Työkyvyttömyys/kuntoutuseläkkeen hylkäys

Ihmeissäni

Minut irtisanottiin "itseaiheutettu" sain 3kk karenssin. 15.5 alkaen olen ollut työtön ja nut "kärsinyt" 3kk karenssin. Olen ollut pitkällä sairauslomalla ja sairauspäivärahat tulivat täyteen heinäkuun lopussa johon päättyi myös KELAN sairauapäivärahan maksu. Minua kehoitettiin hakemaan Työkyvyttömyss/kuntoutuseläkettä elokuulle. Tänään kävin Kelassa kysymässä että, jos eläketurvakeskus ilmoittaa eläkkeekseni 770€ niin saako siihen mitään muuta tukea. Tiedoissani luki, että saisin yli 1330€ joten mihinkään muuhun tukeen en ole oikeutettu. Asia ok. Virkailija kehoitti soittamaan KEVAan ja kysymään tarkkaa summaa, no minä soitin ja siellä kerrottiin, että siellä ei näy, että olisin tehnyt sinne hakemusta ja kehoitettiin toimittamaan hakemus ja B1 lausonto pikaisesti sinne. No minä palasi KELA toimistoon ja sain kopion aikaisemmin tekemästäni hakemuksesta kopion ja toimitin sen ja B1 lausunnon KEVAN toimistoon henkilökohtaisesto. Päästyäni kotiin oli vakuutusyhtiö Varmalta tullut kirje jossa kerottiin, että minun hakemukseni on hylätty.
Olen aivan ymmällä mitä nyt pitäisi tehdä? Saako mistään mitään apua tälle elokuulle, ennenkuin alan saamaan ansiosidonnaista päivärahaa? Sillä sen saanti menee ainakin lokakuun loppuun? Eli mistä rahaa näille kahdelle kuukaudelle?

2

117

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 89809999

Jos sinulla ei ole varallisuutta, elättävää puolisoa eikä muita riittäviä tuloja niin voit saada sossusta tukea siihen saakka että työttömyysetuisuus lähtee pyörimään.

• Ihmeissäni

Näin hiukan ajattelinkin.
        Ei ole puolisoa joka elättäisi ja valitettavasti omaisutta on, mutta niin on velkaakin

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      137
      2405
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      346
      1880
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1557
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      31
      1373
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      28
      1310
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1183
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1153
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      897
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      104
      850
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      752
    Aihe