Mikä on "Suomi lukee" nettisivu?

hyortn

Sen sekoittaa helposti kirjakauppojen "Mitä suomi lukee" listaan.
Sielläkin kuitenkin esitellään kirjoja. Myös "arvosteluja" on. Ne kyllä ovat enemmän mainoksia ainakin minun mielestäni.
Nyt on parhaaksi äänestetyt kirjat päässeet johonkin "lukutorniin" Jyväskylän Kelson Prismaan!
Ainakin yksi kirjailija ruinasi Facebookissa muita äänestämään kirjaansa jotta se pääsisi sinne. Siis, hei ja haloo! Onko joku lukutorni Kelson Prismassa tuollaisen käytöksen arvoista?

26

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kilohauli

      Hirveän sekavat nuo Suomi lukee sivut. Ei saa mitään käsitystä mistä siinä on oikein kysymys...Miksei esimerkiksi pääsivulla ole jotain kuvausta siitä, mikä tuo sivusto on, miten siellä toimitaan yms. En ymmärrä koko konseptia.

      Ja ihmettelen suuresti tuota lukutorni juttuakin. Mainostettiin, että lukutorniin pääsevät ne kirjat jotka ihmiset sinne äänestää. Mutta miksi top 80 vaihtoehdoissa ei ole juuri ollenkaan isojen kustantamojen kirjoja?! Miten voi olla mahdollista, että lähes kaikki eniten ääniä saaneet kirjat ovat täysin tuntemattomilta pienkustantamoilta tai sitten omakustanteita? Luulisi suuren yleisön äänestäneen kaikkea tunnettuja, kuten Pajtim Statovcin uusinta ja vastaavia.
      Mutta ei, aivan tuntemattomia kirjoja. Tulee tunne, että onko tuo jokin pienkustantamoiden järkkäämä sisäpiirijuttu.

      • aloittelevakirjailija

        Eikös tuon kirjatornin tarkoitus ole nimenomaan nostaa esiin pienkustantamojen kirjoja ja antaa niille mahdollisuus saada myyntivolyymiä sellaisten markkinointikanavien kautta, jotka tavallisesti ovat pienkustantamoiden ulottumattomissa?

        Pajtim Statovcin ja muiden jo nimeä saaneiden suurten kustantamoiden kirjailijoiden kirjojahan löytyy käytännössä kaikista marketeista ja kivijalkakirjakaupoista ilman äänestyksiäkin. Sen sijaan pienkustantamoiden kirjoja niissä harvoin pääsee näkemään.


    • marsu-

      Kyse näytti olevan pienten kustantajien esiin nostamisesta. Isot pääsevät muutenkin esille joka paikkaan.

      Sekavan oloinen homma, mutta toivottavasti auttaa pieniä.

    • hunsvottilainen

      No ei todella sekoita mihinkään listaan, jos yhtään seuraa kirja-alaa :P

    • vgmö

      What's the point?
      Kirjatorni-kilpailusta rannalle jääneiden on turha ruikuttaa!
      Vain parhaat äänestettiin mukaan, ja onko joku ongelma, jos pyytää facebookissa ääniä? Niin kirja-ala toimii.

      • Heikoin_lenkki

        Netti on pullollaan kaikenlaisia äänestyksiä ja kisoja, tämä ei eroa niistä mitenkään.


    • Gjk

      Jos kyse pienten kustantamojen esiin nostamisesta, se olisi pitänyt tuoda jotenkin ilmi eikä puhua yleisesti aivan kuin lukutornijuttu koskisi kaikkia kustantamoita. Miksi pimittää tuota tietoa? Itse en ainakaan mistään löytänyt mainintaa tuosta.

      • suorapalautekannattaa

        Laita sinne tuohtunut sähköposti ja vaadi selitystä niin saadaan tämä maailman suurin vääryys korjattua.


      • aloittelevakirjailija

        Kyse on markkinoinnista, eikä tuossa rikota mielestäni ainoatakaan markkinoinnin yleisesti hyväksyttyä periaatetta, saati mitään lakia. Ei lähikauppiaankaan tarvitse sitä mitenkään perustella, miksi hän laittaa tiettyyn hyllyyn Arlan voita ja Valion tuotteen jonnekin muualle. Tuossa on kyse myymälälayoutista ja saatavuusratkaisusta, jota koskevat päätökset ovat täysin markkinoivan tahon (Suomi Lukee) ja kauppiaan (Prisma) keskenään sovittavissa.

        Jos asia siitä huolimatta sinua loukkaa, niin ainahan voit tehdä valituksen markkinatuomioistuimeen tai vuodattaa katkerat kyyneleesi suoraan asianomaisille tahoille. Ehkä joku tarttuu valitukseesi ja korjaa tämän koko lukevaa maailmaa järkyttäneen vääryyden, jonka seurauksena suosikkikirjasi jäi kirjatornin ulkopuolelle. Tai sitten ei.


      • tornitonpöllö
        aloittelevakirjailija kirjoitti:

        Kyse on markkinoinnista, eikä tuossa rikota mielestäni ainoatakaan markkinoinnin yleisesti hyväksyttyä periaatetta, saati mitään lakia. Ei lähikauppiaankaan tarvitse sitä mitenkään perustella, miksi hän laittaa tiettyyn hyllyyn Arlan voita ja Valion tuotteen jonnekin muualle. Tuossa on kyse myymälälayoutista ja saatavuusratkaisusta, jota koskevat päätökset ovat täysin markkinoivan tahon (Suomi Lukee) ja kauppiaan (Prisma) keskenään sovittavissa.

        Jos asia siitä huolimatta sinua loukkaa, niin ainahan voit tehdä valituksen markkinatuomioistuimeen tai vuodattaa katkerat kyyneleesi suoraan asianomaisille tahoille. Ehkä joku tarttuu valitukseesi ja korjaa tämän koko lukevaa maailmaa järkyttäneen vääryyden, jonka seurauksena suosikkikirjasi jäi kirjatornin ulkopuolelle. Tai sitten ei.

        Eikö kuitenkin ole aika noloa kerjätä naamakirjassa ääniä että saisi kirjansa johonkin torniin???


      • aloittelevakirjailija
        tornitonpöllö kirjoitti:

        Eikö kuitenkin ole aika noloa kerjätä naamakirjassa ääniä että saisi kirjansa johonkin torniin???

        Ei markkinoinnissa ja menekinedistämisessä ole mitään noloa, jos kirjailija uskoo omaan kirjaansa. Eivät muidenkaan alojen ammattilaiset häpeä puskea hyviksi tietämiään tuotteitaan markkinoille kaikkia käytettävissä olevia kanavia hyödyntäen.

        Some on vain yksi kanava muiden joukossa edistää tuotteensa tai palvelunsa myyntiä. Voittoa tavoittelevan kustantamon, olipa kyseessä sitten iso tai pieni kustantamo, julkaisema kirja on paitsi taideteos, niin myöskin kirjoittajansa ja kustantajansa markkinoima tuote, jolla parhaassa tapauksessa molempien pitäisi vielä tienata leipä pöytäänsä. Pienkustantamoilla ei ole käytännössä minkäänlaisia markkinointiresursseja. Siksi kirja jää ikävän usein pois kivijalkakirjakauppojen ja markettien hyllyiltä, eikä se kenties saavuta koskaan merkittäviä lukijamääriä, vaikka olisikin laadukas, koska kukaan ei edes tiedä kyseisen teoksen olemassaolosta pientä asialleen omistautunutta hc-sisäpiiriä lukuun ottamatta. Eikä hc-sisäpiirien kirjaostoilla juurikaan saa leipää pöytäänsä sen enempää kirjailija kuin kustantajakaan. Tarvitaan laajempia markkinoita, ja niiden saavuttamiseksi on saatettava teos suuren yleisön tietoon ja saataville. Siihen marketmyynti on oiva keino.

        Ajatteletko, että sekin on noloa, kun Sofi Oksanen tai joku muu kymmeniä tuhansia myyvä eturivin kirjailija kiertää kirjakauppoja täsmälleen samassa tarkoituksessa? Pohjimmiltaanhan tässä on kyse ihan samasta asiasta: kirjailija tekee käytettävissä olevin voimavaroin työtä kirjansa myynnin edistämiseksi.


      • tornipöllö
        aloittelevakirjailija kirjoitti:

        Ei markkinoinnissa ja menekinedistämisessä ole mitään noloa, jos kirjailija uskoo omaan kirjaansa. Eivät muidenkaan alojen ammattilaiset häpeä puskea hyviksi tietämiään tuotteitaan markkinoille kaikkia käytettävissä olevia kanavia hyödyntäen.

        Some on vain yksi kanava muiden joukossa edistää tuotteensa tai palvelunsa myyntiä. Voittoa tavoittelevan kustantamon, olipa kyseessä sitten iso tai pieni kustantamo, julkaisema kirja on paitsi taideteos, niin myöskin kirjoittajansa ja kustantajansa markkinoima tuote, jolla parhaassa tapauksessa molempien pitäisi vielä tienata leipä pöytäänsä. Pienkustantamoilla ei ole käytännössä minkäänlaisia markkinointiresursseja. Siksi kirja jää ikävän usein pois kivijalkakirjakauppojen ja markettien hyllyiltä, eikä se kenties saavuta koskaan merkittäviä lukijamääriä, vaikka olisikin laadukas, koska kukaan ei edes tiedä kyseisen teoksen olemassaolosta pientä asialleen omistautunutta hc-sisäpiiriä lukuun ottamatta. Eikä hc-sisäpiirien kirjaostoilla juurikaan saa leipää pöytäänsä sen enempää kirjailija kuin kustantajakaan. Tarvitaan laajempia markkinoita, ja niiden saavuttamiseksi on saatettava teos suuren yleisön tietoon ja saataville. Siihen marketmyynti on oiva keino.

        Ajatteletko, että sekin on noloa, kun Sofi Oksanen tai joku muu kymmeniä tuhansia myyvä eturivin kirjailija kiertää kirjakauppoja täsmälleen samassa tarkoituksessa? Pohjimmiltaanhan tässä on kyse ihan samasta asiasta: kirjailija tekee käytettävissä olevin voimavaroin työtä kirjansa myynnin edistämiseksi.

        Luin joskus jotakin mainonnan opasta mielenkiinnosta, en siis ole kirjailija tai myyntimies. Siinä puhuttiin jostakin ensikosketuksesta (en muista onko sana juuri se). Sen pitää olla myönteinen, ja jos ei ole, tuote muuttuu kuluttajalle vastenmieliseksi
        Ei ole järkevää haaskata rahaa saadakseen loistavia blogiarvosteluja tai tuoda itseä muuten esiin näkyvästi, kuten Henna-Helmi, oliko se sukunimi Heinonen. Vaikka siihen kirjaansa uskoo, niin se ei välttämättä ole niin hyvä. Tuo maksetuissa arvosteluissa ylistetty teelmys voi olla huonosti kustannustoimitettu ja sisältää paljon ärsyttäviä kielioppi- ja rakennevirheitä. Silloin lukijan ensikosketus jää vähintään kaksijakoiseksi, ja kirjailija on leimautunut huonoksi kirjailijaksi.
        Jos sen sijaan tuo kirjaa tunnetuksi nöyrästi, mutta ylpeytensä säilyttäen, lukijan ensikosketus kirjaan on miellyttävä, vaikka virheitä olisi, sillä hänellä ei ole kirjan suhteen blogivalheiden luomia ennakko-odotuksia.
        Vasta sitten, kun on saanut vakiintunutta lukijakuntaa, vasta sitten voi mainontaa lisätä.
        Se vakiintunut lukijakunta ei muuten ole kaverit jasukulaiset.


      • aloittelevakirjailija
        tornipöllö kirjoitti:

        Luin joskus jotakin mainonnan opasta mielenkiinnosta, en siis ole kirjailija tai myyntimies. Siinä puhuttiin jostakin ensikosketuksesta (en muista onko sana juuri se). Sen pitää olla myönteinen, ja jos ei ole, tuote muuttuu kuluttajalle vastenmieliseksi
        Ei ole järkevää haaskata rahaa saadakseen loistavia blogiarvosteluja tai tuoda itseä muuten esiin näkyvästi, kuten Henna-Helmi, oliko se sukunimi Heinonen. Vaikka siihen kirjaansa uskoo, niin se ei välttämättä ole niin hyvä. Tuo maksetuissa arvosteluissa ylistetty teelmys voi olla huonosti kustannustoimitettu ja sisältää paljon ärsyttäviä kielioppi- ja rakennevirheitä. Silloin lukijan ensikosketus jää vähintään kaksijakoiseksi, ja kirjailija on leimautunut huonoksi kirjailijaksi.
        Jos sen sijaan tuo kirjaa tunnetuksi nöyrästi, mutta ylpeytensä säilyttäen, lukijan ensikosketus kirjaan on miellyttävä, vaikka virheitä olisi, sillä hänellä ei ole kirjan suhteen blogivalheiden luomia ennakko-odotuksia.
        Vasta sitten, kun on saanut vakiintunutta lukijakuntaa, vasta sitten voi mainontaa lisätä.
        Se vakiintunut lukijakunta ei muuten ole kaverit jasukulaiset.

        >Silloin lukijan ensikosketus jää vähintään kaksijakoiseksi, ja kirjailija on leimautunut huonoksi kirjailijaksi.<

        Lukija tunnistaa huonon kirjan, vaikkei sitä olisi mainostettukaan. En väittänyt, että markkinoinnila olisi korvattavissa kirjan puutteet.

        On tietenkin kirjailijan ja kustantamon vastuulla, että kirja vastaa vähintään markkinoinnissa annettua viestiä, ja kirjailijan ja kustantajan asia on myös arvioida eri markkinointikanavia. Lukijathan sen ostopäätöksen viime kädessä tekevät ja äänestävät rahapussillaan.

        >Jos sen sijaan tuo kirjaa tunnetuksi nöyrästi, mutta ylpeytensä säilyttäen, lukijan ensikosketus kirjaan on miellyttävä, vaikka virheitä olisi, sillä hänellä ei ole kirjan suhteen blogivalheiden luomia ennakko-odotuksia.<

        Asiallinen nöyryys on paikallaan, mutta liiallisen nöyryyden valitettava seuraus on usein se, etteivät useimmat potentiaaliset ostajat edes tiedä kirjan olevan markkinoilla. Ilmiö on yleinen suomalaisessa yrityskentässä, muuallakin kuin kirja-alalla. Fakta on, että hyvänkin tuotteen myynti jää helposti vähäiseksi, ellei sitä ole riittävän helposti saatavilla.

        Somessa ja kirjablogien kautta itsensä ja oman työnsä tunnetuksi tekeminen on ehkä monelle kirjailijalle kustannustensa puolesta ainoa realistinen markkinointikanava tuotannolleen. Pienkustantamoilla ei ole varaa maksettuun massaviestintään.

        >>Vasta sitten, kun on saanut vakiintunutta lukijakuntaa, vasta sitten voi mainontaa lisätä.<<

        Vaikken enää myyntialalla työskentelekään, niin markkinointiekonomin paperit taskussa olevana on pakko kommentoida sen verran, että tuossa on kyllä jotakin kovin ristiriitaista. Huomannet paradoksin itsekin...? ;)


      • tornipöllö
        aloittelevakirjailija kirjoitti:

        >Silloin lukijan ensikosketus jää vähintään kaksijakoiseksi, ja kirjailija on leimautunut huonoksi kirjailijaksi.<

        Lukija tunnistaa huonon kirjan, vaikkei sitä olisi mainostettukaan. En väittänyt, että markkinoinnila olisi korvattavissa kirjan puutteet.

        On tietenkin kirjailijan ja kustantamon vastuulla, että kirja vastaa vähintään markkinoinnissa annettua viestiä, ja kirjailijan ja kustantajan asia on myös arvioida eri markkinointikanavia. Lukijathan sen ostopäätöksen viime kädessä tekevät ja äänestävät rahapussillaan.

        >Jos sen sijaan tuo kirjaa tunnetuksi nöyrästi, mutta ylpeytensä säilyttäen, lukijan ensikosketus kirjaan on miellyttävä, vaikka virheitä olisi, sillä hänellä ei ole kirjan suhteen blogivalheiden luomia ennakko-odotuksia.<

        Asiallinen nöyryys on paikallaan, mutta liiallisen nöyryyden valitettava seuraus on usein se, etteivät useimmat potentiaaliset ostajat edes tiedä kirjan olevan markkinoilla. Ilmiö on yleinen suomalaisessa yrityskentässä, muuallakin kuin kirja-alalla. Fakta on, että hyvänkin tuotteen myynti jää helposti vähäiseksi, ellei sitä ole riittävän helposti saatavilla.

        Somessa ja kirjablogien kautta itsensä ja oman työnsä tunnetuksi tekeminen on ehkä monelle kirjailijalle kustannustensa puolesta ainoa realistinen markkinointikanava tuotannolleen. Pienkustantamoilla ei ole varaa maksettuun massaviestintään.

        >>Vasta sitten, kun on saanut vakiintunutta lukijakuntaa, vasta sitten voi mainontaa lisätä.<<

        Vaikken enää myyntialalla työskentelekään, niin markkinointiekonomin paperit taskussa olevana on pakko kommentoida sen verran, että tuossa on kyllä jotakin kovin ristiriitaista. Huomannet paradoksin itsekin...? ;)

        Mainostaminen ei saa olla epärehellistä!
        Maksetut kehuvat kirjablogiarviot = valehtelua!
        Äänien kalastelu tutuilta jotta pääsisi "kirjatorniin" = huijaamista!


      • Kauppakäy
        tornipöllö kirjoitti:

        Mainostaminen ei saa olla epärehellistä!
        Maksetut kehuvat kirjablogiarviot = valehtelua!
        Äänien kalastelu tutuilta jotta pääsisi "kirjatorniin" = huijaamista!

        Mutta ah, niin tehokasta!


      • haahahaa

        Kaikkein säälittävintä on aloittajan kateellisuus torniin päässeitä kohtaan. Ei taida olla itsellä sellaista teosta kirjoitettuna, jota kukaan torniin haluaisi äänestää. Ei edes kalastelemalla ääniä ystäviltä. No, täällä on hyvä purkaa pahaa oloa ja murjottaa...

        Ai niin, onnea vielä kaikille torniin päässeille. Hieno saavutus! Toivotaan, että kirjatorni Prismassa säilyy ja idea leviää laajemmallekin Suomeen! Tosi hyvää työtä Suomi Lukee-sivustolta ja sen vetäjältä! Yhdessä ponnistaen eteenpäin.

        Tältä palstalta saa muuten parhaat kirjamarkkinointivinkit ja ihan ilmaiseksi!

        ...Sitten, jos joskus saat jonkun omakustanteen pullautettua, kannattaa siitä olla ihan hiljaa. Ei kannata puhua mitään, ei ainakaan kehua. Ja jos joku kirjasta kysyy, kannattaa mennä ihan mykäksi tai sitten haukkua se kirja itse, ettei petä lukijaa turhilla odotuksilla. Blogiarvostelut kannattaa kieltää, sillä jos joku blogisti kirjastasi pitää, on se noloa huijaamista. Sitähän voidaan luulla, että olet maksanut arvostelusta ja valehtelet lukijalle. Ja jos joku blogisti omin lupineen kirjan arvostelee, kannattaa vaatia poistamaan se kirjoitus, ellei se ole lyttäys. Lyttäykset on hyviä, ne herättävät lukijan kiinnostuksen. Facebookissa ei kirjasta kannata puhua mitään, ei ainakaan suositella, koska se on yksinkertaisesti noloa. Nöyränä vaan eteenpäin. Kyllä sun kirjasi löydetään, tekstihän puhuu puolestaan.

        Näin saat vakiintuneen lukijakunnan eikä tarvitse hävetä.


      • Tornipöllö
        haahahaa kirjoitti:

        Kaikkein säälittävintä on aloittajan kateellisuus torniin päässeitä kohtaan. Ei taida olla itsellä sellaista teosta kirjoitettuna, jota kukaan torniin haluaisi äänestää. Ei edes kalastelemalla ääniä ystäviltä. No, täällä on hyvä purkaa pahaa oloa ja murjottaa...

        Ai niin, onnea vielä kaikille torniin päässeille. Hieno saavutus! Toivotaan, että kirjatorni Prismassa säilyy ja idea leviää laajemmallekin Suomeen! Tosi hyvää työtä Suomi Lukee-sivustolta ja sen vetäjältä! Yhdessä ponnistaen eteenpäin.

        Tältä palstalta saa muuten parhaat kirjamarkkinointivinkit ja ihan ilmaiseksi!

        ...Sitten, jos joskus saat jonkun omakustanteen pullautettua, kannattaa siitä olla ihan hiljaa. Ei kannata puhua mitään, ei ainakaan kehua. Ja jos joku kirjasta kysyy, kannattaa mennä ihan mykäksi tai sitten haukkua se kirja itse, ettei petä lukijaa turhilla odotuksilla. Blogiarvostelut kannattaa kieltää, sillä jos joku blogisti kirjastasi pitää, on se noloa huijaamista. Sitähän voidaan luulla, että olet maksanut arvostelusta ja valehtelet lukijalle. Ja jos joku blogisti omin lupineen kirjan arvostelee, kannattaa vaatia poistamaan se kirjoitus, ellei se ole lyttäys. Lyttäykset on hyviä, ne herättävät lukijan kiinnostuksen. Facebookissa ei kirjasta kannata puhua mitään, ei ainakaan suositella, koska se on yksinkertaisesti noloa. Nöyränä vaan eteenpäin. Kyllä sun kirjasi löydetään, tekstihän puhuu puolestaan.

        Näin saat vakiintuneen lukijakunnan eikä tarvitse hävetä.

        Tuo kommentti meni jo epätodellisen puolelle.
        Sitä rehellisyyttä markkinoinnissa minä vaan yritin tähdentää, mutta nyt pitää kyllä lopettaa.


      • haahahaa

        Epätodellista? Ehei, vaan ihan todellista. Juuri nyt täällä Suomi kaksneljässä! Voitko uskoa! Jehnaa!

        Ja jatka vaan ihmeessä. Älä luovuta, älä lopeta! Kyllä sinä saat sanomasi perille. Koska totuus ei pala tulessakaan. Talletan markkinointifilosofiasi lompakkooni (ja sydämeeni) ja kaivan sen aina sieltä esiin, kun tarvitsen markkinointinevoja. Ennen uskoin, että omaa tuotetta kannattaa kehua, mutta nyt olen nähnyt valon ja parantunut. Aamen.


      • Huu-uuhkaja
        haahahaa kirjoitti:

        Kaikkein säälittävintä on aloittajan kateellisuus torniin päässeitä kohtaan. Ei taida olla itsellä sellaista teosta kirjoitettuna, jota kukaan torniin haluaisi äänestää. Ei edes kalastelemalla ääniä ystäviltä. No, täällä on hyvä purkaa pahaa oloa ja murjottaa...

        Ai niin, onnea vielä kaikille torniin päässeille. Hieno saavutus! Toivotaan, että kirjatorni Prismassa säilyy ja idea leviää laajemmallekin Suomeen! Tosi hyvää työtä Suomi Lukee-sivustolta ja sen vetäjältä! Yhdessä ponnistaen eteenpäin.

        Tältä palstalta saa muuten parhaat kirjamarkkinointivinkit ja ihan ilmaiseksi!

        ...Sitten, jos joskus saat jonkun omakustanteen pullautettua, kannattaa siitä olla ihan hiljaa. Ei kannata puhua mitään, ei ainakaan kehua. Ja jos joku kirjasta kysyy, kannattaa mennä ihan mykäksi tai sitten haukkua se kirja itse, ettei petä lukijaa turhilla odotuksilla. Blogiarvostelut kannattaa kieltää, sillä jos joku blogisti kirjastasi pitää, on se noloa huijaamista. Sitähän voidaan luulla, että olet maksanut arvostelusta ja valehtelet lukijalle. Ja jos joku blogisti omin lupineen kirjan arvostelee, kannattaa vaatia poistamaan se kirjoitus, ellei se ole lyttäys. Lyttäykset on hyviä, ne herättävät lukijan kiinnostuksen. Facebookissa ei kirjasta kannata puhua mitään, ei ainakaan suositella, koska se on yksinkertaisesti noloa. Nöyränä vaan eteenpäin. Kyllä sun kirjasi löydetään, tekstihän puhuu puolestaan.

        Näin saat vakiintuneen lukijakunnan eikä tarvitse hävetä.

        Teksti puhuu puolestaan. Maksetut ylistykset ei auta jos teksti on kömpelöä ja kliseistä.


    • Kelso

      Äänestäkää nyt hyvät ihmiset!
      Uusi tulokas, Max Seeck: Hammurabin enkelit, ei ole saanut yhtään ääntä. Samoin on käynyt Taavi Soinivaaralle ja Ilkka Remekselle.
      Parhailla dekkareilla on jo yli kolmekymmentä ääntä!

      • 00230230

        äänestys on päättynyt aikoja sitten. kirjatorni on jo prismassa.


      • cylturelly
        00230230 kirjoitti:

        äänestys on päättynyt aikoja sitten. kirjatorni on jo prismassa.

        Onko komea torni? Olivatko kaikki torniin päässeet mukana avajaisjuhlallisuuksissa?


      • merino-villa
        cylturelly kirjoitti:

        Onko komea torni? Olivatko kaikki torniin päässeet mukana avajaisjuhlallisuuksissa?

        Kyllä, kaikki olivat paikalla. Harmi ettet päässyt mukaan.


    • Absa

      Kirjatorni on niille kirjoille, jotka muuten eivät saa näkyvyyttä kirjakaupoissa. Soininvaara ja Remes eivät varmaankaan kirjatornia tarvitse.

      • luuseritorni

        Minusta kirjatorni leimaa luuserikirjailijaksi.


      • rakastuinmäluuseriin
        luuseritorni kirjoitti:

        Minusta kirjatorni leimaa luuserikirjailijaksi.

        Ja höpö höpö. Näin sanoo vain se, joka ei ole perehtynyt siihen miten kirjakauppa-ala Suomessa toimii. Esimerkiksi Suomalaisen kirjakaupan ja Prisman valikoimat (kivijalkakaupassa siis) kattavat vain pienen osan kaikesta julkaistusta kirjallisuudesta. Se pois jäävä osa sisältää monenlaista: pienten ja keskisuurienkin kirjoja, hyviä ja huonoja.

        Pari esimerkkiä näistä "luuserikirjailijoista", joiden kirjoja on Kejlon Prismassa tarjolla:

        J. S. Meresmaa: Naakkamestari -- kyseinen kirja voitti Robustoksen pienoisromaanikilpailun.
        Anne Leinonen, yksi Steampunk-antologian toimittajista: mm. Finlandia Junior -ehdokkaana ollut kirjailija.
        Olli-Pekka Tennilä: Ontto harmaa -- Runeberg-palkinnon voittaja
        AP Kivinen: Tsernobylin kissat -- lavarunouden SM-mestari
        Ynnä muuta. Kulttuurin kannalta on hieno asia, että runokirjat ovat ylipäätään päässeet markettiin näkyville.

        Ja mistä lähtien esim. SKS (Suomalaisen kirjallisuuden seura) on ollut luuserikustantaja? Aika laadukasta kamaa luulisi sieltä tulevan. :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      110
      8346
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2545
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      121
      2263
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1929
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1664
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1489
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1452
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1389
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1272
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      12
      1183
    Aihe