Avion Express

suuntanahorisontti

Onko kellään kokemuksia kyseisestä lentoyhtiöstä? Yhtään suomen sanaa ei tunnu netistä löytyvän.

Lomamatkojen sivuilla on tieto: "HUOM. Poikkeuksellisesti kaikki Primera Airin lennot 12.9.-16.11.2016 operoidaan Avion Expressin koneella ja miehistöllä."

22

5428

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lennujaam

      To on liettualainen pikku charteryhtiö. Muutama vuosi tuli lennettyä kun nämä operoi sasin lennon köpiksestä zürichiin. perus a320-koneet. Ihan siistit ja istuintila asiallinen. Ainakaan minulle sattuneessa koneessa ei lennon aikana näytetty näytöiltä mitään elokuvia mikä ei sinäänsä haitannut kun oli lyhyt lento. Henkilökunta taisi olla näitä sasin tanskalaisia mutta lentäjät liettuan poikia jos en väärin muista. Itsellä ei ainakaan pahaa sanottavaa.

      • Lennujaam

        Siis muutama vuosi sitten tuli pari kertaa lennettyä.


    • Eki0

      Kirjoittakaahan kokemuksia koska kohta puoliin lähtö

    • brysselilainen

      Lensin Avion Expressin operoiman Jetairin lomalennon Brysselistä Rhodokselle elokuussa. Normaalisti TUI Belgia lentää paikallisella lomalentoyhtiöllä, Jetairilla, mutta kuukauden ajan ne korvattiin alihankintana liettualaiselta Avion Expressiltä. Ihan tavallinen lomalento se oli. Airbus 320 kone, normitavaraa. 3 3 rinnakkain, yksi käytävä ja kaksi vessaa. Istuinväli ei ollut yhtään isompi kuin muillakaan charerella tai lomalennoila mutta pärjäsi sen 3,5 h. Miehistö ei puhunut ranskaa eikä flaamia, mitkä olis "meidän" seudun omat kielet vaan englantia. Olivat vähän eri maista kukin mutta Baltiasta ja muista Itä-Euroopa maista. Ihan asiallisia olivat ja ystävällisesti hoitivat hommat. Sen kummempaa palvelua en ole saanut meidän Jetairillakaan, vaikka on lomilla Brysselistä käsin käyty useamman kerran Välimeren rannoilla. Että sinne vaan, perille pääsee ja takaisinkin. Hyvää lomaa!

      • Ukkeroinen

        Lento Joensuusta Portugaliin A 320 koneella 20.9.2016. Kapteeni oli venalainen, perapoika espanjalainen, matkustamon esimies indonesialainen, joka puhui suomea, muu matkustamon porukka espanjalaisia, eli oli aikamoinen cocktaili liettulaisessa koneessa. No lento ajallaan, palvelu ihan asiallinen jopa nopea, kuulutuksia jopa suomeksi. Ahtaat istumapaikat, ruokailu hankalaa,mutta oltiin kuitenkin 4,4 tunnin kuluttua kohteessa
        Paluu saman puljun koneella 27.9.2016 takaisin. Naispuolinen kapteeni ohjaili ihan hyvin, lennot aikataulussa, matkustamon palvelu parrakkaitten herrojen varassa. Matka kesti vissiin tuulien takia 5 ja puoli tuntia. Perille tultiin. On huonompiakin kokemuksia muista puljuista. Paluulennon ruoka oli parempi kuin meno. Palvelu ainoastaan Lontoon murteella.


    • dldndndnd

      Lennoilla miehistöt vaihtelevat paljon niin ohjaamossa kuin matkustamossa charter-lennoilla joita lentävät ns. paikkokoneet lyhyitä jaksoja joten kokemukset vaihtelevat. Koneet ovat perus Airbussia.

    • rahallasaajossaa

      Ja peruvat sitten jo myymiään lentoja. Omatoimimatka varattu, hotellit maksettu sitovilla varauksilla ja lennot Primera air. Nyt sitten ilmoittivat s-postiin, että lennot eivät toteudu!! Etsi siinä sitten sopivia lentoja hotellivarauksiin. Voi v...u!!

    • Halpalentoamuttakelle

      Primera on siirtelemässä toimintojaan Liettuaan. "Liettuassa on turvapaikka työoikeuksia pakoileville lentoyhtiöille." kertoo puheenjohtaja Sami Simonen Liikennelentäjä lehden pääkirjoituksessa 2/2015.
      Erikoista on, että kotimainen Lomamatkat on lähtenyt samaan mukaan. Matkat hinnoitellaan viimosen päälle ja kuitenkin käytetään yritystä joka sorsii työntekijöitä ja miten mahtaa ola turvallisuuden laita?
      Johtuneeko valkoisten koneiden käyttö tuosta Liettuaansiirtymisestä? Nuo ovat niin vanhoja rotiskoja ettei mikään yhtiö halua nimeään koneen kylkeen. Ja ehkä ei kannatakkaan jos kentillä kulkevat sattuisivat tietämään mistä maasta ja millä soppareilla yhtiö toimii.

    • Lomalainen151116

      Täysin luokaton yhtiö joka istuttaa matkustajat kylmään (- 12 ast) koneeseen eikä lämmitystä tule ennenkuin moottorit saadaan käyntiin. 7 h lennolle on varattu 0,5 ltr. vettä/matkustaja. Mitään myyntiä ei ole lennon aikana. Palvelu hyvin töykeää. Oli ensimmäinen ja viimeinen kerta tällä yhtiöllä

    • Matkailija1847

      Kuukauden kuluttua ois matkavekan reissu ja avion express operoi.. mitenköhän toimii. Onko tuoreempia kokemuksia?

      • NonAcores

        Ei kokemusta, mutta itse karsastan kyllä ko. Liettualaislennätystä ja oli toinen pääsyy että mennään muualle, etenkin kun talvella matkat oli ylihinnoiteltu.


      • Vierastan

        Meillä kans häämöttää ihan pian edessä lento kyseisellä yhtiöllä, että kokemuksia kaivataan. Tosin on vain reilun tunnin lyhyt lento.


    • Azorit

      Matkustimme ko. lentoyhtiön koneella Azoreille 4.4. ja palasimme 11.4. Lennon lähtöajat muuttuivat koko ajan sekä meno- että paluulennolla. Menomatkalla oli välilasku Faroon, vaikka siitä ei ilmoitettu etukäteen. Tarjolla hyvin vähän eri vaihtoehtoja ruoan ja juoman suhteen. Maksaa voi vain luottokortilla. Mitään juotavaa ei sisälly hintaan. Matkatavaroita sai olla vähemmän kuin matkaa tilatessa ilmoitettiin. Miespuolinen henkilökunnan edustaja erittäin töykeä. Hän jätti meidät väliin tilauksia ottaessaan ja kun huomautimme asiasta, hän raivostui. Saimme juotavaa ja vähän syötävää, mutta myöhemmillä tilauskerroilla hän käveli ohi katsomatta meihin, ei myöskään kerännyt likaisia astioita pois. Nyt viimeistään huomasin, miten hyvä ja ystävällinen palvelu Finnairilla on. Tämä oli ensimmäinen ja viimeinen kerta Avion expressillä!

      • NonAcores

        Täytyy pitää mielessä, Azoreilla voisi taas käydä, mutta jonkun muun yhtiön siivillä.
        Valitettavasti ne vaihtoyhteydet reittilennoilla ei ole oikein sujuvat, pitäisi olla Lissabonissa kaupungilla menen tullen jottei tulisi lentokenttä liian tutuksi.


      • Anonyymi

        Matkustimme samalla koneella Azoreille ja takaisin, ja omat kokemukset ovat aika neutraaleja, ei mitään sellaista että viimeinen kerta kun tällä firmalla lennetään. Matkustamohenkilökunnan palvelu oli ok, esimerkiksi mainitsemallasi Finnairilla se on joskus tympeämpää, joskus ei. Kielet englanti ja espanja, suomea ei puhuneet kuin matkustajat. Heikko myytävien valikoima kerrottiin Matkavekan sivuilla, välilaskua ei kerrottu etukäteen, vaikka olisi pitänyt, ja matkustamohenkilökunnan tietämättömyys sen suhteen ihmetyttää. Tosin konetyypin perusteella välilasku oli epäiltävissä. Aikataulut olisivat toki voineet olla täsmällisempiä mutta matkalaukkujen odottelu menee kyllä Finavian piikkiin. Menolennon tankkauksen viivyttelyn syyllistä en osaa arvata.

        Matkatavaroista meillä oli seuraavat tiedot:
        1 laukku ruumaan 20 kg
        1 käsimatkatavara 8 kg (55 x 45 x 25cm)
        ja nämä tiedot pitivät paikkansa. Ruumalaukku maksoi 18€.

        Menolento to 4.4.2019 08:00 X9605 Airbus A320-232 LY-VEL
        - koneeseen pääsy oli 20 min myöhässä ja bussissakin piti vielä odotella. Tankkausletku irrotettiin koneesta tasan klo 08:00. Lähtöaika oli lopulta 08:55.
        - lentäjät olivat (kai) jotain slaavilaista kieltä puhuvia, matkustamohenkilökunta espanjalaisia ja ainakin meitä kohtaan olivat ihan hyväntuulisia ja ystävällisiä.
        - Farossa oltiin 11:40-12:15, joku kysyi henkilökunnalta että tyhjennetäänkö kone tankkauksen ajaksi, henkilökunta ei heti tiennyt mutta tuli pian kertomaan että ei tyhjennetä.
        - myytävä valikoima hyvin pieni ja maksu vain luottokortilla, tämäkin oli tiedossa etukäteen. Hintaesimerkkejä:
        8,00 € Lasagne Bolognese (ei kuulemma ollut erikoinen)
        3,00 € musta kahvi, tee, virvoitusjuomatölkki, Pringles 40 g
        2,00 € Lipton jäätee
        6,00 € 0,187 l valkoviini, punainen oli loppu, 0,2 l kuohuviini, 0,05 l väkevät pikkupullot
        oli siellä myös jotain puuroja ja patukoita.
        - kone oli ikäänsä (16 v) vanhemman oloinen.
        - taisi olla noin kaksi ja puoli tuntia myöhässä perillä

        Paluulento to 11.4.2019 12:10 X9618 Airbus A320-232 LY-NVW
        - ti 9.4. tuli tekstiviesti että paluulento lähtee 11.4. klo 13:30
        - kone saapui Ponta Delgadaan 12:10, koneeseen päästiin 13:10 ja kone lähti 13:40
        - kone oli uudempi ja siistimpi
        - lentäjät olivat tällä kertaa espanjalaisia, matkustamohenkilökunta taisi olla sama porukka kuin tulomatkalla
        - ehdimme jo miettiä että käydäänkö taas tankkaamassa mutta lennettyään kolmisen sataa kilometriä kohti mannerportugalia kone kääntyikin kohti Irlantia ja Helsinkiä
        - joku miesmatkustaja rähjäsi koneen etuosassa verhon(!) kanssa mutta henkilökunta hoiti sen asiallisesti
        - Helsinkiin saavuttin 22:35
        - matkalaukkuja piti odotella, First Bag tuli 23:31, meidän laukku tuli 23:45 jolloin ainakin puolet matkustajista jäi vielä odottelemaan laukkujaan


      • Anonyymi

        Azorit
        Varasin matkan Azoreille 29.8.2018. Silloin lähtöaika Helsingistä oli 8.50 ja Azoreilta 12.50. 1.3. lähtöajat muuttuivat Helsingistä 8.00 ja Azoreilta 12.10. 29.3. muutos Helsingistä 8.05 ja Azoreilta 11.30. Vielä Azoreilla ollessa ilmoitettiin uusi paluuaika 13.30. Matkaa tilatessa matkalaukun paino sai olla 23 kiloa. 10. 1. sain Matkavekalta sähköpostin, jossa ilmoitettiin, että käsimatkatavaran enimmäispaino on 5 kg ja ruumaan menevän laukun 15 kg. En tiedä, onko muille ilmoitettu erilaisia painorajoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Azorit
        Varasin matkan Azoreille 29.8.2018. Silloin lähtöaika Helsingistä oli 8.50 ja Azoreilta 12.50. 1.3. lähtöajat muuttuivat Helsingistä 8.00 ja Azoreilta 12.10. 29.3. muutos Helsingistä 8.05 ja Azoreilta 11.30. Vielä Azoreilla ollessa ilmoitettiin uusi paluuaika 13.30. Matkaa tilatessa matkalaukun paino sai olla 23 kiloa. 10. 1. sain Matkavekalta sähköpostin, jossa ilmoitettiin, että käsimatkatavaran enimmäispaino on 5 kg ja ruumaan menevän laukun 15 kg. En tiedä, onko muille ilmoitettu erilaisia painorajoja.

        Anonyymi 29.4.2019 9:38

        Erikoista kun matkalaukkujen painorajat noin muuttuvat, ei ole Matkavekka ollut tehtäviensä tasalla. Me otimme matkan kolmisen viikkoa ennen lähtöä ja meillä oli matkalaukuista sama tieto koko ajan, en laita tähän linkkiä ettei tätä viestiä poisteta mutta kopioin tiedon tuohon alle.

        Myöskään lähtöaikamuutoksia meille ei tullut kuin tuo mainitsemasi paluuajan muutos. Ensimmäinen saamasi lähtöaika, Helsingistä 8.50, oli melko tarkkaan se kun kone lopulta lähti. Liekö joku unohtanut ilmoittaa koneen tankkaajille aikataulumuutoksesta, koska tosiaan pisti silmään että tasan samaan aikaan kun koneen piti lähteä niin tankkausletkua oltiin vasta irrottamassa. Noin yleisesti aikataulumuutoksia kyllä tulee aina silloin tällöin, olemme käyneet Azoreilla joskun TAPin lennoilla ja kyllä nekin aikataulut ehtivät 8kk aikana muuttua.

        "Käsimatkatavarat
        Matkustamoon saa ottaa matkustajaa kohden veloituksetta yhden laukun, jonka enimmäispaino on 8 kg.

        Kirjattavat matkatavarat
        Kun matka varataan viimeistään 60 päivää ennen lähtöä, matkan hintaan sisältyy ilman lisämaksua yksi kirjattu matkalaukku, joka saa painaa enintään 20 kg per matkustaja. Lapsella, jolla on oma istuinpaikka, saa olla yhtä paljon kirjattua matkatavaraa kuin aikuisella.

        Kun matka varataan alle 60 päivää ennen lähtöä, matkan hintaan ei sisälly kirjattua matkatavaraa. Matkavarauksen yhteydessä voi ostaa lisämaksusta paikan yhdelle enintään 20 kg matkalaukulle. Hinta on 9 euroa per suunta per laukku. Suosittelemme ostamaan lisäpalvelun ennakkoon, koska lentokentillä perittävät maksut ovat yleensä huomattavasti korkeammat.

        Huom. Mikäli matka on varattu 31.1.19 mennessä, matkan hintaan sisältyy yksi enintään 20 kg matkalaukku per matkustaja ilman eri mainintaa."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matkustimme samalla koneella Azoreille ja takaisin, ja omat kokemukset ovat aika neutraaleja, ei mitään sellaista että viimeinen kerta kun tällä firmalla lennetään. Matkustamohenkilökunnan palvelu oli ok, esimerkiksi mainitsemallasi Finnairilla se on joskus tympeämpää, joskus ei. Kielet englanti ja espanja, suomea ei puhuneet kuin matkustajat. Heikko myytävien valikoima kerrottiin Matkavekan sivuilla, välilaskua ei kerrottu etukäteen, vaikka olisi pitänyt, ja matkustamohenkilökunnan tietämättömyys sen suhteen ihmetyttää. Tosin konetyypin perusteella välilasku oli epäiltävissä. Aikataulut olisivat toki voineet olla täsmällisempiä mutta matkalaukkujen odottelu menee kyllä Finavian piikkiin. Menolennon tankkauksen viivyttelyn syyllistä en osaa arvata.

        Matkatavaroista meillä oli seuraavat tiedot:
        1 laukku ruumaan 20 kg
        1 käsimatkatavara 8 kg (55 x 45 x 25cm)
        ja nämä tiedot pitivät paikkansa. Ruumalaukku maksoi 18€.

        Menolento to 4.4.2019 08:00 X9605 Airbus A320-232 LY-VEL
        - koneeseen pääsy oli 20 min myöhässä ja bussissakin piti vielä odotella. Tankkausletku irrotettiin koneesta tasan klo 08:00. Lähtöaika oli lopulta 08:55.
        - lentäjät olivat (kai) jotain slaavilaista kieltä puhuvia, matkustamohenkilökunta espanjalaisia ja ainakin meitä kohtaan olivat ihan hyväntuulisia ja ystävällisiä.
        - Farossa oltiin 11:40-12:15, joku kysyi henkilökunnalta että tyhjennetäänkö kone tankkauksen ajaksi, henkilökunta ei heti tiennyt mutta tuli pian kertomaan että ei tyhjennetä.
        - myytävä valikoima hyvin pieni ja maksu vain luottokortilla, tämäkin oli tiedossa etukäteen. Hintaesimerkkejä:
        8,00 € Lasagne Bolognese (ei kuulemma ollut erikoinen)
        3,00 € musta kahvi, tee, virvoitusjuomatölkki, Pringles 40 g
        2,00 € Lipton jäätee
        6,00 € 0,187 l valkoviini, punainen oli loppu, 0,2 l kuohuviini, 0,05 l väkevät pikkupullot
        oli siellä myös jotain puuroja ja patukoita.
        - kone oli ikäänsä (16 v) vanhemman oloinen.
        - taisi olla noin kaksi ja puoli tuntia myöhässä perillä

        Paluulento to 11.4.2019 12:10 X9618 Airbus A320-232 LY-NVW
        - ti 9.4. tuli tekstiviesti että paluulento lähtee 11.4. klo 13:30
        - kone saapui Ponta Delgadaan 12:10, koneeseen päästiin 13:10 ja kone lähti 13:40
        - kone oli uudempi ja siistimpi
        - lentäjät olivat tällä kertaa espanjalaisia, matkustamohenkilökunta taisi olla sama porukka kuin tulomatkalla
        - ehdimme jo miettiä että käydäänkö taas tankkaamassa mutta lennettyään kolmisen sataa kilometriä kohti mannerportugalia kone kääntyikin kohti Irlantia ja Helsinkiä
        - joku miesmatkustaja rähjäsi koneen etuosassa verhon(!) kanssa mutta henkilökunta hoiti sen asiallisesti
        - Helsinkiin saavuttin 22:35
        - matkalaukkuja piti odotella, First Bag tuli 23:31, meidän laukku tuli 23:45 jolloin ainakin puolet matkustajista jäi vielä odottelemaan laukkujaan

        "mutta matkalaukkujen odottelu menee kyllä Finavian piikkiin"
        Finavia ei toimita matkalaukkuja vaan se maapalveluyhtiö, jota kyseinen lentoyhtiö käyttää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "mutta matkalaukkujen odottelu menee kyllä Finavian piikkiin"
        Finavia ei toimita matkalaukkuja vaan se maapalveluyhtiö, jota kyseinen lentoyhtiö käyttää.

        Vuonna 1994 perustettu Airpro on osa Finavia-konsernia ja yksi vanhimmista maapalveluja tuottavista yrityksistä Suomessa.


    • Anonyymi

      Hyvin toimi homma avion expressillä... uusi airbus ja henkilökunta puhui hyvin englantia.

    • Anonyymi

      Just syyskuussa sillä lennettiin Kreetan reissu. Ilmainen tarjoilu tullenmennen. Kahvi/tee/kolmioleivät/mehut.
      Alkoholiton lento. Ystävällinen hlökunta, jopa huonoakin enkkua ymmärsivät. Ei valittamista.

      • Anonyymi

        Oliko jonkun matkatoimiston reissu omatoimimatka?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      60
      2007
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      166
      1688
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1408
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      241
      1367
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      232
      1313
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      339
      1179
    7. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1155
    8. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      80
      1135
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      317
      1085
    10. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

      Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      342
      1082
    Aihe