Koirallemme on pennusta lähtien ollut läheisimmät ihmiset minä ja äitini. Uusia ihmisiä kohtaan se on hyvin varautunut.
Olimme kylässä muutaman päivän enon (äidin veli), ja hänen vaimonsa luona. Enon vaimoon koira suhtautui tavallisen epäluuloisesti (väisteli, saatto ruveta räkyttää äkkiliikkeitä ym). Mutta eno sai koirasta välittömästi ystävän - seuraavana päivänä nämä jo leikkipainivat ja koira köllötteli hänen vieressä sohvalla kuin olisivat tunteneet aina.
Saattoihan tämä toki muistakin syistä johtua, esim siitä että useimmiten eno istui sohvalla ja vaimonsa korkealla jakkaralla, ja ainakin tämän koiran on yleensä helpointa lähestyä sohvalla istuvia ihmisiä. Mutta jopa siihen nähden ystävystyminen oli poikkeuksellisen nopeaa.
Onko teilllä muilla vastaavia kokemuksia? Muistuttaako lähisukulaisten ominaishajut ehkä toisiaan ja vaikuttaako tämä koirien arvioon uudesta ihmisestä?
Haistaako koira sukulaisuussuhteet?
PolvikoiraJoppe
1
153
Vastaukset
- perjantaita
Kyllä minä olen huomannut koiristani, että se suhtautui lähisukulaisiini hyvin nopean tutustumisen jälkeen perheenjäseninä. Ajattelin silloin, että varmaan haistaa sukulaisuuden jotenkin.
Voihan tuollaista tietysti selittää muillakin seikoilla, mutta minullekin tuli siis kuitenkin heti mieleen tuo haistaminen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle
Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.72508- 1181746
Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill371469Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.1221388Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin
Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin1641292- 1461250
Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...
Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi1521241- 521188
- 591127
Olet tärkeä
mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.471005