Vai onko taitonne jonkun puolentunnin voimankäyttökurssin, jos senkään varassa?
Osaatteko vartijat taistelulajeja?
24
5141
Vastaukset
- Steve
Mulla on kaasu ja patukka, tule kokeilemaan ja olet raudoissa alle minuutissa.
Vartijana jo vuodesta 2003.- abc
hahahah naurettava:)))))))))))))))))
- tubac
Itsellä ainakin kurssin puolesta n.10-15 tuntia voimankäyttäkoulutusta, pääsääntöisesti virkamiesjudoa ja vapaa-ajalla krav magaa.
- Nimetön
Olen työskennellyt 8-vuotta turvallisuusalalla ja olen harrastanut kamppailulajeja 9-vuotta
(Karatessa mm.sm-tasolla)sekä olen suorittanut kaikki mahdolliset ammattitutkinnot sekä vartijoiden voimankäytön kouluttajakoulutuksen. Lisäksi työkokemusta on mielisairaalasta sekä vankiloista...- Nimetön
nyt kentälle peuhaamaan! Santtu
- Stevari_exe
Mihin vartija tarvitsee taistelulajeja. Taistelulajit on sotilaiden heiniä, eihän Suomessa kenenkään muun toimenkuvaan kaiketi kuulu taistelu.
Itsepuolustus- ja voimankäyttökoulutus on ihan eriasia.
Taistelukoulutuksessa tavoitteena on vastustajan TAPPAMINEN ja siihen vartijalla ei ole oikeutta- Nimetön
Lisäisin vielä sen verran että taistelulajit (ilmeisesti on tarkoitettu budolajeja?) antavat valmiuksia itsepuolustustilanteita varten eikä suinkaan niiden tarkoitus ole tappaa ketään!Ne on ainoastaan itsepuolustusta varten kun ei ole mahdollisuutta välttää fyysistä kontaktia!
Vartijoilla on voimankäyttövälineet niitä tilanteita varten jos kiinniotettava tekee vastarintaa tai yrittää vahingoittaa vartijaa. Lisäksi on muistettava voimankäyttöporrastus, lievimmästä-kovimpaan tilanteen/tilanteiden mukaan.
- monesti laukeava
onpa minullakin semmoinen ase kun vetää liikkuvat taakse niin kyllä lähtee.
- <_ 145 kg vartija
pari suihkausta silmien alle poskipäihin, niin taatusti tippuu polvilleen.
- ++++
sitten jäi mainitsematta vielä tuo taistelukaasu jota on jokaisella omastatakaa eikä tarvitse lupia hakea,syö vaikka hernekeittoa ja ruisleipää niin se on siinä ja kyllä rosmot on selällään,eikä tule syytteitä.
- Steve
++++ kirjoitti:
sitten jäi mainitsematta vielä tuo taistelukaasu jota on jokaisella omastatakaa eikä tarvitse lupia hakea,syö vaikka hernekeittoa ja ruisleipää niin se on siinä ja kyllä rosmot on selällään,eikä tule syytteitä.
Ei näköjään ole mulle vertaista. Tulkaa nyt kokeilemaan, no ymmärrän jos ette uskalla. Kokemusta vartiointi alalta jo vuodesta 2003.
- Kovis
Steve kirjoitti:
Ei näköjään ole mulle vertaista. Tulkaa nyt kokeilemaan, no ymmärrän jos ette uskalla. Kokemusta vartiointi alalta jo vuodesta 2003.
Taidoillasi.
- muistelija
Kovis kirjoitti:
Taidoillasi.
Kävin aikoinaan konalan kurssikeskuksessa vartijan kurssin ja meille kerrottiin mm. kaasusta, ja meille näytettiin mm. käsiraudat.Ne ovat sellaiset ettei niistä pääse pois.Vartijatehtävässäni olen todellakin voittamaton.
Kovis kirjoitti:
Taidoillasi.
Enhän mä nyt sitä tarkoittanut..,sille taistelulajeille myhäilin.
itsepuolustustaidoissa löytyy..,mutta taistelemaan en lähtis ihan hetimiten...
reenaan jopa kotona käsin itseni puolustamista,koska avomies on tosi taitava ja pitkään harrastanut.. =)
- keppikeisari
on käytynä Katutappelu osat 1-5 ja siihen jatkokoulutus , Kasseille potkiminen ja sen laajennus idioottien nenästä hinaus.
just joo,taistelulajeja hyvinkin...
Olen taisteleva nais-vartija!-hih!- Kovis
...Jotain olisi hyvä osata ihan oman turvallisuuden varmistamiseksi, nikita77.
Kaikki ottaa tämän vitsinä, vaikka se on vakavaa käsinkosketeltavaa todellisuutta alalla.
Itse en ole vartija, enkä voisi kuvitellakaan aloittavani vartijan hommia, ellei itsesuojelutaitoni olisi suht vankalla pohjalla. :)
- PiiriApina
Sillä pärjää hyvin Kontulan ostarillakin:)
- pohojanmaalta
Uusvanhan perushärmäläisen itsepuolustuslajin avulla turvaat
henkilökohtaisen koskemattomuutesi ja pidät paikkasi
nakkikioskin jonossa.
Monet nykyajan ihmiset ovat valitettavalla tavalla
harhautuneet kokeilemaan epämääräisiä itämaisia
itsepuolustuslajeja, joiden tarkoitus on lähinnä kerätä
opettajilleen mahdollisimman suuret tulot ilman että ihmisen
henkilökohtainen turvallisuus juurikaan paranee.
Toisin on laita vuosituhantiset perinteet omaavassa
suomalaiskansallisessa itsepuolustuslajissa, Kur Moo Tuksessa.
Tätä lajia on moni suomalainen tietämättään käyttänyt
hätätilanteessa pelkistetyssä muodossa, kun vaaran uhatessa
järki jättää ja vaistot ottavat vallan. Tutkijat epäilevätkin
lajin kehittyneen osaksi suomalaisten geeniperimää ja
kollektiivitietoisuutta, niin että jokainen suomalainen
periaatteessa osaa lajin yksinkertaisimmat alkeet
synnynnäisesti. Sama koskee myös sen läheistä sukulaislajia,
VIT TUI LET SÄÄ:tä
Kur Moo Tus on jo lähestulkoon tuntemattomaksi käynyttä
muinaisvarhais- alkukantasuomea, ja tarkoittaa nykykielellä
vapaasti tulkattuna Räkänokkain ojennukseen pistämistä. Lajin
nimessä käykin oivallisella tavalla ilmi sen syvällinen
filosofia, jonka peruspilarit on kuvattu seitsemässä lajin
kultaisessa säännössä:
1. Anna aina vastustajan lyödä toisena.
2. Jokainen ihminen, jolla on vastenmielinen naamataulu,
suunnittelee hyökkäystä. Sovella tällöin sääntöä yksi.
3. Toimi ensin, ajattele sitten.
4. Humalassa jokainen meistä voi päihittää kenet
tahansa.Kannattaa ainakin yrittää.
5. Suuret sanat halkaisee suun, älä siis turhaan hukkaa aikaa
sovintoyrityksiin.
6. Pakoon lähteminen ei ole kiellettyä, mutta helvetinmoinen
häpeä. Älä siis pakene.
7. Mitä enemmän nostat penkistä, sitä röyhkeämmin voit etuilla
jonoissa.
Liity nyt sinäkin yhä kasvavaan Kur Moo Tuksen harrastajien
joukkoon ja löydä sisältäsi se mitään pelkäämätön öykkäri,
jollainen jokainen meistä pohjimmiltaan on. Unohda siis
kaukoidän tekosyvälliset käsienhuitomishömpötykset, ja paranna
itseluottamustasi perisuomalaiseen tyyliin.
Kur Moo Tuksen peruskurssi alkaa To 17.12.2005 (...) liikuntahallilla.
Päättökuulustelu (...) grillillä lauantai-iltana 15.01.2005 klo 02:35.- Etelä pohojamaa
Tooo o sairahan hyvä......
- Ojennusta oon antanu
annettahan ilikurisille häjyntekijöölle lapuanliikettä heinäseipähällä ja rautakangella.
Jos ootta kattonu se elokuvan "Häjyt", niin sitte tiärättä minkälaasta se on kun annettahan lapuanliikettä pitkin selekää. - Anonyymi
Jos tulee tilanne niin vartijan tarvitsee vain soittaa 112. Ei kai kukaan kympin tunti ala mitään kamppailulajeja opettelemaan?
- Anonyymi
Perusta uusi ketju, jos on jotain asiaa. Ei ole järkeä herätellä jotain 15 vuoden takaisia ketjuja.
Oma keskituntiansio 17 euroo. Toisaalta olen voimankäyttötaitoinen ja kokenut heppu.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3217635Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662176- 1771856
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161392- 1121287
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91261Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181701231RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j571186Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411081Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901029