Eli olisi kiinnostusta tietää mistä kyseiset uistimet on peräisin, ja onko niitä vielä paljon "jemmassa" ihmisillä ?
kyseessä siis ilmeisesti 40-50 lukujen taitteessa valmistettu "pelti" joka on nikkeli-messinkiseosta.
kertokaa ihmeessä.
OTVA uistin ?? tietoja kaivataan.
7
2454
Vastaukset
- kalastaja 1
Minulla on kaksi mutta en tiedä että mistään saako enää.
- Onki
Kuopiosta kotoisin, Oksmannin tekosia. Ei mikään harvinaisuus. Otva aloitti ennen -20 lukua, jossain vaiheessa otvan mallistoa jatkoi E. Puustjärvi. Valmistus lopetettu -60 luvun puolessa välissä. Tehty paljon..
- Otvake
Isävainaallani oli kyseinen uistin ollut käytössä joskus muinoin ja se löytyi mökkiremontin yhteydessä ja isäni kertoi saaneensa niin suuren hauen että kun kalaa oli vedetty kolme metriä maihin niin silmät eivät vielä näkyneet.Omat,silloin vielä pienet lapseni ihmettelivät ukin sualista.Uistin saattaa olla vielä talleessa ja taitaa muistuttaa Professoria.
- haspeli kela
Itselläni on yksi otva mutta kauempaakun katsoo niin se näyttää aivan selvältä proffalta, mutta se ero niiillä on.Se, että otvan uistimissa lukee otva uistin. Itselleni kävi hassu juttu kun lähin kalaan niin sain tokallala heitolla 1,5 hauen katoin sitä uistinta ja siinä luki oivauistin, mutta kotona selvis et siinä luki otvauistin
- edzka
kyllä näitä uistimia on.. riippuu mitä uistimia haet? ukkini ja hänen isänsä ovat tehneet tämän yrityksen ja heillä olisi jemmassa... en ole varma löytyykö noin vanhaa mutta luulen että varastossa on
- Miqsutin
Kukas sun isä ja ukki on koska ite olen Otva
- Miqsutin
Miqsutin kirjoitti:
Kukas sun isä ja ukki on koska ite olen Otva
Anteeksi ukkisi isä ja ukkisi on nimeltään
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S606504- 1003362
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.252696- 212328
- 271881
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3571822- 251610
- 321458
- 491452
Suomessa oikeistohallitus vallassa: nälkäiset lapset hakevat jo Punaiselta ristiltä ruoka-apua
Sosiaaliturvaleikkaukset ovat lisänneet asiointia ruoka-avussa. Kyllä tämän maan tilanne on surkea, kun lapset näkevät n2261423