Onko Niili turvallinen

Miccho

Olen lähdössä Hurghadaan ja aijjon mennä Luksorissa käymään. Voikohan Niilissä uida turvallisesti vai onko vaaraa esim. krokotiileista ?

5

2794

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Matkailia

Tämä turisti on kyllä semmonen että kohta se haluaa
      tietää saako egyptistä mistään seebra pihviä!
      Niilissä voi ihan turvallisesti uida.Ala juoksulla
      vesikin on ihan juoma kelpoista.

• Minni

Ehkäpä jopa krokotiileja salakavalampi vieras on Niilissä elävä pieni loismato, joka tunkeutuu ihmiseen mm. uidessa...YÄK!

• ....
        Minni kirjoitti:

Ehkäpä jopa krokotiileja salakavalampi vieras on Niilissä elävä pieni loismato, joka tunkeutuu ihmiseen mm. uidessa...YÄK!

Olen itse ollut siellä (Kairo, Luxor) ja varoittelivat siihen malliin, etten uskaltaisi sormenpäälläkään koskea Niilin veteen.

Matkakohteena Egypti on aivan huippu, mutta ä-l-ä k-o-s-k-e Niilin veteen.

• palanneena
        .... kirjoitti:

Olen itse ollut siellä (Kairo, Luxor) ja varoittelivat siihen malliin, etten uskaltaisi sormenpäälläkään koskea Niilin veteen.

Matkakohteena Egypti on aivan huippu, mutta ä-l-ä k-o-s-k-e Niilin veteen.

Tultiin juuri Hurghadasta ja oltiin Luxorin retkellä. ÄLÄ missään nimessä laita sormeakaan Niiliin sillä siellä elää monia lois matoja jotka tunkeutuu terveenkin ihon läpi ja menee ihmisen verenkiertoon. Paikalliset oppaan mukaan laskee kaikki jätteensä Niiliin ja todellakin kaikki. He kuulemma heittävät sinne myös omat lehmän ja muut lemmikit kun ne kuolevat. Paikalliset lapset kylläkin uivat siellä onnekkaina, mutta kun näette missä "savimajoissa" he asuvat, he varmasti juovatkin sitä.

• Luxoristi
        palanneena kirjoitti:

Tultiin juuri Hurghadasta ja oltiin Luxorin retkellä. ÄLÄ missään nimessä laita sormeakaan Niiliin sillä siellä elää monia lois matoja jotka tunkeutuu terveenkin ihon läpi ja menee ihmisen verenkiertoon. Paikalliset oppaan mukaan laskee kaikki jätteensä Niiliin ja todellakin kaikki. He kuulemma heittävät sinne myös omat lehmän ja muut lemmikit kun ne kuolevat. Paikalliset lapset kylläkin uivat siellä onnekkaina, mutta kun näette missä "savimajoissa" he asuvat, he varmasti juovatkin sitä.

Semmonen tuli mieleen, että kun oltiin retkellä Länsirannalla, missä beduiinit asuvat ja käytiin siel kamelil ratsastaas. Sen jälkeen saatiin teetä veneeseen ja juotiinkin ne, kuumaa oli tosin ensin.... Kun lähdettiin veneel poispäin, niin näin, että pieni poika huuhteli just meidän äsken käyttämiämme astioita Niilissä. Tuli vähän glumps fiilis... Eli saattaa olla, että ne pesee astiat Niilissä, vai huljuttaisko ne vaan enimmät sakat pois ja sitten täyttää lasit uudestaan jollain pullotetulla vedellä tai muulla...
        Joka tapauksessa en haluais maalata piruja seinään tuosta bilhartsioosi-loisesta, mutta voiko olla mahdollista, että saatiin se lasien kautta, jos niil on yleinen tapa huuhtasta ne astiat Niilissä.
        Vaikka tokihan se tee mitä juotiin, oli tosi kuumaa eli keitettyä, niin olisko mahdolliset bakteerit jo kuolleet??
        En edelleenkään haluais maalata niit piruja seinälle, mutta haluan myöskin mahdollisen tartunnan hoidettua musta pois..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nyt tajusin mitä haet takaa

En epäile etteikö meillä olisi kivaa missä vaan. Se on iso hyppy henkisellä tasolla sinne syvempään päätyyn, kuten tiedä
      Ikävä
      41
      3103
    2. Kaksi tyttöä putosi

Minkä takia ne tytöt katolle oli kiivenny?
      Helsinki
      82
      3024
    3. Mitä haluaisit tänään sanoa kaivatullesi?

Onko sydämelläsi jotain?
      Ikävä
      193
      2522
    4. Kukapa se Ämmän Kievarissa yöllä riehui?

En ole utelias, mutta haluaisin tietää, kuka riehui Ämmän Kievarissa viime yönä?
      Suomussalmi
      36
      2215
    5. Kiitos kun sanoit ikävästi minulle, herkälle

Sait kesälomani pilattua😔
      Ikävä
      27
      1539
    6. Salilla oli toissapäivänä söpö tumma

Nuori nainen, joka katseli mua. Hymyili kun nähtiin kaupan ovella sen jälkeen
      Ikävä
      41
      1416
    7. Naiselle mieheltä

Huomasin tuossa, että jääkaapissani on eräs sinun ostamasi tuote edelleen avaamattomana. Arvaatko mikä?
      Ikävä
      23
      1413
    8. Kaipaan niin....

Aaawww mikä kaipuun tunne iski ja lujaa🥺😭❤️
      Ikävä
      10
      1284
    9. Eiii...

Etkä! 😘
      Ikävä
      13