Nyt se iski, olen villi ja vapaa !

hämillään-tilanteesta-

Oletko sinä villi ja vapaa,
oletko tuntenu semmosta tunnetta koskaan,
kuinka olet toimunu tilanteessa,

44

<50

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulla ei ole ollut tarvetta muuttaa mitään.
      Saatika kuvitella jotain erikoista tapahtuneen.
      Saatika näytellä typerää.
      Kohtalonihan on olla villi ja vapaa alusta loppuun.
      Hyvä niin.

H.

• sinäki-kkö-

TÄH ?

en usko, huijaat taas,

• onkoNäinvai

Saatika näytellä typerää.<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<
        Niinpä, onneksi kaikkien ei tarvitse näytellä, käy ihan luonnostaan.

• villiä.vapaasti

Oli varmaan jo korkea aika ettei ikä lopu.

• villi-ja-vapaa-

miten niin e t s i ä ikäloppu,
        kuka ken missä ja mikä

• villiä.vapaasti
        villi-ja-vapaa- kirjoitti:

miten niin e t s i ä ikäloppu,
        kuka ken missä ja mikä

Ennen kuin oot mullan alla.

• vielä-villi-ja-vapaa-
        villiä.vapaasti kirjoitti:

Ennen kuin oot mullan alla.

Olishan se parempi ennen sitä olla villi ja vapaa,
        mullan alla on vaan vapaa,

• No vapauden joo mutta että villi, se tuntuu kyllä aika vieraalta ominaisuudelta.

• hyviä-neuvoja-kiitos

ei ollenkaa omituinen ominaisuus,

on vaan villi tunne, mihin sen purkais ja miten,

• hyviä-neuvoja-kiitos kirjoitti:

ei ollenkaa omituinen ominaisuus,

on vaan villi tunne, mihin sen purkais ja miten,

En sanonutkaan että omituinen vaan että itselle tuntuu vieraalta eli en ole kokenut.

• ent.siivoojaparka

Tunne on tuttu mennen tullen edes takaisin koko pitkän elämäni ajalta.
      Välillä tosin vain villi, muttei vapaa.
      Sitten taas kumpaakin samaan aikaan.
      Nykyisin vapaa, mutta ei enää voi sanoa kovin villi.

Ilmoitan, jos tilanne joskus taas muuttuu.

• hoit_su

Aika lailla samat tunnelmat kuin sinullakin ent.siivoojaparka. Ei ole hirveetä hinkua menemiseen, sen verran on oltu villinäkin aikanaan , että ei tarvi enää☺Joskus olen ajatellut sellaisia ihmisiä, jotka on eläneet ns. sitku-elämää. Sitku olen yksin, sitku on rahaa ja aikaa. Kun on aikanaan mennyt ja kulkenut, ei tarvi vanhana sitkutella. Sitkutellessa voi käydä niin, että sitku haluais mennä ja tehdä, ei enää jaksakaan.

• uutta-ja-outoa
        hoit_su kirjoitti:

Aika lailla samat tunnelmat kuin sinullakin ent.siivoojaparka. Ei ole hirveetä hinkua menemiseen, sen verran on oltu villinäkin aikanaan , että ei tarvi enää☺Joskus olen ajatellut sellaisia ihmisiä, jotka on eläneet ns. sitku-elämää. Sitku olen yksin, sitku on rahaa ja aikaa. Kun on aikanaan mennyt ja kulkenut, ei tarvi vanhana sitkutella. Sitkutellessa voi käydä niin, että sitku haluais mennä ja tehdä, ei enää jaksakaan.

Minä se oon yhtäkkiä villi ja vapaa,
        enkä tiedä mitä sillä tekisin,

tähän asti ollu elämän vanki,
        vai olisko oikeampi sana meneisyyden vanki,

• eppu2
        uutta-ja-outoa kirjoitti:

Minä se oon yhtäkkiä villi ja vapaa,
        enkä tiedä mitä sillä tekisin,

tähän asti ollu elämän vanki,
        vai olisko oikeampi sana meneisyyden vanki,

Elä, nauti hetkestä ja tsiikaile mitä mukavaa voisi olla edessäpäin.
        Hyvä, että olet vapautunut menneisyyden kahleista, mitä ikinä se sitten olikin.

• kesi.vä

Kiva tietää. Ja tosi tärkeetä :)

• kesi.vä
        kesi.vä kirjoitti:

Kiva tietää. Ja tosi tärkeetä :)

Siis toi oli esp:lle.

• Vai vielä villi ja vapaa , minkä tähren pitäs vasiten ittestää naurettava tehrä?
      Tän ikäluokan ihmisil on housun vyötäröt kainaloissa ja tarjouskampanjat tärkeempiä kuin villi meno.
      Ei auta voltarenit kun kolottaa .

• "koti-kiusattu"

Piikkiön kundi...Stadin kundilla on asiaa.
        Saattaa liipata vanhuksiakin.
        Kykenetkö?

H.

• eppu2

Nih, mutta, ku.
        Ei sen villin ja vapaan enää tässä iässä tarvitse naurettavaksi itsensä tekemistä tarkoittaa.
        Sitä voi vaikka vapauttaa itsessään jonkun lukkojen takana olleen luovuuden lähteen.
        Perustaa itselleen aivoriihen.

• eppu2 kirjoitti:

Nih, mutta, ku.
        Ei sen villin ja vapaan enää tässä iässä tarvitse naurettavaksi itsensä tekemistä tarkoittaa.
        Sitä voi vaikka vapauttaa itsessään jonkun lukkojen takana olleen luovuuden lähteen.

Olen eppu ain vierastanu sanontaa ikinuori , en tierä syytä mut siinä kalskahtaa yli yrittäminen ,ei niin kuin osata antaa periksi järkevästi.
        Sillai sisäsesti määkin villiinnyn ,sivullisest mä näytän aivokuolleelle mut silmät pyörii ku hedelmäpelin kiekot .

• se-villi-ja-vapaa-
        koti-kiusattu kirjoitti:

Olen eppu ain vierastanu sanontaa ikinuori , en tierä syytä mut siinä kalskahtaa yli yrittäminen ,ei niin kuin osata antaa periksi järkevästi.
        Sillai sisäsesti määkin villiinnyn ,sivullisest mä näytän aivokuolleelle mut silmät pyörii ku hedelmäpelin kiekot .

heh heh, oikein naurattaa ystävällismielisesti,
        saman kokenu,
        hedelmäpelit pyörii silmissä vielä kotona joskus unissaanki,
        kaikesta huolimatta tahtoisin päästä irti koko pelikiusauksesta,
        mutta ei,
        aina ku menen kaupaan sorrun niihin koneisiin,
        onneksi pelihimo on vielä pysyny budjetissa, talous on kunnossa,
        mutta aina hiipii pelko milloin pelihimo riistäytyy hallitsematomaksi,
        voitko alkaa mun tukihenkilöksi
        jos sinulla on sama kiusaus,
        auta mua pääsemään irti pelihimosta,
        tai pitämään kohtuudessa pelaaminen,
        oliko liikaa pyydetty,
        en loukkaannu jos kieltäydyt,

• se-villi-ja-vapaa- kirjoitti:

heh heh, oikein naurattaa ystävällismielisesti,
        saman kokenu,
        hedelmäpelit pyörii silmissä vielä kotona joskus unissaanki,
        kaikesta huolimatta tahtoisin päästä irti koko pelikiusauksesta,
        mutta ei,
        aina ku menen kaupaan sorrun niihin koneisiin,
        onneksi pelihimo on vielä pysyny budjetissa, talous on kunnossa,
        mutta aina hiipii pelko milloin pelihimo riistäytyy hallitsematomaksi,
        voitko alkaa mun tukihenkilöksi
        jos sinulla on sama kiusaus,
        auta mua pääsemään irti pelihimosta,
        tai pitämään kohtuudessa pelaaminen,
        oliko liikaa pyydetty,
        en loukkaannu jos kieltäydyt,

Ei kun mä en pelaa en mitään muuta ku veikkauksen nettipelei joskus.
        Mulle kun aina tuppaa jäämään mustapekka käteen.
        Toi hedelmäpeli vertaus oli semmonen varovainen kuvaus levottomista silmistä ,yksin ollessa.
        Jokanen aviomies tietää miten riskialtista on silmien pyörittely .
        Vakavast puhuen peliriippuvuus on paha asia ja sitä en kellekkään soisi .

• no-mutta-mitä-nyt
        eppu2 kirjoitti:

Nih, mutta, ku.

eppu2
        oikein oivalsit,
        villi ja vapaa on pelkkä tunne sieluni sisimmässä,
        pikkuhiljaa olen toipumassa tai toipunu osittain
        koko elämän mittaisen avion päättyessä puolison poismenoon tuonpuoleiseen elämään,
        se on vieny oman aikansa, vie ehkä vielä jotenki jota ei osaa sanoilla kuvata,
        pikkuhiljaa vuosien vieriessä tunne muuttuu muistoiksi,
        hyväksyy ettei hän tule koskaan enää kotiin,
        vaikka jotenki olen vielä karrella, palanu tunne, kipeä kosketukselle,
        tänään hetkittäin tunsin vapautta,
        hiukan villiä tunnetta,
        jopa ilosta hyppiä vaikka,
        vaikka en hyppiny, se oli vain ajatus,
        ei se sen kummpaa ollu,
        mutta mielestäni erikoinen iloinen tunne, harvinaista minulle,
        pitkään liian pitkään on suru, masennus vaivannu,
        halu myös kuolla pois,
        toivottavasti se lopulta menee ohi , ainaki hetkittäin alkaa tuntua siltä,
        takerrun tunteeseen villi ja vapaa, siitä ehkä loppu elämä alkaa,

kiitos eppu2 sievistä ajatuksista,

• se-villi-ja-vapaa-
        koti-kiusattu kirjoitti:

Ei kun mä en pelaa en mitään muuta ku veikkauksen nettipelei joskus.
        Mulle kun aina tuppaa jäämään mustapekka käteen.
        Toi hedelmäpeli vertaus oli semmonen varovainen kuvaus levottomista silmistä ,yksin ollessa.
        Jokanen aviomies tietää miten riskialtista on silmien pyörittely .
        Vakavast puhuen peliriippuvuus on paha asia ja sitä en kellekkään soisi .

kiitos kuitenki,

• Kotikiusattu on oikeassa. Elämänarvot muuttuu. Ei se haittaa, tärkeintä että edes jokin asia kiinnostaa.

• kesi.vä

Mustalta peukku tost uumanauhan paikasta.

• uusielämänvaihe
        no-mutta-mitä-nyt kirjoitti:

eppu2
        oikein oivalsit,
        villi ja vapaa on pelkkä tunne sieluni sisimmässä,
        pikkuhiljaa olen toipumassa tai toipunu osittain
        koko elämän mittaisen avion päättyessä puolison poismenoon tuonpuoleiseen elämään,
        se on vieny oman aikansa, vie ehkä vielä jotenki jota ei osaa sanoilla kuvata,
        pikkuhiljaa vuosien vieriessä tunne muuttuu muistoiksi,
        hyväksyy ettei hän tule koskaan enää kotiin,
        vaikka jotenki olen vielä karrella, palanu tunne, kipeä kosketukselle,
        tänään hetkittäin tunsin vapautta,
        hiukan villiä tunnetta,
        jopa ilosta hyppiä vaikka,
        vaikka en hyppiny, se oli vain ajatus,
        ei se sen kummpaa ollu,
        mutta mielestäni erikoinen iloinen tunne, harvinaista minulle,
        pitkään liian pitkään on suru, masennus vaivannu,
        halu myös kuolla pois,
        toivottavasti se lopulta menee ohi , ainaki hetkittäin alkaa tuntua siltä,
        takerrun tunteeseen villi ja vapaa, siitä ehkä loppu elämä alkaa,

kiitos eppu2 sievistä ajatuksista,

ikävä tilanne sinulla eppu2, mutta kiva jos kuitenkin vähän olet päässyt pois sieltä pimeyden laaksosta. pikkuhiljaa alkaa valo pilkottaa sinunkin elämääsi, mutta muista,että asenne ratkaisee sinunkin elämässä.helppoa se ei ole, mutta ajattele ,että menneelle et voi mitään. ainakun ajatuksesi siirtyy menneeseen , niin ajattele kaikkea hyvää mitä sinulla on jäljellä. sinulla on oikeus nyt elää villisti ja vapaasti, jos sellainen tunne tulee. toivon ,että tulee nopeasti. minunkin isä kuoli ja vuoden kuluttua äiti löysi nuoruudenrakkautensa ja niin mukavaa oli katsella äitiä onnellisena.älä jää kotiin suremaan enää,vaan menet muiden leskien joukkoon rohkeasti, voivat olla miehiäkin.hyvää uudenlaista elämänvaihetta sinulle

• ent.siivoojaparka
        uusielämänvaihe kirjoitti:

ikävä tilanne sinulla eppu2, mutta kiva jos kuitenkin vähän olet päässyt pois sieltä pimeyden laaksosta. pikkuhiljaa alkaa valo pilkottaa sinunkin elämääsi, mutta muista,että asenne ratkaisee sinunkin elämässä.helppoa se ei ole, mutta ajattele ,että menneelle et voi mitään. ainakun ajatuksesi siirtyy menneeseen , niin ajattele kaikkea hyvää mitä sinulla on jäljellä. sinulla on oikeus nyt elää villisti ja vapaasti, jos sellainen tunne tulee. toivon ,että tulee nopeasti. minunkin isä kuoli ja vuoden kuluttua äiti löysi nuoruudenrakkautensa ja niin mukavaa oli katsella äitiä onnellisena.älä jää kotiin suremaan enää,vaan menet muiden leskien joukkoon rohkeasti, voivat olla miehiäkin.hyvää uudenlaista elämänvaihetta sinulle

Eihän se eppu2 ollut, vaan "no-mutta-mitä-nyt" kirjoitti sen vastauksena epun kommenttiin.

• eppu2
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

Eihän se eppu2 ollut, vaan "no-mutta-mitä-nyt" kirjoitti sen vastauksena epun kommenttiin.

Joo, näinhän se meni, tässä kyllä saa olla vähän tarkkana, että huomaa miten nää menee.

• kesi.vä
        eppu2 kirjoitti:

Joo, näinhän se meni, tässä kyllä saa olla vähän tarkkana, että huomaa miten nää menee.

Kun nyt otitte tuon viestin kohdentamisen puheeksi, niin tiedättekö mistä johtuu, että välillä saa kohdennettua ja välillä ei. Nyt sain kohdennettua tämän epulle, kait :)

• eppu2
        kesi.vä kirjoitti:

Kun nyt otitte tuon viestin kohdentamisen puheeksi, niin tiedättekö mistä johtuu, että välillä saa kohdennettua ja välillä ei. Nyt sain kohdennettua tämän epulle, kait :)

Kun minä käsitän niin, että, kun joku vastaa aloitukseen, hänelle vastaavat tulee alle. Siinähän lukee, montako vastausta.
        Sitten jos aloitukseen vastaavan vastaajalle ,vastaa siinä välillä, silloin otetaan se lainaten.

• kesi.vä

Oijoi, nyt on niin ihanan rento olo, saunan jälkeen. Ei kyllä mikään sais tänään villiintymään tänään.

• Niin on minullakin. Seisoin saunan jälkeen tuulta päin jonkin aikaa, tuntui hyvältä kun tuuli ei ollut kylmää.
        Tykkään olostani juuri nyt. Sytytin varalta kynttilöitä, sähköt sammuu vähän väliä.

• kesi.vä
        mielikki.mummo kirjoitti:

Niin on minullakin. Seisoin saunan jälkeen tuulta päin jonkin aikaa, tuntui hyvältä kun tuuli ei ollut kylmää.
        Tykkään olostani juuri nyt. Sytytin varalta kynttilöitä, sähköt sammuu vähän väliä.

Se on ihana tunne se "vilvoitteleminen" tuulessa jos ei pääse tai ei tykkää uimisesta. Ollaan me onnekkaita, kun meillä on tuollainen rentouttaja kuin tuo saunominen.

• Vm57female

En mä nyt tiedä , olinko niin villi tai vapaa, mutta tunteenpaloa on ollut. Omasta mielestäni olen aika analyyttinen ja ehkä jopa tunnepuolelta hieman köyhäksikin olen itseäni määritellyt. Jostain kumman syystä ex-poikaystäviltä -70 - 80 luvuilta tulee vielä vuosikymmenten jälkeenkin tekstiviestejä, kirjeitäkin, enkä oikein tiedä, miten niihin tulisi suhtautua, kun ei ole tuota tunneälyä. On kuitenkin hyvin selkeää, että oma puoliso on hyvä ja toimiva osa elämää, kun kaikenmoista gyntherit ja muut kollit on ihan tavalliseksi todennut.

• eisuremaan

olen ollut sinkkunainen jo 32 vuotta ja päätin silloin jo elämän mottoni: villi ja vapaa.en kuitenkaan ole uudelleen avioitunut, pitkiä suhteita ollut useitakin. aviossa oleviin miehiin en ole erehtynyt, koska heillä on jo vaimot. tanssinut olen ja jutellut, kuunnellut tarinoita huonosta vaimosta kotona. joopa, joo olen ajatellut, vai huono vaimo, ehkä se huonompi puolisko on se mies ,joka kulkee etsien sänkykaveria muutamaksi tunniksi.olen kehottanut heitä kääntymään asiassa jonkun toisen naisen puoleen ja tavataan sitten kun olet vapaa mies. olen jo yli 60v. ,mutta tunne sama ,villi ja vapaa ! hienoo tälläinen vapaus, kun ei tarvi lupia kysellä menoihin. seurustelen nytkin , mutta emme asu yhdessä, en edes kysy lupaa ,jos lähden matkalle tai lalasten luo kylään toiseen kaupunkiin. tottakai kerron,että koska lähden ja milloin palaan. jos hän sillä aikaa löytänyt toisen naisen , niin en jää asiaa suremaan. täytyy vaan tyytyä osaansa ja hakea uusi mies.

• tanssiinkutsujariittää

rekisteröi nimmari lyyli leväperä

• äläsinähermostu

ihminen älä sinä hermostu , ihmettele vaan !

• Heikunkeikku

Hyvä jos aloittajaan on iskenyt "villi ja vapaa"-tunne.
      Itselläni villiys ja vapaus on sisällä asusteleva tunnetila. Miten sen nyt sanoisi, vaikka niin, että mikään ei "kahlitse" ajattelua tai/ja tekemistä.
      Tänään erityisesti on sisus täynnä intoa. Eilen myrsky pauhas ja puita pyöritteli ja minä jouduin muuttamaan suunnitelmani. Tänään kun silmät aamulla aukaisin ja ulos katsoin, niin ah mainiota mainiota, ei tuullut yhtään. Olen nyt sitten lähdössä saareen. Hiton mahtavaa, kun pääsen saunaan oikein ajan kanssa. Voin leyhytellä saunan terassilla niiiiiiiiin pitkään kuin huvittaa. Tyrnimarjat ovat puristettavassa kunnossa. Viime kesänä tyrnejä ei tullut kuin pikkariikkisen. Nyt puskat ovat täynnänsä oranssisia marjoja.
      Eilen saarikauden päättäjäisten takia heti kuuden jälkeen illalla alkoi hirmuinen pauke ja rakettien ammunta. Kahdentoista aikaa yöllä vasta paukahteli. Kissikin silmät talterikin kokoisena kuunteli korvat höröllä. Minä nautiskelin sängyssä kirjan kanssa. Vasta kahden jälkeen maltoin lukulampun sammuttaa.
      Mahtavaa tämä intoustunne nyt tällä hetkellä.

• olehan-varovainen-

Kuhan et heikunkeikuta venettäsi
        ku menet sinne saateen,
        muuten sattaa tulla pitkä uimareissu,
        otahan kelluntaliivit mukaan ette huku sillä reisulla,

• Heikunkeikku
        olehan-varovainen- kirjoitti:

Kuhan et heikunkeikuta venettäsi
        ku menet sinne saateen,
        muuten sattaa tulla pitkä uimareissu,
        otahan kelluntaliivit mukaan ette huku sillä reisulla,

Täällä on tuulen nopeus nyt vain n.2m/s eli vene ei heilu. Pelastusliivit on Aina mukana, vaikkei aina päällä, mutta käden ulottuvilla kuitenkin.
        Huomiseksikaan ei ole luvattu tuulta.

• Merilii_

Vapautumistani jatkan pyrkimällä eroon netistä.
      Olen jo poistanutkin profiilini kolme kuukautta sitten täältäkin.

Joku kyllä sanoi, ettei netti nyt kaikkin pahin riippuvuuden muoto ole, pahempi olisi alkoholi, peliriippuvuus tai huumeet.
      Niihin en ole ollut edes kosketuksissa ikinä.

Ennen mieheni poismenoa en olisi voinut edes kuvitella kirjoittelevani netin keskustelupalstoilla, somessa, mutta se yksinäisyyden outous johdatti etsimään vertaistukea.
      En tunne kuitenkaan tätä riittäväksi.
      Iloitsen harrastusseurojeni alkamisesta ensi viikolla, silloin alan taas ilostua ja innostua.
      Nyt pitkälle metsäretkelle!
      - Herran huomaan!

• flegmaatti

Sain tarpeekseni villistä vapaudesta jo 60-luvulla.
      Selvisin kohtuullisilla kolhuilla monessakin mielessä.
      Tuon jälkeen olen ollut tyytyväinen tähän asti kestäneeseen, rajalliseen vapauteeni.
      Joskus, mutta harvoin, villiinnyn kanssaihmisiä ärsyttävälle asteelle.

• mukava-ajatus-kuitenki

Lähinnä tuo villi ja vapaa on pelkkää huulenheittoa ajan kuluksi,
        aivan muka ajatus sinäänsä,
        onko kukaan lopulta täysin vapaa, luulempa ettei ole,

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävöin sinua kokoyön!

En halua odottaa, että voisin näyttää sinulle kuinka paljon rakastan sinua. Toivon, että uskot, että olen varsin hullun
      Ikävä
      69
      4899
    2. KALAJOEN UIMAVALVONTA

https://www.kalajokiseutu.fi/artikkeli/ei-tulisi-mieleenkaan-jattaa-pienta-yksinaan-hiekkasarkkien-valvomattomalla-uimar
      Kalajoki
      192
      3840
    3. Hukkuneet pojat kalajoella pakolaisia?

Eivät osanneet suomea nimittäin.
      Maailman menoa
      188
      3611
    4. Kadonnut poika hukkunut lietteeseen mitä kalajoella nyt on?

Jätelautta ajautunut merelle ja lapsi uponnut jätelautan alle?
      Kalajoki
      78
      3279
    5. Jos sinä olisit pyrkimässä elämääni takaisin

Arvelisin sen johtuvan siitä, että olisit taas polttanut jonkun sillan takanasi. Ei taida löytyä enää kyliltä naista, jo
      Tunteet
      50
      2979
    6. Älä mahdollisesti ota itseesi

En voinut tietää. Sitäpaitsi.. niin
      Ikävä
      25
      2004
    7. Joku hukkui Hyrynsalmella?

Oliko mökkiläinen taas?
      Hyrynsalmi
      24
      1961
    8. Mitä sinä mietit

Mies?
      Ikävä
      185
      1833
    9. Ota nainen yhteyttä ja tee Tikusta asiaa?

Niin sitten minä teen Takusta asiaa.
      Ikävä
      30
      1696
    10. Metsästysmökki

Metsästyskortti saapui. Lisäksi metsästysmökki varata!
      Kuhmo
      43
      1405
    Aihe