Minulle määrättiin Tolvon-lääkettä lähinnä kai unettomuuteen. Lääkäri vakuutteli, ettei kyseisellä lääkkeellä ole sivuvaikutuksena painnonnousua. No, haettuani lääkkeet apteekista kuitenkin tuoteselosteen mukaan painonnousu on yksi sivuvaikutuksista... Suoraan sanottuna olin ihan raivoissani. Mutta, onko kukaan käyttänyt lääkettä ja lihonut? Olen ihan peloissani enkä tiedä uskallanko kyseistä lääkettä alkaa käyttämään.
Tolvon ja painonnousu
27
19288
Vastaukset
- en tiedä mutta
Itse joskus satunnaisesti syönyt 60mg tolvoneita.
En tiedä, onko ne ihmisille soveliaita, sillä sitä on vielä seuraavana päivänä aika pökissä ikävällä tavalla, mutta kaikille vaikuttaa erilailla. Lekuri kirjoitti joskus minullekin noita tolvoneita, mutta vaihtoi miaxaniin sanoi, että sama lääke.ja vitut 90mg ei nukuttanut yöllä, mutta päivällä ei saanut mitään tehtyä ja vielä läskisty muutaman kilon. Siihen loppui miaxanin syönti. Nyt on remeron käytössä. Hyvät rahat luvassa lääkärille, mutta jos ei auta, niin loppuu noitten zombie lääkkeiden syönti!- Tyyt.Tolvonisti
Kyllä asia on juuri siten kuin lääkärisi kertoi,saamasi lääke on tismalleen sama kuin Tolvon,Miaxan on Tolvonin rinnakkaisvalmiste,eri tehdas,sama lääke.
Ja Remeron,se taas on samaa "sukua",vaikuttavalta aineeltaan,paranneltu versio Tolvonista.
Annoksesi on ollut 60mg,se ei ole enää unettomuuden,vaan esim. depression hoidon terapeuttinen annos!
Ja 90mg ei varmastikaan nukuttanut,se on ihan selvä asia.
Mikset vaihda lääkkeitä jos olet tyytymätön?
On muitakin kuin Tolvon,Miaxan ja Remeron jotka ovat kaikki melkein sama lääke.
"Hyvät rahat luvassa lääkärille.."??
Mistä?
Ei ainakaan lääkkeistä.Vai tarkoititko kenties että joudut lääkeasioissa kääntymään psykiatrin puoleen ja maksamaan hänen taksansa?
No,kuka meistä nyt ilmaista työtä tekisi,en minä ainakaan.
T.matalapalkkainen hoitohenk.kuuluva - joosef
Tyyt.Tolvonisti kirjoitti:
Kyllä asia on juuri siten kuin lääkärisi kertoi,saamasi lääke on tismalleen sama kuin Tolvon,Miaxan on Tolvonin rinnakkaisvalmiste,eri tehdas,sama lääke.
Ja Remeron,se taas on samaa "sukua",vaikuttavalta aineeltaan,paranneltu versio Tolvonista.
Annoksesi on ollut 60mg,se ei ole enää unettomuuden,vaan esim. depression hoidon terapeuttinen annos!
Ja 90mg ei varmastikaan nukuttanut,se on ihan selvä asia.
Mikset vaihda lääkkeitä jos olet tyytymätön?
On muitakin kuin Tolvon,Miaxan ja Remeron jotka ovat kaikki melkein sama lääke.
"Hyvät rahat luvassa lääkärille.."??
Mistä?
Ei ainakaan lääkkeistä.Vai tarkoititko kenties että joudut lääkeasioissa kääntymään psykiatrin puoleen ja maksamaan hänen taksansa?
No,kuka meistä nyt ilmaista työtä tekisi,en minä ainakaan.
T.matalapalkkainen hoitohenk.kuuluvaTällä hetkellä syön niinkuin jo mainitsin remeronia. Itse ainakin tipahdin 60mg tolvonista tunnin päästä, mutta miaxanista en, joten loppui niiden syönti. Lääkärithän saa provikat määräämistään lääkkeistä, luulísi että tiedät sen, joten joku remeron passaa niille vallan mainiosti, kun maksavat ihan mukavasti. Zombie lääkkeiksi laskisin myös esim, levozinit, truxalit jne. nehän onkin johonkin skitsofreniaan. Jos masentunut ihminen vielä lihoo ennenkuin mahdollinen lääkkeen hyöty alkaa, niin siitähän se mieliala vasta nouseekin. Anteeksi nyt vaan ylipainoiset, mutta mielummin vaikka vittuuntunut, kun puuskuttava läski.
- Tyyt.Tolvonisti
joosef kirjoitti:
Tällä hetkellä syön niinkuin jo mainitsin remeronia. Itse ainakin tipahdin 60mg tolvonista tunnin päästä, mutta miaxanista en, joten loppui niiden syönti. Lääkärithän saa provikat määräämistään lääkkeistä, luulísi että tiedät sen, joten joku remeron passaa niille vallan mainiosti, kun maksavat ihan mukavasti. Zombie lääkkeiksi laskisin myös esim, levozinit, truxalit jne. nehän onkin johonkin skitsofreniaan. Jos masentunut ihminen vielä lihoo ennenkuin mahdollinen lääkkeen hyöty alkaa, niin siitähän se mieliala vasta nouseekin. Anteeksi nyt vaan ylipainoiset, mutta mielummin vaikka vittuuntunut, kun puuskuttava läski.
joosef sama nimimerkki kuin tuo huh,huh??
Miksi ihmeessä sitten syöt Remeronia?
Miksi et kokelisi esim. Doxalia tai vaikkapa Triptyliä,MATALALLA annoksella??Hintakaan ei niissä päätä huimaa.
Ja Tolvonia ei määrätä indikaatiolla unetomuus mainitsemaasi 60 mg:a
Kirjoitat "zombie-lääkkeistä",mainitenkin muutaman,oletko kokeillut itse kenties niitä?
Sinulla taitaa olla muutakin kuin vain unettomuutta,josta alkuperäisen kanssa nimenomaan keskustelimme ja kuten jo aiemmin mainitsin ja kuten alkuperäisen saaman Tolvonin ohjekin (10-30mg iltaisin),unettomuuteen näitä lääkkeitä käytetään AINA matalalla annoksella,ne eivät vaikuta positiivisesti unen saantiin ja unessa pysymiseen jos annokset huitelevat mainitsemissasi lukemissa,60 mg,90mg.
Ihmettelen tuota ristiriitaisuutta kirjoituksissasi,kirjoitat samaan hengenvetoon lääkäreiden saamista provikoista ja siitä että käytät kallista Remeronia.
Ei sinua suinkaan kukaan sitä pakota käyttämään,onhan noita laaja arsenaali lääkkeitä,niin unettomuuteen kuin esim. depression hoitoon.
Jos nykyinen psykiatrisi kanssa kemiat eivät pelaa etkä katso saavasi asianmukaista hoitoa niin mikään ei estä varaamasta aikaa toiselta psykiatrilta,onhan noita,puh.luettelo käteen ja sieltä katsomaan eri lääkäriasemia.
Niin yksinkertaista se on.
Tässä koko viestiketjussa oli alunpitäen kysymys UNETTOMUUTEEN määrätystä Tolvonista,sen annostuksesta ja mahdollisista sivuvaikutuksista,sinä jotenkin kirjoituksillasi ajauduit ihan sivuraiteille.
Ja ammattinikin puolesta minun pitää tietää lääkeasioista jo jonkin verran.
Hyvää jatkoa sinulle ja toivon mukaan löydät itsellesi psykiatrin joka kuuntelee sinua ja löydätte juuri sinulle sopivan lääkityksen! - joosef
joosef sama nimimerkki kuin tuo huh,huh??
Miksi ihmeessä sitten syöt Remeronia?
Miksi et kokelisi esim. Doxalia tai vaikkapa Triptyliä,MATALALLA annoksella??Hintakaan ei niissä päätä huimaa.
Ja Tolvonia ei määrätä indikaatiolla unetomuus mainitsemaasi 60 mg:a
Kirjoitat "zombie-lääkkeistä",mainitenkin muutaman,oletko kokeillut itse kenties niitä?
Sinulla taitaa olla muutakin kuin vain unettomuutta,josta alkuperäisen kanssa nimenomaan keskustelimme ja kuten jo aiemmin mainitsin ja kuten alkuperäisen saaman Tolvonin ohjekin (10-30mg iltaisin),unettomuuteen näitä lääkkeitä käytetään AINA matalalla annoksella,ne eivät vaikuta positiivisesti unen saantiin ja unessa pysymiseen jos annokset huitelevat mainitsemissasi lukemissa,60 mg,90mg.
Ihmettelen tuota ristiriitaisuutta kirjoituksissasi,kirjoitat samaan hengenvetoon lääkäreiden saamista provikoista ja siitä että käytät kallista Remeronia.
Ei sinua suinkaan kukaan sitä pakota käyttämään,onhan noita laaja arsenaali lääkkeitä,niin unettomuuteen kuin esim. depression hoitoon.
Jos nykyinen psykiatrisi kanssa kemiat eivät pelaa etkä katso saavasi asianmukaista hoitoa niin mikään ei estä varaamasta aikaa toiselta psykiatrilta,onhan noita,puh.luettelo käteen ja sieltä katsomaan eri lääkäriasemia.
Niin yksinkertaista se on.
Tässä koko viestiketjussa oli alunpitäen kysymys UNETTOMUUTEEN määrätystä Tolvonista,sen annostuksesta ja mahdollisista sivuvaikutuksista,sinä jotenkin kirjoituksillasi ajauduit ihan sivuraiteille.
Ja ammattinikin puolesta minun pitää tietää lääkeasioista jo jonkin verran.
Hyvää jatkoa sinulle ja toivon mukaan löydät itsellesi psykiatrin joka kuuntelee sinua ja löydätte juuri sinulle sopivan lääkityksen!Se on aika erikoista, että 15mg tolvonia nukuttaa, mutta 60mg ei. Syön sitä remeronia masennukseen. Miaxan ei nukuttanut, mutta tolvon nukutti aina, vaikka sama lääke, se on mielenkiintoista. En ole vielä valitettavasti käynyt psykiatrilla. jos liian mutkikasta niin ei siinä sitten mitään. pärjäilkää!
- Tyy.Tolvonisti
joosef kirjoitti:
Se on aika erikoista, että 15mg tolvonia nukuttaa, mutta 60mg ei. Syön sitä remeronia masennukseen. Miaxan ei nukuttanut, mutta tolvon nukutti aina, vaikka sama lääke, se on mielenkiintoista. En ole vielä valitettavasti käynyt psykiatrilla. jos liian mutkikasta niin ei siinä sitten mitään. pärjäilkää!
Ei siinä ole mitään ihmeellistä,se toimii noin,kuten se toimiin esim.jo aiemmin mainitsemieni muidenkin lääkkeiden suhteen,esim.Doxal,Klotriptyl,Triptyl ja monen muun suhteen.
Matala annos unettomuuteen,korkeampi esim. indikaatiolla depressio.
Jos ja kun sinulla kerran on depressio,miksi et ole alan erikoislääkärin hoidossa?Hänellä kuitenkin on tätä tietotaitoa.
Ja onhan sinulla tuon Remeronin (ei muuten kovin kaksinen lääke depressioon,ihmettelen lääkärisi lääkevalintaa,vai eivätkö sinulle sovi esim. SSRI-lääkkeet?Remeronilla yksistään käytettynä ei olla saatu hyviä tuloksia depression hoidossa) myöskin terapia?Pelkkä lääke kun ei depressiota poista.
Koetahan sinäkin pärjäillä! - joosef
Tyy.Tolvonisti kirjoitti:
Ei siinä ole mitään ihmeellistä,se toimii noin,kuten se toimiin esim.jo aiemmin mainitsemieni muidenkin lääkkeiden suhteen,esim.Doxal,Klotriptyl,Triptyl ja monen muun suhteen.
Matala annos unettomuuteen,korkeampi esim. indikaatiolla depressio.
Jos ja kun sinulla kerran on depressio,miksi et ole alan erikoislääkärin hoidossa?Hänellä kuitenkin on tätä tietotaitoa.
Ja onhan sinulla tuon Remeronin (ei muuten kovin kaksinen lääke depressioon,ihmettelen lääkärisi lääkevalintaa,vai eivätkö sinulle sovi esim. SSRI-lääkkeet?Remeronilla yksistään käytettynä ei olla saatu hyviä tuloksia depression hoidossa) myöskin terapia?Pelkkä lääke kun ei depressiota poista.
Koetahan sinäkin pärjäillä!ai jotaín serotoniini juttuja? no joo. cipramiliä syödessä pari päivää helvetin paskat olot eikä oikein muutenkaan toiminut. Sitten taas cipramilin rinnakkaisvalmiste, samalla annoksella 5päivää hikoilua ja paska-olo. Kun tämä ilmeinen vaikutus alkoi, niin ei oikein tiennyt miten päin olisi, joten se riitti. Katsotaan nyt vielä tämä remeron homma ja jos ei mitään muutosta tule niin loppuu noiden pillerien popsiminen. Tuolla toisella osastolla, joku humoristi kirjoitti, että xanoriin ei jää niin helposti koukkuun kuin diapamiin. Minäkin luulin muinoin, että rauhoittavat ovat aivan loistavia ja että niiden vaaroista liioitellaan. Nyt kun on pariin otteeseen tullut kunnon vieroitusoireet niin tiedän asiasta enemmän. Silti helvetin nihkeästi uni-ja rauhoittavia kirjoitetaan, vaikka niille välillä olisikin käyttöä. Sonata unilääke oli kyllä huono vitsi niin hinnan, kuin vaikutuksen suhteen. tenoxit on ihan ok ja imovanet maistuu pahalta. että niin
- Tyyt.Tolvonisti
jatkuvasti Tolvonia annoksella 10-20 mg unettomuuteen ja noin matala annos ei vaikuta painonnousuun.
Siihen ohjeeseen on pakko kirjoittaa kaikki sivuvaikutukset ja painonnousu on yksi niistä,mutta se ilmenee vasta sitten kun annokset ovat esim. depression hoidossa käytettyjä,esim. 60mg.
Minulla on menossa nyt toinen vuosi Tolvonilla,otan yleensä sen 10mg joinakin iltoina 20mg,paino ei ole noussut,päin vastoin,olen vuoden aikana laihtunut yli 10kg.
Eli se on suoraan verrannollinen siihen annoksen kokoon se painonnousu!
Ja unettomuuteen ei sitten auta korkea annos,tässä lääkkeessä,kuten mm. Doxalissa,Triptylissä ja Remeronissa,paradoksaalista on se,että nimenomaan MATALA annos auttaa unettomuuden hoidossa!!
Tämä tieto maamme johtavalta unitutk.suorittavalta lääkäriltä.
(kävin unitutkimuksissa toistamiseen juuri runsas vuosi sitten)
Ota huoleti lääkkeesi.
Et kertonut annostasi,mikäköhän se on?
Ja jos lääke on sinulle uusi,aloita se matalalla annoksella,se nimittäin väsyttää alussa vielä seuraavanakin päivänä,paljonkin.- Lihavuutta pelkäävä:(
Tuo tieto huojensi. Annostukseksi on määrätty 1-3 tablettia iltaisin ( eli noita 10 milligrammaisia). Eilen illalla otin 10 mg, ja se auttoi ainakin ihan hyvin. Pitkästä aikaa todellakin nukuin kunnolla.
- Tyyt.Tolvonisti
Lihavuutta pelkäävä:( kirjoitti:
Tuo tieto huojensi. Annostukseksi on määrätty 1-3 tablettia iltaisin ( eli noita 10 milligrammaisia). Eilen illalla otin 10 mg, ja se auttoi ainakin ihan hyvin. Pitkästä aikaa todellakin nukuin kunnolla.
Hyvä jos voi jotenkin olla avuksi.
Itsekin joudun olemaan tarkkana noiden lääk.kanssa,olen ylipainoinen ja yhtään lisää painoa ei saa tulla,alaspäin on onneksi suunta,hitaasti mutta toivon mukaan varmasti.
Kiva että sait nukutuksi!Unettomuus kun on yhtä kitumista.
Hyvää yötä! - sani
Olen myös käyttänyt Tolvonia pari vuotta unettomuuden hoitoon. Painoa ei ole tullut lisää. Otan iltaisin 5 mg Tolvonia. (Harmi kun jako-uurre puttuu 10mg tabletista)
- masistyttö
Hyvä jos voi jotenkin olla avuksi.
Itsekin joudun olemaan tarkkana noiden lääk.kanssa,olen ylipainoinen ja yhtään lisää painoa ei saa tulla,alaspäin on onneksi suunta,hitaasti mutta toivon mukaan varmasti.
Kiva että sait nukutuksi!Unettomuus kun on yhtä kitumista.
Hyvää yötä!Olen kokeillut aikoinaa Tolvonit. Miratsepamit, Remeronit, Triptylit jne.Kaikki ne lihottivat.Olin enne´n lääkkeiden syöntiä hoikka.20 kiloa on tullut, josta 7 kiloa on lähtenyt pois Efexorin myötä.
Käytin vuoden 2000 alusta Zoloftia masennukseen, ja 20 mg Doxalia unettomuuteen.Nyt kun efe vaihdettiin, huomasin tulevani toimeen ilman Doxalia. - että näin
masistyttö kirjoitti:
Olen kokeillut aikoinaa Tolvonit. Miratsepamit, Remeronit, Triptylit jne.Kaikki ne lihottivat.Olin enne´n lääkkeiden syöntiä hoikka.20 kiloa on tullut, josta 7 kiloa on lähtenyt pois Efexorin myötä.
Käytin vuoden 2000 alusta Zoloftia masennukseen, ja 20 mg Doxalia unettomuuteen.Nyt kun efe vaihdettiin, huomasin tulevani toimeen ilman Doxalia.on lääke,joka useimmille nimenomaan aiheuttaa unettomuutta.
Ja toisilla se nostaa painoa....pitää muistaa että me kaikki olemme erilaisia,reagoimme lääkkeisiin erilailla jne.
Asioita ei voida näissä lääkejutuissa yleistää.
Mikä sopii yhdelle,ei sovi toiselle.
- Nipsu
Moi!
Mä sain unettomuuteen Mirtazapinia, 15mg iltaisin. Olen nukkunut hyvin ja mieliala on myös noussut kun oon saanut levättyä! Pari kiloa on tullut,mutta toisaalta niin käy mulle joka talvi,joten en osaa sanoa olisiko lääke sitä aiheuttanu,tuskimpa.Pieni annostus kun on.Eikä parista lisäkilosta jaksa murehtia jos muuten voi paremmin!! - kilot kuriin
Olen syönyt tolvonia 30 mg 2kk ja ruoka maistuu aivan himona nukuttaa kylläkin ja pitkään.hyvä tietää niin osaan pyytää toista lääkettä muutenkin turvottaa mieliala lääkkeet niin en kaipais enää yhtään lisäkiloa.puolessa vuodessa 55kg 63kg alkaa vaatteet olla pieniä ja peilistä näkyy vain makkaraa....
- Anonyymi
Hain tolvon lääkkeen just apteekista...en oo peläny näin paljoa koskaan lääkettä--> itsetuhosuutta ja lihominen 2pahinta mulle. Mulla on promaziini ja 3x melatoniinii lääkkeen uneen ton laittoi vielä lisäx. Mulla on metadoni hoito ja Voxra ADHD hoitoon näähän sit valvottava lapasesta asti huonosti nukkunutta ihmistä.
Paljonko ja missä ajassa lihominen tapahtunut keillä näin käynnyt??
Mulla on vakava trauma ketipinoorista v2013 eli sitä syötettiin mulle reilu 3kk tuli 10kg kk painoa Six mä pelkään. Eli olin syksyllä 53kg ja jouluna 83kg siihen loppu se ja trauma jäi ja vakava - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hain tolvon lääkkeen just apteekista...en oo peläny näin paljoa koskaan lääkettä--> itsetuhosuutta ja lihominen 2pahinta mulle. Mulla on promaziini ja 3x melatoniinii lääkkeen uneen ton laittoi vielä lisäx. Mulla on metadoni hoito ja Voxra ADHD hoitoon näähän sit valvottava lapasesta asti huonosti nukkunutta ihmistä.
Paljonko ja missä ajassa lihominen tapahtunut keillä näin käynnyt??
Mulla on vakava trauma ketipinoorista v2013 eli sitä syötettiin mulle reilu 3kk tuli 10kg kk painoa Six mä pelkään. Eli olin syksyllä 53kg ja jouluna 83kg siihen loppu se ja trauma jäi ja vakavaSellanen kysymys tolvan kokemuksista että onko teillä
A) tullut itsetuhosuutta/ itsetuhoisuus ajatuksia?
B) Painon nousu- paljonko? Millaisessa ajassa??
Ku nää on ne 2 asiaa mitkä pelottaa kauheesti
En tiedä mitä tehdä 😪
- asder_korvenperkele
Otan molempia samaan aikaan koska Mirtazapiini on enemmän unta antava ja serotonerginen kuin taas Mianseriini piristävä ja noradrenaliinijärjestelmään vaikuttava aine.
Tolvonnin ja Mirtazapinin suurin ero on se että Mirta väsyttää ja tokkuroi päivällä vielä kuukaudenkin käytön jälkeen mutta tolvon alkoi minulla ainakin piristää ja viemään masennusta selvästi jo 2 viikon aikana(ensin 30millisiä 30kpl, sitten siiryin lekurin neuvosta 60millisiin 1illassa. nyt koetan 7,5 milliä mirtaa ja 45milliä mianseriinia.. Jos löytyis toisiaan täydentävä ,synkkaava lääkeyhdistelmä olisn tyytyväinen. unettomuuteen on apu mirtalla ylivoimainen mutta se pitää väsyneenä ja vetämättömänä, tolvonin piristävä vaikutus tasapainottaa sitä täydellisesti. tänään alkoi testi. jos en huomaa mitään viikon aikana niin lopetan. kirjotan loppuraportin tänne - Anonyymi
Niinhän ne aina väittää. Varsinkin kun kyse on masennuslääkkeistä.
- Anonyymi
Sama lääke vaikuttaa eri tavalla eri annoksina.Triptyl pieninä annoksina vaikuttaa unilääkkeen tavoin,suurempina annaoksina sillä taas hoidetaan masennusta.Usko minua,kumpikin vaiva on todella tuttu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama lääke vaikuttaa eri tavalla eri annoksina.Triptyl pieninä annoksina vaikuttaa unilääkkeen tavoin,suurempina annaoksina sillä taas hoidetaan masennusta.Usko minua,kumpikin vaiva on todella tuttu.
Olen todennut saman.
Annostukseen vaikuttaa myös yksilöllinen toleranssi joka voi johtua yhteisvaikutuksesta muiden lääkkeiden kanssa tai vain siitä herkkyydestä millä vaikuttaviin aineisiin reagoi.
Esim Mirtazabin on verraton untaparantava lääke aivan pieninä murusina 5mg pitoisuuden tabletista. Siitä ei tule näin otettuna mitään tokkuraakaan heräämiseen.
Millään keskushermostoon vaikuttavalla lääkkeellä ei kannata lähteä annosta lisäämällä hakemaan parempaa vaikutusta vaan joko puolittamalla tai neljäosaankin vähentämällä voi saavuttaa yllättävän hyviä seuraamuksia.
- Anonyymi
Kyllä kai noilla tuollaisiakin sivuvaikutuksia voi olla mutta enemmän katsoisin sitä mitä syön ja paljonko liikun.
- Anonyymi
Tolvon sai sellaisen olon itselleni, että itkin joka asiasta sekä voimakkaat itsetuhoiset ajatukset,. Uneen kyllä auttoi, mutta aamulla heti itketti. En uskalla enää jatkaa ottamista, Tässä sen näkee miten eri tavalla lääkkeet vaikuttaa ihmiseen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tolvon sai sellaisen olon itselleni, että itkin joka asiasta sekä voimakkaat itsetuhoiset ajatukset,. Uneen kyllä auttoi, mutta aamulla heti itketti. En uskalla enää jatkaa ottamista, Tässä sen näkee miten eri tavalla lääkkeet vaikuttaa ihmiseen.
Tuo itku on tyypillistä masennusta,vakavaa sellaista.Mene psykiatrin vastaanotolle,luultavasti hän osaa auttaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo itku on tyypillistä masennusta,vakavaa sellaista.Mene psykiatrin vastaanotolle,luultavasti hän osaa auttaa.
"Tuo itku on tyypillistä masennusta,vakavaa sellaista.Mene psykiatrin vastaanotolle,luultavasti hän osaa auttaa."
Kirjoittajahan juuri sanoi, että oireet johtuvat lääkkeestä. Nyt ei ole kyse mistään masennuksesta, ymmärrätkö idiootti? Vittu että olet aasi. Opettelisit lukemaan.
- Anonyymi
Toivon lihottaa.mutta vähemmän ku mirtatsapiini
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet toisen kanssa
...ja minä yhä vain sinua kaipaan. Tiedän ettet ole onnellinen siellä. Älä hukkaa aitoa onnea ja rakkautta hukkaan vain2241556- 291403
Kuka teistä on paras nainen
A-nainen? J-nainen? K-nainen? M-nainen? S-nainen? Vai kenties joku muu...? 😊611269Immu otti pataan
Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!691227- 781204
Osaako joku selittää tätä
Että miksi mulle on joka toinen ventovieras ihminen tyly ainakin ilmeillään ja eleillään?751172Jos me joskus nähtäisiin
niin ei kai sen vielä tarvitsisi merkitä sen enempää? Ja voihan olla ettei kumpikaan enää siinä vaiheessa edes haluaisi1031163- 54998
Lesken uusi
Onko totta että puolangan kunnalla töissä ollut mies joka kuoli niin sen vaimolla jo uusi lohduttaja. Pitäneekö paikkans18962Persun suusta:"Köyhät on luusereita ja ansaitsevat köyhyyden"
Ministeri Juuston apulainen näin uhoaa. Mitäs siinä. Kyllä on jo tiedetty muutaman vuoden hallitustyön pohjalta että per175855