Volvo Penta nykiin korkeammilla kierroksilla

thejohnnyboy

Moi! Minulla Volvo Penta sisäperämoottori 250 SP / AQ171. Vuosimalli 1993 ja bensamalli. Vene rupesi nykimään yhtäkkiä keskellä kesää yleensä 2000 kierroksen ylittyessä. Takkusin veneen kanssa ensiksi itse ja nyt vein myös Volvohuoltoon tuloksetta. Alla lista tähän asti kokeilluista tai vaihdetuista osista tuloksetta. Aika masentava homma, kun paljon rahaa mennyt ja edelleen sama vika kummittelee.

- Katkojan kärki vaihdettu ja säädetty
- Virranjakajan kantta silmäilty, ei naarmuja jne
- Pyörijä vaihdettu hetkellisesti, ei auttanut
- Tulpat vaihdettu
- Tulpan johdot vaihdettu
- Puola vaihdettu, vaihdoin samanlaiseen uuteen (Biltema). Voisiko olla liian alitehoinen?
- Puolalta virranjakajalle menevä johto ohitettu, ei vaikutusta
- Bensapumppu vaihdettu
- Vedensuodatin tarkistettu
- Kaasarin suuttimet tarkistettu
- Bensansuodatin ohitettu, ei vaikutusta

Onko kellään ollut samantyyppistä vikaa tai ehdotuksia missä vika voisi olla? Kiitos paljon kaikesta avusta!

8

114

Vastaukset 8

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onko pakosarja ja "mutka" alkuperäinen ?Jos on niin niitten "pitää" olla puhki. Tosin meillä on V8 mutta siinä kävi samalla tavalla. Samalla kuului pakosarjoista valtava pauke.Siis pakosarjat vuosivat vettä sylinterihin. Tämän olisi Volvon kyllä pitänyt huomata. Älä silti tämän peruusteella osta uusia.

• Pentala

Veit Volvohuoltoon tuloksetta? Ainakaan listattuihin asioihin ei saa kulumaan muutamaa kymppiä enempää, niin mitä sillä paljolla rahalla on tehty?

• Kiitoksia vastauksista. Työajasta laskuttivat. :/

• aurajuusto

Onko muuten venttiilivälykset tarkistettu? Minulla aikoinaan oli tuossa , tosin 8-venttiilisessä 151-koneessa 4-pytyn pakovälys kulunut pois, eli venttiili taisi olla koko ajan auki. Eli jos se lämmettyään jää rakoselleen?

• Pentala

En niin paljon noista tiedä, mutta taitaa AQ171/251DOCH moottorissa olla useampi kaasari, kärjetön sytytys ja hydraulinostimet ?

• Joo tuli tuohon tekstiin virhe eli on kärjellinen sytytys. AQ151 oikea numero.

• Painovirhe eli moottori on AQ151.

• ivk6

Moi,
      mulla sama moottori aq151 ja samoja ongelmia. Oletko saanut selville vian?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos SDP ei voita reilusti, persut kumoavat demokratian Suomesta

Näin tekisi ainakin Rydman seuratessaan idolinsa Trumpin mallia https://www.is.fi/politiikka/art-2000012187244.html
      Maailman menoa
      617
      1633
    2. Anteeksi arkuuteni

Olen säälittävä, mitä tulee sinun kohtaamiseen. Tunnen vaan itseni todella epävarmaksi sun kanssa. Jos minun olisi pitän
      Ikävä
      44
      887
    3. Perussuomalaisten kannatus nousi rytinällä Ylen tänään julkaisemassa tuoreimmassa gallup-kyselyssä.

https://yle.fi/a/74-20239449 Perussuomalaisilla hurja- ja ylivoimaisesti suurin nousu tässä uudessa Ylen gallupissa. Kyl
      Maailman menoa
      487
      753
    4. Kuka melkein täysi-ikäinen hukkui?

Poliisin mukaan nuori oli lähes täysi-ikäinen. Ennen iltakuutta tulleen ilmoituksen mukaan ihminen oli joutunut mahdoll
      Iisalmi
      14
      743
    5. kenen näköinen

kaivattusi on ?
      Ikävä
      45
      672
    6. Mikä on ollut

Söpöintä välillämme?
      Ikävä
      41
      614
    7. Tykkäätköhän vielä minusta?

Yhtä paljon, kuin minä sinusta? Haaveissa ollaan kahdestaan, rauhassa ja lähennytään fyysisesti ja tutustutaan syvemmin
      Ikävä
      30
      566
    8. Hyvännäköinen pakkaus

Olet hyvännäköinen pakkaus nainen.
      Ikävä
      32
      543
    9. Olet ihana

Muru, sä oot ihana. Tunsitko sen sähkön meidän välillä kun oltiin ihan låhekkäin? 👩‍❤️‍👩❤️😼😘
      Ikävä
      37
      510
    10. Vihervasemmistofeministinaisasianaiset

Tulevat tänne palstalle haukkumaan miehiä ja naljailemaan miehelle, kehuvat olevansa heitä parempia. Itse asuvat MIEHE
      Sinkut
      161
      498
    Aihe