Focus 1.0 automaatti

parikyssäriä

Toimiiko pehmeästi ja kaikin puolin niin kuin mehumaijan olettaisikin toimivan? Kuluttaako normaalin litran enemmän kuin manuaali?

69

4995

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • KaksoisKytkin

      Juuri keskustelin merkkimyyjän kanssa ja hän kertoi kaikkien uudempien Euro-6 luokan Ford PowerShiftien olevan kaksoiskykimellisä, kaikissa Fordeissa.

      Sitten en tiedä onko niistä eri variaatioita ja millaisia, sillä Fordilla on melko laaja moottorivalikoima tehoiltaan ja väännöiltään.

      Mehumaijoja on siis vain "vanhemmissa" Euro-5 luokan Fordeissa.

      • KaksoisKytkin

        Lisäys edelliseen.

        Olen ollut siinä käsityksessä, että noissa Euro-5 Fordeissa vain isommissa malleissa kuten Mondeo ja vaikkapa S-Max on ollut mehumaija ja sitten pienemmissä kuten Fokuksissa ja Fiestoissa kaksoiksytkimellinen laatikko.

        Kuvaa tosin on tullut hieman sekoittamaan myös se, että jopa uudemmissa Mondeoissa on ollut pieniä koneita tarjolla, mutta ne taitavat kaikki olla jo Euro-6 luokkaisia (?).


      • parikyssäriä

        Fiestoissa ja isoimmissa Mondeoissa on ollut Powershiftiä. Muut ovat mehumaijoja, kuten esimerkiksi meidän 1.6 Mondeossa. Nyt kiinnostaisi hankkia kakkosautoksi 1.0 Focus mehumaijalla, mutta sellaista ei ollut paikallisessa juuri tällä hetkellä koeajettavana.


      • KaksoisKytkin
        parikyssäriä kirjoitti:

        Fiestoissa ja isoimmissa Mondeoissa on ollut Powershiftiä. Muut ovat mehumaijoja, kuten esimerkiksi meidän 1.6 Mondeossa. Nyt kiinnostaisi hankkia kakkosautoksi 1.0 Focus mehumaijalla, mutta sellaista ei ollut paikallisessa juuri tällä hetkellä koeajettavana.

        Olen ollut käsityksessä, että Fordilla PowerShift on ollut yleisnimike automaatille riippumatta siitä onko se ollut mehumaija vai kaksoikytkimellinen (?). Molempia on aiemmin Fordilla ollut samaan aikaan automallista riippuen.

        Vaikkapa edellisen mallisarjan (Euro-5?) S-Max PowerShift on käsittääkseni mehumaija.

        Pidän hyvin hankalana kun eri merkit automaattejaan mainostaessaan ja nimetessään eivät selkeästi erittele minkä tekniikan laatikoista on kyse. Usein jopa eri merkkien virallisilta sivuilta on vaikea saada ko. infoa esille.

        Fordin merkkimyyjä viime viikolla visiitin liikkeeseen tehdessäni kertoi, ettei mehumaijoja ole enää lainkaan saatavilla uudemmissa Fordin Euro-6 kategorian autoissa, mallista riippumatta ja tämä päästöpolitiikasta johtuen.

        *

        "Originally launched in the Ford Focus and C-MAX, the six-speed PowerShift transmission is now also available on the Ford Kuga, Mondeo, S-MAX and Galaxy."

        "With the Ford Mondeo, S-MAX and Galaxy, PowerShift is fitted as standard to the new, advanced 2.0-litre EcoBoost petrol engine. On these three models and on the Ford Kuga Focus and C-MAX, PowerShift can also be specified with the 2.0-litre Duratorq diesel engine, with resulting CO2 emissions as low as 149g/km."

        - http://www.ford.co.uk/experience-ford/AboutFord/News/CompanyNews/2010/PowerShiftTripled

        *

        "The Ford PowerShift is a six-speed dual clutch semi-automatic gearbox produced by the Ford Motor Company.[1] The Ford PowerShift gearboxes are built by Getrag Ford Transmissions, a joint-venture with Getrag.[2] PowerShift improves fuel efficiency by as much as 10 percent when compared to a conventional automatic transmission."

        - https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_PowerShift_transmission

        .


      • KaksoisKytkin
        parikyssäriä kirjoitti:

        Fiestoissa ja isoimmissa Mondeoissa on ollut Powershiftiä. Muut ovat mehumaijoja, kuten esimerkiksi meidän 1.6 Mondeossa. Nyt kiinnostaisi hankkia kakkosautoksi 1.0 Focus mehumaijalla, mutta sellaista ei ollut paikallisessa juuri tällä hetkellä koeajettavana.

        Alla olevan mukaan olen ilmeisesti erehtynyt ja mehumaijoiksi olettamani edellisen mallisarjan S-Maxitkin ovat olleet tuplakytkimellisiä. Onhan tuossa listaa missä sekaisin mennä.

        Itse aissa olen jo jonkin aikaa etsinyt selkää listaa / taulukkoa josta kävisi ilmi minkä nimikkeen ja minkä tekniikan automaatteja EU-alueen Fordeissa on ollut käytössä vaikkapa viimeisen 5-10 vuotta.

        Samoin se on kiinnostanut minä vuosina niihin on tullut muutoksia, eli uudemman sukupolven boxi.

        ***

        Automated manual

        2008–present PowerShift—6-speed dual clutch transmission

        Ford Focus, Ford C-Max, Ford S-Max, Ford Galaxy, Ford Mondeo, Ford Fiesta, Ford EcoSport

        - https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Ford_transmissions

        .


      • 436343
        KaksoisKytkin kirjoitti:

        Olen ollut käsityksessä, että Fordilla PowerShift on ollut yleisnimike automaatille riippumatta siitä onko se ollut mehumaija vai kaksoikytkimellinen (?). Molempia on aiemmin Fordilla ollut samaan aikaan automallista riippuen.

        Vaikkapa edellisen mallisarjan (Euro-5?) S-Max PowerShift on käsittääkseni mehumaija.

        Pidän hyvin hankalana kun eri merkit automaattejaan mainostaessaan ja nimetessään eivät selkeästi erittele minkä tekniikan laatikoista on kyse. Usein jopa eri merkkien virallisilta sivuilta on vaikea saada ko. infoa esille.

        Fordin merkkimyyjä viime viikolla visiitin liikkeeseen tehdessäni kertoi, ettei mehumaijoja ole enää lainkaan saatavilla uudemmissa Fordin Euro-6 kategorian autoissa, mallista riippumatta ja tämä päästöpolitiikasta johtuen.

        *

        "Originally launched in the Ford Focus and C-MAX, the six-speed PowerShift transmission is now also available on the Ford Kuga, Mondeo, S-MAX and Galaxy."

        "With the Ford Mondeo, S-MAX and Galaxy, PowerShift is fitted as standard to the new, advanced 2.0-litre EcoBoost petrol engine. On these three models and on the Ford Kuga Focus and C-MAX, PowerShift can also be specified with the 2.0-litre Duratorq diesel engine, with resulting CO2 emissions as low as 149g/km."

        - http://www.ford.co.uk/experience-ford/AboutFord/News/CompanyNews/2010/PowerShiftTripled

        *

        "The Ford PowerShift is a six-speed dual clutch semi-automatic gearbox produced by the Ford Motor Company.[1] The Ford PowerShift gearboxes are built by Getrag Ford Transmissions, a joint-venture with Getrag.[2] PowerShift improves fuel efficiency by as much as 10 percent when compared to a conventional automatic transmission."

        - https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_PowerShift_transmission

        .

        No eipähän automyyjät sitten myymistään autoistaan mitään tiedä. Meille tuli kesällä 3 kk sitten Focus 125 hv A6 (mehumaija). EU6 normi.


      • KaksoisKytkin
        436343 kirjoitti:

        No eipähän automyyjät sitten myymistään autoistaan mitään tiedä. Meille tuli kesällä 3 kk sitten Focus 125 hv A6 (mehumaija). EU6 normi.

        Kaksi eri merkkiliikkeen myyjää kertoi, ett'ei perinteisiä mehumaijoja enää ole lainkaan saatavilla Fordin uudempiin Euro-6 luokan autoihin, eli erikoinen on kertomasi tilanne.

        Myöskään Fordin virallisilta sivuilta en ole lötänyt tietoa tilanteesta: mehumaija vs. kaksoiskytkimellinen, sekä asiaan liittyen Euro-5 vs. Euro-6.

        Kulkeeko tuo mehumaija pelkällä - A6 - nimikkeellä vai onko niille olemassa jokin ihan 'oikeakin' nimike PowerShiftin tapaan?


      • mehukytkin

        Monettako kertaa kysyt tuota, eikä vielä ole selvinnyt!!???

        Kysyppä vaikka Juuso Aspilta, hän on Suomen Fordin viestintäpäällikkö
        [email protected]  010 3447 134

        Luulen, että jos hän ei tiedä, niin ottaa selvää!
        Ja laitappa sitten saamasi tieto tänne, niin loppuu ihmettelyt...Voit samalla pyytää tekemään brosyyrit tarkemmin!!


      • ManuaaliMatti
        KaksoisKytkin kirjoitti:

        Kaksi eri merkkiliikkeen myyjää kertoi, ett'ei perinteisiä mehumaijoja enää ole lainkaan saatavilla Fordin uudempiin Euro-6 luokan autoihin, eli erikoinen on kertomasi tilanne.

        Myöskään Fordin virallisilta sivuilta en ole lötänyt tietoa tilanteesta: mehumaija vs. kaksoiskytkimellinen, sekä asiaan liittyen Euro-5 vs. Euro-6.

        Kulkeeko tuo mehumaija pelkällä - A6 - nimikkeellä vai onko niille olemassa jokin ihan 'oikeakin' nimike PowerShiftin tapaan?

        Lueppa "KaksoisKytkin" tämäkin keskustelu, niin sielläkin voi olla jotain mieltäsi askarruttavaa tietoa:
        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14267546/ford-kaksi-eri-automaattilaatikkoa!


      • ManuaaliMatti

        Vähän kun jaksaa googlailla...
        http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/ford-focus-wagon-1-0-ecoboost-a6-titanium/

        "Ford tuottaa yllätyksen vaihteistovalinnallaan. Kuusivaihteinen automaatti on perinteistä sorttia momentinmuuntimineen ja poikkeaa näin nykytavasta siirtyä kaksoiskytkinvaihteistoihin. "

        Itse kyllä suosin Powershiftiä, koska on taloudellisempi ja mielestäni mukavampi ajossa! Ja kestäväkin se on, ainakin meidän ex-taxi Mondeo -10 2.0TDCi PowerShift on ajettu 437tkm.


      • KaksoisKytkin
        mehukytkin kirjoitti:

        Monettako kertaa kysyt tuota, eikä vielä ole selvinnyt!!???

        Kysyppä vaikka Juuso Aspilta, hän on Suomen Fordin viestintäpäällikkö
        [email protected]  010 3447 134

        Luulen, että jos hän ei tiedä, niin ottaa selvää!
        Ja laitappa sitten saamasi tieto tänne, niin loppuu ihmettelyt...Voit samalla pyytää tekemään brosyyrit tarkemmin!!

        Katsos kun yksikään asiaan ketjussa kommentoinut ei ole osannut antaa asiaan vastausta ja sinäkin vain ihmetellen ohjailet toisaalle, mutta kritiikkiä ja näsäviisastelua silti riittää. Hieman erikoinen logiikka.


      • KaksoisKytkin
        ManuaaliMatti kirjoitti:

        Lueppa "KaksoisKytkin" tämäkin keskustelu, niin sielläkin voi olla jotain mieltäsi askarruttavaa tietoa:
        http://keskustelu.suomi24.fi/t/14267546/ford-kaksi-eri-automaattilaatikkoa!

        Olen tuon ketjun avaaja, eli olen penkonut melko paljon aihepiiriä, mutta silti on keskeisiä avoimia kysymyksiä ilman varmoja vastaksia ja merkkimyyjätkin vaikuttavat antavan ristiriitaista tai selektiivistä informaatiota ;-)


      • KaksoisKytkin
        ManuaaliMatti kirjoitti:

        Vähän kun jaksaa googlailla...
        http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/ford-focus-wagon-1-0-ecoboost-a6-titanium/

        "Ford tuottaa yllätyksen vaihteistovalinnallaan. Kuusivaihteinen automaatti on perinteistä sorttia momentinmuuntimineen ja poikkeaa näin nykytavasta siirtyä kaksoiskytkinvaihteistoihin. "

        Itse kyllä suosin Powershiftiä, koska on taloudellisempi ja mielestäni mukavampi ajossa! Ja kestäväkin se on, ainakin meidän ex-taxi Mondeo -10 2.0TDCi PowerShift on ajettu 437tkm.

        Tuossa Focuksen artikkelista ei käy ilmi onko se Euro-5 vain Euro-6 luokan malli.

        Tuolle konekoolle CO2-päästöt 125 g/km vaikuttavat hieman korkeilta nykyaikana, mutta ilmeisesti ketjun avaaja kuitenkin löytää halamansa ja artikkeli kertoikin mehumaijan toiminnasta tuon moottiron kanssa.

        "Itse kyllä suosin Powershiftiä, koska on taloudellisempi ja mielestäni mukavampi ajossa! Ja kestäväkin se on, ainakin meidän ex-taxi Mondeo -10 2.0TDCi PowerShift on ajettu 437tkm."

        Yes, PowerShiftin kestävyydestä en ole kuullut mitään huolestuttavaa tähän mennessä.

        Miten ja millä aika & km-välein tuota automaattia on huollettu noiden kilometrien aikana ja paljonko sen huolto kustantaa?

        Kaksoiskykimelliset aiheuttavat kuitenkin skeptisyyttä pitkäikäisytensä suhteen ja tässä varmastikin Audi-VW:n DSG on tehnyt tehtävänsä.


      • jankutijankutin

        "Tuossa Focuksen artikkelista ei käy ilmi onko se Euro-5 vain Euro-6 luokan malli."
        TOTTA, ei käy ilmi..MUTTA Fordin hinnastosta tuokin selviää!!

        file:///C:/Data/Users/Public/Downloads/new-ford-focus-hinnasto.pdf

        HUOM! Lue sivun alareuna!

        Ps. Minä (niinkuin ilmeisesti moni muukaan) en ymmärrä mitä oikeasti haet takaa tässä ketjussa???!


      • ManuaaliMatti
        KaksoisKytkin kirjoitti:

        Tuossa Focuksen artikkelista ei käy ilmi onko se Euro-5 vain Euro-6 luokan malli.

        Tuolle konekoolle CO2-päästöt 125 g/km vaikuttavat hieman korkeilta nykyaikana, mutta ilmeisesti ketjun avaaja kuitenkin löytää halamansa ja artikkeli kertoikin mehumaijan toiminnasta tuon moottiron kanssa.

        "Itse kyllä suosin Powershiftiä, koska on taloudellisempi ja mielestäni mukavampi ajossa! Ja kestäväkin se on, ainakin meidän ex-taxi Mondeo -10 2.0TDCi PowerShift on ajettu 437tkm."

        Yes, PowerShiftin kestävyydestä en ole kuullut mitään huolestuttavaa tähän mennessä.

        Miten ja millä aika & km-välein tuota automaattia on huollettu noiden kilometrien aikana ja paljonko sen huolto kustantaa?

        Kaksoiskykimelliset aiheuttavat kuitenkin skeptisyyttä pitkäikäisytensä suhteen ja tässä varmastikin Audi-VW:n DSG on tehnyt tehtävänsä.

        En tiedä miten Powershiftiä on ensimmäiset 350tkm huollettu, mutta itse en ole 1,5v aikana teettänyt mitään huoltoja laatikkoon..Huoltokirjassakaan(sähköinen) ei ole mainintoja laatikkohuollosta.

        Joko "KaksoisKytkin" kysyit maahantuojalta mieltäsi vaivaavan A6-automaatin nimen/tyypin?!


      • KaksoisKytkin
        jankutijankutin kirjoitti:

        "Tuossa Focuksen artikkelista ei käy ilmi onko se Euro-5 vain Euro-6 luokan malli."
        TOTTA, ei käy ilmi..MUTTA Fordin hinnastosta tuokin selviää!!

        file:///C:/Data/Users/Public/Downloads/new-ford-focus-hinnasto.pdf

        HUOM! Lue sivun alareuna!

        Ps. Minä (niinkuin ilmeisesti moni muukaan) en ymmärrä mitä oikeasti haet takaa tässä ketjussa???!

        "Ps. Minä (niinkuin ilmeisesti moni muukaan) en ymmärrä mitä oikeasti haet takaa tässä ketjussa???!"

        Poikkeusellisen rajouttuneesta luetun ymmärtämisestäsi ole vastuussa ihan itse ;-)


      • KaksoisKytkin
        ManuaaliMatti kirjoitti:

        En tiedä miten Powershiftiä on ensimmäiset 350tkm huollettu, mutta itse en ole 1,5v aikana teettänyt mitään huoltoja laatikkoon..Huoltokirjassakaan(sähköinen) ei ole mainintoja laatikkohuollosta.

        Joko "KaksoisKytkin" kysyit maahantuojalta mieltäsi vaivaavan A6-automaatin nimen/tyypin?!

        Kun tuossa juuri hiljattain merkkimyyjältä tiedustelin millainen huolto-ohjeistus PowerShiftille on, niin hän ei osannut vastata asiaan lainkaan j aoli lähinnä yllättynene olinen kyysmyksestä.

        Sen sijaan Nissanin merkkimyyjä kertoi heti lonkalta, että sen CVT-automaatille on huolto-ohjeistus joko joka vuosi tai 30 tkm.

        "Joko "KaksoisKytkin" kysyit maahantuojalta mieltäsi vaivaavan A6-automaatin nimen/tyypin?!"

        En todellakaan. Mistä muuten tuo piilo-v***leva sanamuoto "mieletä vaivaava"?

        Onhan se nyt merkillistä, että ketjussa kovasti aktivoituvat ja allekirjoittanutta kritisoivatkaan eivät kuitenkaan edes itse tiedä mikä on Fordin mehumaijan kutsumanimi, jos selaista ylipäätään on, jotta sen voisi selkeästi erottaa kaksoiksytkin PowerShiftistä.

        Koska edes Fodin sivuilta, eikä kauniista autoesitteestä en löytänyt tietoa PowerShiftin tyypistä, niin aiemmin oletin sen olevan mehumaija ja asia selvisi itselleni vasta myöhemmin.

        Durashift-nimeäkin on käytetty useammasta eri vaihteistotyypistä, automaatista manuaaliin.

        Samat kommentoijat eivät vaikuta myöskään vaivautuneen lukemaan linkkejä ja niiden esillelittamani tiivistelmiä.

        Pointtina on ollut myös se miten edes monet merkkimyyjät eivät vaikuta tuntevan merkkiään ja kysymykset jäävät avoimiksi.

        Miksi kaksi eri merkkimyyjää kertoo ettei mehumaijaa edes ole saatavilla Fordin Euro-6 luokan uudempiin malleihin ja sitten ketjussa linkkeineen kerrotaankin juuri päinvastoin, eli ainakin joihinkin malleihin se olisi edelleen saatavilla.

        Samoin aivan perustietoa joutuu hakemaan kuin heinäsuovasta, joka tulisi olla jo autoesitteissä selkeästi kerrottuna, samon merkin automallien esittelyiden yhteydessä joutumatta kahlaamana pitkiä PDF-filejä lävitse tai joutumatta erikseen soittamaan sinne maahnatuojalle.

        Taannoin kuin kävi katsomasa Ford Connectia, niin myyjä ei edes tiennyt sitä olevan saatavilla 1.5 TDCi 120hv koneella ja automaatilla. Sitten koneeltaan alkoi hakea ja löysi tiedon asiasta.

        Kun kysyin kummalla automaatilla se on, niin ei osannut sanoa ja vain pyöritteli asiaa ja tarjosi ajan sopimista Fiestan koeajoa varten jossa oli jokin automaatti, mutta sekään ei selvinnyt kumpi versio.

        Miten Fodeja tuntematon ja automerkistä kiinnostunut sitten selviää tuosta info-kakofoniasta ja jolla yhtenä kriteerinä auton valinnassa on sen automaatin tyyppi, perinteinen vs. kaksoiksytkin.


      • kaikkinauravatsulle

        Mahdatko kaksoiskytkin olla poliitikko???

        Itse et ole vastannut aiemmin esitettyyn kysymykseen:
        "Tarkoittaako "Ford Connect", Ford TOURNEO Connectia vai Ford TRANSIT Connectia??!? " ....vai eikö herra täydellisyys voi tunnustaa virheitään!!?



        "En todellakaan. Mistä muuten tuo piilo-v***leva sanamuoto "mieletä vaivaava"?"
        Miksi sitten jatkat jankutusta täällä, etkä ota asioista selvää? Manuaalimatti muuten kysyi "mieltäsi vaivaavan" !!! hihihi


        BTW..ehkä kaikkia EI kiinnosta mikä on Automaatti vaihteistonsa nimi!!?
        Tiedätkö muuten minkä niminen on pissapojan moottori Mondeossa -13?? Astrumin huoltopäällikkö ei ainakaan osannut kertoa, saa**nan tunari oikein!!


      • nytkytinkytkytin
        KaksoisKytkin kirjoitti:

        Kun tuossa juuri hiljattain merkkimyyjältä tiedustelin millainen huolto-ohjeistus PowerShiftille on, niin hän ei osannut vastata asiaan lainkaan j aoli lähinnä yllättynene olinen kyysmyksestä.

        Sen sijaan Nissanin merkkimyyjä kertoi heti lonkalta, että sen CVT-automaatille on huolto-ohjeistus joko joka vuosi tai 30 tkm.

        "Joko "KaksoisKytkin" kysyit maahantuojalta mieltäsi vaivaavan A6-automaatin nimen/tyypin?!"

        En todellakaan. Mistä muuten tuo piilo-v***leva sanamuoto "mieletä vaivaava"?

        Onhan se nyt merkillistä, että ketjussa kovasti aktivoituvat ja allekirjoittanutta kritisoivatkaan eivät kuitenkaan edes itse tiedä mikä on Fordin mehumaijan kutsumanimi, jos selaista ylipäätään on, jotta sen voisi selkeästi erottaa kaksoiksytkin PowerShiftistä.

        Koska edes Fodin sivuilta, eikä kauniista autoesitteestä en löytänyt tietoa PowerShiftin tyypistä, niin aiemmin oletin sen olevan mehumaija ja asia selvisi itselleni vasta myöhemmin.

        Durashift-nimeäkin on käytetty useammasta eri vaihteistotyypistä, automaatista manuaaliin.

        Samat kommentoijat eivät vaikuta myöskään vaivautuneen lukemaan linkkejä ja niiden esillelittamani tiivistelmiä.

        Pointtina on ollut myös se miten edes monet merkkimyyjät eivät vaikuta tuntevan merkkiään ja kysymykset jäävät avoimiksi.

        Miksi kaksi eri merkkimyyjää kertoo ettei mehumaijaa edes ole saatavilla Fordin Euro-6 luokan uudempiin malleihin ja sitten ketjussa linkkeineen kerrotaankin juuri päinvastoin, eli ainakin joihinkin malleihin se olisi edelleen saatavilla.

        Samoin aivan perustietoa joutuu hakemaan kuin heinäsuovasta, joka tulisi olla jo autoesitteissä selkeästi kerrottuna, samon merkin automallien esittelyiden yhteydessä joutumatta kahlaamana pitkiä PDF-filejä lävitse tai joutumatta erikseen soittamaan sinne maahnatuojalle.

        Taannoin kuin kävi katsomasa Ford Connectia, niin myyjä ei edes tiennyt sitä olevan saatavilla 1.5 TDCi 120hv koneella ja automaatilla. Sitten koneeltaan alkoi hakea ja löysi tiedon asiasta.

        Kun kysyin kummalla automaatilla se on, niin ei osannut sanoa ja vain pyöritteli asiaa ja tarjosi ajan sopimista Fiestan koeajoa varten jossa oli jokin automaatti, mutta sekään ei selvinnyt kumpi versio.

        Miten Fodeja tuntematon ja automerkistä kiinnostunut sitten selviää tuosta info-kakofoniasta ja jolla yhtenä kriteerinä auton valinnassa on sen automaatin tyyppi, perinteinen vs. kaksoiksytkin.

        Olen myös ihan sekaisin näistä kaikista termeistä!!

        Mikäs he*vetti nyt oikein on "kaksoiksytkin"???


    • föörd

      Kaksoiskykimellisiä?

    • parikyssäriä

      Fordihan ei erikseen mainosta Focuksen automaatin tyyppiä ja monet luulevat senkin olevan kaksoiskytkinmallia. Kulutus on mehumaijalla yleensä vähän suurempi, mutta ajo on minusta miellyttävämpää ja kestävyys on varmasti parempi.

      • KaksoisKytkin

        "Fordihan ei erikseen mainosta Focuksen automaatin tyyppiä ja monet luulevat senkin olevan kaksoiskytkinmallia."

        Ford kuten monet muutkin autonvalmistajat ovat sietämättömiä automaattiensa informaation puutteen suhteen, kauniita esitteitään ja virallisia sivujaan myöten. Itsekehu-mainoslauseita sen sijaan riittää.

        Valehteliko mielestäsi Ford-myyjä, joka kertoi ett'ei mehumaijoja ole edes satavilla uuden Euro-6 tekniikan Fordeihin, automallista riippumatta?

        Kyse oli jo toisesta Ford-myyjästä, joka asiasta kertoi. Tosin tuotakin piti aivan erikseen kysyä, muutoin infoa eivät olisi automaattityyppiä omaehtoisesti antaneet. Jostakin syystä toistuvasti sivuutat tuon infon.

        "Kulutus on mehumaijalla yleensä vähän suurempi, mutta ajo on minusta miellyttävämpää ja kestävyys on varmasti parempi. "

        Yep, itsekin luotan pitkäikäisyyden suhteen enempi hyvin tehtyyn mehumaijaan kuin kasoiskytkin-vaihteistoon. Aika sitten näyttää millaisiksi kestävyydeltään osoittautuvat Fordin tuplakykimelliset 'automaatit.'

        Fordin kaksoiskytkin-vaihteisto on kuulema mukavasti toimiva, mutta en tiedä onko se sitä kaikkien koneiden kanssa.


      • parikyssäriä

        En väitä yhtään mitään. Keväällä automyyjä kertoi kysyessäni, että Focuksessa on mehumaija. Nyt en edes kysynyt, koska automaattia ei ollut testattavana. Mahtavatko edes myyjät tietää, mikä automaatti missäkin mallissa on?


      • POWERshiftaaja
        KaksoisKytkin kirjoitti:

        "Fordihan ei erikseen mainosta Focuksen automaatin tyyppiä ja monet luulevat senkin olevan kaksoiskytkinmallia."

        Ford kuten monet muutkin autonvalmistajat ovat sietämättömiä automaattiensa informaation puutteen suhteen, kauniita esitteitään ja virallisia sivujaan myöten. Itsekehu-mainoslauseita sen sijaan riittää.

        Valehteliko mielestäsi Ford-myyjä, joka kertoi ett'ei mehumaijoja ole edes satavilla uuden Euro-6 tekniikan Fordeihin, automallista riippumatta?

        Kyse oli jo toisesta Ford-myyjästä, joka asiasta kertoi. Tosin tuotakin piti aivan erikseen kysyä, muutoin infoa eivät olisi automaattityyppiä omaehtoisesti antaneet. Jostakin syystä toistuvasti sivuutat tuon infon.

        "Kulutus on mehumaijalla yleensä vähän suurempi, mutta ajo on minusta miellyttävämpää ja kestävyys on varmasti parempi. "

        Yep, itsekin luotan pitkäikäisyyden suhteen enempi hyvin tehtyyn mehumaijaan kuin kasoiskytkin-vaihteistoon. Aika sitten näyttää millaisiksi kestävyydeltään osoittautuvat Fordin tuplakykimelliset 'automaatit.'

        Fordin kaksoiskytkin-vaihteisto on kuulema mukavasti toimiva, mutta en tiedä onko se sitä kaikkien koneiden kanssa.

        POWERSHIFT on AINA kaksoikytkinautomaatti!!!!!!!
        Mielestäni Ford ei tällä hetkellä muita tomaatteja käytäkkään..


      • KaksoisKytkin
        parikyssäriä kirjoitti:

        En väitä yhtään mitään. Keväällä automyyjä kertoi kysyessäni, että Focuksessa on mehumaija. Nyt en edes kysynyt, koska automaattia ei ollut testattavana. Mahtavatko edes myyjät tietää, mikä automaatti missäkin mallissa on?

        Nuo keväällä myynnissä oleet Focukset ovat täytyneet olla Euro-5 malleja, sillä viimeksi viime viikolla Fordin myyjä kertoi ett'ei missään nykyisessä Ford Euro-6 autossa ole mehumaijaa, vaan kaikki ovat kaksoiskykimellisiä.


      • KaksoisKytkin
        POWERshiftaaja kirjoitti:

        POWERSHIFT on AINA kaksoikytkinautomaatti!!!!!!!
        Mielestäni Ford ei tällä hetkellä muita tomaatteja käytäkkään..

        Millä nimellä EU:ssa mytävät Fordin aiemmat mehumajat ovat olleet?

        Melko epäloogisia nuo Fordin (-kin) vaihteistoilleen antamat nimikkeet, eikä virallisten sivujen ja paperiformaatin esitteiden infopuute edesauta asian selkeyttämistä.

        "Durashift is the brand name of a range of Ford automatic and recently manual transmissions."

        * Durashift EST

        * Durashift CVT

        * Durashift Manual

        - https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Durashift

        *

        Ford PowerShift transmission

        "The Ford PowerShift is a six-speed dual clutch semi-automatic gearbox produced by the Ford Motor Company.[1] The Ford PowerShift gearboxes are built by Getrag Ford Transmissions, a joint-venture with Getrag.[2] PowerShift improves fuel efficiency by as much as 10 percent when compared to a conventional automatic transmission."

        "The PowerShift gearbox is a joint development between Ford, Getrag and Luk and was first introduced in Europe. Both Volvo and Ford use wet clutches and hydraulic actuation.[3][4]"

        "However, the new PowerShift gearbox used in the Ford Fiesta and Ford Focus uses dry clutches and electric motor/solenoid actuation.[2]"

        "Some have criticized the PowerShift's rough starts and lack of smooth shifting, but Ford has continually released (but not publicized) upgrades to transmission software and firmware designed to address these concerns."

        Applications

        Ford

        Ford Focus - International (2008–present)
        Ford C-MAX (2008–present)
        Ford Mondeo (2008–present)
        Ford Fiesta (2010–present)[6]
        Ford S-MAX (2010–present)
        Ford Galaxy (2010–present)
        Ford Kuga (2010–present)
        Ford Ecosport (2012–present)

        - https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_PowerShift_transmission

        .


      • FaktajaFiktio
        KaksoisKytkin kirjoitti:

        Millä nimellä EU:ssa mytävät Fordin aiemmat mehumajat ovat olleet?

        Melko epäloogisia nuo Fordin (-kin) vaihteistoilleen antamat nimikkeet, eikä virallisten sivujen ja paperiformaatin esitteiden infopuute edesauta asian selkeyttämistä.

        "Durashift is the brand name of a range of Ford automatic and recently manual transmissions."

        * Durashift EST

        * Durashift CVT

        * Durashift Manual

        - https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_Durashift

        *

        Ford PowerShift transmission

        "The Ford PowerShift is a six-speed dual clutch semi-automatic gearbox produced by the Ford Motor Company.[1] The Ford PowerShift gearboxes are built by Getrag Ford Transmissions, a joint-venture with Getrag.[2] PowerShift improves fuel efficiency by as much as 10 percent when compared to a conventional automatic transmission."

        "The PowerShift gearbox is a joint development between Ford, Getrag and Luk and was first introduced in Europe. Both Volvo and Ford use wet clutches and hydraulic actuation.[3][4]"

        "However, the new PowerShift gearbox used in the Ford Fiesta and Ford Focus uses dry clutches and electric motor/solenoid actuation.[2]"

        "Some have criticized the PowerShift's rough starts and lack of smooth shifting, but Ford has continually released (but not publicized) upgrades to transmission software and firmware designed to address these concerns."

        Applications

        Ford

        Ford Focus - International (2008–present)
        Ford C-MAX (2008–present)
        Ford Mondeo (2008–present)
        Ford Fiesta (2010–present)[6]
        Ford S-MAX (2010–present)
        Ford Galaxy (2010–present)
        Ford Kuga (2010–present)
        Ford Ecosport (2012–present)

        - https://en.wikipedia.org/wiki/Ford_PowerShift_transmission

        .

        Tässä sulle esitteitä!!!!!
        http://www.ford.fi/SBE/Lataa/Hinnastot-ja-esitteet

        Ei Ford ole vähään aikaan paljon muita käyttänyt kuin Powershiftejä, joka tosiaan on aina kaksoiskytkinlaatikko!

        Tuo wikipedia ei taida olla ihan ajantasalla...eikä se yleensä muutenkaan ole kaikkein luotettavin lähde!!!
        Kyllä Ford liikkeessä osataan kertoa mikä laatikko mihinkin malliin on saatavilla...ABC:n kahvipöytä ja Suomi24 keskusteluissa on aina vähän mutu-tuntumaa mukana!!


      • parikyssäriä

        Alkuvuodesta myydyt Focukset olivat mehumaijoja. Se on ainakin varma. Samoin meidän 1.6 Mondeo.


      • KaksoisKytkin
        FaktajaFiktio kirjoitti:

        Tässä sulle esitteitä!!!!!
        http://www.ford.fi/SBE/Lataa/Hinnastot-ja-esitteet

        Ei Ford ole vähään aikaan paljon muita käyttänyt kuin Powershiftejä, joka tosiaan on aina kaksoiskytkinlaatikko!

        Tuo wikipedia ei taida olla ihan ajantasalla...eikä se yleensä muutenkaan ole kaikkein luotettavin lähde!!!
        Kyllä Ford liikkeessä osataan kertoa mikä laatikko mihinkin malliin on saatavilla...ABC:n kahvipöytä ja Suomi24 keskusteluissa on aina vähän mutu-tuntumaa mukana!!

        Ilmeisesti jäi sisäistämättä, mutta yksi keskeinen jo toistamani asian pointti oli se, että Ford kuten niin monet muutkin autovalmistajat eivät esitteissään eivätkä virallisilla sivuillaan useinkaan selkeästi kerro minkä teknologian automaateista kulloinkin on kyse, puhumattakaa sen kehityssukupolvista, eli tehdyistä muutoksista.

        Hyllyssäni on mm. uden Ford Connectin kaunis kiiltävä paperiesite, jossa vain speksilistassa / taulukossa mainitaan, että 1.5 TDCi - 120hv:n kanssa tulee PowerShift ja että kokonaisuus on Euro-6 luokkaa. Missään ei kerrota automaatista enempää, sen typistä puhumattakaan tai miten se on mahdollisesti kehittynyt viime vuosina. Miten vaikkapa Fordeja ja niiden mekaniikkahistoriaa automaatin nimineen tuntematon voisi tietää mistä teknologiasta on kyse.

        Monikin saattaa tehdä ensin tiedonhakua eri automalleista valmistajan sivuilta ennen merkkiliikkeeseen poikeamista, muutta info ontuu.

        Vaikkapa nyt tässä ketjussa useampaan kertaan kysyessänikään kukaan ei ole osannut kertoa millä nimellä Fordin mehumajat kulkevat.

        "Tuo wikipedia ei taida olla ihan ajantasalla...eikä se yleensä muutenkaan ole kaikkein luotettavin lähde!!!"

        Kaikkeen lukemaansa tulee suhtautua terveellä kriittisyydellä, mutta tuosta huolimatta Wikissä oli paras näkemäni tiivistelmä Fodin käyttämistä automaateista. Tosin siitäkään en sanaut selville sitä, millä nimellä Fodin EU-mehumaijat ovat kulkeneet.

        Ps. Vilkaiseppa Wikin selkeä ja varsin kattava info vaikkapa S-Maxeista ja niiden kehitysvaiheista. Uskallan epäillä, että varsin monella Ford-myyjälläkin olisi vaikeuksia antaa sama tietomäärä.

        Ei myöskään ole ensimmäinen kerta kuin aiheeseensa hyvin perehtynyt asiakas tietää enempi kuin merkkimyyjä.

        Juuri taannoin parisen kuukautta sitten eräs merkkimyyjä oli tietämätön, että Ford Connect on ollut aiemmin saatavilla 1.0L - 150hv Ecoboostilla ja PowerShift automaatilla tai, että nyttemmin ko. auto on saatavilla 1.5 TDCi - 120hv ja PowerShiftillä. Kun otin asian puheeksi, niin sukelsi PC:nsä infoon ja löysi lopulta tiedon sieltä kertoen ko. auton olevan tilattavissa.

        Jotta homma ei menisi tietoa etsivälle liian selkeäksi, niin Durashift-termiä on käytetty useammasta vaihestotyypistä, automaatista manuaaliin.

        Miten tuossa kakofoniassa sitten voisi luoda selkeän kuvan automaattien tuoteperheestä.

        Aivan ensiksi tulisi olla selkeä taulukko jossa esitellään automaatit niistä käytetyillä nimillään ja infolla laatikkotyypistä, valmistusvuosineen.

        Seuraavaksi olisi hyödyllistä taulukoida milloin niihin on tehty parannuksia / päivityksiä, mutta sitä infoa Ford ei halua antaa, vaan toteuttaa parannuksia kaikessa hiljaisuudessa. Tämä ei auta vaikkapa käytettyä autoa etsivää seulonnassaan.

        "ABC:n kahvipöytä ja Suomi24 keskusteluissa on aina vähän mutu-tuntumaa mukana!!"

        Sillä ei ole mitään merkitystä missä jokin info on esillä jos se pitää todistettavasti paikkansa ja useinkin se tapahtuu foorumeilla linnkien välityksellä.

        Pienoinen ristiriita. S24:a kritikoidessasi sinäkään et silti osannut tehdä muuta kuin linkittää Fordin autoesitte-kimaraan, joista tulisi kooettaa ladata ja kahlata peräänkysymääni infoa läpi kuin neulaa heinäsuovasta, jota sieltä ei löydy, kuten ei käsilläni olevasta Ford Connectin kauniista ja kiiltävästä paperiesitteestäkään.


      • KaksoisKytkin
        parikyssäriä kirjoitti:

        Alkuvuodesta myydyt Focukset olivat mehumaijoja. Se on ainakin varma. Samoin meidän 1.6 Mondeo.

        Eli niiden on täytynyt olla vanhempaa Euro-5 kategoriaa.

        "Samoin meidän 1.6 Mondeo."

        Siksi tuon vuosimalliltaan mainitsematoman Mondeokin täytyy olla vanhempaa kuin uutta Euro-6 kategoriaa, mikäli kahden tapaamani merkkimyyjän puheisiin voi luottaa.

        Ps. Hankala kommentoida henkilön kanssa, joka ei riittävästi erittele asioita.

        Tässä keskustelussa automaatteja koskien vaa-ankielenä on Euro-6 luokka vs. vanhemmat kategoriat, jonka olet toistamiseen siivuuttanut.


      • itsekkinSekaisinJoVai
        KaksoisKytkin kirjoitti:

        Ilmeisesti jäi sisäistämättä, mutta yksi keskeinen jo toistamani asian pointti oli se, että Ford kuten niin monet muutkin autovalmistajat eivät esitteissään eivätkä virallisilla sivuillaan useinkaan selkeästi kerro minkä teknologian automaateista kulloinkin on kyse, puhumattakaa sen kehityssukupolvista, eli tehdyistä muutoksista.

        Hyllyssäni on mm. uden Ford Connectin kaunis kiiltävä paperiesite, jossa vain speksilistassa / taulukossa mainitaan, että 1.5 TDCi - 120hv:n kanssa tulee PowerShift ja että kokonaisuus on Euro-6 luokkaa. Missään ei kerrota automaatista enempää, sen typistä puhumattakaan tai miten se on mahdollisesti kehittynyt viime vuosina. Miten vaikkapa Fordeja ja niiden mekaniikkahistoriaa automaatin nimineen tuntematon voisi tietää mistä teknologiasta on kyse.

        Monikin saattaa tehdä ensin tiedonhakua eri automalleista valmistajan sivuilta ennen merkkiliikkeeseen poikeamista, muutta info ontuu.

        Vaikkapa nyt tässä ketjussa useampaan kertaan kysyessänikään kukaan ei ole osannut kertoa millä nimellä Fordin mehumajat kulkevat.

        "Tuo wikipedia ei taida olla ihan ajantasalla...eikä se yleensä muutenkaan ole kaikkein luotettavin lähde!!!"

        Kaikkeen lukemaansa tulee suhtautua terveellä kriittisyydellä, mutta tuosta huolimatta Wikissä oli paras näkemäni tiivistelmä Fodin käyttämistä automaateista. Tosin siitäkään en sanaut selville sitä, millä nimellä Fodin EU-mehumaijat ovat kulkeneet.

        Ps. Vilkaiseppa Wikin selkeä ja varsin kattava info vaikkapa S-Maxeista ja niiden kehitysvaiheista. Uskallan epäillä, että varsin monella Ford-myyjälläkin olisi vaikeuksia antaa sama tietomäärä.

        Ei myöskään ole ensimmäinen kerta kuin aiheeseensa hyvin perehtynyt asiakas tietää enempi kuin merkkimyyjä.

        Juuri taannoin parisen kuukautta sitten eräs merkkimyyjä oli tietämätön, että Ford Connect on ollut aiemmin saatavilla 1.0L - 150hv Ecoboostilla ja PowerShift automaatilla tai, että nyttemmin ko. auto on saatavilla 1.5 TDCi - 120hv ja PowerShiftillä. Kun otin asian puheeksi, niin sukelsi PC:nsä infoon ja löysi lopulta tiedon sieltä kertoen ko. auton olevan tilattavissa.

        Jotta homma ei menisi tietoa etsivälle liian selkeäksi, niin Durashift-termiä on käytetty useammasta vaihestotyypistä, automaatista manuaaliin.

        Miten tuossa kakofoniassa sitten voisi luoda selkeän kuvan automaattien tuoteperheestä.

        Aivan ensiksi tulisi olla selkeä taulukko jossa esitellään automaatit niistä käytetyillä nimillään ja infolla laatikkotyypistä, valmistusvuosineen.

        Seuraavaksi olisi hyödyllistä taulukoida milloin niihin on tehty parannuksia / päivityksiä, mutta sitä infoa Ford ei halua antaa, vaan toteuttaa parannuksia kaikessa hiljaisuudessa. Tämä ei auta vaikkapa käytettyä autoa etsivää seulonnassaan.

        "ABC:n kahvipöytä ja Suomi24 keskusteluissa on aina vähän mutu-tuntumaa mukana!!"

        Sillä ei ole mitään merkitystä missä jokin info on esillä jos se pitää todistettavasti paikkansa ja useinkin se tapahtuu foorumeilla linnkien välityksellä.

        Pienoinen ristiriita. S24:a kritikoidessasi sinäkään et silti osannut tehdä muuta kuin linkittää Fordin autoesitte-kimaraan, joista tulisi kooettaa ladata ja kahlata peräänkysymääni infoa läpi kuin neulaa heinäsuovasta, jota sieltä ei löydy, kuten ei käsilläni olevasta Ford Connectin kauniista ja kiiltävästä paperiesitteestäkään.

        "Ford Connect on ollut aiemmin saatavilla 1.0L - 150hv Ecoboostilla ja PowerShift automaatilla tai, että nyttemmin ko. auto on saatavilla 1.5 TDCi - 120hv ja PowerShiftillä."

        Tarkoittaako "Ford Connect", Ford TOURNEO Connectia vai Ford TRANSIT Connectia??!?


      • KaksoisKytkin
        itsekkinSekaisinJoVai kirjoitti:

        "Ford Connect on ollut aiemmin saatavilla 1.0L - 150hv Ecoboostilla ja PowerShift automaatilla tai, että nyttemmin ko. auto on saatavilla 1.5 TDCi - 120hv ja PowerShiftillä."

        Tarkoittaako "Ford Connect", Ford TOURNEO Connectia vai Ford TRANSIT Connectia??!?

        "Tarkoittaako "Ford Connect", Ford TOURNEO Connectia vai Ford TRANSIT Connectia??!?"

        Yllä kirjoitin osin virheellisesti, sillä kyse oli 1.6 ECOBOOST 150hv ja automatti (ei 1.0L) jota vielä 2015 oli saatavilla sekä Connect Transitiin, että Connect Tourneoon, mutta en tiedä onko niitä tuotu Suomeen. Lukemani mukaan tuon yhdistelmän tuotanto on lopetettu.

        Oheisen foorumin mukaan kyse oli 1.6 ECOBOOST 150hv ja perinteinen automaati ei PowerShift.

        Tuossakin ketjussa henkilö kertoo (sivun alimmassa viestissä) miten merkkimyyjä oli kertonut tuossa yhdistelmässä automaatin olevan PowerShift vaikka se on perinteinen.

        - http://www.forum-auto.com/marques/ford/sujet23560-665.htm

        *

        Jotta homma ei menisi liian selkeäksi suhteessa merkkimyyjien kertomaan, niin alla 1.0 Ecoboost PowerShiftillä jo vuodelta 2014, eli se on ainakin teoreettisesti vähempipäästöisempi yhdistelmä.

        "Essai - Ford Fiesta 1.0 EcoBoost 100 Powershift : citadine VIP" - Cailliot Manuel - le 29 Juin 2014

        - http://www.caradisiac.com/Essai-Ford-Fiesta-1-0-EcoBoost-100-Powershift-citadine-VIP-95585.htm

        vs.

        "Ford Focus Wagon – Nyt litrainen turbomoottori automaatin kera
        1.0 Ecoboost A6 Titanium" - 5.3.2016

        "Ford tuottaa yllätyksen vaihteistovalinnallaan. Kuusivaihteinen automaatti on perinteistä sorttia momentinmuuntimineen ja poikkeaa näin nykytavasta siirtyä kaksoiskytkinvaihteistoihin."

        - http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/ford-focus-wagon-1-0-ecoboost-a6-titanium/

        .


      • kaikkiihansekasin

        Öööhhh...niin kummasta connectista oli kyse? Entä kummasta mainitsemastasi moottorista?!!

        Mikä se ongelmasi nyt alunperin oli??? Selviääkö se linkeistäsi, joista osa on ketjussa jo esiintynytkin??!


      • KaksoisKytkin
        kaikkiihansekasin kirjoitti:

        Öööhhh...niin kummasta connectista oli kyse? Entä kummasta mainitsemastasi moottorista?!!

        Mikä se ongelmasi nyt alunperin oli??? Selviääkö se linkeistäsi, joista osa on ketjussa jo esiintynytkin??!

        Anteeksi, mutta sekoiletko nyt ihan vain provollakisesi? Mikä yllä kirjoitetussa tuottaa noin suuria vaikeuksia?

        Koettaistitko edes hieman eritellä mikä "kaikki" sinulla on sekaisin?


    • parikyssäriä

      Ilmeisesti siis Focuksen automaattivaihteiston tyyppi on vaihtunut lähikuukausien aikana? Aika hyvin tämä tieto on siinä tapauksessa pimitetty asiakkailta.

      • liikkeeseenvaanrohkeesti

        Juu, se on taas fordin salaliittoja asiakkaita vastaan...Tai sitten virallinen tiedote ei ole vielä ehtinyt Suomi24:ään!!! :)

        VOI saa*ana...eikö kiinnostuneiden kannata mennä suoraan liikkeistä kyselemään?!
        Minä ainakin sain paljon uutta tietoa Fordeista, kun ympäri maata oli viikonloppunäyttely!! Niin paljon tietoa että on uusi edge tulossa, Kugan tilalle loppuvuodesta.


      • liikkeeseenvaanrohkeesti
        liikkeeseenvaanrohkeesti kirjoitti:

        Juu, se on taas fordin salaliittoja asiakkaita vastaan...Tai sitten virallinen tiedote ei ole vielä ehtinyt Suomi24:ään!!! :)

        VOI saa*ana...eikö kiinnostuneiden kannata mennä suoraan liikkeistä kyselemään?!
        Minä ainakin sain paljon uutta tietoa Fordeista, kun ympäri maata oli viikonloppunäyttely!! Niin paljon tietoa että on uusi edge tulossa, Kugan tilalle loppuvuodesta.

        Ja tosiaan opin myös, että Powershift on aina kaksoikytkinlaatikko!


      • KaksoisKytkin
        liikkeeseenvaanrohkeesti kirjoitti:

        Ja tosiaan opin myös, että Powershift on aina kaksoikytkinlaatikko!

        Opitko myös sen millä nimellä Fordin mehumaijoja kutsutaan / on kutsuttu?

        Opitko myös sen, että uudempiin Euro-6 luoka Fordeihin on saatavilla vain kaksoiksytkinvaihteisto?

        "VOI saa*ana...eikö kiinnostuneiden kannata mennä suoraan liikkeistä kyselemään?!"

        Ketjun avaaja ja jo Fordin omistaja oli nimeomaan käynyt keväällä merkkiliikkeessä, joskin tuolloin myynnissä oleet autot ovat mitä ilmeisemmin olleet edelleen Euro-5 kategoriaa ja siksi mehumaija saatavilla tuolloin.

        Toisaalta, mikä estää kiinnostunutta keskustelemasta aiheesta sekä foorumeilla, että poiketa myös merkkiliikkeessa kunhan ehtii?

        Oletko tullut ajatelleeksi, että on myös asioita joita automyyjät eivät halua kertoa, mutta joista saa rehellistä tietoä eri merkkien foorumeilta?

        Kertooko vaikkapa Audi-VW:n myyjä rehellisesti ko. merkin ongelmista mm. TSI-moottoreissa ja DSG-vaihteistoissa?

        Ps. Ulkolaisella foorumilla taannoin uuden Ford Connectin tullessa markknoille kävi ilmi, että foorumilaiset olivat paremmin perillä Connectin eri varusteluvaihtoehdoista ja puhelimen synkronoinnista ymv. kuin merkin myyjät, joka kävi ilmi kun menivät ko. autoa testaamaan.

        PsPs. Miksi tuleva onnellinen Edgen omistaja, aito tai virtuaalinen omistaja, kirjoittaa niin kovin agressiiviseen sävyyn?


      • liikkeeseenvaanrohkeesti

        Olen tosiaan vasta virtuaaliomistaja, kun autoa ei kaupasta mukaansaa...ja omistaa pankkikkin osan tulevasta Edgestäni! En mielestäni kirjoittanut agressiivisesti, huvittaa vaan jankkaaminan ja jahkaaminen palstalla!

        Minulle kun on aivan sama millä nimellä vaihdelaatikkoani kutsutaan?!
        Useinhan vaihteistojen tyyppimerkintä voi olla esim.CQV324r!!?
        "Mehumaijoista" ei tullut kyseltyä, koska Edgessä on powershift!
        Miksi Ford-konserni pimittäisi tiedon automaattilaatikon tyypistä?!

        Mutta onhan se varmaan hienoa brassailla nippelitiedoillaan, kun menee autokaupoille?!


      • KaksoisKytkin
        liikkeeseenvaanrohkeesti kirjoitti:

        Olen tosiaan vasta virtuaaliomistaja, kun autoa ei kaupasta mukaansaa...ja omistaa pankkikkin osan tulevasta Edgestäni! En mielestäni kirjoittanut agressiivisesti, huvittaa vaan jankkaaminan ja jahkaaminen palstalla!

        Minulle kun on aivan sama millä nimellä vaihdelaatikkoani kutsutaan?!
        Useinhan vaihteistojen tyyppimerkintä voi olla esim.CQV324r!!?
        "Mehumaijoista" ei tullut kyseltyä, koska Edgessä on powershift!
        Miksi Ford-konserni pimittäisi tiedon automaattilaatikon tyypistä?!

        Mutta onhan se varmaan hienoa brassailla nippelitiedoillaan, kun menee autokaupoille?!

        "Minulle kun on aivan sama millä nimellä vaihdelaatikkoani kutsutaan?!"

        Valmistajien olisi hyvä jo automaattiensa nimillä luoda jako eri tyyppisten automaattien kesken, jotta sekaannuksilta voitaisiin välttyä ja kertoa jo esitteissään ja virallisilla sivuillaan selkeästi millaisesta automaatista on kyse.

        Viestisi seraava osioita vasten katsottuna tuo piittamattomuutesi on toki ymmärettävää.

        Mutta useammille automaattilaatikoiden toimintaperiaatteista edes hieman perillä oleville asia on oleellinen auton vaihteistotyyppiä valitessaan, koska kaikki automaatit eivät ole samalla viivalla kestävyysmaineensa suhteen ja tähän vaikuttaa vielä laatikon valmisttajankin maine.

        "Mehumaijoista" ei tullut kyseltyä, koska Edgessä on powershift!
        Miksi Ford-konserni pimittäisi tiedon automaattilaatikon tyypistä?!

        Ford Connectin kauniissa esitteessä kun Fordin virallisilla sivuillakaan ei ollut manintaa automaatin vaihteistotyypistä, joka monelle on se jakava tekijä autoa valitessaan.

        Itse en edelleenkään luota noiden kaksoikykimellisten "automaattien" kestävyyteen ja siksi mieluiten ostan auton perinteisellä oikealla automaatilla, vaikka Fordin PowerShiftistä ei ainakaan toistaiseksi ole kuulunut mitään erityistä ongelmallisuutta.

        "Mutta onhan se varmaan hienoa brassailla nippelitiedoillaan, kun menee autokaupoille?!"

        Onko vaikkapa Audi-VW kaksoiskytkin-automaati nimeltään DSG pelkkää nippelitietoa ja tieto siitä, että sen DSG7-versiossa on ollut vielä enempi ongelmia kuin DSG6-versiossa? Kun automaatti hajoaa, niin se edustaa hyvän pinen käytteyn auton hintaa.

        Karkeasti jaotellen markkinoilla on kolmen-neljän tyyppisiä automaatteja saatavilla:

        * Perinteiset mehumaijat, joiden hyvämaineiset laatikot oikein huollettuina ja oikein käytettyinä ovat yleensä kestäviä ja pitkäikäisiä.

        * Kaksoiksytkinvaihteisto "automaatteja" kuten Fordin PowerShift ja Audi-VW:n DSG jossa viimeksimainitussa on ollut aivan liian paljon vakavia ongelmia, jotka sitten maksavat maltaita omistajalleen.

        Viimeksimainitut voivat olla kuiva- tai märkäkytkimellisiä.

        * 'Automaatteja' jotka ovat robotin ohjaamia manuaalilaatikoita.

        * Jatkuvavetoiset CVT-vaiteistot.

        Osa ostaa auton kuin sian säkissä ja osa sitten perehtyy paremmin asioihin voidakseen tehdä tietoisia ja harkittuja valintoja.

        Huomioi sitten alla oleva kasoiskytkimellistä PowerShiftiä oiken käyttääksesi.

        "Ajatko kaksoiskytkin-periaatteella toimivalla automaatilla? Varo: Näitä ohjeita rikkomalla saat laatikkosi taatusti hajalle"

        - http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000001215599.html

        *

        "DSG, DCT & Co.: double clutchin’ The newest gearbox techniques"

        09/04/2013

        - http://totalcarmagazine.com/tech/2013/04/09/dsg_dct_co_double_clutchin/

        .


      • KaksoisKytkin
        liikkeeseenvaanrohkeesti kirjoitti:

        Olen tosiaan vasta virtuaaliomistaja, kun autoa ei kaupasta mukaansaa...ja omistaa pankkikkin osan tulevasta Edgestäni! En mielestäni kirjoittanut agressiivisesti, huvittaa vaan jankkaaminan ja jahkaaminen palstalla!

        Minulle kun on aivan sama millä nimellä vaihdelaatikkoani kutsutaan?!
        Useinhan vaihteistojen tyyppimerkintä voi olla esim.CQV324r!!?
        "Mehumaijoista" ei tullut kyseltyä, koska Edgessä on powershift!
        Miksi Ford-konserni pimittäisi tiedon automaattilaatikon tyypistä?!

        Mutta onhan se varmaan hienoa brassailla nippelitiedoillaan, kun menee autokaupoille?!

        Lisäys oheiseen.

        [Ford Connectin kauniissa esitteessä kun Fordin virallisilla sivuillakaan ei ollut manintaa automaatin vaihteistotyypistä, joka monelle on se jakava tekijä autoa valitessaan.]

        Merkkimyyjä kehui PowerShiftin ominaisuuksia ja jouhevaa toimivuutta kertomatta mistä vaihteistotyypistä on kyse. Vasta erikeen kysymällä sain siihen uton atuo Edge onhieman vaimean sävyisen vastauksen.

        Kun kerroin skeptisyytenki ko. vaihteistoteknologian kestävyydestä / pitkäikäisyydestä, niin hän koetti keskittyä vain Fordin PowerShiftin käyttömukavuuteen, sekä siihen että se on hieman polttoainetaloudellisempi kuin perinteinen ja siten mahdollista hieman matalemmat päästöarvot, eli selektiivistä ja hyvin opeteltua myyntipuhetta pukkasi.

        Sitten aiheesta jatkaessani hän myönsi ett'ei toistaiseksi ole kovin paljon aikajanallista kokemusta ko. vaihteiston kestävyyden pitkäikäisyydestä, josta huoleni ilmaisin.

        Ongelmana on se, että päästöllisistä syistä autovalmistajat pukkaavat teknologiaa, joka ei välttämättä ole pitkäikäistä, mutta heille olellisinta on sen kestävyys takuuajan ja sitten auton ostaja maksaa viulut jos ongelmi atulee.

        Ps. Autona tuo Edge on ulkoisesti mukava pakkaus. Viime viikolla sellaista lähemmin merkkiliikkeessä katselin, joskin sen tavaratila takahyllyn alla on korimittoihin nähden melko rajallinen ja melko matala.


    • parikyssäriä

      Laitoin Nettiauton tarkennettuun hakuun 2016 Focus bensa-automaatit ja hakusanaksi ensin Powershift, sitten kaksoiskytkin. Sen mukaan yhdessäkään viidestäkymmenestä autosta ei ole mainintaa automaattivaihteiston tyypistä. Olisikohan tyyppi juuri muuttunut tai muuttumassa? Toisin kuin minä, luulisin useimpien pitävän kaksoiskytkin-Powershiftiä jollain tavalla haluttavampana.

      • KaksoisKytkin

        "Sen mukaan yhdessäkään viidestäkymmenestä autosta ei ole mainintaa automaattivaihteiston tyypistä."

        Jostakin syystä useatkin autovalmistajat ovat melko vaitonaisia automaatin tyypistä, vaikka kauniita myyntilauseita siitä muutoin kirjoittavatkin.

        "Olisikohan tyyppi juuri muuttunut tai muuttumassa?"

        Merkkimyyjän mukaan kaikki nyt uudemmat Euro-6 päästöluokan Fordit ovat vainPowerShiftillä saatavissa, eli ovat kaikki kaksoikykimellisiä.

        "Toisin kuin minä, luulisin useimpien pitävän kaksoiskytkin-Powershiftiä jollain tavalla haluttavampana."

        Havaitojeni mukaan jakaa mileipiteitä, joskin joissakin perheissä saattaa olla kumpaakin vaihteistotyyppiä oleva auto.

        Olettaisin, että ainakin Audi-VW:n kaksoiksytkimellisen DSG-vaihteiston vakavista ongelmista perillä olevat riskeeraavat olla hieman viluisia tuolle teknologialle yleensäkin, vaikka hyvät sellaiset voivat olla nopeita käytettävyydeltään.

        Sitten osa nauttii enempi perinteisten 'mahumaijojen' pehmeämmästä toiminnasta ja hyvien sellaisten kestävästä tekniikasta hyvin huollettuan ja oikeinkäytettynä.

        Itse olen ensisijaiesti kiinnostunut automaatin mekaanisesta kestävyydestä ja pitkäikäisyydestä ja siksi olen edelleen perinteisen puolella ... vaikka nykyiset hyvät mehumaijat ja kasoiksytkimelliset voivat molemmat olla ihna mukavia käyttää.


    • kysynvaanperstuntumaa

      Voi lässynlässyn. Siis onko noilla joku oikeasti ajanut ja MILTÄ NE TUNTUU?

    • MaahantuojaApuun

      436343 kommentoi: No eipähän automyyjät sitten myymistään autoistaan mitään tiedä. Meille tuli kesällä 3 kk sitten Focus 125 hv A6 (mehumaija). EU6 normi.

      Eivätkö myyjät tiedä, mitä myyvät? Onhan ostajalle tärkeää tietää, kummalla vaihteistolla auto aikanaan tulee, jos sellaisen tilaa!

      • MaahantuojaApuun

        Kysyppä vaikka Juuso Aspilta, hän on Suomen Fordin viestintäpäällikkö
        [email protected]  010 3447 134

        Jos joku tämän kysymyksen saisi Juusolle asti, niin toivon mukaan tieto tulisi myös tänne ja Fordin esitteisiin ja hinnastoon.


      • sepiddeeetiedee

        Myyjien tiedoista en tiedä, mutta Fordin hinnastoissa A6 tarkoittaa ns.tavallista 6vaihteista automaattia ja Powershift kaksoikytkinlaatikkoa..


      • MaahantuojaApuun

        Sehän selkiyttäisi tilannetta aika paljon. Silloin kaikki bensa-Focukset ovat perinteisellä automaatilla ja dieselit kaksoiskytkentälaatikolla. Samoin Mondeot. Fiestaan taas ei saa lainkaan perinteistä automaattia, vaan kaikki ovat kaksoiskytkennällä, myös bensamallit.


    • KaksoisKytkin
      • Mitä__Sitten

        Ford käyttää perinteistä vaihteistoa.


      • KaksoisKytkin
        Mitä__Sitten kirjoitti:

        Ford käyttää perinteistä vaihteistoa.

        Tarkoittanet manuaalia ;-)

        Ei muuta kuin laitat esille listan EU:ssa myytävistä uusista Ford-malleista joissa on perinteinen automaatti.

        Taitaa lista jäädä lyhyeksi kun valtaosassa on kaksoiksytkin PowerShift.

        Allekirjoittaneen tapaaman kahden merkkimyyjän mukaan niitä ei ole lainkaan Fordin Euro-6 kategorian autoissa, joskin ovat ilmeisesti puhuneet palturia.


      • Yksinkertaistahei

      • Mitä__Sitten

        Kaikki Suomessa myytävät bensamallit Fiestaa lukuunottamatta ovat perinteisellä automaatilla.


      • KaksoisKytkin
        Yksinkertaistahei kirjoitti:

        Mitäs nyt taas sekoilet kaksari?!?!

        Kyllä Ford käyttää kahta erityyppistä automaattia!

        Etkö lukenut/ymmärtänyt tätä linkkiä?!
        http://www.moottori.fi/ajoneuvot/jutut/ford-focus-wagon-1-0-ecoboost-a6-titanium/

        Fordin hinnastoissa lukee Powershift(kaksoinkytkin) tai A6(perinteinen), sen mukaan kumpi laatikko ko.mallissa on!

        Miksi sinä huuteleva random-multinikki et lue sitä mihin kuvittelet olevasi vastaavinasi? Miksi luet selektiivisesti vain voidaksesi koettaa provosoida?

        Kommentoin henkilölle "mitä sitten" joka vastasi edellä kaksoiksytkimeen ja kertoi Fordin käyttävän perinteistä automaattia, eli mielestään Fordista ja kaksoiksytkimestä ei edes tule kommentoida samassa lauseessa.

        Mikä tässä on sinulle älyllisesti noin ylivoimaista?

        1) Aiemmin ketjussa olen kommentoinut sitä mitä virallisen merkkiliikkeen kaksi eri myyjää ovat asiasta allekirjoittaneelle kertoneet asiasta tiedustelllessani (kysyin onko ja mihin malleihin saatavilla perinteinen automaati), eli kertoivat ettei perinteistä automaattia ole lainkaan saatavilla uudempiin Fordin Euro-6 katekogorian autoihin.

        Miten se, että merkkimyyjät puhuvat läpiä päihinsä muuttuu allekirjoittaneen vastuulle?

        2) Toiseksi olen kritisoinut Fordin kuten monen muunkin automerkin omaa epäselvää linjaa, jossa asioita ei selkeästi eritellä ja tiedoteta.

        Tiedottamisessa tulee asettua potentiaalien uusien asiakkaiden asemaan, jotka eivät vielä tunne automerkkiä.

        Sitten kehoitetaan jopa soittelemaan maahnatuojalle asian suhteen, joka tulisi olla selkeästi jo autoesitteissä ja merkin sivutolla esillä ilman, että tietoa joutuu hakemaan kuin neulaa heinäsuovasta.

        Miksi vaikkapa Ford ei tee selkeää taulukkoa automalleistaan, niiden moottorivaihtoehdoista ja vaihteistoista, joka mahdollistaisi yhdellä silmäyksellä tilanteen todentamisen.

        Tai päinvastoin. Miksi Ford ei tee sivutolleen taulukkoa siitä mihin automalleihin ja moottoreihin on saatavilla PowerShift ja mihin tuo barbarin ja suoraan automaattityyppiä kertomattoman nimikkeen A6.

        Mikä tässä on sinulle älyllisesti noin ylivoimaista?


      • sekoiluasiseuraava

        Onko kaksoiskytkimelle liian vaativaa katsoa Fordin sivuilta hinnastot?? Siellä on merkitty onko powershift vai perinteinen!!

        Osassa on jopa haluamasi kirjain-numeromalli merkintä!!


      • KaksoisKytkin
        sekoiluasiseuraava kirjoitti:

        Onko kaksoiskytkimelle liian vaativaa katsoa Fordin sivuilta hinnastot?? Siellä on merkitty onko powershift vai perinteinen!!

        Osassa on jopa haluamasi kirjain-numeromalli merkintä!!

        Multinikki puskista huutelija se vain jatkaa samalla linjallaan ja lukee tekstejä tarkoitushakuisen selektiivisesti, kovin outoa riidanhaastellisuuttaan ruokkiakseen.

        Väännetään nyt vielä kerran trollille asia rautalangasta. Lähtökohtana oli se etten ole tuntenut Fodin käyttämiä automaatteja ja oletin PowerShift-termin alla olevan sekä perinteisiä että kaksoikykimellisiä.

        Lukiessani foorumeita näin PowerShiftistä puhuttavan autommaatina, mutta en havainnut manintaa, että sen nimikkeen alla on vain kaksoiksytkimellinen "automaatti."

        Sitten jotta asia ei olisi liian selkeä, niin Durashift on ollut nimikkeenä sekä manuaaliille että automatille ja ilmeisesti josskain vaiheesa siitä on luovuttu (?).

        Kuten jo useampaan kertaan olen kertonut, niin kävin suoraan merkkiliikkeessä katsomassa Fordin eri malleja ja myös tiedustelin automaateista "alan ammattilaisilta", jotka puhivatkin läpiä päihinsä.

        Miten edellä mainittu "ammattilaisten" antama disinformaatio siirtyy allekirjoittaneen vastuulle?

        Alla oleva hehkutteleva esittelytekstikään ei selkeästi kerro minkä tekniikan vaihteistoista on kyse. Ellei lukija ole jo valmiiksi Ford-spesialisti, niin asia jää epäselväksi.

        Teksti TDCi - 2,0l suhteen on osin hämäävä josta voisi saada ajatuksen, että sen voisi saada sekä ensimanitulla automatilla tai PowerShiftillä tai sitten tuo vaihtoehtoisuus liitetään manuaaliin. Asia selviää vasta hinnastoa lukiessa.

        ***

        Ford Mondeo

        Edistykselliset automaattivaihteistot

        Täysin uudessa mallissa on kaksi automaattivaihtoehtoa. 6-nopeuksisella automaattivaihteistolla on korkea vääntökapasiteetti, ja se on asennettu 1,5- ja 2,0-litraisiin EcoBoost-moottoreihin. 2,0-litraiseen TDCi-moottoriin on vaihtoehtoisesti saatavilla myös Ford Powershift, jossa automaattivaihteiston kätevyys yhdistyy manuaalivaihteiston hallittavuuteen. Se tarjoaa salamannopeat vaihteiden vaihdot sekä tehoa silloin kun sitä eniten tarvitaan.

        - http://www.ford.fi/Henkiloautot/UusiMondeo/Suorituskykyjataloudellisuus

        ***

        Alla olevassa esittelytekstissäkään ei manita mistä automaatista on kyse.

        Sitten hinnastossa sen kerrtoaan sen olevan PowerShift A6, eli tuo A6-termi on liitetty myös kaksoiskytkimellisen termistöön.

        Miksi Ford kuten moni mukaan automerkki ei voi selkeästi eritellä ja kertoa käyttämiensä automaatien tekniikan, vaan asiaa saa työläästi selvittä?

        Edelleenkin tule eolle unohtamatta, että autoesitteet on suunnattu myös uusille potentiaaleille asiakkaille, jota eivät ole ko. merkin ja automaattien spesialisteja.

        Tässäkin ketjussa eräs kommentoija kertoo tilanneensa Ford Edgen, mutta hän ei edes tiedä millaisilla eri versioilla "automaatteja" on markkinoilla, eikä niiden etuja ja haittoja, vaan kutsui sitä allekirjoittanutta huudellen kritisoidakseen "nippelitidoksi."

        ->

        Uusi Transit Connect

        Taloudellinen, tehokas ja ajettavuudeltaan henkilöautomainen

        Uusi Transit Connect on saatavissa sekä bensiini- että diesel-moottorilla. Vaihteistona on joko 5- tai 6- vaihteinen manuaalivaihteisto tai 6-vaihteinen automaattivaihteisto.

        Edistynyt moottoriteknologia varmistaa erinomaisen polttoainetalouden ja hyvän suorituskyvyn kuormasta riippumatta.

        Alustaan ja jousitukseen tehdyt parannukset tekevät ajettavuudesta henkilöautomaisen

        - http://www.ford.fi/Hyotyajoneuvot/Taysin-Uusi-Transit-Connect/Suorituskyky-ja-taloudellisuus


      • KaksoisKytkin
        Mitä__Sitten kirjoitti:

        Kaikki Suomessa myytävät bensamallit Fiestaa lukuunottamatta ovat perinteisellä automaatilla.

        Trollausviettisi vaikuttaa vahvalta.

        Linkitin Ferrarin uuteen malliin jossa on kaksoiksytkin, eli tein rinnastuksen Fordin PowerShiftin.

        Tähän sinä trolli-vastasit, että "Ford käyttää perinteistä vaihteistoa" eli teksiyteydessään väitit ettei Fodilla siis ole kaksoiksykimellistä laatikkoa.


      • Mitä__Sitten

        Minäkö väitin sellaista? Minä kirjoitin:

        "Kaikki Suomessa myytävät bensamallit Fiestaa lukuunottamatta ovat perinteisellä automaatilla."

        En minä nyt jokaisen auton tietoja ole tarkistanut, mutta eikö se näin sitten ole? Focuksen ja Mondeon osalta ainakin on. Minulla ei ole mitään syytä trollata, mutta sinä kyllä olet antanut meille väärää tietoa väittäessäsi, ettei perinteisiä automaattivaihteistoja enää käytetä.


      • Mitä__Sitten

        Ehkä et ole huomannut, mutta täällä on useita keskustelijoita. Älä sekoita minun sanomisiani muiden sanomisiin, kiitos. Olen samaa mieltä siitä, että myyjien pitäisi tietää, mitä myyvät.


      • Mitä__Sitten

        Ja edelleen tilanne on sama, Ford käyttää perinteistä vaihteistoa. Se ei ole muuttunut miksikään, enkä ymmärrä, miksi se risoo sinua.


      • Mitä__Sitten

        Sinulla ei siis edelleenkään ole mitään järkevää sanottavaa, vaan jatkat trollaamista.


    • Turbiini_

      KaksoisKytkimen pitäisi mennnä purkamaan sydäntään luottomyyjälleen, joka häntä on huijannut.

      • sekomikäseko

        Luulen ettei tuo seko kaksoikytkin ole kotoaan hetkeen edes poistunut!!! Puhuu ihan puutaheinää ja provoaa minkä ehtii...


    • MaahantuojaApuun

      KaksoisKytkin: Juuri keskustelin merkkimyyjän kanssa ja hän kertoi kaikkien uudempien Euro-6 luokan Ford PowerShiftien olevan kaksoiskykimellisä, kaikissa Fordeissa.

      Ovathan kaikki PowerShiftit kaksoiskytkimellisiä, mutta niitä ei ole kuin osassa Fordin mallistoa. Ei KaksoisKytkintä ole huijattu. Hän ei vain ole ymmärtänyt asiaa, vaan inttää ja inttää ilman syytä.

      • KepinVeivaaja

        Eikä hän ymmärrä, että mm.Fordin hinnastoissa on kyllä mainittu onko mallissa kaksoiskytkin (powershift) vai perinteinen (A6)...Ja onhan hybridissä vielä eCVT!!!

        Kieltämättä vaihteistotyypin voisi selkeämminkin kertoa esitteissä ja hinnastoissa..


    • Focus_vai_Octavia

      Luin keskustelun läpi ja selväksi tuli, että Focus 1.0 autossa on "mehumaija". Mutta entä kokemukset siitä jäivät puuttumaan. Olen ostamassa uutta auto, jossa on 1.0 bensiiniturbomoottori automaatilla. Focus voisi käydä minulle, mutta kertokaa nyt ihan oikeita ajokokemuksia tästä moottori-vaihteisto-yhdistelmästä. Lähin Fordliike on aika kaukana ja koeajoon en pääse ennen kuin puolentoistaviikon päästä.

    • Anza86

      Onpas ollut positiivinen yllätys tuo vanhakoppainen litrainen automaatti, johon siirryin kolme kertaa kalliimmasta kaksoiskytkinautomaatista. Jossakin testissä oli moitittu mm. kierrosten ylösjäämistä ja nykäisyä liikkeellelähdettäessä: En ole huomannut jälkeäkään kummastakaan. Vaikea uskoa, että uusikoppaisen 8-vaihteinen kaksoiskytkinloota voisi toimia yhtään paremmin. Ja mikä moottori! Wau. Piti oikein kysyä myyjältä kotiin ajettuani, että onko kone muka vain litrainen?...

    • Anonyymi

      Olen Anzan kanssa samaa mieltä. Ford Focus mk3 automaatti on todella mukava ja moottori uskomattoman pirteä. Jahka saan kilometrejä kasaan muodostan paremman käsityksen, mutta ensimmäiset kymmenentuhatta ovat olleet mukavaa aikaa, myös huoltoasemalla käydessä :)

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      129
      1727
    2. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      71
      1547
    3. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      55
      1260
    4. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      68
      1102
    5. Oli kyl kunnon reissu

      Jopa oli bileet hotellissa! Kunnon menot ja Kuhmon rytkyt liikenteessä. Onneksi ei ollu tuulipukua päällä! 😂👍🏻
      Kuhmo
      10
      729
    6. Kuka jäi auton alle

      Kuka jöi kantatiellä auton alle eilen
      Kuortane
      2
      725
    7. Muistatko ensimmäisen kahdenkeskisen hetken

      kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      45
      717
    8. Vähän pelottaa

      Että ten suuren mokan. Tämä muuttaa nyt liikaa asioita.
      Ikävä
      41
      705
    9. Plösö ja synttäriruusut

      Joko Plösö sai hommattua ne 100 ruusua sankarille vai vieläkö sankarin odotus jatkuu?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      692
    10. Tiedätkö autereen?

      Se on vähän niinkuin sinä. Eräänä päivänä se hehkuttaa eteerisenä, laiskan hauen tavoin. Toisena se iskee kuin nälkäinen
      Tunteet
      8
      668
    Aihe