kaikki muukin sujuu taas loistavasti. Kokemusta myös Humirasta, josta myös samat kokemukset. Molemmat siis selkärankareumaan.

        Suosittelen kokeilemaan!


      • jonnas80

        Pistän 2 piikkiä kerralla neljän viikon välein. Sivuoireina limakalvonen kuivuus ja jatkuva hiiva. Siltikkin pistän koska kivut on pienemmät, kuin ilman cosetyxia. Selkärankareumaan.


      • Hiivatonelämäkiitos
        jonnas80 kirjoitti:

        Pistän 2 piikkiä kerralla neljän viikon välein. Sivuoireina limakalvonen kuivuus ja jatkuva hiiva. Siltikkin pistän koska kivut on pienemmät, kuin ilman cosetyxia. Selkärankareumaan.

        Sama juttu täällä. Puoli vuotta kärsinyt jatkuvasta hiivatulehduksesta, joka jo pahempi vaiva kuin itse reuma!


    • 222222314

      Mulla consentyx psorireumaan aloitettu viime syksynä. Hyvin meni noin puoli vuotta, mutta nyt lievää lämpöä ja niveliä turvonnut käsissä. Kivulias olotila.
      Saas nähdä, miten jatkossa.. ei ainaskaan mulla ole toiminut...

    • Sis11

      Ehdin käyttää n. 9kk, kunnes oli pakko lopettaa. Sain sivuoireena useita todella pahoja nielutulehduksia, jotka kestivöt viikkoja kerrallaan. En ollut koskaan ennen sairastanut mitään vastaavia infektioita. Cosentyx itsessään oli minulle hyvä ja tehokas lääke, niveloireet hävisivät 300 mg:n annoksella kokonaan. Mutta ei ollut noin rajun nielutulehduskierteen arvoinen siltikään.

    • Pikkujussi

      Nielutulehduksia täälläkin ja ääni oli kokonaan pois viime joulukuu-2017 helmikuu. Nivelpsoriin oli määrätty. Nyt lopetettu. Ei auttanut niveloireesiinkaan mutta ihopsoriin kyllä.

    • setäpappa

      Minulla aloitettiin consentyx viime syksynä ja keväästä lähtien kivulias ja monia niveltulehduksia, joihin kortisonipiikkejä tarvittiin. Lääkäri, siis reumatautien erikoislääkäri , vaihtoi takaisiin humiraan. Kertoi, että consentyx ei ole oikein lunastanut odotuksia.
      Joillekin ehkä sopii, mut minulle ei...

    • tuffa63

      minä aloitin cosentyx hoidon huhtikuussa 2017 minulla vaikea psori ja reuma ,kaikki psori läiskät lähteneet mikään muu ei ole tehonnut(humira)olen sairastanut yli 20 vuotta olen todella helpottunut,niveliin ei kuitenkaan ole auttanut ,ps toivossa hyvä elää

    • Murmeli72

      Cosentyx alkoi vuosi sitten tasan. N. Kuukauden päästä nielu ja äänihuulet sekä kurkunpää tulehtui ja ääni pois kokonaan reilut 4 kuukautta. 5 kuukautta tauolla toukokuusta lähtien ja ääni palasi. Nyt alkoi juuri uudestaan lääkitys. Nivelpsoriin auttoi kyllä ja ihopsoriin tosi hyvin. Pahat sivarit on. Ehkä vaihto takaisin humiraan? Kaikki muut on jo kokeiltu ja kertaalleen merkitty toivottomaksi tapaukseksi.

    • Selkäreuma20v

      2016 syksyllä Cosentyx aloitettu ja lopetettu loppu kesästä 2017. Sammasta esiintyi riittävän monta kertaa. 2015-2016 Humira joka teki haavoja kurkun sisäpuolelle sekä toistuvia infektioita. 2017 alkusyksystä salazopyrin ja vatsa kiittää jälleen. Näistä pitäisi valita niin Cosentyx ja apteekista mustaa hiilihammas tahnaa niin pysyy suu ongelmat poissa.

      • Eisenooväliä

        Mielenkiintoisia kokemuksia... saas nähä kuinka mulla käy. Tänään pistin ekan kerran 150mg. Nivelpsorihin...


    • Psorireuma

      Minull aloitettiin cosentyx viime tammikuussa. Käytin sitä 10 kuukautta ja sinä aikana tuli monia niveltulehduksia ja kovat säryt. Lääkäri vaihtoi takaisin Humiraan ja nyt taas kunto ok.

      Huono lääke toi cosentyx.. reumalääkärikin kertoi, että huonoja kokemuksia on tästä lääkkeestä.

      Humira on hyvä lääke. Tehoaa taas, kun on ollut tauolla.

    • Selkärankareuma12vuotta

      Minulla Cose ollut selkärankareumaan nyt 2,5 vuotta ja kokemukset erittäin positiiviset. Ennen lääkkeen aloittamista meni 3 x 800 mg buranaa ja 3 3 Salazopyrin 500mg /päivä. Ensimmäisen puolen vuoden jälkeen sain jättää buranat ja vuoden jälkeen tiputettiin salazopyrin 2 2:een. Aiemmin tulehduksia kerran kahdessa kuukaudessa, lääkkeen aloittamisen jälkeen ei kertaakaan. Aluksi välttelin kaikkea urheilua ja muita ruumiillisia ponnistuksia, mutta turhaan. Kesällä 2017 aloitin erinäisiä urheiluharrastuksia ja "kotihommia" saanut tehdä ihan urakalla. Eli, voin suositella, mutta ei tietenkään sovi kaikille.

    • Anonyymi

      5 pistosta takana. Alussa tuli jo hyvin lievää ihottumaa käsivarsiin ja sääriin. Nyt aurinko sitä pahentanut. Joten Cosentyx 150mg ja aurinko eivät sovi yhteen, minulla. ;(

      • Anonyymi

        Selkärankareumaan olen käyttänyt noin puoli vuotta 150 mg kerran kuussa ja 3 kuukautta 300 mg kuussa. Koska sain lopulta kuukauden kestävän nielutulehduksen/määrittämättömän keuhkokuumeen olen aikeissa lopettaa Cosen. Ei ole auttanut kipuihin. Takana usempi biologinen lääke, joten siirtynen toivottomien tapausten joukkoon.


    • Anonyymi

      Mulla 3 vuotta oli cosentyx käytössä nivelpsoriin. Hyvä lääke teholtaan oli aikansa. Haittavaikutuksia ei ollut. Nyt teho vaan loppui. Nyt on aloitettava ambivita lääkitys. Onko kelläkään kokemuksia tuosta lääkkeestä?

    • Anonyymi

      käytin Hyrimozia kolme vuotta, kunnes kaikki oireet palasivat - kivut, uupumus, janotus, silmien oireet, tulehdukset, vatsaoireet.. lopetin Hyrin ja pidin pienen lääketauon.
      sain Hyrin alunperin leukanivelen pahaan tulehdukseen kun mikään muu reumalääke ei tehonnut. kai tämä jokin selkärankareuma on, ehkä SLEn piirteillä.

      vaihdoin pari kk sitten reumalekurin määräyksestä Cosentyxiin - Hyrin sivuoireiden/heikenneen vaikutuksen takia. nivelten kipuilut kyllä lähtivät, mutta pahin oire eli silmien jatkuva kuivuus/tulehdus jäi ja paheni. olen käyttänyt kohta viisi kuukautta kortisonitippoja ja normitippoja, ne auttavat näennäisesti mutta outo tulehdus kehossa pysyy. olen ollut yli 2 kk poskiontelotulehduskierteessä, sairastanut lyhyessä ajassa monta flunssaa ja kurkunpääntulehduksen. yleensä olen kerran vuodessa kipeänä. tuntuu että nämä biologiset lääkkeet ovat vieneet vastustuskyvyn. uusimpana oireena on etova olo ja närästys, jollaisesta en ole koskaan ennen kärsinyt.

      tosi sietämätön tämä jatkuva yleinen kipeä olo/nuha ja silmien kipu. joinain päivinä olen niin janoinen että juon ihan saatanasti vettä. todella epämäärästä. en usko että voin jatkaa tällä lääkkeellä, mutta ilmankaan en oikein voi olla. oireet vaikuttavat myös mielenterveyteen, mutta yritän pysyä toiveikkaana ja nauttia kaikesta mihin kehoni pystyy.

      kirjoitan tänne jos joku saisi tästä apua omiin huoliinsa. ei ole helppoa olla (nuori) kroonisesti sairas ja uhrin asema on houkutteleva. koen paljon surua sairauteni tiimoilta mutta osaan myös arvostaa terveyttäni hyvinä päivinä enkä ota elämää, omaani tai toisten, itsestäänselvyytenä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      58
      4377
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2219
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1734
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1478
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      24
      1402
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1205
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe