Corollani (vm.86 kori EE80 , kone 2E)Kylmänä käynnistettäessä käy isoilla kierroksilla ja lämmetessään alkaa kaasua painettaessa,esim; ylämäessä röpöttään.Tyhjäkäynti lämpimänä vaikea.
Oli yksi tulpan johto hiertynyt akkua vasten puhki ja uudet johtimet paransivat käyntiä mutta röpöttää edelleen.Tässä on muuttuva kurkkuinen kaasari.Onko joku paininu saman asian kanssa,mikä neuvoksi?
corolla 2E moottorin rikastinvika?
9
5143
Vastaukset
- AE111
Kyseisen koneen automaattirikastin, jota myös kompensaattoriksi kutsutaan, on aika vikaherkkä kapistus ja kalliskin vielä (150-200e). Sitä voi kuulemma yrittää putsailla ja rasvata, mutta sitä on vaikea saada säätöihinsä. Ainakin ilman mittavehkeitä. Käytettynä sitä ei kannata ostaa, koska se todennäköisesti hajoaa sekin pian. Laite kestää yleensä noin 150-250tkm. Tarkista kuitenkin myös alipaineletkujen ja -säätimien kunto. Ja onhan ilmanputsari puhdas?
- Harri
On uusi ilmansuodatin,en päästä kovin likaiseksi koskaan.Missähän se kompensaattori sijaitsee?
- AE111
Harri kirjoitti:
On uusi ilmansuodatin,en päästä kovin likaiseksi koskaan.Missähän se kompensaattori sijaitsee?
Kyseinen kapistus sijaitsee kaasuttimen kyljessä, oikealla puolella ohjaamosta päin katsottuna. Se on suunnilleen tulitikkuaskin kokoinen ja metallinharmaa. Siihen menee muistaakseni alipaineletkuja tms.
Kylmänä käynnistäessä kierrosten kuuluu olla korkealla jonkun aikaa, jotta kone lämpenee. Kaasuttimessa on säätöruuvit hitaalle ja nopealle tyhjäkäynnille. Mutta jos kone normaalilämpöisenä oikuttelee, aivan kuin olisi käsiryyppy jäänyt päälle, on vikaa luultavasti kompensaattorissa tai mahdollisesti alipainesysteemeissä.
- vesku
Mulla oli Corollassa kans samanlaisia ongelmia. Lähti kyllä kylmänä hyvin käyntiin, mutta kun lämmöt nousi hieman, niin alkoi röpöttämään ja nykimään. Sitten kun lämmöt nousi taas hieman, niin kulku oli tasaisempaa.
Rikastin vaihdettiin, koska imu ei aluksi tuntunut toimivan ollenkaan, mutta tuolla vaihdolla ei ollu merkitystä tuohon nykimisongelmaan. Tai oikeastaan tuo nykiminen tuli esiin vasta jonkin ajan päästä tuon rikastimen vaihtamisen jälkeen. Nyt tuohon on vaihdettu kaasutin, jossa on käsiryyppy ja kulkee tasaisesti! Eli suosittelen kyllä tuon "juuttuvakurkku" kaasuttimen vaihtamista.- Harri
Mistä ostit kaasarin ja minkä merkkisen,ja paljonko makso ?
- vesku
Harri kirjoitti:
Mistä ostit kaasarin ja minkä merkkisen,ja paljonko makso ?
Hyviä kysymyksiä...:) Auto on nimittäin uudella omistajalla ja hän vaihtoi sen kaasarin. Olen kuitenkin ajanut sillä sen vaihdon jälkeen ja kulku oli aivan erilaista. Oulusta se kaasari on kuitenki ostettu. Kaasuttimen hintaakaan en tarkkaan muista, mutta eihän se rikastinkaan muistaakseni kovin halpa osa ole. Eli siihen verrattuna se kaasutin oli kannattava ostos.
- Olio
Hyvä vinkki on että käyttää noissa tuota Toyota omaa orgaanista jäähdytysnestettä, eli pinkkiä.
Säästää rikastinta ja muutkin paikat pysyvät hyvinä. Ei mitään halpa-litkuja koneeseen niin loppupeleissä säästää. Kuten huomaatte:) - Harri
Kuka myy pääkaupunkiseudulla kaasuttimia?
- LostBoy-86
Itsellä on liftback vm.89, tietääkseni sama kone. Ongelmat on aivan samat, joskus kone huutaa kylmänä melkein 2500 rpm !! Lämmettyään käynti putoaa, eli rikastin toimii, mutta valoissa sammuu aina. Joku mainitsi kyllä imusarjavuodosta, mut se ei kai vaikuttaisi noin ??
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup324591Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene152558Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko252405Ihana on nähdä edes ohimennen
Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su532288- 321787
Saattaisimme olla yhdessä
Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla321611Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi731486- 661294
Mies, mua jotenkin kiinnostaa
Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?491248- 821241