Älkää haukkuko rippikoulua

psyko

Vaikka ette itse usko niin se ei ole teiltä pois jos joku menee rippikouluun. Mitä ihmeen nautintoa saatte riidan haastamisesta? Vaikka Jumalan olemassa oloa ei ole todistettu niin ei ole myöskään todistettu ettei Jumalaa olisi.

19

116

2Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • You have a point.

      • Eeeeeeee

        Miten englanninkielinen kommentti on selvinnyt jo kuukausia?


    • gkfkrkekwekw

      Kuulutko sinäkin niiden laulukuoroon jotka syyttävät Jumalaa ja ihmisyydestään luopumattomia IHMISIÄ lahkonne papiston ja järjettömien uskovaisten tekemistä ja teettämistä saatanallisuuden rikoksista????

      Jos kuulut niin et ole ainoa!!!

      http://keskustelu.suomi24.fi/t/14373787/pirkko-pappi----#comment-85573787
      #kuunteleva_kirkko
      20.7.2016 17:30
      Hei.
      Täällä on oikein 9 päivää sitten aloitettu ketju minulle. Ja ihmetelty miksi en tule vastaamaan asiallisiin kysymyksiin. Voi sentään, olen tehnyt muita asioita tässä välissä, onneksi nyt huomasin tämän suuren kunnian :) Asiallisia kysymyksiä en löytänyt kuin kaksi, mutta onneksi ne sentään löysin.

      Millainen on Jumala, Jeesus, joka ei suojele uskovaistenkaan lapsia erilaisilta kauheuksilta, kysyttiin. Esitän vastakysymyksen; ihminen on vastuussa omista teoistaan, ei Jumala ole ketjun aloittajan tai kenenkään muunkaan ratkaisuista tai tekemisistä vastuussa. Ihmetyttää kuinka Jumalaa syytetään ihmisten kauheuksista.
      Onko papit vapautettu kirkollisverosta, kysyttiin. Ei ole, tietenkään, miksi olisi. Me maksamme kirkollisveroa iloiten, ihan kuin muutkin seurakunnan jäsenet.
      Ystävällisesti,
      Pirkko-pappi#

      NÄISTÄKIN LAHKONNE RIKOKSISTA ON KYSYMYS:
      Lainattua tekstiä:
      "Lars Leevi Lestadio oli ruotsalaisen luterilaisen kirkon lähettämä saarnamies joka pakkokäänsi "pakanalliset suomalaiset sivistykseen ja kristinuskoon". Sen opin tulos ja summa näkyy tänään kun satoja, mahdollisesti tuhansia lapsia on raiskattu henkisesti ja/tai ruumiillisesti. Lasten raiskaaminen ruumiillisesti ja/tai henkisesti ei ole koskaan ollut eikä ole suomalaista kansanperinnettä. Moni on tehnyt ruumiillisen ja/tai psyykkisen väkivallaan jälkeen itsemurhan, eli, kyseessä ei ole itsemurha vaan psyykkisen trauman joka johti itsemurhaan on aiheuttanut uhrin pahoinpitelijä. Puhumme siis lapsi/ihmisvihasta ja joukomurhasta. " (IL)

    • hbgtf5f6

      Jaa, että uskomisesta on kysymys!
      Kerro meille, ketä luterilaisuuden uskovaiset usko kun tappoivat, tapattivat seurakuntansa lapsiakin noitarovioilla,
      saatanaa vai Jumalaa ja Jeesusta?

      Pappi syyttää Jumalaa ja IHMISIÄ vaikka ne rikokset teki uskonkunnustuksen kaltaisent Jumalasta ja ihmisyydestä luopuneet uskovaiset ääliöt:

      http://keskustelu.suomi24.fi/t/14373787/pirkko-pappi----#comment-85573787
      #kuunteleva_kirkko
      20.7.2016 17:30
      Hei.
      Täällä on oikein 9 päivää sitten aloitettu ketju minulle. Ja ihmetelty miksi en tule vastaamaan asiallisiin kysymyksiin. Voi sentään, olen tehnyt muita asioita tässä välissä, onneksi nyt huomasin tämän suuren kunnian :) Asiallisia kysymyksiä en löytänyt kuin kaksi, mutta onneksi ne sentään löysin.

      Millainen on Jumala, Jeesus, joka ei suojele uskovaistenkaan lapsia erilaisilta kauheuksilta, kysyttiin. Esitän vastakysymyksen; ihminen on vastuussa omista teoistaan, ei Jumala ole ketjun aloittajan tai kenenkään muunkaan ratkaisuista tai tekemisistä vastuussa. Ihmetyttää kuinka Jumalaa syytetään ihmisten kauheuksista.
      Onko papit vapautettu kirkollisverosta, kysyttiin. Ei ole, tietenkään, miksi olisi. Me maksamme kirkollisveroa iloiten, ihan kuin muutkin seurakunnan jäsenet.
      Ystävällisesti,
      Pirkko-pappi#

    • Terv.Mirka

      Me haluamme auttaa teitä. Älkää torjuko auttajaa.

      Ripari on kirkon ansa.

    • Terv.Mirka

      Minä en usko että joku haluaisi oikeasti uskoa olemattomiin mielikuvitus olioihin. Siksi tälläiset vapaat foorumit ovat hyviä että tänne voi kirjoittaa faktaakin. Moni onkin näiden foorumien avuilla päässeet eroon harhaisista uskomuksistaan ja tajunneet että jumala onkin huijausta. Lapsia pitää ihan oikeasti suojella tälläisiltä huijauksilta. Kirkolla on suurin motiivi, "jumala on" huijaukseen.

      Jumala on ihan yhtä totta kuin keijukaiset, maahiset, mustanaami, aku-ankka, ankkalinna, pyhimykset, enkelit, pyhät henget, pyhänhengen siittämät lapset jne jne.

      Aloittaja antoi ymmärtää että kaikki maailman sadut ovat totta, koska kukaan ei ole todistanut niitä miksikään muuksi. PUUAAHHHH .... HEH HEH HEH .... Ei se näin mene.

      Maailmassa ei ole olemassa yhtään sellaista tosiasiaa mikä antaisi aihetta edes epäillä jumalaa todeksi. Nämä kaikki miljoonat jumalat mihin ihmiset uskoo, ovat oikeasti vain pelkkää satua ja höpötystä.

      • ijuhntv

        Unohdit joka vuotisen joulupukin, hän on olemassa =)
        ...niin ja pääsiäisnoidat joita ei ole vielä noitarovioilla tapettu.


    • Ripari on mukava paikka, ja sinne on ihan kiva perinne mennä jos kirkkoon kuuluu vaikkei uskoisikaan jumalaan.

      • TOTUUS.TOTUUS

        Protu pesee pesee riparin mennentullen.


    • ktkfkekew2

      Niinkö! Varmaan nautin Jumalaa ja ihmisiä lahkonsa rikoksista syytävistä papeista joita Jeesuksen antaman opin mukaan ei saa uskoa. Teitä, jo ennen rippikoulun käymistä aivopestyjä uskontunnustuksen kaltaisiksi on paljon. Järjettömyydestä on varmaan teille etua siinä mielessä, että ette ymmärrä kuinka ymmärtämättömiä olette. Ja sellaisiksi, monet jo kotona aivopestyinä ovat herkkuku paloja aivopesu ammattilais papistolle; lapsia ja nuoriakin vielä 2000 luvulla noitarovioilla tappavalle, tapattavalle rikollisuudelle ja valitus uhrit pääsee papistonkin raiskattaviksi...
      Yleensä kristityille ja heidän rikollisuudelle on kaikki sellainen mieluista, mikä on sairasta saatanallisuutta valheineen.
      Kun uskovaisina; järjettöminä ette tiedä ja tunne ihmisyyden totuuksia niin uskolle valehteleviin paimeniinne mutta se kostaantuu...

    • itsekäspelle

      en ite oo millään tavalla uskovainen, vaikka kirkkoon tosiaan kuulun, mut kyllä meen rippikouluun, tai oikeestaan rippileirille, sillä se on varmasti kiva kokemus, ja näin itselläänä ihmisenä voin sanoo, et kyl ne lahjat kiinnostaa. ;)

      • olkmjuhbn

        Niin... eihän kaikki ole tai ei halua olla terveitä järkeviä ja ihmisiä. Kirkoihin sopii paljon rikollisuuden tukijota ja jotta sellaisia olis tarvitsevat aivopestyjä rikollisia.


    • MissäJärki

      Niin kauan kuin jonkin olemassaoloa ei olla todistettu, sitä ei ole.

    • Voin todistaa ettei jumalaa ole.
      Tiede.

    • Hyvin sanottu aloittaja.

      Ihmiset ajatteleva ateismin tuplaavan älykkyysosamäärän.

    • itsokaytobeafriendofex

      Minä en usko Jumalaan tai mihinkään muuhun yliluonnolliseen, mitä tiede ei ole pystynyt todistamaan. Mutta minä silti kävin rippikoulun ja sen myötä olen yhtä kokemusta rikkaampi.

      Ja lisään tähän vielä, että minulle kenenkään usko ei ole ongelma, jos kyseinen henkilö ei tee siitä ongelmaa. Uskominen on jokaisen oma asia.

    • FyuiSwwaaaan

      SUUvaahdoten opiskelemaan HUMPUUKIA! Joo-o

    • Olen itse nähnyt jumalan voileivässä
      Ja on olemassa muitakin jotka ovat nähneet jumalan.


      Aamen

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      92
      1733
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      175
      1350
    3. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      16
      1148
    4. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      105
      1128
    5. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      52
      969
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      87
      956
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      77
      937
    8. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      65
      870
    9. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      783
    10. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      758
    Aihe