Eli olisi kiinnostusta tietää mistä kyseiset uistimet on peräisin, ja onko niitä vielä paljon "jemmassa" ihmisillä ?
kyseessä siis ilmeisesti 40-50 lukujen taitteessa valmistettu "pelti" joka on nikkeli-messinkiseosta.
kertokaa ihmeessä.
OTVA uistin ?? tietoja kaivataan.
7
2555
Vastaukset
- kalastaja 1
Minulla on kaksi mutta en tiedä että mistään saako enää.
- Onki
Kuopiosta kotoisin, Oksmannin tekosia. Ei mikään harvinaisuus. Otva aloitti ennen -20 lukua, jossain vaiheessa otvan mallistoa jatkoi E. Puustjärvi. Valmistus lopetettu -60 luvun puolessa välissä. Tehty paljon..
- Otvake
Isävainaallani oli kyseinen uistin ollut käytössä joskus muinoin ja se löytyi mökkiremontin yhteydessä ja isäni kertoi saaneensa niin suuren hauen että kun kalaa oli vedetty kolme metriä maihin niin silmät eivät vielä näkyneet.Omat,silloin vielä pienet lapseni ihmettelivät ukin sualista.Uistin saattaa olla vielä talleessa ja taitaa muistuttaa Professoria.
- haspeli kela
Itselläni on yksi otva mutta kauempaakun katsoo niin se näyttää aivan selvältä proffalta, mutta se ero niiillä on.Se, että otvan uistimissa lukee otva uistin. Itselleni kävi hassu juttu kun lähin kalaan niin sain tokallala heitolla 1,5 hauen katoin sitä uistinta ja siinä luki oivauistin, mutta kotona selvis et siinä luki otvauistin
- edzka
kyllä näitä uistimia on.. riippuu mitä uistimia haet? ukkini ja hänen isänsä ovat tehneet tämän yrityksen ja heillä olisi jemmassa... en ole varma löytyykö noin vanhaa mutta luulen että varastossa on
- Miqsutin
Kukas sun isä ja ukki on koska ite olen Otva
- Miqsutin
Miqsutin kirjoitti:
Kukas sun isä ja ukki on koska ite olen Otva
Anteeksi ukkisi isä ja ukkisi on nimeltään
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va1673447- 152096
Mies pyysi rahaa
Jälkikäteen kun tarjosi kyydin yhteisestä harrastuksesta kotiini. Mitä vi**... Ei ihastunut mies noin toimi?2231490Jos tapaisimme uudelleen?
niin luuletko että mikään muuttuisi vai toistuuko meidän historia? Ehkä vähän eri tavalla mutta samoin tuloksin J701241- 441211
- 371121
Mites nyt suu pannaan
Kitkiöjoki ja Järvinen solmivat Attendon/Terveystalon kanssa sopimuksen, jonka mukaan sopimuksen irtisanomisoikeus on va381063Taas Lieksassa tyritty
Suomalaisten kansallismaisemaa juntit pilaamassa. Nuori tyttö kaupunginjohtajana ei ole sen viisaampi. *S-ryhmän hanke1361031- 47994
Nähdäänkö ensi viikolla
paikassa joka alkaa samalla kirjaimella kuin etunimesi? Ikävä on sinua. Fyysistä läsnäoloasi.39974