Morsian ei pyydä apua???

Omena

Kumma juttu! Ystäväni häät ovat seuraavana kesänä. Olen kaasona, ja olen kysynyt tarviiko apua ja tarjoutunut askartelemaan (tai mitä tahansa) mutta emme vaan aloita häävalmisteluja!

Hääpuvun hän on ostanut ja joulun tienoilla piti aloittaa suunnittelu yms. mutta eipä morsiammesta kuulu mitään???

Ikävää, jos kaikki jää viime tippaan, mutta ei se ainakaan oma syyni ole, vai pitäisikö minun tehdä uudestaan aloite hänen häidensä suunnitteluun???

7

2547

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viime kesän morsian

      Kannattaisi ottaa puheeksi morsiamen kanssa asiat suoraan ettei tule mörköjä kaappiin. Voisit tiedustella tuleeko sinulle joitain erityisiä tehtäviä, joiden suunnittelu vie aikaa ja joita olisi hyvä suunnitella etukäteen. Voisiko olla mahdollista ettei morsiamella ole vielä rahaa aloittaa häävalmisteluja? Tekeekö hän mielellään itse? Aika ajoissa hän on ainakin hääpukunsa ostanut mikäli häät ovat vasta kesällä, joten viime tipan ihmisestä on vaikea sellaista uskoa. Suosittelen kuitenkin kovasti oma-aloitteista keskustelua. Voisiko olla niin ettei morsian halua /kehtaa vaivata hääasioilla? Oletko jossain vaiheessa tyrmännyt suunnittelun perustellen, että onhan tässä vielä aikaa?

    • Eleria

      Itselläni oli sama tilanne vielä muutama viikko sitten. Asun melko kaukana morsiamesta, ja halusin aloittaa valmistelut ajoissa ettei loppuajasta tulisi hillitön kiire ja jotta ehtisimme tavata mahdollisimman usein ennen häitä, mutta morsian ei pyytänyt apua mihinkään vaikka kysyin eikä edes puhunut häistään. Matkustin morsiamen luo viikonlopuksi ja vein mukanani häiden väriehdotelman, johon olin käyttänyt morsiamen lempivärejä. Johan innostui nähdessään pahvilaatikollisen ehdotuksia kukka- asetelmiksi, pöytäliinoiksi, kynttilätelineiksi, nimikorteiksi yms. Puhuimme asiasta ja morsian kertoi, ettei ollut halunnut vaivata minua vielä häiden järjestelyllä ja oli iloinen kun oma- aloitteisesti tein ehdotuksia. Kokeile samaa?

    • vuodelt 2002

      En itsekään morsiamena tarvinnut kaason apua paljoakaan. Yleensä askartelin iltaisin yksin. Ehkä en vain halunnut muiden mielipiteitä enkä vaivata muita. Kaaso koristeli juhlapaikan kanssani. Mutta kutsut ja useimmat koristeet suunnittelin ja tein itse. Kaason kanssa keskusteltiin ohjelmasta.

      Älkää ottako sitä loukkauksena jos morsian ei kaipaa apua. Ehkä hän haluaakin tehdä kaiken itse silloin kun itselle sopii.

    • Morsmaikku vuosien takaa

      Kai hän osaa apua pyytää jos sitä tarvitsee!
      Ja jos ei pyydä, ei se ole sinun ongelmasi. Tai jos pyytää viime tipassa niin se on silloin hänen ongelmansa. Älä missään nimessä stressaa itseäsi, älä nyt äläkä myöhemminkään!

    • kaasot!

      Me morsiametkin olemme vain ihmisiä!

    • kesän morsian

      Itselläni tilanne on vähän päinvastainen. Hääni ovat kesällä ja kaasoni kanssa olemme jo askarrelleet paljon ja hankkineet hääpuvun yms. Mutta kaaso haluaisi tehdä häitteni eteen enemmän kuin haluan hänen tekevän. Pidän itse askartelusta ja sellaisesta koristeiden värkkäämisestä. Toivoisin kaason huolehtivan yhdessä bestmanin kanssa enemmänkin juhlan ohjelmasta ja polttareista yms. ja auttavan minua askarteluissa vain sen verran kuin pyydän apua! Välillä tuntuu että hän haluaisi tehdä kaiken! Haluan kaiken tapahtuvan ajoissa, mutta haluaisin silti rauhassa puntaroida eri vaihtoehtoja ja erilaisia ideoita. Kuitenkin kaaso painostaa minua tekemään päätöksiä nopeammin kuin haluaisin, jolloin pelkään joidenkin hienojen ideoiden jäävän huomiotta! Vaikka luotankin kaasoni makuun, pelkään häistäni tulevan enemmän hänen kuin itseni näköiset...

    • Hysteria pois

      Hei
      Eipä sitä apua liikaa tarvita; hääpaikan koristelunhan hoitaa yleensä paikka itse, josta tilaisuus on varattu. Ei kannata muutenkaan liikaa ottaa kaikenlaista krääsää "ohjelmaa " ja "koristetta". Tulee vähän amerikkalaisen ökly olo ja itse asia unohtuu.
      Häät ja ihmisten tapaaminen ja jutustelu on sellaisenaan pääasia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3889
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3328
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2769
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2154
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2101
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1977
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe