Ulomman pakoputken pultit jumissa (Johnson 90hv)

nyt_tarvitaan_apuja

Löytyisikö täältä neuvoja miten saada ulompi pakoputki irti Johnsonista 1990 90hv?

Kuvassa nro 3.

http://www.boats.net/parts/search/BRP/JOHNSON/1990/VJ90TLESB/EXHAUST HOUSING/parts.html

Nämä neljä pulttia jumissa, lämmitetty kaasuhitsillä punaiseksi, aukee ainostaa 1/2 kierrosta ja sitten stoppaa kuin seinään.

Pultit nro. 14

http://www.boats.net/parts/search/BRP/JOHNSON/1990/VJ90TLESB/MIDSECTION/parts.html

Pultithan menevät tärinänvaimenninkumin sisään, onko nyt jokin kikka jota en huomaa?

Vai pitääkö jatkovarrella värisin vääntää?

Tarjoan huurteisen sille joka keksii keinon.. :)

7

84

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onko läpipultti? Voi toinen pää olla niin ruostunut, ettei saa mitenkään kierämällä irti, rikkoo vain kierteet. Sama voi käydä, jos mutterikierteet ovat alumiinissa ja ruuvi terästä.

    • Veikkaus-vain

      Liittyyköhän tuo osa 56 retaineri mitenkään kiinitykseen ? En ole asiantuntia.

    • Kaksitahtihäiriköintiä

      Ei kannata täältä mitään neuvoja kysellä. Tämä on 2-tahtihäiriköiden ikioma sekoilupalsta!

    • nyt_tarvitaan_apuja

      Kiitoksia vastauksista!

      Pultti ei ole läpipultti, pultinpää ja kierreosa on kumiosan sisällä (nro 13).

      http://www.boats.net/parts/search/BRP/JOHNSON/1990/VJ90TLESB/MIDSECTION/parts.html
      -----

      Toi "retaineri" mietityttää kyllä, omasta koneesta en sitä ole löytänyt..

      Jenkkifoorumeita kun lueskelin, niin kyseiset pultit on kuulemma yhdet koneen pahiten hapettuvia pultteja.
      Hämäräjuttu kun liikkuu kuitenkin sen puoliympyrää ja sitten stoppaa, onkohan jokin lukitus-hässäkkä jossain vai voiko hapettuma kierteessä saada pultin käyttäytymään noin??

      • Jos se kumin sisällä oleva pää on kuitenkin päässyt ruostumaan? Tuo viittaa nimenomaan siihen, että ruuvin kärki ei tule mutterikierteen läpi, kun yrität sitä avata.

        Jos ei mitenkään aukea, niin yksi tapa irroittaa tuollainen on porata pulttien päät irti. Pitää olla pistepuikko ja sillä osua alkukolo ihan keskelle pultin kantaa, muuten ei oikein onnistu kunnolla.


    • Minäpäosaan

      Poraa kumin läpi 5 millinen reikä ´pulttiin asti, ja suhauttaa turuutat sitä pitkin ruosteen irrotusainetta pari viikkoa, -jos suinkin mahdollista.

      Ja kun saat lopulta irti, pese asetoonilla, ja tuki reikä jollain sikasilikoonilla . ja uudet pultit ihan kunnon TERVAN KANSSA kiinni, -niin ei ruostu jumiin.

      Poraa se reikä kumien läpi- yläviistosta, että irrotusaine joutuu hiljalleen uimaan sisään kierteisiin.

    • nyt_tarvitaan_apuja

      Selvisi!

      Jatkovarrella aukesi, olivat pirun tiukassa. Pultit oli erittäin hapettuneet, moisia hapettumia ennen nähnytkään.

      Nyt kierteet putsattu, tervaspray ja kalikat takaisin kiinni!

      Kiitoksia kaikille vastauksista!
      Sitä saattaa ehtiä taimenjahdin aloitukseen vielä, uujee!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      110
      1064
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      794
    3. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      261
      580
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      15
      563
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      65
      531
    6. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      92
      499
    7. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      47
      491
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      26
      482
    9. Mökötätkö, kun jäit ilman vastausta?

      Vai mitä ajattelet...
      Ikävä
      47
      427
    10. Haluatko vain sitä

      Kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      30
      416
    Aihe