Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Osaatteko vartijat taistelulajeja?

Kovis

Vai onko taitonne jonkun puolentunnin voimankäyttökurssin, jos senkään varassa?

24

5053

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Steve

      Mulla on kaasu ja patukka, tule kokeilemaan ja olet raudoissa alle minuutissa.
      Vartijana jo vuodesta 2003.

      • abc

        hahahah naurettava:)))))))))))))))))


      • Urpo niistä et mitään hyödy


    • tubac

      Itsellä ainakin kurssin puolesta n.10-15 tuntia voimankäyttäkoulutusta, pääsääntöisesti virkamiesjudoa ja vapaa-ajalla krav magaa.

    • Nimetön

      Olen työskennellyt 8-vuotta turvallisuusalalla ja olen harrastanut kamppailulajeja 9-vuotta
      (Karatessa mm.sm-tasolla)sekä olen suorittanut kaikki mahdolliset ammattitutkinnot sekä vartijoiden voimankäytön kouluttajakoulutuksen. Lisäksi työkokemusta on mielisairaalasta sekä vankiloista...

      • Nimetön

        nyt kentälle peuhaamaan! Santtu


    • Stevari_exe

      Mihin vartija tarvitsee taistelulajeja. Taistelulajit on sotilaiden heiniä, eihän Suomessa kenenkään muun toimenkuvaan kaiketi kuulu taistelu.
      Itsepuolustus- ja voimankäyttökoulutus on ihan eriasia.
      Taistelukoulutuksessa tavoitteena on vastustajan TAPPAMINEN ja siihen vartijalla ei ole oikeutta

      • Nimetön

        Lisäisin vielä sen verran että taistelulajit (ilmeisesti on tarkoitettu budolajeja?) antavat valmiuksia itsepuolustustilanteita varten eikä suinkaan niiden tarkoitus ole tappaa ketään!Ne on ainoastaan itsepuolustusta varten kun ei ole mahdollisuutta välttää fyysistä kontaktia!
        Vartijoilla on voimankäyttövälineet niitä tilanteita varten jos kiinniotettava tekee vastarintaa tai yrittää vahingoittaa vartijaa. Lisäksi on muistettava voimankäyttöporrastus, lievimmästä-kovimpaan tilanteen/tilanteiden mukaan.


    • monesti laukeava

      onpa minullakin semmoinen ase kun vetää liikkuvat taakse niin kyllä lähtee.

    • <_ 145 kg vartija

      pari suihkausta silmien alle poskipäihin, niin taatusti tippuu polvilleen.

      • ++++

        sitten jäi mainitsematta vielä tuo taistelukaasu jota on jokaisella omastatakaa eikä tarvitse lupia hakea,syö vaikka hernekeittoa ja ruisleipää niin se on siinä ja kyllä rosmot on selällään,eikä tule syytteitä.


      • Steve
        ++++ kirjoitti:

        sitten jäi mainitsematta vielä tuo taistelukaasu jota on jokaisella omastatakaa eikä tarvitse lupia hakea,syö vaikka hernekeittoa ja ruisleipää niin se on siinä ja kyllä rosmot on selällään,eikä tule syytteitä.

        Ei näköjään ole mulle vertaista. Tulkaa nyt kokeilemaan, no ymmärrän jos ette uskalla. Kokemusta vartiointi alalta jo vuodesta 2003.


      • Kovis
        Steve kirjoitti:

        Ei näköjään ole mulle vertaista. Tulkaa nyt kokeilemaan, no ymmärrän jos ette uskalla. Kokemusta vartiointi alalta jo vuodesta 2003.

        Taidoillasi.


      • muistelija
        Kovis kirjoitti:

        Taidoillasi.

        Kävin aikoinaan konalan kurssikeskuksessa vartijan kurssin ja meille kerrottiin mm. kaasusta, ja meille näytettiin mm. käsiraudat.Ne ovat sellaiset ettei niistä pääse pois.Vartijatehtävässäni olen todellakin voittamaton.


      • Kovis kirjoitti:

        Taidoillasi.

        Enhän mä nyt sitä tarkoittanut..,sille taistelulajeille myhäilin.
        itsepuolustustaidoissa löytyy..,mutta taistelemaan en lähtis ihan hetimiten...
        reenaan jopa kotona käsin itseni puolustamista,koska avomies on tosi taitava ja pitkään harrastanut.. =)


    • keppikeisari

      on käytynä Katutappelu osat 1-5 ja siihen jatkokoulutus , Kasseille potkiminen ja sen laajennus idioottien nenästä hinaus.

    • just joo,taistelulajeja hyvinkin...
      Olen taisteleva nais-vartija!-hih!

      • Kovis

        ...Jotain olisi hyvä osata ihan oman turvallisuuden varmistamiseksi, nikita77.

        Kaikki ottaa tämän vitsinä, vaikka se on vakavaa käsinkosketeltavaa todellisuutta alalla.

        Itse en ole vartija, enkä voisi kuvitellakaan aloittavani vartijan hommia, ellei itsesuojelutaitoni olisi suht vankalla pohjalla. :)


    • PiiriApina

      Sillä pärjää hyvin Kontulan ostarillakin:)

    • pohojanmaalta

      Uusvanhan perushärmäläisen itsepuolustuslajin avulla turvaat
      henkilökohtaisen koskemattomuutesi ja pidät paikkasi
      nakkikioskin jonossa.

      Monet nykyajan ihmiset ovat valitettavalla tavalla
      harhautuneet kokeilemaan epämääräisiä itämaisia
      itsepuolustuslajeja, joiden tarkoitus on lähinnä kerätä
      opettajilleen mahdollisimman suuret tulot ilman että ihmisen
      henkilökohtainen turvallisuus juurikaan paranee.

      Toisin on laita vuosituhantiset perinteet omaavassa
      suomalaiskansallisessa itsepuolustuslajissa, Kur Moo Tuksessa.
      Tätä lajia on moni suomalainen tietämättään käyttänyt
      hätätilanteessa pelkistetyssä muodossa, kun vaaran uhatessa
      järki jättää ja vaistot ottavat vallan. Tutkijat epäilevätkin
      lajin kehittyneen osaksi suomalaisten geeniperimää ja
      kollektiivitietoisuutta, niin että jokainen suomalainen
      periaatteessa osaa lajin yksinkertaisimmat alkeet
      synnynnäisesti. Sama koskee myös sen läheistä sukulaislajia,
      VIT TUI LET SÄÄ:tä

      Kur Moo Tus on jo lähestulkoon tuntemattomaksi käynyttä
      muinaisvarhais- alkukantasuomea, ja tarkoittaa nykykielellä
      vapaasti tulkattuna Räkänokkain ojennukseen pistämistä. Lajin
      nimessä käykin oivallisella tavalla ilmi sen syvällinen
      filosofia, jonka peruspilarit on kuvattu seitsemässä lajin
      kultaisessa säännössä:

      1. Anna aina vastustajan lyödä toisena.

      2. Jokainen ihminen, jolla on vastenmielinen naamataulu,
      suunnittelee hyökkäystä. Sovella tällöin sääntöä yksi.

      3. Toimi ensin, ajattele sitten.

      4. Humalassa jokainen meistä voi päihittää kenet
      tahansa.Kannattaa ainakin yrittää.

      5. Suuret sanat halkaisee suun, älä siis turhaan hukkaa aikaa
      sovintoyrityksiin.

      6. Pakoon lähteminen ei ole kiellettyä, mutta helvetinmoinen
      häpeä. Älä siis pakene.

      7. Mitä enemmän nostat penkistä, sitä röyhkeämmin voit etuilla
      jonoissa.

      Liity nyt sinäkin yhä kasvavaan Kur Moo Tuksen harrastajien
      joukkoon ja löydä sisältäsi se mitään pelkäämätön öykkäri,
      jollainen jokainen meistä pohjimmiltaan on. Unohda siis
      kaukoidän tekosyvälliset käsienhuitomishömpötykset, ja paranna
      itseluottamustasi perisuomalaiseen tyyliin.

      Kur Moo Tuksen peruskurssi alkaa To 17.12.2005 (...) liikuntahallilla.
      Päättökuulustelu (...) grillillä lauantai-iltana 15.01.2005 klo 02:35.

      • Etelä pohojamaa

        Tooo o sairahan hyvä......


    • Ojennusta oon antanu

      annettahan ilikurisille häjyntekijöölle lapuanliikettä heinäseipähällä ja rautakangella.

      Jos ootta kattonu se elokuvan "Häjyt", niin sitte tiärättä minkälaasta se on kun annettahan lapuanliikettä pitkin selekää.

    • Anonyymi

      Jos tulee tilanne niin vartijan tarvitsee vain soittaa 112. Ei kai kukaan kympin tunti ala mitään kamppailulajeja opettelemaan?

      • Anonyymi

        Perusta uusi ketju, jos on jotain asiaa. Ei ole järkeä herätellä jotain 15 vuoden takaisia ketjuja.

        Oma keskituntiansio 17 euroo. Toisaalta olen voimankäyttötaitoinen ja kokenut heppu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      2025
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1634
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1440
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      63
      1365
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      18
      1298
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1282
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      73
      1260
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1231
    Aihe