Paljonko malsetaan Lieksassa puolukka kilolta?
Lieksan puolukat, onko niitä?
16
1624
Vastaukset
- tosiasiaon
Puolukkaa on hitosti, mutta halukkaita ostajia ei ole, hintakin jo kerttoo sen.
- repuskakreppana
Onko työtön poimunut puolukkaa paljon on hyväntulo saldon siitä pitää ilmoittaa tulot kelaan ja te toimistoon työmarkkinatuen ratkaisemiseksi. kaikista tuloista pitää ilmoittaa myös tölkkien ja pullojen myös tulonsa ilmoittaa tämä kierosilmä reppuämmä rupinaamoineen. onkohan tämä ideotti Pielispajassa
- marjojahan.riittää
Eipä taida muut kerätä kuin thaimaalaiset? Tänä aamuna menivät jo vähän vaille setsämän kahdella autolla joensuuhun päin, ja peräkärryt mukana muovilaatikoita täynnä! Ahkeraa porukkaa ne on, mutta ihmetyttä miksei muita matuja kiinnosta marjankeruu? Saishan ne lisätienestiä, mutta eivät taida tarvita, tai sitten eivät alennu kykkimään!
Itse lähtisin, mutta kun on ikää liikaa ja liikkuminen huonoa, metsässä ei enää pysty kävelemään, sitä on heti turvallaan! Ostaa piti mustikat ja puolukatkin, mansikat tietysti jo heinäkuun alkupuolella!
Puolukan ostajien hinnasta en osaa sanoa, mutta ei varmaan paljonkaan kun marjaa on kuulemani mukaan paljon!- alhainenhinta
eihän se kiinnosta edes kantaväestöä joten hyvin on oppia otettu
- sikalaiskat
Älä edes vertaa matuja thaimaalaisiin.
- hapantukoot
Samahan se on antaa marjojen ja sienien hapantua metsiin, mitä niitä talkoilla keräämään, menkööt marjantrokaajat itse kykkimään, niin jää kaikki tulot sitten itselle!
- enkeräämarjoja
Puolukoita on metsät pullollaan, mutta se ei tarkoita sitä, että ne pitäisi antaa mädätä metsään, marjat ovat meidän kansallisomaisuuttamme. Ahneus on ajanut marjankeruun epätasapainoon, välikädet syyllistyvätkin harkitusti kantaväestön ulosajoon marjankeruusta. Thaimaalaiset ja muutkin ulkomaalaiset keräävät marjoja suomalaisittain pilkkahintaan, mutta se pienikin euro on isoraha vietynä sinne omaan kotimaahansa ja hyvä näin, sillä uutisoitukin on kuinka ostetaan taloja ja jne., näin se ei ole meille suomalaisille. Viimeksi kuulemani hinta oli 1,3€/kg puhtaana, jos keräät 50kg, siihen menee nätisti päivä yhdeltä henkilöltä ja puhdistus mukaan lukien riittääkö kaksipäivää koko työprosessiin. 50 kg kerättynä päivittäin, se vaatii hyvän marikon ja ne marjapaikat eivät ole niin lähellä, että siitä ei syntyisi kustannuksia. Laskennallisesti 50/kg puolukoita *1.3€ on yhtä kuin= 65€- kulut 10€, jää palkaksi 55€, tämä jaettuna kahdenpäivän osalle, päiväpalkaksi tulee 27,5€. Siis päiväpalkka (27,5€), joku on jopa väläytellyt marjankeruuveroa marjankerääjälle, sitähän se vielä puuttuisi. Suhteellisuudentaju sitä pitäisi kohentaa myös marjan ostorenkaan, ennen vanhaan Lieksassa oli kaksi pääasiallista marjojen ostajaa, heille kunnia sillä he arvostivat myös marjan kerääjiä.
- rosvo.vei.perkele.kaiken
Eihän thaikut saa paljon mitään kun suomalainen rosvo vie rahat, nehän kusettaa kerääjiä minkä kerkiää, siis vetävät välistä!
Thaikuille pitäisi jonkun tehdä selväksi että vuokraisivat itse asunnon ja veisivät marjat myyntiin ilman trokaria! Sitten saattaisi jonkinverran rahaa jäädäkkin! - metsurina
Puolukkaa pukkaa, joko ostetaan roskineen ja mikä lie hintana kilolta?
Lieksassa ei ole ostettu roskineen puolukkaa ja tänään ei ole ostettu edes puhdistettuna eli torstaina
- tasapuolisestikaikille
Suomalaislle 50 senttiä kilo ja tahaimaalaiset saa 10 senttiä kilolta!
- vallatallukka
Sienten keruu etenkin kannattaa! Joku kirjoitti tänään lieksan lehdessä yleisön osastolla tehneensä tateilla ison tilin, taisi olla lähes 7 euroa!
Näillä bensanhinnoilla saa trokarit noukkia itse sienensä, ja vaikka postittaa ne italiaan,,yksitellen!- ahkeraliisatar
Väärä muistikuva, se oli 4,65€ reissulta. 3h metsässä keruuta ja saalis isohko ja omasta mielestään hyvänlaatuistakin, mutta tarkastus tuotti pelkkää roskaa, niinpä suosittelenkin, että halvemmaksi tulee olla kotonansa ja maata vain.
- kannattamaton
Eipä kannata marjan keruu kun ei ole ostajiakaan Lieksassa,Nurmekseen vietävä sinne kyllä kelpaa.
- enlähtisi
Jääkö edes bansarahoja jos puolukat ja sienet nurmekseen vie, vai jääkö pelkät hirvikärpäset paidanväliin puremaan!
- Anonyymi
Puolukat on vitosen!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kuolemanrangaistus
Mielestäni kuolemanrangaistus on väärin kaikissa tilanteissa. Vaikka joku olisi murhannut 10 ihmistä, hänen surmaaminen735599Muistakaa persut, että TE petitte, ei kokoomus
Miksikö kukaan ei arvostele kokoomusta? No sen vuoksi, että kokoomus noudattaa vaalilupauksiaan. Sen sijaan TE persut,2744890Riikka Purra ei estä tehomaksun käyttöönottoa
Sähkön hinnoittelua koskevan määräyksen on määrä astua voimaan vuoden 2029 alusta, Energiavirastosta kerrotaan. Määräyk453214Outo ilmiö - vasemmistolaiset eivät kirjoita mitään kokoomuksesta
joka sentään johtaa hallitusta, ja jonka talouspolitiikkaa noudatetaan. Nämä muutamat vasemmistolaiset jotka täällä aina1052653Lopetan ikävöinnin
Ei meistä enää koskaan tule mitään. Olen ikävöinyt ja kaivannut enkä saa mitään vastakaikua ja lämpöä. Parempi erillään52312Jos kaikki lopulta kuolevat, onko edes pahimmillakaan rikoksilla mitään väliä?
Kaikki kuolevat lopulta. Siksi ihmisten tekemillä rikoksillakaan ei lopulta ole mitään merkitystä. Joidenkin mielestä t31580Väestöstä vain vassarit vaihtuvat nopeammin kuin persut
Kevääseen 2023 verrattuna vassareita 50 prosenttia enemmän, ja persuja 25 prosenttia vähemmän.151565Vihervassarit
Vihervassarit sitä, vihervassarit tätä. Minulla on paha mt-ongelma. Se tuli lobotomian jälkioireina. Vihervassarit tät291418Sinä olet minun forEver
Sinä olet minun sielussain, sydämessäin, huulillain, sinä olet ain, Sinä olet vieressäin, kainalossain, sylissäin, ain,211250Mies joka vetäytyy osoittaa teoillaan
Ettei halua olla tekemisissä. Mies joka ei vastaa viesteihin, ei halua sua. Mies joka jättää sut epätietoisuuteen, ei127865