Katuun tippuneet älypuhelimet ja pokemonit?

ajankysymys

Ja siihen voisi lisätä liikenneturvallisuus. On vain ajankysymys, kun polkupyöräillen etsitään pokemonia kaupungista äypuhelimen avulla. Yhdellä kädellä pidetään polkupyörän ohjaustangosta kiinni ja toisella kädellä seurataan älypuhelimesta ja etsitään sitä pokemonia. Mikä riski tällaisessa tilanteessa on joutua liikenteessä vakavaan onnettomuuteen.

Montako älypuhelinta tippuu asvaltiin pokemonia etsiessä. Mikä on veikkauksesi? Kallis harrastus, ei vain älypuhelimen rikkoutumisen suhteen, vaan myös vaarana joutua liikenneonnettomuuteen.

Puhutaan, että autolla ajaessa on kiellettyä puhumasta kännykkään, vedoten liikenneturvallisuuteen. Miten on laita polkupyöräilijän? Ei hänellä ole turvavyötä, kuten autoilijalla, eikä edes polkupyöräilijän kypärää. Mutta, vanhemmilla on vastuu omista alaikäisistä lapsista, kun sallivat pokemoninmetsästyksen. Mutta kun massanmukana on mentävä, kuten muutkin, ja kun muoti-ilmiöstä on kysymys, unohtuu aikuiselta oman lapsen turvallisuus. Rikkoutunut älypuhelinin, asvalttiin tippunut on pieni murhe, mutta kun siinä pokemoninmetsästyksessä voi rikkoutua myös suojaamaton oma pää, ilman pyöräilykypärää. Kenenkohdalle onnettomuus tapahtuu, on ajankysymys, tässä lisääntyvässä pokemonien etsimisessä.

Siinä kaikessa unohtuu liikenneturvallisuus omaltakohdaltaan ja vahinko älypuhelimelle tai itselleen on tosiasia.

2

<50

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • antikristussex

      Jep. Meinasin yks päivä ajaa Sunttiin ja eilen melkein auton alle. Puhelin on pysynyt toistaiseksi hellässä huomassani. Kaiken tämän lisäksi olen vielä kolmikymppinen. Eli ainoastaan lapsukaiset eivät ole vaarallisia liikenteessä.

      Mutta edelleen mielestäni on vaarallisempaa juoda alkoholia, taikka antaa esim. 80 vuotiaan ajaa autoa muistisairauden, tai huonon näön kanssa (2008 vihreissä valoissa rautatienkadun eräissä liikenne valoissa mummeli meinasi ajaa varpaideni päältä, koska hänelle paloi autossaan vihreät valot ja minulle kävellessäni suojatietä pitkin, melkein liukastuin auton alle paniikissa...)

      Lisäksi nykyään hyvin moni ajaa liian kovaa autollaan, koska luulee olevansa yhtä hyvä kuski, kuin minä pyöräillessäni yhdellä kädellä välillä puhelinta tuijottaen. Sitten ollaan autoineen ojassa tai rekan kaulassa.

      Me ollaan vaan ihmisiä, aina tulee uusia ilmiöitä - vaarallisiakin. Totuus on kuitenkin se, että me kaikki tulemme kuolemaan ennemmin tai myöhemmin. Ajetaan me sitten vahingossa rekan keulaan, tai Rattataa metsästäessä pyörällä viemäriin kohtalokkain seurauksin.

      Nauti elämästä. Älä narise. Lammas. Määääää!

      • antikristussex

        Anteksi yhdyssanavirheestä, ettei siihen takerruta. En yleensä oikolue tekstejäni.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 130
      3644
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      95
      3328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2428
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1851
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1698
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1579
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1544
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      29
      1486
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1461
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      84
      1410
    Aihe