KylläSEpoijaat

TOTUUSpöytään

Asia ON NIIN, että perämoottoreista puheenollen,- JOTTANI eniten saastuttaa NE,- joilla eniten ajetaan !
Sen pitäisi olla selevää tekstiä-vai eikö se oo.

Työkiireitteni takia minä oon kerenny VAIN KERRAN uistimelle 90vm kakstahtisella kuntonsa puolesta uutta vastaavalla johnssonilla, enkä polttanu 5 tunnin aikana, kuin pari litraa bensiiniä, ja vaikka täysillä palattiin parin km päästä satamaan.

Jotkut rutkuttavat nelitahtisillaan puolipäivää jatkuvasti, ja TAATUSTI saastuttavat vesistöjä enemmän, kuin vanahat kaksitahtiset, joten turha nelareilla rutkuttaa totuutta vastaan !

Huomenna 27. 8. olisin päässyt vesille, mutta kuulemma myrskyä luvassa, niin empä jaksa, kun ranta-aallokko on aina sivuttain, -oottelen tuulensuunnan muuttumista, joten taas saastutan vähemmän, kuin jotkut nelareiden omistajat !

13

80

Vastaukset 13

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Bower

Entäs ne 2t jotka ajelevat enempi,vanha 2t saastuttaa kymmeniä kertoja enempi kuin uusi 4t samassa ajassa esim: uistellessa mikäli edes pyörii puolta tuntia pidempään.

• OONaivanVARMA

ETTÄ nelitahtiset saastuttavat enemmän, kun kakstahtiset,-kun niiden käyttäjät luulevat olevansa päästöttömiä-täysin virhellisen mainon takia, joka on markkinavoimien aikaan saamaa harhakuvitelmaa.

Enemmänhän NELARIT polttavat bensaa, jopa monikymmenkertaisesti, kuin kaksitahtinen öljyä, kun kunnossa oleva kaksitahtinen ei ees päästä öljyä vesistöön tippaakaan, kuten minun johnssoni ei päästä.-En kertaakaan ole havainnu veden pinnallla olevaa öljyläikkää, vaikka seuraan tarkasti tilannetta.

• Bower
        OONaivanVARMA kirjoitti:

ETTÄ nelitahtiset saastuttavat enemmän, kun kakstahtiset,-kun niiden käyttäjät luulevat olevansa päästöttömiä-täysin virhellisen mainon takia, joka on markkinavoimien aikaan saamaa harhakuvitelmaa.

Enemmänhän NELARIT polttavat bensaa, jopa monikymmenkertaisesti, kuin kaksitahtinen öljyä, kun kunnossa oleva kaksitahtinen ei ees päästä öljyä vesistöön tippaakaan, kuten minun johnssoni ei päästä.-En kertaakaan ole havainnu veden pinnallla olevaa öljyläikkää, vaikka seuraan tarkasti tilannetta.

No onhan se selvä että bensaa kuluu enempi kuin öljyä ! Mutta 2t kuluttaa bensaa ja öljyä, lisäksi vanhoissa savumyllyissä menee bensaa raakana 30% putkeen.

• SINUNkanssaON
        Bower kirjoitti:

No onhan se selvä että bensaa kuluu enempi kuin öljyä ! Mutta 2t kuluttaa bensaa ja öljyä, lisäksi vanhoissa savumyllyissä menee bensaa raakana 30% putkeen.

Erittäin raskasta keskustella fiksusti , kun et tajua tosiasioista yhtää mitää-ainakaan käytännön tasolla-joten pysy siellä nelareiden varaosa hyllyjen lokeroissa, ja läppärin tuijottelussa, ja jätä käytännön kokemukset rauhassa meille käytännön veneilijöille.

• Bower
        SINUNkanssaON kirjoitti:

Erittäin raskasta keskustella fiksusti , kun et tajua tosiasioista yhtää mitää-ainakaan käytännön tasolla-joten pysy siellä nelareiden varaosa hyllyjen lokeroissa, ja läppärin tuijottelussa, ja jätä käytännön kokemukset rauhassa meille käytännön veneilijöille.

15 vuotta ajoa 2t savuuttajalla enkä tiedä kokemuksesta mitään? Sitten vaihdoin nelariin ja vain nautintoa sen jälkeen vesillä olo. Normaali ihminen ei huuda eikä hauku muita palstalaisia,mikäli ei ole jälkeenjäänyt tai sairas ihminen.

• vm41

Näin on närehet !
      Öljy palaa nätisti muun "keinosiemennetyn" polttoainehen mukana taivahan tuulihin.

• Qwertyuiio

"Öljy palaa nätisti muun "keinosiemennetyn" polttoainehen mukana taivahan tuulihin."

Vain lapsi tai idiootti voi ajatella noin. Kumpi olet?

• vm41
        Qwertyuiio kirjoitti:

"Öljy palaa nätisti muun "keinosiemennetyn" polttoainehen mukana taivahan tuulihin."

Vain lapsi tai idiootti voi ajatella noin. Kumpi olet?

Vain lapsi ei ymmärrä selvää Suomen kieltä:

• PÄÄTÄsärkee

Kyllä MINÄ olen aivan HULLU kuin kirjoitan asioista joita en YMMÄRRÄ ollenkaan. Haen HUOMIOTA täältä, yksinkertaisista asioista, kun JÄRKI ei enää riitä MUUHUN!
      Ainoa toive tässä OMASSA kärsimyksessä on saada edes YKSI ihminen ymmärtämään minun tahti ONKELMAA! Tarvitsen HOITOA!

• TOTUUSpöytään

niinkö kirjuutat-JOTTANI. on se hyvä, kun myönnät hulluutesi, se on suunnattoman viisauden ja mielenterveyden alaku, -usko pois.

MUTTA yks outo juttu-jottani, TOIVOTKO löytäväsi tältä sivulta jonkun hoitamaan "ONKELMAASI"- joten mikä olikaan ONKELMASI - onko sulla siimat nelitahtisesti sotkussa , joten nauti ees siitä pullapitkosta, ja näytä emännällisesi,- Hän kyllä ymmärtää, ja taputtaa päälakeesi-taas kerran, ja antaa huomiota.

• Nämä perämoottorivänkääjät pitäisi viedä ladon taakse ja antaa näille vapauttava niskalaukaus.

• jarbu

nämä jurpåt pitäisi vapauttaa suomen kansalaisuudesta ja viedä venäjän rajalle karkoitettavaksi

• KaksitahtihörhötAsialla

Taasko piti 2-tahtihörhöjen avata uusi provoiluketju? Eikö mikään riitä heille? Vanha levy jäänyt ikuisesti pyörimään!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      176
      2936
    2. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      60
      1234
    3. Kuollut teini Kajaanissa

Kuulemma sellaista huhua liikkeessä?
      Kajaani
      4
      979
    4. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      160
      967
    5. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      57
      927
    6. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      84
      820
    7. Onko Sofia jälleen jätetty?

Moni asia viittaisi siihen, että hän on jälleen sinkku.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      173
      810
    8. Rekat seisovat dieselin hinnan takia . Ala ei kestä tällaista hintatasoa, sanoo yrittäjä .

EU:n kallein diesel on kova paikka kuljetusalalle. Ajoja on jätetty ajamatta kannattavuus­ongelmien vuoksi, sanoo alan e
      Kajaani
      197
      781
    9. Totta on asia. Jeffrey Cohen on jättänyt Sofian.

Vaimon viesti on paljastanut totuuden.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      216
      733
    10. Kuka se on

Kuhmon komein aikamies?
      Kuhmo
      7
      716
    11. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      53
      667
    12. Halaus juuri sinulle

Kaikki järjestyy kyllä. Luota vain. ❤️🫶
      Ikävä
      59
      666
    13. Uskallatko paljastaa

Millä nimellä löydyn puhelimestasi?
      Ikävä
      62
      659
    14. Uskaltaisitko

Tavata kaivattusi tässä tilanteessa?
      Ikävä
      67
      646
    15. Mies, näetkö minut myös

Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?
      Ikävä
      21
      598
    16. Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?

Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?
      Ikävä
      131
      581
    17. Kuinkahan monen

Naisen puolisoa olet nainen vikitellyt ja eron aiheuttanut? Toivottavasti karma on ku*sut muroihisi useamman kuin kerran
      Ikävä
      66
      559
    18. Voiko se ikinä toimia

Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het
      Ikävä
      32
      548
    19. Meneekö unohtamis

Projektisi hyvin??
      Ikävä
      34
      527
    20. Voin tulla

Sisustamaan sulle 🤭
      Ikävä
      55