Huh mitä palvelua oli taas köyhältä kotimaiselta. Kyll se nykyään on nii, että Finnairissa on kaikki muu paskaa paitsi kusi paskapöntössä,
huh huh mitatouhuu
47
149
Vastaukset
- lentomatkalla
Katkeran entisen juopon mekaanikon lentomatka taisi olla kapakasta ulos.
- limmi
Paljon matkustaneena voin vain ihmetellä finnairin palveluasennetta.
Onko niillä tarkoitus ajaa firma typerillä säännöillä konkkaan.enkä nyt puhu mistään alkoholisäännöistä.Firman politiikka on joustamattomanpaa kuin kenelläkään.
Itse en enään matkusta finnairilla jos on mitä tahansa muita vaihtoehtoja.
Finnair on kallein halpalentoyhtiö.- lennämillälennät
perseaukisuutesi on tod näk ihan omaa syytäsi.
- jännääjuttuataas
No kerropa mikä siinä palveluasenteessa oli sitten pielessä ja mikä on joustamatonta, äläkä pelkästään huutele puun takaa.
Enkä ymmärrä ollenkaan kalliiksi haukkumista. Vertailepa hintoja vaikkapa Euroopan reiteillä muiden suoria lentoja lentävien yhtiöiden SAS:n, KLM:n, Lufthansan, jne. kanssa. Kyllä aika usein Finnairilta saa lipun halvemmalla kuin kilpailijoilta. - pitihänsearvata
Kun aletaan kysellä tarkemmin perusteluja, niin puun takaa huutelijä hävisi kuin pieru Saharaan.
- YmmärsinKitinäsi
"typerillä säännöillä" eli esim. halpiksilla norskilla ja rynkyllä on mukavat säännöt?
- hulluseon
Turha finnairia on valita palvelun takia,mutta jos haluaa turvallisen ja yleensä aikataulussa pysyvän yhtiön niin finnair.Huomioikaa älkää luottako niiden sanaan.
Itse hoidat liput netissä ja et tee mitään muutoksia niin toimii.Minulla ei esim ole laukut hukkuneet ikinä,eikä yksikään kone pudonnut. - huhhahhaa
En saanut juoda omasta pullostani Koskenkorvaa lennolla Helsinki-Lappeenranta! Vieläkin pännii, saatanan Finnair...
- palveluahaluava
Onneksi gatar alkaa lentää suomesta ei tarvitse enään finnairia miettiä.
- olavitaasasialla
Vai että oikein Gatar alkaa lentää Suomesta
- vittumikäjuntti
maalaisten oma gatar on mikä? potkukelkka ja pornolehti?
- Aijaijaja
Mikäs maa se Gatar on? Mahtaa heillä olla hyvä lentoyhtiö.
- sannaharjula
Minusta tuntuu ettei finnairia puolustelevilla ole paljoakaan kokemusta muista yhtiöista.Esim. qatar,klm tai emirates jotka voittavat finskin helposti.
- mitennevoittavat
Millä tavalla ne oikein voittavat? Tarjoamalla kaukokohteisiin vaihdollisia lentoja Helsingistä? Eikä vaikkapa Emiratesin A380 turistiluokka ole yhtään sen parempi kuin Finnairillakaan. Mutta kai siellä tarjotaan juopoille suomalaisille ILMAISTA VIINAA.
- Kumpare
Jouduin työni puolesta lentämään klmmällä usein ja neljä kertaa sai laukkua lähteä kyselemään kun ei löytynyt. Sitten kun ne kadotti sen lopullisesti niin päätin tyytyä kuljettamasn pelkkiä käsimatkatavaroita. Hyvä palvelu niillä kyllä on ja koneet siistejä.
- KannattaaKokeilla
Suomalaisten lentokokemukset ovat lähinnä charter lennoilta tai mikäli ostettu tarjouksesta se kaikista halvin turistiluokan lentolippu.
Ihmiset hehkuttavat kovasti esim. Emirates,Qatar,Cathay etc yhtiöitä.
Näin voimmekin todeta että matkakohde on ollut Aasiassa,sillä kuka lentäisi esim. Pohjois-,tai Etelä-Amerikkaan Lähi-Idän tai Aasian kautta,saatikka esim. Afrikkaan.
Huvittavaa luettavaa täällä,kertokaa toki kokemuksistanne,tarkoitan todellisista lentokokemuksista,varsinkin Business tai First luokissa.
Tähän tulee varmasti kommentiksi että "sulle saatana on työnantaja/veronmaksajat etc maksaneet lentoliput.
Voin kertoa että matkustan aina business tai first luokassa,maksan itse lentolippuni.
Olen työssäkäyvä ihminen,en dokaa vapaapäivinäni,en tilaa pizzataxista ruokaa, en osta valmisruokaa. Siinä aika suuri säästö vuoden aikana jonka voin esim. käyttää matkusteluun.
Tiesittekö että suoraan lentoyhtiöiden sivuilta voi löytää tarjouslippuja,viimeisin ostos oli Euroopasta Aasiaan,maksoin lipusta 2000 €,matkustusluokka first class ja lentoyhtiö Oman Air. Tietysti hintaan tulee liityntälento Helsingistä Keski-Eurooppaan ja koska liput itse "räätälöity" hotelliyö mennen-tullen Pariisissa, varmuudeksi mikäli ensimmäinen lento-osuus olisi myöhässä.
Näin helppoa se on. Suomalaisilla on kova tapa kitistä,narista,valittaa etc,mutta eivät tee mitään konkreettista asian eteen.
Uskon syynä olevan arkuus ja pelkuruus.- F-korttilainen
Kerro ihmeessä meille köyhille miksi työssäkäyvän kannattaa maksaa lentolipusta 2000 e kun saman voi saada alle viidensadan ja ylijäävillä 1500 eurolla saa pizzaa ja boozea. Lentomatka, vaikka sinne parjaamasi Aasiaan kuitenkin vain 15 tunnin rypistys. Kivempi on tietysti förstissä tai pukineksessa, kunon enemmän tilaa, mutta busineksen hinta/vastine on paljon huonompi kuin turistiluokassa.
- KannattaaKokeilla
F-korttilainen kirjoitti:
Kerro ihmeessä meille köyhille miksi työssäkäyvän kannattaa maksaa lentolipusta 2000 e kun saman voi saada alle viidensadan ja ylijäävillä 1500 eurolla saa pizzaa ja boozea. Lentomatka, vaikka sinne parjaamasi Aasiaan kuitenkin vain 15 tunnin rypistys. Kivempi on tietysti förstissä tai pukineksessa, kunon enemmän tilaa, mutta busineksen hinta/vastine on paljon huonompi kuin turistiluokassa.
Kannattaa maksaa se 2000 € ja nauttia elämästä,mitään ei täältä saa mukaan. Voin silti käyttää mainitsemasi 1500 € vaikka siellä matkalla jos huvittaa tai sitten kotimaassa. Voin mainita että hinta-laatusuhde ns. kunnollisilla yhtiöillä on erittäin kohdillaan business ja first luokissa.
Miksi pitäisi "kärvistellä" elämässä kun pienillä muutoksilla jokapäiväisessä elämässä kotona, pärjää pienemmällä budjetilla.
Matkallani haluan nauttia.
Kyllä minäkin sitä boozea otan ja poltan tupakkaa.
Varmaankin suurin syy etten matkusta tilauslennoilla tai turistiluokassa on se että olin aikoinani lentoemäntänä,siinä sai rutkasti sitä low-cost/class fiilistä.
Ulkomaisen yhtiön valitsen siitä syystä etten kuule suomen-tai ruotsin kieltä,ainakaan niin paljon. - SuoraanKiitos
KannattaaKokeilla kirjoitti:
Kannattaa maksaa se 2000 € ja nauttia elämästä,mitään ei täältä saa mukaan. Voin silti käyttää mainitsemasi 1500 € vaikka siellä matkalla jos huvittaa tai sitten kotimaassa. Voin mainita että hinta-laatusuhde ns. kunnollisilla yhtiöillä on erittäin kohdillaan business ja first luokissa.
Miksi pitäisi "kärvistellä" elämässä kun pienillä muutoksilla jokapäiväisessä elämässä kotona, pärjää pienemmällä budjetilla.
Matkallani haluan nauttia.
Kyllä minäkin sitä boozea otan ja poltan tupakkaa.
Varmaankin suurin syy etten matkusta tilauslennoilla tai turistiluokassa on se että olin aikoinani lentoemäntänä,siinä sai rutkasti sitä low-cost/class fiilistä.
Ulkomaisen yhtiön valitsen siitä syystä etten kuule suomen-tai ruotsin kieltä,ainakaan niin paljon.Vaihdot aiheuttaa turhaa stressiä ja kökkimistä lentokentillä ja aikaa menee, mahtaako siis busineksesta saatu "etu" voittaa näiden haitat? No makunsa kullakin, enemmän matkaavat yleensä ovat kypsyneet lentokenttäelämään ja vaihtojen tuomiin riskeihin.
- VälilaskullaKiitos
En kutsuisi loungessa oleilua stressiksi ja kökkimiseksi. Kunnon yhtiöillä aika kunnolliset lounget sekä limousine-palvelut.
Mitä riskiä vaihdossa on kun kaikki menee jouhevasti ja mikäli myöhästymisiä niin hotelliin yöksi / seuraavalla lennolla eteenpäin.
Business ja first matkustajat priorisoidaan aina kun kyse jatkolennoista,myöhästymisistä jne.
Hyvä että on vaihtoehtoja eri ihmisille ja eri mieltymyksille.
Jollekin sopii hyvin Norwegianin alk. 25 € lentomatka,toisille taas laadukkaampi vaihtoehto. - Ei-ole-todellista-
KannattaaKokeilla kirjoitti:
Kannattaa maksaa se 2000 € ja nauttia elämästä,mitään ei täältä saa mukaan. Voin silti käyttää mainitsemasi 1500 € vaikka siellä matkalla jos huvittaa tai sitten kotimaassa. Voin mainita että hinta-laatusuhde ns. kunnollisilla yhtiöillä on erittäin kohdillaan business ja first luokissa.
Miksi pitäisi "kärvistellä" elämässä kun pienillä muutoksilla jokapäiväisessä elämässä kotona, pärjää pienemmällä budjetilla.
Matkallani haluan nauttia.
Kyllä minäkin sitä boozea otan ja poltan tupakkaa.
Varmaankin suurin syy etten matkusta tilauslennoilla tai turistiluokassa on se että olin aikoinani lentoemäntänä,siinä sai rutkasti sitä low-cost/class fiilistä.
Ulkomaisen yhtiön valitsen siitä syystä etten kuule suomen-tai ruotsin kieltä,ainakaan niin paljon."Ulkomaisen yhtiön valitsen siitä syystä etten kuule suomen-tai ruotsin kieltä,ainakaan niin paljon. "
Jos suomen tai ruotsin kielen kuuleminen ahdistaa niin paljon että sitä käyttää lentoyhtiön valinnan perusteena, kannattaa hakea apua. Ei ole henkisesti tasapainoisen ihmisen touhua tuo. - NeTyhmätJutut
Ei se kielen kuuleminen...vaan ne tyhmät jutut. Kuka jaksaa kuunnella kun roskasakki matkustaa ja pitää älämölöä.
Joskus lentoasemalla katson mistä kumman slummista nämä ihmiset tulevat,likaisia ja törkyisiä moukkia ilman mitään käytöstapoja.
En ollenkaan ihmettele miksi paljon suomalaisia nähneet Finnairin lentoemännät ja stuertit ovat tympääntyneitä roskasakkiin.
Lentolippujen hintoja tulisi välittömästi korottaa,palattaisiin ajassa siihen kun lentomatkustuksessa oli jotain hohtoa.
- rummatikki
Finski on ihan ok
- hannumaunula
Onnettomuuksia ei ainakaan vielä ole tullut ja koneet yleensä aikataulussa.
Mitään muuta parempaa en tällä haavaa näe finnairissa.Toivottavasti muuttavat tapojaan,mutten usko työvoimakustannukset ovat liian suuria ja johto saa ylisuurta palkkaa.
- ElitismiTappaa
Ymmärrän, että teittä trolleilla on pakonomainen tarve kohdistaa mustamaalaamisenergianne milloin juutalaisiin, demareihin, , osuuskauppaan kuin nyt sitten finnairiin. Jos tilastojen valossa katsotaan, niin finnair on maailman täsmällisimpiä, turvallisimpia ja vanhinpia lentoyhtiöitä mutta jokaisella on tietty omat kokemuksensa.
Ja sitten täällä on niitä, joilla on pakonomainen tarve päästä pätemään esimerkiksi sillä, että ovat joskus lentäneet jollain ulkomaisella yhtiöllä bisnesluokassa ja se oli niiiin paljon parempi kuin tämä paskafinnair. Ja siinä välissä muistetaan mainita se, että suomalaiset lentävät vain charterlennoilla kanarialle eivätkä tiedä mistään mitään. - 8765
Mikään lentoyhtiö ei itse huolehdi ruumaan menevistä matkatavaroista.
Finnairia en käytä, koska en löydä mitään lisäarvoa kalliimmalle hinnalle. Business Class määritetään Euroopan sisäisillä lennoilla verhoa siirtämällä, tuolit ovat samat. Sata Euroa kuvettuneesta sämpylästä on liikaa.- Kuikeri
Jos nyt haluat lähteä pilkun nussijaksi,
Finnairilla sämpylä ei maksa sataa euroa. Et tiedä mitään. - bisnesclass
Business-luokan lipussa maksetaan myös täysin vaihto- ja peruutuskelpoisesta lentolipusta. Ja busienss- ja turistiluokan lipunhintojen erotus on huomattavasti enemmän kuin sata euroa. Kaikilla yhtiöillä.
En vieläkään ymmärrä tuota valitusta kalliimmista hinnoista. Kun vertaa Finnairia mihin tahansa muuhun eurooppalaiseen verkostolentoyhtiöön, niin yhtenä päivänä yksi on halvempi, toisena päivänä toinen. Ei mikään yhtiö erotu siten, että se olisi aina muita kalliimpi. Eihän se silloin saisi lippuja ollenkaan myydyksi.
- TottaTosiaan
"Business Class määritetään Euroopan sisäisillä lennoilla verhoa siirtämällä, tuolit ovat samat"
No niinhän se on kaikilla muillakin lentoyhtiöillä näillä reiteillä...
Tosin penkinväli on koneen etupäässä väljemmällä mitoituksella ja normaalisti keskimmäiseen penkkiin ei tule ketään, usein ei siinä vieressäkään ole ketään.- TottaTosiaan
Täsmennyksen edelliseen, kun esim. Finnair käyttää joillakin reiteillä (yleensä Bryssel ja Lontoo) välillä isompia koneita (A330,340,350), niin silloin voi olla oikea bisnesluokkakin...
Mulla on ollut ylin korttitaso 4:ssä lentoyhtiössä. Lennän suunnilleen 3-5 kuukaudessa tarvittavat pisteet seuraavan vuoden ylimpään korttitasoon. Olen ollut kaikkein tyytyväisin Finnairiin ja Finnairin palveluihin yhdistettynä allianssin palveluihin muilla reiteillä.
Koska maksan veroni Suomeen, on luonnollisesti kiva kun saa lentää "omalla" lentoyhtiöllä. Olen myös lentänyt lähes kaikilla merkittävimmillä lentoyhtiöillä, halpalentoyhtiöitä en ole viitsinyt vaivata.- BWIA
emeraldi, kannattaisikohan tarkistaa lääkityksesi?
- virsti
Oman Air lentää mm. samanlaisilla Airbusseilla millä Kar Air lensi aikoinaan..hehehe..Siitä vaan "firstiin"
- TodellinenAirbusFakta
Kar Air käytti A-300 B4 koneita. Oman Air käyttää A-330-200/-300 koneita sekä B-787.
Hieman eri airbusseista on kyse. Kar Air`n käyttämät olivat ensiksi käytössä Tunis Air`lla. - lentäjäitsekin
Älä poika opeta isääsi nussimaan. Tiedän varsin hyvin Airbussin eri tyypit. Näyttäisi siltä että ovat viimeinkin saaneet rahoitusta ja hommanneet muutaman uudemman koneen. Joka tapauksessa 2009 laivastossa oli vielä A310 joka on teknisesti hyvin lähellä A300B-sarjaa.
- KarFinvanhat
Sama se Oman vai Iran Air...
http://www.airfleets.net/ficheapp/plane-a300-299.htm
http://www.airfleets.net/ficheapp/plane-a300-302.htm
Siellä ne A300set lentelee edelleen...
A310sistä ei taas löydy tietoja.
http://www.airfleets.net/flottecie/Finnair.htm - gggggf
KarFinvanhat kirjoitti:
Sama se Oman vai Iran Air...
http://www.airfleets.net/ficheapp/plane-a300-299.htm
http://www.airfleets.net/ficheapp/plane-a300-302.htm
Siellä ne A300set lentelee edelleen...
A310sistä ei taas löydy tietoja.
http://www.airfleets.net/flottecie/Finnair.htmMissä vaiheessa on sanottu, että Omanilla olisi ollut nimenomaan Finnairin tai Karairin bussit. Kyse oli samanlaisista ja Omanilla on ollut A310 vielä 2009 laivastossaan.
- FaktaaLentäjälle
lentäjäitsekin kirjoitti:
Älä poika opeta isääsi nussimaan. Tiedän varsin hyvin Airbussin eri tyypit. Näyttäisi siltä että ovat viimeinkin saaneet rahoitusta ja hommanneet muutaman uudemman koneen. Joka tapauksessa 2009 laivastossa oli vielä A310 joka on teknisesti hyvin lähellä A300B-sarjaa.
Oman Air ei ole koskaan lentänyt A-310 ja A-300 koneilla.
Varmaankin tarkoitat Iran Air`a.
Sinä et ole lentäjä en ole myöskään minä.Mutta minä olen asunut Lähi-Idässä useamman vuoden jo 80-luvulta lähtien. - IranVaiOman
gggggf kirjoitti:
Missä vaiheessa on sanottu, että Omanilla olisi ollut nimenomaan Finnairin tai Karairin bussit. Kyse oli samanlaisista ja Omanilla on ollut A310 vielä 2009 laivastossaan.
Iran Air ja Oman Air ovat kaksi aivan eri lentoyhtiötä ja kotoisin eri maista.
- köyhäkyylä
Minua Finnair on palvellut aina erittäin hyvin. Viimeisin kokemus viime viikolta. Ostin halvan tarjouslipun ilman vaihto-oikeutta, mutta sattuneesta syystä jouduinkin vaihtamaan lentopäivät(ja hintakin aleni vielä muutaman kympin). Tämä sujui Finskin puhelipalvelussa aivan hienosti ja sain rahat takaisin ensimmäisestä varauksesta, vaikka yhtiön ei olisi tarvinut korvata. Puhelimeen vastattiin heti. Aivan loistavaa Finnair!!!Kiitos
Tietysti voisin nyt nillittää että miksi toimittiin vastoin sääntöjä ja sain lipun vaihdettua ilman kustannuksia vaikka sen ei pitänyt olla mahdollista. Samoin henkisesti järkytyin kun finskin numerosta vastattiin heti enkä joutunut jonottamaan kahta päivää kuten tälläkin palstalla varoitettu.Juu , ei enää ikinä Finnairia.
Myös lennoilla henkilökunta on ollut aina kovin ystävällistä ja auttavaista, ja melkein aina olen lentänyt karvahattuosastolla.
En tajua teitä jotka aina saatte niin ala-arvoista palvelua, olisiko teissäkin jotain vikaa. No,onneksi voitte aina lentää Qatarilla Pattayalle.- semmostase
Minä en usko.Finnair ei suostunut vaihtamaan yhdellä päivällä lentoa joka oli kolmen kk päästä,kun huomasin klikanneeni väärän paluu päivän.
Finnairille ei olisi ollut mitään merkitystä.No minä tulin päivää muita kotiin. - AY.ukko
Kuka täällä on puhunut Thaimaan lennoista.
- omatrahat
Lentäkää vaan finnairilla.minä en lennä jos on muita vaihtoehtoja.
Jokainen tekee johtopäätökset omien kokemusten perusteella.
Tuskin täällä kukaan haukkuu finnairia jos kaikki on mennyt hyvin.
Minulla on loistavia kokemuksia kiinalaisella.turkkilaisella ja arabiemiraatien lennoilla vähemmän finnairin toiminnasta.
Jollain toisella voi olla toisin.Oneksi saamme itse valita eikä kukaan pakota.
Aasialaisia halpalentoyhtiöitä en suosittele. - siipeilijä
Kyllä oli taas oikea vanha peruskurppa 17:35 HEL-OUL lennolla 13.1. Ei ilmekään värähtänyt kun matkustajat tulivat sisään. Nuori lentoemo sen sijaan hymyili nätisti ja toivotti tervetulleeksi. Lähtiessä sama happamuus jatkui. Oliko kenties kova paikka ja arvonalennus joutua kotimaan reitille?
- HarjulaTommi
Menisit selvinpäin joskus lennmolle.
- Kalleveli
Sitä on tuota järkeä jos minkälaista....
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä722419Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721782Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on741474Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461457Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2561429- 841259
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3871232Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421225- 1281185
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3481176