KylläSEpoijaat

TOTUUSpöytään

Asia ON NIIN, että perämoottoreista puheenollen,- JOTTANI eniten saastuttaa NE,- joilla eniten ajetaan !
Sen pitäisi olla selevää tekstiä-vai eikö se oo.

Työkiireitteni takia minä oon kerenny VAIN KERRAN uistimelle 90vm kakstahtisella kuntonsa puolesta uutta vastaavalla johnssonilla, enkä polttanu 5 tunnin aikana, kuin pari litraa bensiiniä, ja vaikka täysillä palattiin parin km päästä satamaan.

Jotkut rutkuttavat nelitahtisillaan puolipäivää jatkuvasti, ja TAATUSTI saastuttavat vesistöjä enemmän, kuin vanahat kaksitahtiset, joten turha nelareilla rutkuttaa totuutta vastaan !

Huomenna 27. 8. olisin päässyt vesille, mutta kuulemma myrskyä luvassa, niin empä jaksa, kun ranta-aallokko on aina sivuttain, -oottelen tuulensuunnan muuttumista, joten taas saastutan vähemmän, kuin jotkut nelareiden omistajat !

13

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bower

      Entäs ne 2t jotka ajelevat enempi,vanha 2t saastuttaa kymmeniä kertoja enempi kuin uusi 4t samassa ajassa esim: uistellessa mikäli edes pyörii puolta tuntia pidempään.

      • OONaivanVARMA

        ETTÄ nelitahtiset saastuttavat enemmän, kun kakstahtiset,-kun niiden käyttäjät luulevat olevansa päästöttömiä-täysin virhellisen mainon takia, joka on markkinavoimien aikaan saamaa harhakuvitelmaa.

        Enemmänhän NELARIT polttavat bensaa, jopa monikymmenkertaisesti, kuin kaksitahtinen öljyä, kun kunnossa oleva kaksitahtinen ei ees päästä öljyä vesistöön tippaakaan, kuten minun johnssoni ei päästä.-En kertaakaan ole havainnu veden pinnallla olevaa öljyläikkää, vaikka seuraan tarkasti tilannetta.


      • Bower
        OONaivanVARMA kirjoitti:

        ETTÄ nelitahtiset saastuttavat enemmän, kun kakstahtiset,-kun niiden käyttäjät luulevat olevansa päästöttömiä-täysin virhellisen mainon takia, joka on markkinavoimien aikaan saamaa harhakuvitelmaa.

        Enemmänhän NELARIT polttavat bensaa, jopa monikymmenkertaisesti, kuin kaksitahtinen öljyä, kun kunnossa oleva kaksitahtinen ei ees päästä öljyä vesistöön tippaakaan, kuten minun johnssoni ei päästä.-En kertaakaan ole havainnu veden pinnallla olevaa öljyläikkää, vaikka seuraan tarkasti tilannetta.

        No onhan se selvä että bensaa kuluu enempi kuin öljyä ! Mutta 2t kuluttaa bensaa ja öljyä, lisäksi vanhoissa savumyllyissä menee bensaa raakana 30% putkeen.


      • SINUNkanssaON
        Bower kirjoitti:

        No onhan se selvä että bensaa kuluu enempi kuin öljyä ! Mutta 2t kuluttaa bensaa ja öljyä, lisäksi vanhoissa savumyllyissä menee bensaa raakana 30% putkeen.

        Erittäin raskasta keskustella fiksusti , kun et tajua tosiasioista yhtää mitää-ainakaan käytännön tasolla-joten pysy siellä nelareiden varaosa hyllyjen lokeroissa, ja läppärin tuijottelussa, ja jätä käytännön kokemukset rauhassa meille käytännön veneilijöille.


      • Bower
        SINUNkanssaON kirjoitti:

        Erittäin raskasta keskustella fiksusti , kun et tajua tosiasioista yhtää mitää-ainakaan käytännön tasolla-joten pysy siellä nelareiden varaosa hyllyjen lokeroissa, ja läppärin tuijottelussa, ja jätä käytännön kokemukset rauhassa meille käytännön veneilijöille.

        15 vuotta ajoa 2t savuuttajalla enkä tiedä kokemuksesta mitään? Sitten vaihdoin nelariin ja vain nautintoa sen jälkeen vesillä olo. Normaali ihminen ei huuda eikä hauku muita palstalaisia,mikäli ei ole jälkeenjäänyt tai sairas ihminen.


    • vm41

      Näin on närehet !
      Öljy palaa nätisti muun "keinosiemennetyn" polttoainehen mukana taivahan tuulihin.

      • Qwertyuiio

        "Öljy palaa nätisti muun "keinosiemennetyn" polttoainehen mukana taivahan tuulihin."

        Vain lapsi tai idiootti voi ajatella noin. Kumpi olet?


      • vm41
        Qwertyuiio kirjoitti:

        "Öljy palaa nätisti muun "keinosiemennetyn" polttoainehen mukana taivahan tuulihin."

        Vain lapsi tai idiootti voi ajatella noin. Kumpi olet?

        Vain lapsi ei ymmärrä selvää Suomen kieltä:


    • PÄÄTÄsärkee

      Kyllä MINÄ olen aivan HULLU kuin kirjoitan asioista joita en YMMÄRRÄ ollenkaan. Haen HUOMIOTA täältä, yksinkertaisista asioista, kun JÄRKI ei enää riitä MUUHUN!
      Ainoa toive tässä OMASSA kärsimyksessä on saada edes YKSI ihminen ymmärtämään minun tahti ONKELMAA! Tarvitsen HOITOA!

      • TOTUUSpöytään

        niinkö kirjuutat-JOTTANI. on se hyvä, kun myönnät hulluutesi, se on suunnattoman viisauden ja mielenterveyden alaku, -usko pois.

        MUTTA yks outo juttu-jottani, TOIVOTKO löytäväsi tältä sivulta jonkun hoitamaan "ONKELMAASI"- joten mikä olikaan ONKELMASI - onko sulla siimat nelitahtisesti sotkussa , joten nauti ees siitä pullapitkosta, ja näytä emännällisesi,- Hän kyllä ymmärtää, ja taputtaa päälakeesi-taas kerran, ja antaa huomiota.


    • Nämä perämoottorivänkääjät pitäisi viedä ladon taakse ja antaa näille vapauttava niskalaukaus.

      • jarbu

        nämä jurpåt pitäisi vapauttaa suomen kansalaisuudesta ja viedä venäjän rajalle karkoitettavaksi


    • KaksitahtihörhötAsialla

      Taasko piti 2-tahtihörhöjen avata uusi provoiluketju? Eikö mikään riitä heille? Vanha levy jäänyt ikuisesti pyörimään!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      169
      3090
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2101
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1875
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      71
      1583
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      26
      1336
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1242
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1231
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      34
      1201
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe