Kyllä 1844 taivaasta tulleen enkelin sana on.
Ei siitä ole epäilystäkään.
Tuo aika on ilmaistu neljässä kohtaa Raamatussa; 2 300 vuoden aikajakson laskutavalle, että “päivä” olisi kirjaimellinen vuosi on tässä;
> Ilm 11:2 = 42 kuukautta= 1260 päivää
> Ilm 11:3 = 1260 päivää
> Ilm 12:14: = "vuosi, kaksi vuotta, ja puoli vuotta" = 1260 päivää
> Dan 7:25 = "aika, kaksi aikaa ja puoli aikaa" =1260 päivää
(“Aika = 1 vuosi)
Viisaat voivat käyttää ymmärrystään tässä, kehottaa profeetta Daniel 12:10.
Profetian lähtölaskenta alkaa siitä hetkestä kun kuningas Artaksekses antaa käskyn Jerusalemin uudelleen rakentamisesta; Dan 8:13-14,17,26, 9:25, lyhyesti.
Kyse on taivaallisesta palvelusta. Maallinen telttaseremonia oli esikuvaa taivaallisesta oikeasta pyhäköstä. Maallisessa telttamajassa oli kaksi huonetta, ja kaksivaiheinen palvelus. Oikeassa pyhäkössä on siis pakko olla samoin kaksi vaihetta, ja "huoneen vaihdon" hetki on enkelin ilmoittaman profetian mukaan; vuonna 1844.
Hebr 8-9 luvut.
Tämä on ihan viisaiden logiikkaa; Taivaallista Raamatun profetiaa, joka on selitettävissä. Annoin pikaisesti avaimen; Lue täältä lisää; http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/10
- Annoin avaimen asian ymmärtämiseksi lyhyesti.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija
Enkelin sana vuosi 1844; totta;
25
50
Vastaukset 25
Minä en ole Adventtikirkon seurakuntien tai Adventtikirkon Raamatun opettaja.
Minulla ei ole ainokaistakaan sellaista virkaa, eikä seurakunnan- kirkon jäsenyyttäkään vuosikausiin. Hengelliset maallikkovastuuni jätin 1.6.2006 kymmenen vuotta sitten uupumuksesta johtuneiden inhimillisten syiden vuoksi.
Olen joskus ollut työuupumuksesta kärsivä 1980 luvun lopussa, ja toinen bourn out seurasi sitten 2006 aikoihin.
Tusinassa luottamustehtäviäni oli monissa paljon suorittamista, ja joissakin tehtävissä paljon huolia, (aina ihmissuhde- asioita ja ristiriitoja) ja ihmissuhdeasioissa sitten pitkäkestoista stressiä.
Siihen missä väsyy, ei pysty palaamaan. Työelämässä on edessä alan vaihto, ja vähintään työpaikan vaihto bourn outien jälkeen.
On tärkeätä että ymmärrätte ettei minulla ole esimies-alais-suhteita ollut koskaan eläkepäivilläni, yhdistystoiminnassa, taikka taloyhtöissä. Yhdistystoiminnoissa kaikki päätöksenteko kuuluu aina toimielimelle, ja jokainen vastuunkantaja on toimielimen alainen -ei esimiesasemassa suhteessa toiseen ihmiseen.
Suomi24.fi roorumilla ei ole uskonnollisilla tai hengellisillä järjestöillä edustusta, työtehtäviä tai virkoja.
- Olen keskustelija.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelijaVielä;
En suorita hengellisten yhdistyksien maallikkotehtäviä täällä foorumilla, en blogissani, enkä missään muuallakaan.
En muutu edesmenneiden sukulaistenkikaan uskonnoiksi, vaan pysyn hengellisten liikkeiden jäsenyyksien ulkopuolella uupumuksesta johtuneista inhimillisistä syistä.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija- pyhpyh
Olet kusipää, eikä meitä teidän adventistien valheet hetkauta.
- brunout
Omassa ekämässäni burnoutin jäljeen odotellaan vain sairaseläkettä tai mielellään omaa mahdollista kuolemaa.
- ihan_oikeesti_hei
Tuolla teidän aikatulkinnallanne ei ole mitään merkitystä. Näitä tulkintoja on maailma täynnä Jehovantodistajista Adventistien kautta kaikenlaisiin tulkintoihin. Keksintönne ei hetkauta MEITÄ!
On hävytöntä väittää enkelin antaneen tietoa. Miksi enkeli olisi antanut tietoa vain adventisteille? Jos enkeli olisi antanut tietoa Adventisteille, niin miksi Jehovantodistajien enkeli olisi sitten ollut väärässä. Uskokaamme mieluiten niin, että mikään ei ole varmaa, ennen kuin Jeesus tulee takaisin ja kertoo totuuden. Jos teidän tulkinnallanne olisi ollut maailmanlaajuinen merkitys tässä asiassa, niin olisihan se tieto annettu monille kirkkokunnille ympäri maailman. Kyseessä on vain omien haavojenne voitelu ja itsetyydytyksenne huipentuma.
Tässä kohtaa pitää ottaa nöyryys käteen ja miettiä tarkasti, että olenko minä Adventistina tässä vilpittömällä mielellä liikkeellä vai onko minulle vain tärkeää toitottaa omaa tietämystäni (oikeaa tai väärää) muille tuhoon tuomituille raukoille, koska olen niin speliaali joukkoa että. Ihan oikeesti hei!!!Hei-
Kuule, -Enkelin sanat on tässä; Dan 8:12-19, 9:21-23, mm. Lue itse. Onko tuo "adventistien" "hävytöntä tietoa?"
Näky koskee lopun aikaa, eli profetia selviäisi vasta lopun hetkenä. Profetia selvisi 1843-1844.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija- omat_profetiat_kunniaan
Höpöhöpö!
Järkyttävää roskaa.
- alfa123om22
Niin näkyy maailmanhistoriassa monia tapahtumia, jotka saattavat viitata myös adventistien ja Jehovan todistajien saarnaamiin asioihin. Mutta vaikka joskus on ollut vaikuttavia ilmoituksia ei se merkitse, että niitä on jatkuvalla syötöllä vuodesta toiseen. Ne olivat kertaluonteisia ilmoituksia.
Itse sain sanan kansalaispalkasta vuonna 2013, mutta toukokuussa 2014 Jehova lähti ehkä jopa tuhanneksi vuodeksi pois. Mitään sen veroista mitä tuli 2013-2014 tuskin enää tulee. Miksi Jumala puhuisi turhia sanoja.
Odotan seuraavaa merkittävää ilmestystä vasta joskus 2040-luvulle, jos silloinkaan.
Mutta minkä vuoksi pitäisi takertua vuosiin 1844 tai 1914 eikä esim. vuoteen 1998, joka myös oli merkittävä ilmoituksen vuosi. Jokainen lahko on saanut enemmän valoa kuin se toinen kilpaileva lahko, joka elää ja vaeltelee enemmän tai vähemmän pimeydessä meidän lahkomme suunnalta katsottaessa. Tämä "meidän paremmuus" tehdään lahkoissa jäsenehdokkaille hyvin selväksi, juuri niissä seminaareissa, joita lahko järjestää ja joissa korostettaan, kuinka vain me olemme saaneet valoa mm. Ellen Whiten kautta tai jonkun muun lahkon profeetan välityksellä.
- Hmmmmmmmmmm
Ja kuitenkin sanotaan jotenkin näin, ''älkää korottako itseänne muiden yläpuolelle''.
##Jokainen lahko on saanut enemmän valoa kuin se toinen kilpaileva lahko##
Ok, mutta mitä väliä sillä on ... jos nyt "Jokainen lahko on saanut enemmän valoa kuin se toinen kilpaileva lahko" .. Jätetään nämä "lahkot" ja kirkot ja katsotaan vain että mitä Raamatussa lukee .. ja onko se uskottavaa tai ei .. Sillä kai siellä (siis Raamaussa) lukee samat sanat niin uskoville kuin ateisteille.
Siis : Raamatussa sanotaan niin tai näin .. ja me sanomme "en usko" tai sitten että "uskomme" ..
Sanotaanko Raamatussa niinkuin Jari väittää ja jos sanotaan .. niin missä todistukset .. ihan turha alkaa parjaamaan ihmisiä -- se on vain selvä osoitus omasta alemmuudentunteesta .. Kukaan järkevä ei muuta ajatuksiaan sillä että joku höyryää omaansa ..
alex- ilman_paineita
Ja sitten on niitä adventisteja, kuten minä ja monet perheestäni, jotka ovat saaneet vapauden tuollaisista aivopesuista ja hekumannostatuksista ja elävät tasapainoista ja rauhantäytteistä adventistielämää Jeesuksessa. Jumalan armo on suuri!
alex.kasi kirjoitti:
##Jokainen lahko on saanut enemmän valoa kuin se toinen kilpaileva lahko##
Ok, mutta mitä väliä sillä on ... jos nyt "Jokainen lahko on saanut enemmän valoa kuin se toinen kilpaileva lahko" .. Jätetään nämä "lahkot" ja kirkot ja katsotaan vain että mitä Raamatussa lukee .. ja onko se uskottavaa tai ei .. Sillä kai siellä (siis Raamaussa) lukee samat sanat niin uskoville kuin ateisteille.
Siis : Raamatussa sanotaan niin tai näin .. ja me sanomme "en usko" tai sitten että "uskomme" ..
Sanotaanko Raamatussa niinkuin Jari väittää ja jos sanotaan .. niin missä todistukset .. ihan turha alkaa parjaamaan ihmisiä -- se on vain selvä osoitus omasta alemmuudentunteesta .. Kukaan järkevä ei muuta ajatuksiaan sillä että joku höyryää omaansa ..
alexKeskenään erimieliset lahkot vetoavat kaikki Raamattuun.
Näemmä Raamattuun pitäytyminen ei tuota yhtenäistä oppia.
Sitten on vielä se jännä kysymys, miksi Raamattua pidetään kaiken kritiikin yläpuolelle nostettuna totuuden auktoriteettina. Sille ei nimittäin ole mitään perustetta.
- alfa123om22
Adventtikirkko on jäsenmäärältään melko suuri seurakunta, jolla varmasti onkin jokin erityissiunaus, jota muilla kirkkokunnilla ei ole. He ovat ainoa jossakin suhteessa, mutta eivät kaikissa suhteissa.
Lahkosta on saanut vielä alkunsa toinen suurehko seurakunta eli Jehovan todistajat. Se osoittaa adventtikirkon olleen hedelmällinen sekä todella merkittävä vaikutukseltaan.
Itse olen kokenut Jehovan ja Kristuksen Ilmestyksen vuonna 2003 juuri ollessani tekemisissä Jehovan todistajien kanssa. Olen siis saanut vaikutteita heiltä enkä häpeä sitä tunnustaa. Jos muodostaisinkin oman lahkon niin sen toiminta olisi sangen suuressa kiitollisuuden velassa JT srk: lle.
Mutta pitää nyt muistuttaa, että kyllä esim. Pelastusarmeija, Vapaakirkko ja Helluntaisrk ovat pienemmissä asioissa olleet avuksi ja heillä on vielä vangin asema verrattuna JT srk, joka on avoimessa taistelussa kaikkia petoja ja maan kuninkaita vastaaan. Jehovan todistajien toiminnan tuloksista menee kaikki kunnia yksin Jehovalle, joka on Jumala, joka ei kunniaansa muille anna.
Helluntaisrk toiminnasta menee kunniaa muillekin kuin yksin Jumalalle. Sen vuoksi se ei voi olla suurissa asioissa aina suuna ja päänä, vaan voi vain vähän avustaa.
Adventtikirkkokin on myös jäänyt vielä vähän vangiksi.
Kirkko on YKSI, PYHÄ, YHTEINEN, APOSTOLINEN. tai
YKSI; PYHÄ; KRISTILLINEN
Jos joku oikein korostaa olevansa YKSI, AINOA pelastava srk ei se ole kovin suuri moitteen aihe,. Ehkä teille sopii paremmin seurakunta, joka mainostaa olevansa YHTEINEN: Oma lahkoni olisi lähinnä: Yhteinen ja apostolinen, mutta ei niinkään yksi tai pyhä.Kiitos, hei!
Kirjoitit näkemystäsi "lahkoista;"
New Yorkin oli aikansa siirtolaisten vastaanottosatama. Kuapungin ympäristöön syntyi kymmeniä erilaisia seurakuntia. Uskonpuhdistuksen aika alkoi siellä, ja kun tutkija löysi Raamatusta tietoa syntyi ympärille kuulujakuntaa, joista kasvoi kansainvälisiä järjestöjä.
Nämä siirtolaiset olivat Eurooppalaista perua, ja Lutherin 1400-1500 luvun vaiheessa alkanut uskonpuhdistus vaikutti heissä.
Jehovantodistajia ei voi sanoa tämän enempää asiayhteydessä.
Seitsemännen päivän Adventtikirkossa, joka rekisteröitiis 1863 ei ole mitään tekemistä Jehovan todistajien kanssa ollut.
Vartiotorniseuran perustaja on ihmisenä varmaankin kuitenkin liikkunut erilaisissa kokouksissa siellä ja täällä alueella.
Jehovan todistajilla ja Adventtikirkolla on yksi ainoa sama teologia, ja se on oppi kuleman unesta ennen ylösnousemusta.
Kaikessa muussa on eroa.
Minullakin on kokemusta Jehovan todistajista lapsuuteni kesänviettopaikan sukulaiseni puolison suvusta joita tapasimme usein. En muista pahalla vähääkään näitä ihmisiä, -päinvastoin, mutta meidän autolastin missio ei ollut usko, ja uskosta ei minun kanssani koskaan keskusteltu sanaakaan. Sukulaiseni muuttui Jehovantodistajaksi 15 vuotta ennen kuolemaansa, (edesmennyt 1987) enkä ole keskustelleet sanaakaan uskosta ja uskonnosta hänenkään kanssa.
Mutta lukuisissa konventeissa ja ko. seurakunnan tilaisuuksissa kävimme kohteliaisuus syistä tapaamassa sukulaiseni puolison sukua.
Istuin murrosikäisenä 14-15 vuotiaana poikana 1970 luvulla Helsingissä stadionilla viikon konventissa aamusta iltaan joka päivä, ja kyllä se oli raskas viikko minulle.
En ymmärtänyt ohjelmasta, ja jaksanut kuunnella ohjelmaa. Meidän autolastissa ei kukaan koskaan uskovainen ollut kuitenkaan.
Raamattuni lukeneena en voi allekirjoittaa useita kohtia Vartiotorniseuran teologiaa. >Siksi en voi olla Jehovantodistaja.< Minuun suopeasti sukulaiseni vuoksi suhtautuneet Jehovantodistajat olisivat olleet minulle muutoin ihan hyvä seurakunta-alusta yksilön tarpeita ajatellen. Onhan näillä isoja seurakuntia, joissa olisi ollut ystäväseuraa yllin kyllin, ja puolisokin löytynyt aivan varmasti.
Jehovantodistajien veljeshenki ei jätä ihmistä yksin. Olisin varmasti hyvinvoipa näiden veljeksien ystävyydessä, mutta olen Raamattuni lukenut, ja en voi kieltää esim. Jumalan synnin opettavaa lakia. Laki on synnin opettaja niin kauan kun taivas ja maa on paikoillaan; -Olen kirjoittanut laista kaiken täällä, syyt löytyy;
http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/4
Myös jumaluudesta ja Pyhän Hengen toiminnasta minulla on usko joka poikkeaa Vartiotorniseuran opetuksesta; http://jarinhotelli.blogspot.com/search/label/1
En voi omantunnon asioita kieltää Jumalan edessä siis oman mukavuuteni vuoksi, että minulla olisi maallisessa elämässäni paremmin Jehovan todistajana, mutta en voi omantunnon teologisista syistä olla Jehovantodistaja.
En kuitenkaan ole arvostellut kenenkään ihmisen henkilökohtaista uskoa Jumalan koskaan, ja kaikissa piireissä Jumalalle pyhittyneitä ihmisiä on oman tietomääränsä varassa, joiden uskoa ja ikuisen elämän asiota en koskaan ole tuomaroinut enkä syyttänyt; Luuk 12:47-48; kuvaa oikeudenmukaisen tuomarin suhtautumista.
Raamatun keskushenkilö, elävä Ylipappi, Hebr 8:1-2, 2:18, 3:7-8, 4:14-16, 1 Kor 12-14 luvut, Joh 14 luku, Jeesus Kristus ja Pyhä Henki on edelleen hiukan alemmuuden roolissa Vartiotorniseuran opetuksessa kuitenkin.
Minun ymmärrys ajattelee että taivaan ja uuden maan joukkoa on
ihmisyksilöt ihmisyksilön metodissa, -ei sen rajan mukaan missä jäsenkirjat on.
Tuomio -positiivinen tai negatiivinen- ikuisen elämän kannalta tulee siis yksilöperusteella, ei jäsenkirjojen mukaan. Yksilön oman tiedon määrä- vaikuttaa ihmisen omaantuntoon käsisydämellä Jumalan edessä, ja tässä riippuu ihmisen lopullinen tuomio; Ilm 20, Room 6:22-23.
Olen tavannut monta omalle uskolleen pyhittynyttä Jehovantodistajaa, joiden uskoa ja vilpittömyyttä uskolleen arvostan henkilökohtaisella tasolla. Yksilöitä on aina erilaisia kaikissa piireissä.
Kuitenkin se että kelpo Jehovantodistaja on velvoitettu ovelta ovelle työhön, on synnyttänyt lähetystyöhön ihmisiä joihin sopii tämä tuntomerkki; 2 Tim 3:1-7. Onhan liikkeen jäseninä paljon ihmisiä joita sitoo piiriinsä muut syyt kuin henkilökohtainen usko esim. perhesyyt.
Minä en ole suorittanut adventtiliikkeen maallikkotehtäviä 1.6.2006 jälkeen uupumuksen seurauksina inhimillisistä syistä, enkä ole enää vuosiin ollut Adventtikirkon jäsen. Pysyttelen näistä em. uupumus-inhimillisistä syistä erossa jäsenkirjoista, ja ryhmänormituksista.
Minulla on henkilökohtainen yksityinen piruntorjunta-bunkkeri.
Suositan edelleenkin Adventtikirkon seurakuntia turvallisena hengellisenä alustana hengelliselle arvotoiminnalle.
Adventtikikron teologia on tiukasti, ja vankasti Kristus kalliolla, eikä siitä koskaan hievahda maailman synnin puolelle.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija- adventisti_jehovikko
Jehovantodistajille ja adventisteille voi kyllä antaa kunniaa, niinkuin tässä kirjoituksessasi teet. Varmasti näillä seurakunnilla on suuri merkitys uskonnollisissa asioissa tässä maailmassa. Itse pysyisin kuitenkin vain ja ainoastaan siinä, että kaikki kunnia kuuluu Jumalalle.
Jos Jehovantodistajat eivät kyenneet olemaan adventtikirkon jäseninä vaan riitaantuivat pois sen helmoista, niin miten ihmeessä voi silloin sanoa, että sen takia jompi kumpi seurakunta olisi eristyisesti hedelmällinen?
Tuo sinun tulkintasi siitä, että Jehovantodistajat olisivat ainoa, joka on taistelemassa kaikkia petoja ja maan kuninkaita vastaan on Raamatun vastainen. Yksikään kirkkokunta ei voi ottaa tuollaista kunniaa. Samoin kuin juutalaisuus ei takaa pelastusta, ei myöskään minkään kirkon jäsenyys. Mikään kirkkokunta ei siis sitä taistelua käy. Se taistelu käydään yksilötasolla ja näitä yksilöitä löytyy monista kirkkokunnista.
Mutta miksi ihmeessä olisit perustamassa taas uutta lahkoa, kun Jeesuskaan ei tullut sellaisia tänne perustamaan? Eikö olisi parempi avartaa mieltään ja antaa Pyhän Hengen toimia johtajana siitä, mikä on tässä maailmassa tärkeintä, eikä jonkun yksittäisen kirkkokunnan, jota johtaa vain tavalliset vajavaiset syntiset ihmiset? - alfa123om22
Uuden lahkon perustaminen on lähtöisin matkasta Israeliin vuonna 1996. Sain siellä juutalaisilta kehotuksen perustaa kuudes srk eli sellainen, joka olisi Filadelphia-Filippi linjoilla. Sen ainoa tehtävä olisi auttaa monia pyhiinvaelluksen tekemisessä Israeliin. Eikä se olisi kiinteisiin kirkkorakennuksiin perustuva, vaan väljä organisaatio. Tosi Jumala ennakoi, että srk jäisi hyvin pienikokoiseksi. Eli rukousmatka Israeliin on syynä tuohon tarpeeseen.
Ilmestyksen kolme enkeliä:
1. JT srk Voittajia saavuttaneet voiton Babylonin portosta ja pedoista.
2. Helluntaikirkko ei vielä ole saavuttanut voittoa, mutta iloitsee kun se saavutetaan.
kutsuttuja ei niinkään voittajia.
3. Kolmas kirkko, ei vielä saavuttanut voittoa esim. pedoista eli kutsuttuja, mutta kelvollinen varoittamaan pedoista. (Saattaa olla esim. Alex Jones tyyppejä, jotka kovalla äännellä puhuvat NWO vastaan ja ehkä myös petoja vastaan?)
Adventtikirkko epäilemättä saattaa myös olla joku noista enkeleistä. Etenkin toinen enkeleistä.
Kutsuttuja ovat ne, jotka ovat kutsuttu ulos Babylonin portosta ja adventtikirkko on epäilemättä kutsunut monia. Kuitenkin se on vielä monessa asiassa maallisen esivallan eli petojen alaisuudessa. adventisti_jehovikko kirjoitti:
Jehovantodistajille ja adventisteille voi kyllä antaa kunniaa, niinkuin tässä kirjoituksessasi teet. Varmasti näillä seurakunnilla on suuri merkitys uskonnollisissa asioissa tässä maailmassa. Itse pysyisin kuitenkin vain ja ainoastaan siinä, että kaikki kunnia kuuluu Jumalalle.
Jos Jehovantodistajat eivät kyenneet olemaan adventtikirkon jäseninä vaan riitaantuivat pois sen helmoista, niin miten ihmeessä voi silloin sanoa, että sen takia jompi kumpi seurakunta olisi eristyisesti hedelmällinen?
Tuo sinun tulkintasi siitä, että Jehovantodistajat olisivat ainoa, joka on taistelemassa kaikkia petoja ja maan kuninkaita vastaan on Raamatun vastainen. Yksikään kirkkokunta ei voi ottaa tuollaista kunniaa. Samoin kuin juutalaisuus ei takaa pelastusta, ei myöskään minkään kirkon jäsenyys. Mikään kirkkokunta ei siis sitä taistelua käy. Se taistelu käydään yksilötasolla ja näitä yksilöitä löytyy monista kirkkokunnista.
Mutta miksi ihmeessä olisit perustamassa taas uutta lahkoa, kun Jeesuskaan ei tullut sellaisia tänne perustamaan? Eikö olisi parempi avartaa mieltään ja antaa Pyhän Hengen toimia johtajana siitä, mikä on tässä maailmassa tärkeintä, eikä jonkun yksittäisen kirkkokunnan, jota johtaa vain tavalliset vajavaiset syntiset ihmiset?Hei-
>>>> Ymmärrä tämä; >>>> Jehovantodistajilla, ja 1863 rekisteröidyllä Adventtikirkolla ei ole mitään tekemistä keskenään koskaan ollut.
Ovat yhtä kaukana kuin sika ja pohjantähti toisistaan. Yksi ainoa sama teologia on; -Oppi kuoleman unesta ennen ylösnousemusta. Kaikessa muussa teologiassa on eroa.
>>> Minä en yhdenkään ihmisen vilpitöntä uskoa Jumalaan, enkä pelastusta ole koskaan arvostellut enkä kieltänyt.
Joillakin on sitkeä käsitys että Adventtikirkko ja Jehovan todistajien synty olisi jollakin tavalla sidoksissa toisiinsa, eli toinen lähtenyt toisesta, -se ei ollenkaan pidä paikkaansa.
New Yorkin ympäristössä oli kymmeniä erilaisia seurakuntia, jotka syntyivät pitkälti 140-1500 luvun Lutherin peruina Euroopan siirtolaisten mukana.
New York oli siirtolais- pakolais-satama jonne uskonpakolaisia tuli pakoon Euroopan uskonpuhdistuksen vainoja, sillä Amerikka oli uskontovapaa maa.
Vain Mormonikirkko on tullut Amerikkaan muuta kautta rantautunut todennäköisesti kuin New Yorkin siirtolais- pakolais-sataman kautta.
Mormoniheimo lähti Itämailta Jeesuksen seuduilta, ja veneellä karautti varmasti lähemmäksi etelää heimon paatin kuin mitä New York oli.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelijaalfa123om22 kirjoitti:
Uuden lahkon perustaminen on lähtöisin matkasta Israeliin vuonna 1996. Sain siellä juutalaisilta kehotuksen perustaa kuudes srk eli sellainen, joka olisi Filadelphia-Filippi linjoilla. Sen ainoa tehtävä olisi auttaa monia pyhiinvaelluksen tekemisessä Israeliin. Eikä se olisi kiinteisiin kirkkorakennuksiin perustuva, vaan väljä organisaatio. Tosi Jumala ennakoi, että srk jäisi hyvin pienikokoiseksi. Eli rukousmatka Israeliin on syynä tuohon tarpeeseen.
Ilmestyksen kolme enkeliä:
1. JT srk Voittajia saavuttaneet voiton Babylonin portosta ja pedoista.
2. Helluntaikirkko ei vielä ole saavuttanut voittoa, mutta iloitsee kun se saavutetaan.
kutsuttuja ei niinkään voittajia.
3. Kolmas kirkko, ei vielä saavuttanut voittoa esim. pedoista eli kutsuttuja, mutta kelvollinen varoittamaan pedoista. (Saattaa olla esim. Alex Jones tyyppejä, jotka kovalla äännellä puhuvat NWO vastaan ja ehkä myös petoja vastaan?)
Adventtikirkko epäilemättä saattaa myös olla joku noista enkeleistä. Etenkin toinen enkeleistä.
Kutsuttuja ovat ne, jotka ovat kutsuttu ulos Babylonin portosta ja adventtikirkko on epäilemättä kutsunut monia. Kuitenkin se on vielä monessa asiassa maallisen esivallan eli petojen alaisuudessa.Hei-
Adventtikirkon teologia on tukevasti Kristus kalliolla, ja maailman synnistä erossa.
Ilm 14:6-13 uskonpuhdistusta kuvaavat enkelit -ovat useita hengellisiä liikkeitä yhdessä.
Sehän on Raamatun koko kristikuntaa koskeva teologia. >>> Kunnia Jumalalle, joka on luonut kaiken, -ja maassa Kristus rauhaa - Pedon merkistä on eri piireillä spekulaatioita jotka ovat erilaisia.
Ero babylonista ei tarkoita jäsenkirjojen sijaintia, vaan Jumalan hengen yhteydessä elämistä erossa jumalattomuudesta ja synnistä.
Tottakai joissakin piirissä on uskonnollista muodollisuutta jossa on muut arvot kuin Kristus ja synnistä erossa pysyminen-, eli siis uskonnollista menoa, uskonnollisissa ympyröissä, mutta erossa evankeliumin Kristus missiosta jossa pitäisi synnistä luopua.
Yksilöitä on yksilöinä totuuden etsijöinä vilpittömiä oman ymärryksen mukaan erilaisissa piireissä.
Mutta Jumalan tarkoitus ei ole synninteko, ja synnistä erossa hengellisenä on ihmisiä kotioloissaankin. On turhaa siis luulla että jäsenkirjat jossakin tietyssä paikassa ratkaisee ihmisen ikuisen kohtalon.
Mutta erilaisissa piireissä on erilaista -jopa maailman syntiä suosivalta tuntuvaa.
Luterilaisen kirkon teologiassakaan ei varmastikaan ole juurikana vikaa, ja juuri havaitsin että piispa sanoi että avioliitto pysyy miehen ja naisen välisenä asiana.
Tuntuu pahalta tietenkin että edes keskustellaan asioista mitkä pitäisi olla itsestään selviä uskossa.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija
- toishaalta
Ellen G White on väärä profeetta.Hänen "sanomansa" ei kuulu kenellekään sillä me emme ole hänen sanomiinsa nähden mitenkään velvoitettuja. Mikään laki tai asetus Raamatun periaatteissa ei aseta EGWlle profeetallista asemaa meihin nähden.
Kuten ei kukaan adventistisaarnaajakaan ole ulkopuolisille mikään hengellinen auktoriteetti.Simppeliä.- kerettiläinen-
>> Kuten ei kukaan adventistisaarnaajakaan ole ulkopuolisille mikään hengellinen auktoriteetti.Simppeliä <<
Kuka sitten on ? Hei-
Lue Apt 21:9, ja 1 Kor 12:10-
Ajattele näin, ja kaikki mitä on kirjoitettu ajattele näin asiayhteydessä; 1 Tess 5:19-23.
- Noin minä ajattelen.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija
- ole.tarkkana
"Tuo aika on ilmaistu neljässä kohtaa Raamatussa; 2 300 vuoden aikajakson laskutavalle, että “päivä” olisi kirjaimellinen vuosi on tässä;"
Raamattu opettaa 1000 vuotta on "ikään kuin", te opetatte on "yhtä kuin" 1 päivä. Siinä on suuri ero, sen tähden tulkintanne on väärä. Raamattu puhuu vertauskuvallisesti pitkästä ajasta, joka Jumalan silmissä on vain hetki.Hei-
Osaa lukea se logiikka niiden neljän kohdan mukaan missä aika on ilmaistu. Kun logiikalla muutetaan vuorokausiksi, niin neljä kertaa saadaan sama aika; 2300 vuotta.
1000 vuotta yksi päivän logiikka ei ole tätä merkitystä tässä asiayhteydessä, vaan sillä on toinen merkitys.
Siunauksia
Jari Laurila
keskustelija
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 63994
- 140819
Rydmanin lista lääkkeistä joista poistetaan Kela-korvaus julkisen potilailla
Rydmanin lista lääkkeistä joista poistetaan Kela-korvaus julkisen potilailla (yksityisen asiakkaille Kela-korvaus jätetä420687- 57591
- 34580
Salassapito ja kunnan hommat
Hyryllä alkanut olla ihmeellinen tapa että minä kuulen kunnan tapahtumista kylältä yhden henkilön toimesta. Tiedotusta h13539Mies miksi me ei voida aloittaa salaista suhdetta
Pakkoko siitä olisi kenellekään kertoa? Voitaisiin nähdä salaa jossain eri paikkakunnalla.70539Milloin mies aloitetaan
Joku kiihkeä romanssi tai vakavampi suhde..? En jaksa enää olla yksin. Sä taidat haluta olla yksin.32498En enää mies ikävöi sinua niin paljon
Jos nyt vain pysyttelisit pois näköpiiristäni vielä kesän yli näiden useiden kuukausien jatkeeksi, niin luulen että kaik51483- 90452