Porsas lemmikiksi

Nahki

Haluaisin ostaa tavan possun lemmikiksi, mistä kysellä?

5

143

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kentiesvastaa

kysy jopalta! Se osaa nämä possu asiat!

• emakko776646

Lähimmästä baarista saattaa löytyä vaikka ja mitä.

• SaparoSuorana

Sieltä niitä pystyyn nousseita saa ostamattakin....tai no halvalla.......tai no emmätiiä

• nöhköröhkö

Onko sinulla paikka missä pidät jopa 300kg painavaksi kasvavaa, kaiken tonkivaa sikaa, sillä pikku possu pysyy pikkupossuna vain hetkisen, pari kolme kuukautta ja sitten alkaa olla jo melko rötkö joka sontiin ja kusee pari sangollista JOKA PÄIVÄ, ja taatusti haisee.
      Minisika on tietenkin pienempi, mutta sekin heittlee tuolit kumoon ja rullaa matot läjään jos tuvassa pitää

• karjak

Minulla oli aina aikaisemmin sikoja "lemmikkinä" ja tuotantoeläimenä samaan aikaan. Kaksi kappaletta, otin ne toukokuussa ja vein teurastettavaksi joskus marraskuulla kun tarpeeksi olivat lihonneet. Sillätapaa homma toimii, sika ei sinänsä ole mikään hyvä lemmikki muuten vain pitoon aikaisemmessa kommetissa mainittujen seikkojen takia.

Naapurin kanssa otimme siat tutusta sikalasta, minä hoidin heidänkin sian samalla kun omani, sain siitä pienehkön korvauksen rahassa. Sikoja pitääkin olla kaksi aina, se on sosiaalinen eläin eikä ihminen korvaa sille lajitoveria silti. Minun siat oli joko leikkoja tai emakkoporsaita. Leikko tarkoittaa kastoroitua karjuporsasta, kastoroimattoman karjun lihaan tulee huomattava sivumaku.

Minulla oli "leävä" eli halkoliiterin toinen pää joka oli katoksena, samassa pidin joskus mullejakin lihanaudaksi. Sioille tein kaksi kertaa päivässä appeen jauhoista ja viljalitisteestä, ruuantähteistä, hain lähellä olevilta lehmäpaikoilta huonoja maitoja mitä ei voinut meijeriin laittaa eikä vasikat juoneet kaikkea. Jotain sekunda-maitojauhettakin kerran taisin jostain saada. Tuoretta vihantaa joka päivä niille ja vettä paljon. Leävässä pitää olla jokin suoja jossa voivat olla varjossa, minulla oli karsinan ylle nostettu vanha ovi. Kaukalot tein itse. Hyvin viihtyivät.

Ainoa vika oli sitten se byroktratia, en halunnut meille kallista sikalatarkastajaa yllätyskäynnille kahden sian takia, kaikenmaailman paperit olisi kai saanut alkaa täyttelemään jos olisi oikein tosissaan ottanut asian. Kotitarpeiksi pitäminen on tehty aika vaikeaksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Patteriauto syttyi parkkihallissa Tampereella - 50 autoa LUNASTUKSEEN!

"Palon aikaan parkkihallissa oli 90 autoa, joista noin 50 tuhoutui palossa korjauskelvottomiksi. Lisäksi palo vaurioitti
      Maailman menoa
      247
      45339
    2. Kristillisistä Siionisteista asiallista tietoa Hesarissa.

KD ja Persut ovat kaiken takana avoimesti!
      Maailman menoa
      30
      11223
    3. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      207
      10873
    4. Sanna Marin saa ylistystä Hillary Clintonilta

Jos joku ei tiedä kuka tämä rouva Hillary Clinton on, niin kerrottakoon "fun fact", eli hän on se keneltä Donald Trump
      Maailman menoa
      36
      9701
    5. Ja jälleen uusi latauksessa olleen sähköauton palo! Nyt Keravan Prisman parkkihallissa.

IS 3.10.2025 Latauksessa ollut sähköauto syttyi yöllä tuleen Keravan Prisman parkkihallissa, Keski-Uudenmaan pelastusla
      Maailman menoa
      85
      8518
    6. Gallup, PS:lle JÄRISYTTÄVÄ nousu, SDP suurin laskija

https://yle.fi/a/74-20186114 PS kovaa vauhtia nousemassa ennen 2027 vaaleja suurimmaksi puolueeksi. Nyt mennään jo etua
      Maailman menoa
      223
      6501
    7. Pirjo sanoi Esalle

Painu sinä Esa hevonvittuun... johon Esa? Laittakaapa ehdotuksia. # ==================== # APUFUNKTIO: satunnainen kok
      Maailman menoa
      0
      3210
    8. Jos mä joisin

Itteni känniin nyt, voi olla että mä tunnustaisin sulle kuinka ihastunut oon ollu suhun viimeiset 2 vuotta. Eikä mua pys
      Ikävä
      28
      2212
    9. Tänään torille

Tänään kuulema torilla tapahtuu klo.20. Tulkaaha paikalle kattoon.
      Hyrynsalmi
      36
      1602
    10. Koulu-uhkaus.

Meinaatteko päästää lapsenne kouluun, niin kauan kun tämä uhkaaja siellä myös on? Tekijä on kaikilla tiedossa.
      Hyrynsalmi
      26
      1500
    Aihe