Taloomme tehdään ulkovuoriremppaa,ja tuulensuojalevyt on nyt sateen armoilla seinissä,kuivuuko ne vai pitääkö ne vaihtaa,jos kastuvat sateesta?Ei näy raksamiehet ymmärtävän että olis pitäny suojata ne?
Saako tuulesuojalevy kastua?
7
9604
Vastaukset
- Säilyy
Tuulensuojalevy suojaa itsensä yleensähän siihen tulee vielä koolaus ennen pintamateriaalia.
- halvallaeihyvääsaa
Mikäli sinulla on seinissä vihreät virolaiset levyt niin otan osaa. Niistä puuttuvat kaikki homesuoja-aineet. Ovat ostettaessa halpoja, mutta eivät kestä säärasitetta. Jos ulkoverhous tulee heti tehtäväksi eikä vasta kuukausien päästä niin kai ne asiansa ajavat. Kotimainen tuulileijona tai norjalainen hunton.... maksaa enemmän, mutta ovat oikeita tuulensuojalevyjä eivätkä säikähdä kastumista tai muutakaan säätä.
- ainakastuu
Kyllä kuivuu, oli sitten vihreää, tai muuta ja jos pintaan tulee "värivirheitä" niin ei sekään vaarallista ole.
- mitä_kosteudesta
Ulkoverhous vain märkien tuulensuojalevyjen päälle. Hyvä tulee!
- ainakastuu
Ulkoverhousta ei tehdä sinun tavallasi, vaan levyn ja verhouksen välissä on oltava tuuletusrako, jossa myös seinästä mahdollisesti tuleva koskeus tuulettuu taivaalle
- mitä_kosteudesta
ainakastuu kirjoitti:
Ulkoverhousta ei tehdä sinun tavallasi, vaan levyn ja verhouksen välissä on oltava tuuletusrako, jossa myös seinästä mahdollisesti tuleva koskeus tuulettuu taivaalle
Rako on nykyään itsestäänselvyys eikä sitä erikseen sen vuoksi mainittu. Märkää levyä en ainakaan itse laittaisi seinään siitä huolimatta.
- markku.lievonen
mitä_kosteudesta kirjoitti:
Rako on nykyään itsestäänselvyys eikä sitä erikseen sen vuoksi mainittu. Märkää levyä en ainakaan itse laittaisi seinään siitä huolimatta.
Aloittaja kysyikin kuivuuko kastunut levy ja kuivuuhan se. kun vähänkin on kuivempi ulkoilma. Merkitystä onkin ulkoverhouksen ajankohdalla.
Olen nähnyt miten ulkoverhousta rakenteessa ei ole ollut vuoteen.Reikiä tekevät linnut on suuremi ongelma kuin ulkoilman kosteus.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 713115
- 922885
- 512125
Mietin että
Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin201575- 151349
Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon
Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..51348Aaamu on täällä taas!
Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa131311- 191284
Tajusin vaan...
Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein131273Noin ulkonäkö-jutut ei multa
Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin241232