Missä autossa paras suojaus

Jormas

Missä uudessa autossa on tällä hetkellä paras ruostesuojaus ja suunnittelu ruostumista vastaan? Ovatko ranskalaiset vielä rapeita ja ruotsalaiset ruostumattomia? Onko autoa jota ei tarvitse suojata ollenkaan?

39

7393

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • A62

      Paras on Audi, katso esim. mitä sanotaan tämän päivän hesarissa koeajetusta -99 A3sta.
      Myös Volkswageneissa on hyvä suojaus.
      Ja yllätys yllätys myös Peugeot on keskitasoa parempi.

      • ALI A

        Kärkiryhmää. Saab ollut jo pitempään,mutta opelit ovat viime vuosina nousseet kärkijoukkoihin.


      • ole tainnut

        katsoa finikorin sivuja ? -katso ja ihmettele miten on tuonti audit ruosteessa...


    • exFakiiri

      VAG:n autojen tehdaskäsittely kuumavahoineen lienee paras tarjolla oleva tehdaskäsittely. Sillä pärjää Suomessakin pitkään, ikuinen sekään ei ole. Ottivat germaanit opikseen Golf I:sta...

      Teräskoriautot tarvitsevat aina jotain suojausta, Alumiinikoriset (isot Audit, Land Roverit jne) pärjäävät vähemmälläkin, rosteri-DeLoreanista puhumattakaan.

      • yhtä hyvät...

        Isot volvot varmasti vähintäänkin yhtä hyvin suojattu kuin VAG:t.. Kattavan suojauksen lisäksi mm. muovilistat helmojen alla, ja konepelti ja takaluukku alumiinia tai muovia.


    • jos takuu

      Paras suoja mahdollisia ylimääräsiä kustannuksia vastaan saa siltä autonvalmistajalta, joka lupaa korjata mahdolliset vauriot autonvalmistajan piikkiin. Tällä hetkellä ylivoimaisesti pisin takuu on Mercedeksellä: 30 vuotta.

      Sitäpaitsi se Mercedeksen suojausmenetelmä on todella pätevä. Tutkikaa vaikka vaihtoautohallissa, jos ei ole omaa autoa jota tutkia...

      • Osoittanut

        Ettei Mersuissa ole mitään korikäsittelyä, vain pintamaali ja sekin ruosteen päällä.
        Vai mistä kertoo tämä maailman laajuinen ovien ja luukkujen vaihto operaatio tähtimerkillä?
        Lisäksi jousien kiinnikkeet korkkaa alle viiden vuoden.


      • tietämättömyyttä
        Osoittanut kirjoitti:

        Ettei Mersuissa ole mitään korikäsittelyä, vain pintamaali ja sekin ruosteen päällä.
        Vai mistä kertoo tämä maailman laajuinen ovien ja luukkujen vaihto operaatio tähtimerkillä?
        Lisäksi jousien kiinnikkeet korkkaa alle viiden vuoden.

        Kyllä ON ruostesuoja-aine. Katso vaikka omastasi. Sen näkee hyvin esim. Farmarin peräkontin puolelta. Puhun nyt uudemmista malleista, kuten C-sarja (203).

        Ruostesuoja-aineen lisäksi on sitten mekaaninen suojaus, joka tavallisissa autoissa on toteutettu massalla, mutta Mercedeksessä muovisuojilla, joka on parempi ja kestävämpi. Ei jää nimittäin kosteus muhimaan massan alle...

        Ovien vaihto johtuu jossain valmistuserässä olevasta väärästä tiivisteliimasta, joka syövytti maalin. Sittemmin tietysti tiivisteliiman tyyppi on vaihdettu.

        30 vuoden takuu!!


      • ........
        tietämättömyyttä kirjoitti:

        Kyllä ON ruostesuoja-aine. Katso vaikka omastasi. Sen näkee hyvin esim. Farmarin peräkontin puolelta. Puhun nyt uudemmista malleista, kuten C-sarja (203).

        Ruostesuoja-aineen lisäksi on sitten mekaaninen suojaus, joka tavallisissa autoissa on toteutettu massalla, mutta Mercedeksessä muovisuojilla, joka on parempi ja kestävämpi. Ei jää nimittäin kosteus muhimaan massan alle...

        Ovien vaihto johtuu jossain valmistuserässä olevasta väärästä tiivisteliimasta, joka syövytti maalin. Sittemmin tietysti tiivisteliiman tyyppi on vaihdettu.

        30 vuoden takuu!!

        Oman mersusi ovien tiivisteiden alle. Muutaman olen nähnyt olevan aika kovastikin ruosteessa. Pari väyrystä tullu kateltua.
        Eikä ole maallikon tietämättömyyttä. MISSÄ TAKUU!!


      • samalla
        tietämättömyyttä kirjoitti:

        Kyllä ON ruostesuoja-aine. Katso vaikka omastasi. Sen näkee hyvin esim. Farmarin peräkontin puolelta. Puhun nyt uudemmista malleista, kuten C-sarja (203).

        Ruostesuoja-aineen lisäksi on sitten mekaaninen suojaus, joka tavallisissa autoissa on toteutettu massalla, mutta Mercedeksessä muovisuojilla, joka on parempi ja kestävämpi. Ei jää nimittäin kosteus muhimaan massan alle...

        Ovien vaihto johtuu jossain valmistuserässä olevasta väärästä tiivisteliimasta, joka syövytti maalin. Sittemmin tietysti tiivisteliiman tyyppi on vaihdettu.

        30 vuoden takuu!!

        Vaikka sprintereitä. Keskellä ovia ja kylkiä ruostepilkkuja. MIssä vtussa on se 30vuoden takuu!!


      • on!
        ........ kirjoitti:

        Oman mersusi ovien tiivisteiden alle. Muutaman olen nähnyt olevan aika kovastikin ruosteessa. Pari väyrystä tullu kateltua.
        Eikä ole maallikon tietämättömyyttä. MISSÄ TAKUU!!

        Tarkistin heti, kun ensimmäiset huhut tuli ja nyt myöhemminkin. Ei vaan löydy ruostetta piskoakaan.

        Jaa että MISSÄKÖ TAKUU? No autossa tietysti! Vai mitä tarkoitat?


      • olekaan
        samalla kirjoitti:

        Vaikka sprintereitä. Keskellä ovia ja kylkiä ruostepilkkuja. MIssä vtussa on se 30vuoden takuu!!

        Se 30 v takuu taisi tulla ensin henkilöautoihin ja vasta myöhemmin pakettiautoihin.


    • Paavo

      Jos pitkäikäinen auto haluttaisin tehdä teräspellistä, täytyisi nykyistä rakennetta ja tekotapaa muunnella oleellisesti. Mikään suojausmenetelmä ei Suomen oloissa voi kestää kovinkaan pitkään. Vesi, suola ja kura pääsevät nykyisissä rakenteissa aina kantaviin peltiosiin saakka. Kori elää aina saumoistaan ja ennemmin tai myöhemmin syntyy maaliin, muoviin tai alustamassaan halkeamia tai irtoamisia siinä määrin, että ruostuminen voi alkaa. Sinkitys auttaa näissä tapauksissa muutaman vuoden eteenpäin, mutta vaikutus taitaa nykyisillä kerrospaksuuksilla olla ainoastaan 4 - 7 vuotta. Onhan sekin jotain. Jos parannuksia halutaan, täytyy auton pohjassa olevat kantavat osat erotella helposti vaihdettavista suojaavista osista lähes kokonaan.

      • ostos?

        Turvallisinta on siis ostaa auto, jossa mainitsemasi ongelmat korjataan tehtaan piikkiin mahdollisimman pitkään.


      • Ei todellakaan
        ostos? kirjoitti:

        Turvallisinta on siis ostaa auto, jossa mainitsemasi ongelmat korjataan tehtaan piikkiin mahdollisimman pitkään.

        Mersua, jossa on huonot takuuehdot ja huono tehdaskäsittely. Saa olla useasti siellä Vehon "hoidossa". Sen ajan saat kävellä tai ajaa vuokra-autolla omaan laskuusi. Korjaukset tahtoo kestää viikkoja.Sitten ei värisävyt olekaan enää entisenlaiset. Eli värieron näkee kaukaa.


      • Ja vielä
        Ei todellakaan kirjoitti:

        Mersua, jossa on huonot takuuehdot ja huono tehdaskäsittely. Saa olla useasti siellä Vehon "hoidossa". Sen ajan saat kävellä tai ajaa vuokra-autolla omaan laskuusi. Korjaukset tahtoo kestää viikkoja.Sitten ei värisävyt olekaan enää entisenlaiset. Eli värieron näkee kaukaa.

        Miten se 30v takuu toimii käytännössä? Ruotsissa on ollut paljon tapauksia jossa MB ei ole korvannut ruosteongelmia n 3-4v vanhoissa autoissa.


      • en tiedä
        Ja vielä kirjoitti:

        Miten se 30v takuu toimii käytännössä? Ruotsissa on ollut paljon tapauksia jossa MB ei ole korvannut ruosteongelmia n 3-4v vanhoissa autoissa.

        Ruotsalaisista en tiedä, mutta mersuforumin mukaan hyvin on korvattu. Ruotsissahan mersu on varsinainen silmätikku, kun siellä sattuu olemaan pari kilpailevaa autotehdasta.


      • takuuehdot?
        Ei todellakaan kirjoitti:

        Mersua, jossa on huonot takuuehdot ja huono tehdaskäsittely. Saa olla useasti siellä Vehon "hoidossa". Sen ajan saat kävellä tai ajaa vuokra-autolla omaan laskuusi. Korjaukset tahtoo kestää viikkoja.Sitten ei värisävyt olekaan enää entisenlaiset. Eli värieron näkee kaukaa.

        Mitä huonoa on takuuehdoissa, joka on voimassa 30 vuotta?

        Takuukorjauksen ajaksi saa sijaisauton, jos korjaus kestää yli 2 tuntia. Jos värisävy on väärä, maalaus menee uusiksi.


      • Tapauksissa
        takuuehdot? kirjoitti:

        Mitä huonoa on takuuehdoissa, joka on voimassa 30 vuotta?

        Takuukorjauksen ajaksi saa sijaisauton, jos korjaus kestää yli 2 tuntia. Jos värisävy on väärä, maalaus menee uusiksi.

        Ei ole saanut uusia ovia, vaan on vanhat puhallettu ja laitettu uudet saumamassat ja maalattu uudestaan. Myös autoa ei tilalle ole aina saanut. Tarkkaa tuon takuun tulkinta nykyään, johtuuko asiakkaan pidosta yms. ruostuminen.


      • pysyy voimassa
        Tapauksissa kirjoitti:

        Ei ole saanut uusia ovia, vaan on vanhat puhallettu ja laitettu uudet saumamassat ja maalattu uudestaan. Myös autoa ei tilalle ole aina saanut. Tarkkaa tuon takuun tulkinta nykyään, johtuuko asiakkaan pidosta yms. ruostuminen.

        Väliäkö sillä onko uudet ovet vai maalatut entiset? Korjaus on korjaus ja korjauksen jälkeen alkuperäinen takuu säilyy.

        Uusien vaihdollehan ei ole syytä, jos ruoste ei ole kerran läpi asti mennyt. Ja maalattava ne uudetkin ovat on alkuperäiseen sävyyn.

        Sijausauton saaminen ilmeisesti vaihtelee. Takuuehdoissa se on selkeästi sanottu, olikohan joku ikäraja?


      • Jos
        pysyy voimassa kirjoitti:

        Väliäkö sillä onko uudet ovet vai maalatut entiset? Korjaus on korjaus ja korjauksen jälkeen alkuperäinen takuu säilyy.

        Uusien vaihdollehan ei ole syytä, jos ruoste ei ole kerran läpi asti mennyt. Ja maalattava ne uudetkin ovat on alkuperäiseen sävyyn.

        Sijausauton saaminen ilmeisesti vaihtelee. Takuuehdoissa se on selkeästi sanottu, olikohan joku ikäraja?

        ruoste on mennyt jo saumojen sisään ovissa, ruoste pukkaa pian näkyville uudelleen.
        Jälleenmyyntiarvoon vaikuttaa muuten uudelleen maalaus. Tahtovat ostajat luulla kolaroiduksi.


      • pukkaa
        Jos kirjoitti:

        ruoste on mennyt jo saumojen sisään ovissa, ruoste pukkaa pian näkyville uudelleen.
        Jälleenmyyntiarvoon vaikuttaa muuten uudelleen maalaus. Tahtovat ostajat luulla kolaroiduksi.

        Jos pukkaa uudestaan, niin sittenhän se joko korjataan samalla tavalla tai uusitaan (takuuseen molempi vaihtoehto).

        Veholta voipi halutessaan ostajakandidaatti kysyä, onko kolaroitu vai miksi maalattu.


      • Kalliiksi
        pukkaa kirjoitti:

        Jos pukkaa uudestaan, niin sittenhän se joko korjataan samalla tavalla tai uusitaan (takuuseen molempi vaihtoehto).

        Veholta voipi halutessaan ostajakandidaatti kysyä, onko kolaroitu vai miksi maalattu.

        Tuollainen tehtaalle.
        Kohta saa tehtaan työntekijät ruveta ilmaiseksi töihin, kun korjautukset vie tehtaan vararikkoon.
        Johan siellä MB tehtaalla pudotettiin palkkoja kovasti, että työntekijät sai pitää työpaikkansa ja tehtaan saksassa. Muuten tehdas olisi siirretty ilmeisesti Koreaan tai Kiinaan, juuri palkan takia.


      • kiinnosta
        Kalliiksi kirjoitti:

        Tuollainen tehtaalle.
        Kohta saa tehtaan työntekijät ruveta ilmaiseksi töihin, kun korjautukset vie tehtaan vararikkoon.
        Johan siellä MB tehtaalla pudotettiin palkkoja kovasti, että työntekijät sai pitää työpaikkansa ja tehtaan saksassa. Muuten tehdas olisi siirretty ilmeisesti Koreaan tai Kiinaan, juuri palkan takia.

        Paskaakos tuosta välittämään käykö kalliiksi vai ei. Niin se vaan menee, että se maksaa joka mokaa.


    • Ville

      Ruotsalaisen Vi Bilägare-lehden ruostesuojausasiantuntijoiden mukaan uudet Renaultit ovat ylivoimaisesti parhaiten suojattuja ja jo piirustuspöydällä suunniteltu niin, että ruoste ei pääse iskemään. Mersut, Volvot, Audit ja Volkswagenit ovat hyvin suojattuja, mutta eivät yhtä hyvin kuin Renaultit. Jokainen Renaultin uusi malli joka on testattu, sai parhaan arvosanan 5 tähteä. VW:llä oli joitakin malleja joissa oli 5-tähden suojaus, mutta ei kaikissa uusissa.

      Tuloksia voi ihmetellä osoitteesta
      http://www.vibilagare.se/rostregistret.asp

      On se vaan ihmeellistä. Jotkin autotehtaat ovat edistyksellisiä. Ensin turvallisuudessa, sitten ruostesuojauksessa jne.

      • paperilla

        Rellu on turvallinen törmäystesteissä. Oikeasti ei minusta ole järkevää suunnitella autoja olemaan turvallisia testeissä. Jos nopeutta nostetaan 10 km/h, voi pehmeä (turvallinen) korirakenne romahtaa täysin. Esim. Volvo 240 tai 940 ei saisi törmäystestistä yhtään tähteä. Silti 240 on vissiin vieläkin kaikkien aikojen turvallisin automalli (ainakin oli Ameriikassa).

        Ja ruotsalaisten "ruostesuojatutkimukset" perustuu jonkun omaan näkemykseen siitä, mikä on hyvä. Tuskin ovat tehtaalta paljon kyselleet, mikä on ollut suunnittelun perusta. Monet näkee esim. Mercedeksen ruostesuoja-aineen pelkkänä "pohjamaalina" vaikka siitä ei ole kysymys ollenkaan.


      • hanurista

        Tuolla Vi Bilägaren "ruosterekisterillä" voit vapaasti pyyhkiä vaikka persettäsi. Sillä ei ole mitään tilastollista tai tieteellistä painoarvoa. Yksi mies on tiiraillut autoja päällisin puolin, ja tekee sitten sillä perusteella pitkälle meneviä johtopäätöksiä. Tämän "ruoste-ekspertin" taustoistakaan ei kerrota mitään, se voi olla kuka tahansa Esson baarin asiantuntija.


      • Pekka
        hanurista kirjoitti:

        Tuolla Vi Bilägaren "ruosterekisterillä" voit vapaasti pyyhkiä vaikka persettäsi. Sillä ei ole mitään tilastollista tai tieteellistä painoarvoa. Yksi mies on tiiraillut autoja päällisin puolin, ja tekee sitten sillä perusteella pitkälle meneviä johtopäätöksiä. Tämän "ruoste-ekspertin" taustoistakaan ei kerrota mitään, se voi olla kuka tahansa Esson baarin asiantuntija.

        Ettet vain ole jonkun ruostuvaksi osoittautuneen japsikinnerin katkeroitunut omistaja.
        Uskon kyllä enemmän tuohon rekisteriin kuin Toyotan myyntimiehiin.


      • valitettavasti
        Pekka kirjoitti:

        Ettet vain ole jonkun ruostuvaksi osoittautuneen japsikinnerin katkeroitunut omistaja.
        Uskon kyllä enemmän tuohon rekisteriin kuin Toyotan myyntimiehiin.

        En ole katkeroitunut japsikinnerin omistaja, enkä Toyotan myyntimies.

        Käy itse lukemassa tuon rekisterin teon taustat:

        http://www.vibilagare.se/rostregistret.asp

        Tässä hyvä ja asiallinen kommentti aiheesta:

        http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=95&conference=567&posting=22000000005689143


    • USA rulaa

      Mulla otsikon Chrysleri -91, eikä ruosteesta puhettakaan!!

    • Maybach?

      Jos joskus pääsisi kurkkaamaan Maybachin alle, niin olisipa kiva nähdä, onko menetelmät samat kuin esim. uudessa C:ssä ja E:ssä.

      Arvelen että on.

      Miksikähän miljoonan euron auto on jätetty suojaamatta? No eihän sitä olekaan. Se vain näyttää "pohjamaalilta"...

      • Tulee

        Mieleen kertomus keisarin uusista vaatteista.


      • satu!
        Tulee kirjoitti:

        Mieleen kertomus keisarin uusista vaatteista.

        Millainen tarina?


    • Bemarissa

      ainakin etuosassa, koska auto on A-pilariin asti kokonaan alumiinikorinen. Tosin Audi A2 ja A8 ovat kokonaan alumiinisina vielä korroosiokestävämpiä:)

    • asdf

      Katsotaan 10-15 vuoden päästä, mikä on ruostunut, mikä ei. Hankala sitä nyt on sanoa uusien autojen kohdalta. "Ennustaminen on vaikeaa, etenkin tulevaisuuden ennustaminen".

      • tulevaisuudessa moi

        viestistäsi on ehtinyt kulua lähes 7 vuotta. Mikähän mahtaa olla tämän hetkinen tilanne 2012 ? Mikä automerkki on parhain ruostesuojaukseltaan 7 vuotiaissa autoissa?


      • Aikakauden tietoa

      • Eiväthän autot
        Aikakauden tietoa kirjoitti:

        http://www.tuulilasi.fi/artikkelit/uusien-autojen-ruosteenesto-retuperalla

        ole koriensa osalta heikentyneet vaan omistajien moraali hoitaa ja suojauttaa autojaan. Vilä parikymmentä vuotta sitten suojaus kuului itsestään selvyytenä asiaan mutta nykyihminen ei enää viitsi kun se maksaakin niin paljon. Tulokset ovat jo nähtävissä, ei niinkään maailmalla paremmissa olosuhteissa mutta Suomi kuuluu pahimpaan kategoriaan Venäjän lisäksi olosuhteista puhuttaessa. Autot aina likaisia ja tiet puhallushiekkaa sekä kuoppia täynnä. Hyvin menee tässäkin suhteessa.


    • Linkki ....>

      Ruotsalaislähde: näillä automalleilla on paras suoja ruostetta vastaan – katso 15 vuoden listat!

      http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288490658325.html

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      115
      9254
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      42
      2720
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      152
      2493
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      2019
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1776
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1560
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1527
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1464
    9. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      7
      1340
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1326
    Aihe