Olisiko täällä ketään ystävällistä ihmistä, joka voisi auttaa minua ilmaiseksi? en nimittäin osaa tehdä sivuja, mutta eläintiedon omistan. eli haluaisin tehdä eläinsivut. Olkaa ystävällisiä ja auttakaa! jos voisit vain tehdä esim. sivun, jossa on taustakuva ja Menu ja Menussa n. viisi linkkiä. laadukkaan ja melko hienon jos mahdollista, mutta silti rauhallisen ja mukavan.. KIITOS JO ETUKÄTEEN KIRJOITTAJILLE!!!
tarvitsen apua!!!!
10
686
Vastaukset
- Poro1
.. netistä (hae googlella) vaikkapa tuo frontpage express. Toimii kuin Word teksturi, joten ei tarvitse osata koodia. Yksi sellaisella tehty sivu: http://koti.phnet.fi/oh3swl :) Jos ei imutus onnaa, lähettele siellä näkyvään osoitteeseen mailia...
Aika turha neuvoa hankkimaan FrontPage Express, jota ei ole laillisesti jakelussa missään ja jonka kehitystyö lopetettiin vuosia sitten. Jos jollain se on koneessaan, voi toki käyttää.
Lähinnä FPE:tä toiminnallisesti vastaava (eli simppeli mutta melko rajoittunut) moderni sivunteko-ohjelma on Nvu, ks.
http://www.nvu.com/- Poro1
Yucca kirjoitti:
Aika turha neuvoa hankkimaan FrontPage Express, jota ei ole laillisesti jakelussa missään ja jonka kehitystyö lopetettiin vuosia sitten. Jos jollain se on koneessaan, voi toki käyttää.
Lähinnä FPE:tä toiminnallisesti vastaava (eli simppeli mutta melko rajoittunut) moderni sivunteko-ohjelma on Nvu, ks.
http://www.nvu.com/.. mutta ainakin itse löysin paketin googlen haulla. Ja jos ei kiinnosta opetella koodia, niin tuo lienee sopivin sellaisille. On suomenkielinen, jne. Itse käytän htlmvalidator lite 6 ohjelmaa... (ilmainen)
Ei kannata aloittaa sellaisista ulkonaisista asioista kuin navigointi ("viisi linkkiä") ja taustakuva. Hyvän taustakuvan tekeminen on muuten _erittäin_ vaativaa - suurin osa taustakuvista on räpellystä, joka häiritsee lukemista eikä olisi esteettisesti toisen vilkaisun arvoinen. Taustakuva kannattaa ehdottomasti unohtaa aluksi (ainakin puoleksi vuodeksi).
Aloita sisällöstä. Mieti, miksi teet sivuja ja mitä haluat niillä sanoa. Tutki hyviä samantyyppisiä sivuja. Omaksu ideoita, älä kopioi toteutusta. Muista, että moni temppu näyttää hauskalta ensi kerran nähtäessä mutta on rasittava juuri niille, jotka muuten viihtyisivät sivustossa.
Kirjoja (ja verkkosivuja) sivujen teosta on paljon. Etsi jotain itsellesi sopivaa ja käytä vähän aikaa opiskeluun. On tietysti vaikea valita, kun ei vielä tunne aihepiiriä - ja 80 % kaikesta on roskaa. Mutta jos kiinnität huomiota siihen, lähteekö kirja tai sivu liikkeelle sisältökeskeisestä ja viestintäkeskeisestä vaiko tekniikka- ja temppukeskeisestä ajattelusta, et todennäköisesti mene pahasti metsään.- TimppaE
Pois se minusta että mainostaisin jotain kirjaa mutta ...
En yleensä osta kirjoja kun on kyseessä kotisivujen tekeminen mutta yksi erittäin käytännönläheinen ja helppolukuinen opus on Jakob Nielsenin kirja "WWW-suunnittelu"
Kirjan lähtökohta on nettisivujen käytettävyys, muut asiat (kuten graafinen layout, kuvat jne) vain palvelevat luettavuutta ja sisällön hahmottamista.
Enpä muista aikaisemmin lukeneeni vastaavanlaista kirjaa jonka avulla (erittäin pienellä vaivalla) pystyin nostamaan nettisivujen käytettävyyttä aivan uudelle tasolle.
-- Timppa -- - tyttö...
Osaan tehdä oikeastaan sivut, niin, että ne näyttävät hyviltä, mutta minulla ei ole aikaa!
- Tekijämies
Tuu sinä meille siivoamaan, hoitamaan lapsia, remppaamaan taloa ja käymään mun töissä - ilmaiseksi - niin sitten mulla on aikaa tehdä sun kotisivut.
- tyttö...
Tekijämies kirjoitti:
Tuu sinä meille siivoamaan, hoitamaan lapsia, remppaamaan taloa ja käymään mun töissä - ilmaiseksi - niin sitten mulla on aikaa tehdä sun kotisivut.
en mä sitä tarkoita. jos täältä katos löytyy ihmisiä, joita kiinostaa sivujen tekeminen (yleensä lapsia joilla on aikaa ja joita eläimet kiinnostavat)... ei tartte tehdä pilaa
- Tõppõ
tyttö... kirjoitti:
en mä sitä tarkoita. jos täältä katos löytyy ihmisiä, joita kiinostaa sivujen tekeminen (yleensä lapsia joilla on aikaa ja joita eläimet kiinnostavat)... ei tartte tehdä pilaa
Kumarran syvään jos löydät jostain lapsen joka osaa tehdä »laadukkaan ja melko hienon mutta silti rauhallisen ja mukavan» kotisivun:)
- kirjoittaja
Tõppõ kirjoitti:
Kumarran syvään jos löydät jostain lapsen joka osaa tehdä »laadukkaan ja melko hienon mutta silti rauhallisen ja mukavan» kotisivun:)
kyllä sellaisia on ;)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista857455- 965394
- 2574605
- 444505
- 623257
- 492685
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222358- 492323
Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292322- 412184