Kangas-, haapa- ja karvarouskun maut

sienisanterinihmetys

Miten eroavat toisistaan kangas-, haapa- ja karvarouskun erot kun tehdään sienisalaattia?

6

265

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • romualdo2

no melko vähän, käyvät oivallisesti kaikki salaattiin ja vielä mustarouskua niin eipä parempaa lisää enää löytyisikään... mustis on kovarakenteisin ja aromikkain näistä, mielestäni, sitten seuraavana hienostuneen mieto ..haaparousku. karvarouskukin on oman makuisensa sekä näistä ehkä voimakkain on kangasrousku, varsinkin jos sitä ei ole maltettu keittää tarpeeksi pitkään eli n. 5 - 8 min. muitakin kirpeähköjä tai mietoja rouskuja voi lisätä mukaan, kuten esim. pikkurouskua, kangaspalsamirouskua (kookoksen tuoksuinen) sekä mäntyrouskua...
      monen mielestä paras rouskusalaatti tuleekin kun siinä on monenlaista...

• SIENIMIES-1

Mikä ihmeen mäntyrousku? Tuollaisesta en ole kuullutkaan vaikka olen harrastanut sieniä kymmeniä vuosia.

• NytKuulet

Mäntyrousku on se kaikille kelpaamaton hattivatti, joka viihtyy ikämiesten housunpuntissa.

• romualdo2

siinä jälleen yhden lökäpöksyisen murkun tekohauska vastaus, olet varmaan ylpeä "nokkeluudestasi..." MÄntyrousku on satunnainen karujen kankaiden miellyttävän kova, kiinteä laji.
      Suuri järkytyksemme on Radio Suomen luontoa varsin kapea-katseisesti katsoman luontoporukan "unohtama" Sieni-ilta, joka oli viime vuosina yksi kuunneluimmista luonto-ohjelmista. Yksi kolmesta tärkeimmästä pääeliöryhmäjoukosta jätettiin siis välistä.
      Ilman sieni ei olisi edes metsiä tai nykyisen kokoisia puita. Uskomatonta. AmATÖÖRISTÄ PUUHAILUA.
      Sen sijaan lintuharrastajat ovat saaneet aikaa enemmän kuin yksikään lääkäri keksisi määrätä. mm. viikon luontoääni -sarjan muodossa. Aika masentavaa....
      Toivottavasti te muutkin sienten ystävät laitatte reklaamia eteenpäin....
      Jo tämän sieniosion piilottaminen tänne Retkeily-sivuston sekaan on jo sen luokan moka että ...HUH-HUH!

• SIENIMIES-1

Voisitko laittaa kuvan mäntyrouskusta?

• SIENIMIES-1

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      184
      8485
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4598
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4158
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      55
      3654
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3156
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2920
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2616
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      38
      2404
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2083
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2066
    Aihe