Porsas lemmikiksi

Nahki

Haluaisin ostaa tavan possun lemmikiksi, mistä kysellä?

5

127

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kentiesvastaa

kysy jopalta! Se osaa nämä possu asiat!

• emakko776646

Lähimmästä baarista saattaa löytyä vaikka ja mitä.

• SaparoSuorana

Sieltä niitä pystyyn nousseita saa ostamattakin....tai no halvalla.......tai no emmätiiä

• nöhköröhkö

Onko sinulla paikka missä pidät jopa 300kg painavaksi kasvavaa, kaiken tonkivaa sikaa, sillä pikku possu pysyy pikkupossuna vain hetkisen, pari kolme kuukautta ja sitten alkaa olla jo melko rötkö joka sontiin ja kusee pari sangollista JOKA PÄIVÄ, ja taatusti haisee.
      Minisika on tietenkin pienempi, mutta sekin heittlee tuolit kumoon ja rullaa matot läjään jos tuvassa pitää

• karjak

Minulla oli aina aikaisemmin sikoja "lemmikkinä" ja tuotantoeläimenä samaan aikaan. Kaksi kappaletta, otin ne toukokuussa ja vein teurastettavaksi joskus marraskuulla kun tarpeeksi olivat lihonneet. Sillätapaa homma toimii, sika ei sinänsä ole mikään hyvä lemmikki muuten vain pitoon aikaisemmessa kommetissa mainittujen seikkojen takia.

Naapurin kanssa otimme siat tutusta sikalasta, minä hoidin heidänkin sian samalla kun omani, sain siitä pienehkön korvauksen rahassa. Sikoja pitääkin olla kaksi aina, se on sosiaalinen eläin eikä ihminen korvaa sille lajitoveria silti. Minun siat oli joko leikkoja tai emakkoporsaita. Leikko tarkoittaa kastoroitua karjuporsasta, kastoroimattoman karjun lihaan tulee huomattava sivumaku.

Minulla oli "leävä" eli halkoliiterin toinen pää joka oli katoksena, samassa pidin joskus mullejakin lihanaudaksi. Sioille tein kaksi kertaa päivässä appeen jauhoista ja viljalitisteestä, ruuantähteistä, hain lähellä olevilta lehmäpaikoilta huonoja maitoja mitä ei voinut meijeriin laittaa eikä vasikat juoneet kaikkea. Jotain sekunda-maitojauhettakin kerran taisin jostain saada. Tuoretta vihantaa joka päivä niille ja vettä paljon. Leävässä pitää olla jokin suoja jossa voivat olla varjossa, minulla oli karsinan ylle nostettu vanha ovi. Kaukalot tein itse. Hyvin viihtyivät.

Ainoa vika oli sitten se byroktratia, en halunnut meille kallista sikalatarkastajaa yllätyskäynnille kahden sian takia, kaikenmaailman paperit olisi kai saanut alkaa täyttelemään jos olisi oikein tosissaan ottanut asian. Kotitarpeiksi pitäminen on tehty aika vaikeaksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7553
    2. 105
      5553
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      83
      5037
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      139
      4426
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      11
      3150
    6. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      49
      2823
    7. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2759
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      61
      2387
    9. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2344
    10. Hei........

Pelkkä sun näkeminen saa mut hymyilemään pitkin iltaa. Oot niin 🤩😘 Edellinen poistettiin.
      Ikävä
      56
      1956
    Aihe