Koirallemme on pennusta lähtien ollut läheisimmät ihmiset minä ja äitini. Uusia ihmisiä kohtaan se on hyvin varautunut.
Olimme kylässä muutaman päivän enon (äidin veli), ja hänen vaimonsa luona. Enon vaimoon koira suhtautui tavallisen epäluuloisesti (väisteli, saatto ruveta räkyttää äkkiliikkeitä ym). Mutta eno sai koirasta välittömästi ystävän - seuraavana päivänä nämä jo leikkipainivat ja koira köllötteli hänen vieressä sohvalla kuin olisivat tunteneet aina.
Saattoihan tämä toki muistakin syistä johtua, esim siitä että useimmiten eno istui sohvalla ja vaimonsa korkealla jakkaralla, ja ainakin tämän koiran on yleensä helpointa lähestyä sohvalla istuvia ihmisiä. Mutta jopa siihen nähden ystävystyminen oli poikkeuksellisen nopeaa.
Onko teilllä muilla vastaavia kokemuksia? Muistuttaako lähisukulaisten ominaishajut ehkä toisiaan ja vaikuttaako tämä koirien arvioon uudesta ihmisestä?
Haistaako koira sukulaisuussuhteet?
PolvikoiraJoppe
1
301
Vastaukset 1
- perjantaita
Kyllä minä olen huomannut koiristani, että se suhtautui lähisukulaisiini hyvin nopean tutustumisen jälkeen perheenjäseninä. Ajattelin silloin, että varmaan haistaa sukulaisuuden jotenkin.
Voihan tuollaista tietysti selittää muillakin seikoilla, mutta minullekin tuli siis kuitenkin heti mieleen tuo haistaminen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 51841
Haluatko mies mennä naimisiin melko pian, ku ollaan kohdattu?
Mä haluaisin mennä mahdollisimman nopeesti....💍83781Martina Aitolehti veti kohtalokkaat hääkännit - Alttarilla ikävä temppu Esko Eerikäiselle
Ex-pariskunta Aitolehti ja Eerikäinen pitävät yhdessä Martina & Esko podcastia. He ovat kertoneet kansalle mm. hääaamust15696Vappu Pimiä lataa suorat sanat TTK-lähdöstään - Yksi asia elämässä muuttui pysyvästi
Vappu Pimiä astui pois Tanssii Tähtien Kanssa -juontajan pallilta viime syksynä. Pimiällä oli pitkät perinteet TTK:ssa,2654Vain elämää: Silmiinpistävä muutos heti ekassa jaksossa - Onko tämä hulppeampi kuin entinen?
Vain elämää on totuttu näkemään Hirvensalmella sijaitseva Satulinna. Uudella kaudella kuvauspaikka muuttuu Calliolaksi.1564- 56541
Onko naisten "ahdisteluhysterian" kulttuuria kritisoivat miehet itse ahdistelijoita?
Tällaisen kuvan saa, kun tästä aiheesta tekee aloituksia: aina luullaan, että "ahdisteluhysteriaa" kritisoiva mies on it184529- 70523
Sinulle jota kaipaan!
Tunnen sinua kohtaan jotain, mitä en enää osaa selittää pelkällä ihastumisella. Se on kiintymystä, kaipuuta, romanttista24486- 58480