Porsas lemmikiksi

Nahki

Haluaisin ostaa tavan possun lemmikiksi, mistä kysellä?

5

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kentiesvastaa

      kysy jopalta! Se osaa nämä possu asiat!

    • emakko776646

      Lähimmästä baarista saattaa löytyä vaikka ja mitä.

      • SaparoSuorana

        Sieltä niitä pystyyn nousseita saa ostamattakin....tai no halvalla.......tai no emmätiiä


    • nöhköröhkö

      Onko sinulla paikka missä pidät jopa 300kg painavaksi kasvavaa, kaiken tonkivaa sikaa, sillä pikku possu pysyy pikkupossuna vain hetkisen, pari kolme kuukautta ja sitten alkaa olla jo melko rötkö joka sontiin ja kusee pari sangollista JOKA PÄIVÄ, ja taatusti haisee.
      Minisika on tietenkin pienempi, mutta sekin heittlee tuolit kumoon ja rullaa matot läjään jos tuvassa pitää

    • karjak

      Minulla oli aina aikaisemmin sikoja "lemmikkinä" ja tuotantoeläimenä samaan aikaan. Kaksi kappaletta, otin ne toukokuussa ja vein teurastettavaksi joskus marraskuulla kun tarpeeksi olivat lihonneet. Sillätapaa homma toimii, sika ei sinänsä ole mikään hyvä lemmikki muuten vain pitoon aikaisemmessa kommetissa mainittujen seikkojen takia.

      Naapurin kanssa otimme siat tutusta sikalasta, minä hoidin heidänkin sian samalla kun omani, sain siitä pienehkön korvauksen rahassa. Sikoja pitääkin olla kaksi aina, se on sosiaalinen eläin eikä ihminen korvaa sille lajitoveria silti. Minun siat oli joko leikkoja tai emakkoporsaita. Leikko tarkoittaa kastoroitua karjuporsasta, kastoroimattoman karjun lihaan tulee huomattava sivumaku.

      Minulla oli "leävä" eli halkoliiterin toinen pää joka oli katoksena, samassa pidin joskus mullejakin lihanaudaksi. Sioille tein kaksi kertaa päivässä appeen jauhoista ja viljalitisteestä, ruuantähteistä, hain lähellä olevilta lehmäpaikoilta huonoja maitoja mitä ei voinut meijeriin laittaa eikä vasikat juoneet kaikkea. Jotain sekunda-maitojauhettakin kerran taisin jostain saada. Tuoretta vihantaa joka päivä niille ja vettä paljon. Leävässä pitää olla jokin suoja jossa voivat olla varjossa, minulla oli karsinan ylle nostettu vanha ovi. Kaukalot tein itse. Hyvin viihtyivät.

      Ainoa vika oli sitten se byroktratia, en halunnut meille kallista sikalatarkastajaa yllätyskäynnille kahden sian takia, kaikenmaailman paperit olisi kai saanut alkaa täyttelemään jos olisi oikein tosissaan ottanut asian. Kotitarpeiksi pitäminen on tehty aika vaikeaksi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      82
      5896
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2536
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      2027
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      62
      1785
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1611
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1408
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1321
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1317
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1249
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1203
    Aihe