Palstalla sanottua

Jaaha, et sinä kuollutkaan, sanoi Joku viestissään. Käytän nimitystä Joku kirjoittajasta kun en parempaa tiedä.
Kun olen itsestäni paljon kertonut, kertonut elämästäni, sairasteluistani, opinnoistanikin kun tietämiseni rajoja on epäilty.

Tuo Jokun estämä pettymys johtui valituksistani. Olen pitkään kärsinyt voimieni rankasta heikkenemisestä. Olen pyytänyt lääkäreiltäni antibioottikuuria kun piilevää tulehdusta pidin syynä. Älkää lukeko lääkärikirjoja sanoi itseäni tutkinut ornitologi, vai kardiologiko se oli. Sattui sitten, että päädyin diabeteshoitajan pitkäaikaissokeri testiin.

Kuinka ollakaan, katsoi hoitaja syvälle silmiini ja tokaisi, "mittaan tulehdusarvosi".. Hameen heilahdus mennen tullen ja tulos oli selvä: "tulehdusarvosi on yli sata, nyt lääkäriin". Sain viikon kestävän antibioottikuurin ja tulehdusarvoni laski viiteen. Kuten huomaatte kirjoitan taas. Kiitos niille kauniimman sukupuolen edustajille, jotka huolestuneina kysyivät voinnistani.

Jokulle, ähä kutti!

Mikä pahan tappais?

20

54

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ornitologi-oikeassa

      hih---------------------

    • Täällä on turha liikaa avautua.

      • Nauruun piti purskahtaa ornitologin kohdalla, loppu olikin kovin tuttua ennestään.
        Tärkein lukijaa kiinnostava jäi minusta mainitsematta, mikä oli syy tulehdusarvojen nousuun?
        No, kertoo tai ei, en näe ihan turhana avoimmuuttakaan, jos se palvelee tarvetta saada kertoa itsestään. On varmaan monia yksinäisiä, joilla ajatukset liikkuvat mielessä, mutta kumppania jakamaan niitä ei lähistöllä ole. Itse koin sen jäädessäni leskeksi, ja vieläkin koen siinä muodossa, että jos innostun jostakin, niin ilon jakamiseen on silloin tarvetta, edes kirjoittamisen muodossa.

        Kesät on minulla yksinäisempää aikaa, lasten ollessa paljon saaressa, kesälomista viikonloppuihin. Ovat huolta vailla, kun näkevät elonmerkkejä Facessa, niinkuin hyvä onkin.
        Onneksi olen melko riippumaton toistaiseksi, enkä koe surua, vaikka ei samoin ajattelevia aina löydykään. Tunnen kiitollisuutta kyvystä ihastua elämän ihmeellisyyksiin, luottamuksestanikin elämään, ja - ihmisiin.

        PS.
        Ihmisistä puheenollen, vikatikkejä tekee joskus itsekin, voihan silloin anteeksi antaa toisillekin!


      • sini-sirkku kirjoitti:

        Nauruun piti purskahtaa ornitologin kohdalla, loppu olikin kovin tuttua ennestään.
        Tärkein lukijaa kiinnostava jäi minusta mainitsematta, mikä oli syy tulehdusarvojen nousuun?
        No, kertoo tai ei, en näe ihan turhana avoimmuuttakaan, jos se palvelee tarvetta saada kertoa itsestään. On varmaan monia yksinäisiä, joilla ajatukset liikkuvat mielessä, mutta kumppania jakamaan niitä ei lähistöllä ole. Itse koin sen jäädessäni leskeksi, ja vieläkin koen siinä muodossa, että jos innostun jostakin, niin ilon jakamiseen on silloin tarvetta, edes kirjoittamisen muodossa.

        Kesät on minulla yksinäisempää aikaa, lasten ollessa paljon saaressa, kesälomista viikonloppuihin. Ovat huolta vailla, kun näkevät elonmerkkejä Facessa, niinkuin hyvä onkin.
        Onneksi olen melko riippumaton toistaiseksi, enkä koe surua, vaikka ei samoin ajattelevia aina löydykään. Tunnen kiitollisuutta kyvystä ihastua elämän ihmeellisyyksiin, luottamuksestanikin elämään, ja - ihmisiin.

        PS.
        Ihmisistä puheenollen, vikatikkejä tekee joskus itsekin, voihan silloin anteeksi antaa toisillekin!

        Syynä lääkäri piti keuhkoputken tulehdusta


      • Kyselewäinen
        sini-sirkku kirjoitti:

        Nauruun piti purskahtaa ornitologin kohdalla, loppu olikin kovin tuttua ennestään.
        Tärkein lukijaa kiinnostava jäi minusta mainitsematta, mikä oli syy tulehdusarvojen nousuun?
        No, kertoo tai ei, en näe ihan turhana avoimmuuttakaan, jos se palvelee tarvetta saada kertoa itsestään. On varmaan monia yksinäisiä, joilla ajatukset liikkuvat mielessä, mutta kumppania jakamaan niitä ei lähistöllä ole. Itse koin sen jäädessäni leskeksi, ja vieläkin koen siinä muodossa, että jos innostun jostakin, niin ilon jakamiseen on silloin tarvetta, edes kirjoittamisen muodossa.

        Kesät on minulla yksinäisempää aikaa, lasten ollessa paljon saaressa, kesälomista viikonloppuihin. Ovat huolta vailla, kun näkevät elonmerkkejä Facessa, niinkuin hyvä onkin.
        Onneksi olen melko riippumaton toistaiseksi, enkä koe surua, vaikka ei samoin ajattelevia aina löydykään. Tunnen kiitollisuutta kyvystä ihastua elämän ihmeellisyyksiin, luottamuksestanikin elämään, ja - ihmisiin.

        PS.
        Ihmisistä puheenollen, vikatikkejä tekee joskus itsekin, voihan silloin anteeksi antaa toisillekin!

        Kerroit venäläishäistäsi. oletko sinisirkku venäläisen kanssa naimisissa? Itsekkin olet slaavilaisen oloinen, tempperamenttia ja tunnetta. Hyvin avoimesti kerrot asioitasi.


      • Saattaa olla sukujuuria äidinisän puolelta:D Hänessä löytyi vilkkautta tummahiuksinen, vilkkuvasilmäinen sanavalmis oli Pihlajakosken pappa . Kuhmoisten kylien historiikissä hänet mainitaan filosofisena miettijänä:D Enemmän kyllä muistan huumorin olleen huomattavin ominaisuutensa, semminkinkin kun äidinäiti oli hiljainen jäyhä hämäläinen.

        PS. En nyt lähde muistelemaan niitä elämysrikkaita aikoja viimeisestä a.liitostani tuon emigrantin pojan kanssa.
        Vain sen verran, että kaikkinainen kulttuuritarjonta yhdisti meitä, toisaalta hänen varovaisuutensa (haavoittuvuutensa venäläistaustasta) johtuen, hellitti estottomuuteni seurauksena, lapsensakin huomioivat sen ilolla. Ihania vuosia tunneherkän elämää nähneen ihmisen rinnalla, paljon tapaamisia esittelyjä merkkihenkilöiden kanssa, mutta ihmisen joka antoi myös varauksettoman arvostuksensa minulle :D
        Kilpailla ei minun ole tarvinnut mistään.

        PS. Kiitos ruune! Huolehdi että ravintosi sisältää tarpeeksi C-vitamiiniä, marjoja-hedelmiä ja vihanneksia. Se kannattaa :D


      • Totta, Makriina!

        Lipsahti vahingossa!


      • sini-sirkku kirjoitti:

        Saattaa olla sukujuuria äidinisän puolelta:D Hänessä löytyi vilkkautta tummahiuksinen, vilkkuvasilmäinen sanavalmis oli Pihlajakosken pappa . Kuhmoisten kylien historiikissä hänet mainitaan filosofisena miettijänä:D Enemmän kyllä muistan huumorin olleen huomattavin ominaisuutensa, semminkinkin kun äidinäiti oli hiljainen jäyhä hämäläinen.

        PS. En nyt lähde muistelemaan niitä elämysrikkaita aikoja viimeisestä a.liitostani tuon emigrantin pojan kanssa.
        Vain sen verran, että kaikkinainen kulttuuritarjonta yhdisti meitä, toisaalta hänen varovaisuutensa (haavoittuvuutensa venäläistaustasta) johtuen, hellitti estottomuuteni seurauksena, lapsensakin huomioivat sen ilolla. Ihania vuosia tunneherkän elämää nähneen ihmisen rinnalla, paljon tapaamisia esittelyjä merkkihenkilöiden kanssa, mutta ihmisen joka antoi myös varauksettoman arvostuksensa minulle :D
        Kilpailla ei minun ole tarvinnut mistään.

        PS. Kiitos ruune! Huolehdi että ravintosi sisältää tarpeeksi C-vitamiiniä, marjoja-hedelmiä ja vihanneksia. Se kannattaa :D

        Kiitos huolehtimisestasi! sini-sirkku


    • Kiva kun "ollaan tutustuttu " ,ainakin minulle on ollut näinä vuosina ollut tämä Keskustelu paikka, jo enne Facebuukia ollut mukavaa ajanviettoa .
      Olenhan heti kun tutustuin tähän tietokoneeseen , joka oli 2000 millenium vuotena kirjoitellyt heti eri keskustelupaikoissa , yhdessäkin sisään mentiin ihan ratsulla . Oliko Soneran keskustelupaikka ,ehkä .
      Se olikin kivaa aikaa --ja mukavia ihmiset olivat silloin ,ei ollut muistaakseni koskaan pahaa sanaa janottu ,minulle , eikä juttukavereillekkaan .

      Nyt kaipaan ajankuluksi kaikenlaista ,ja yksi kiva paikka on vieläkin nämä kun voi tuoda julki tunteitaan ja ajatuksia nykyelämisestä-
      Kaikki on muuttunut, kun vanhuustulee ,viimeaikoina minäkin olen saanut kokea ensikertaa ruummillista kipua ja se vie kyllä ulkopuoliset pikkuharmit ja varsinkin maailman menon ihan turhiksi, niitä ei kertakaikkiaan jaksa seurata mediasta -- saa vaan pahan mielen .
      Politiikka jauhaa ainavaan sitä samaa --rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy.

      Niin joskus tuleekyllämieleen ,että onkoos täälä meissä 80 joukossa tullut harvennusta .
      Minä olen sellainen että lopetin eläkeläisissäkin käynnin parivuotta sitten ,siittä syystä kun aina syksyllä oli joku poistunut. Minä kun olin pitkän aikaa niitä siittä nuoremmasta päästä --ja reissussa olin aina apuna -- ajattelin että paras , kun lopetan ajoissa, etten ole kenenkään autettavana - Onneksi,kyllä nyt vielä pärjäilen hyvin .
      U,M

      • Moikka ullamirjami, vuosia sitten kirjoittelimme ja tulihan sitä sättihuoneessakin ajatuksia vaihdettua.
        Olen ollut hyvin harvoin mukana nykyisin. Nyt lueskelin aloituksia, mutta en löydä sellaista inspistä, että mukaan enää enemmälti innostuisin. Käyn joskus kuulostelemassa mikä ihmisiä kiinnostaa, mistä jutellaan ja harmittaa tietenkin kun kinastelua on edelleenkin ilmoilla.
        Harventanut olen muutoinkin mukanaoloa järjestöissä ja yhteisöissä joissa ennen tuli aikaa vietettyä.
        Kun vielä on sentään terveys tallella jokseenkin entisellään, pitää ola kiitollinen elämälle. Huomistaan kun ei kukaan tiedä.

        Mukavaa alkusyksyä Sinulle ja koko palstaporukalle, tutuille ja tuntemattomille.
        Puolukkamättäät ovat punaisina ja sieniä kasvaa kun aina sataa.


      • Hauska tappa vanha tuttu, on sanottu. On kirjoitettu asioista ja tekemisistä ja tavattu risteilylläkin.
        Kaikki on kovin paljon muuttunut. Pysy sinä silti mukana ja ole entisenlainen.


      • Tuoksuvattu kirjoitti:

        Moikka ullamirjami, vuosia sitten kirjoittelimme ja tulihan sitä sättihuoneessakin ajatuksia vaihdettua.
        Olen ollut hyvin harvoin mukana nykyisin. Nyt lueskelin aloituksia, mutta en löydä sellaista inspistä, että mukaan enää enemmälti innostuisin. Käyn joskus kuulostelemassa mikä ihmisiä kiinnostaa, mistä jutellaan ja harmittaa tietenkin kun kinastelua on edelleenkin ilmoilla.
        Harventanut olen muutoinkin mukanaoloa järjestöissä ja yhteisöissä joissa ennen tuli aikaa vietettyä.
        Kun vielä on sentään terveys tallella jokseenkin entisellään, pitää ola kiitollinen elämälle. Huomistaan kun ei kukaan tiedä.

        Mukavaa alkusyksyä Sinulle ja koko palstaporukalle, tutuille ja tuntemattomille.
        Puolukkamättäät ovat punaisina ja sieniä kasvaa kun aina sataa.

        Tuoksuvattu -- Muistelen , että kerran toivoin laulaunsanoja Jerrycottonista -- muistaakseni se olitkin sinä joka ne Sähköpostiini laittoit .
        Otin ne Tulostimella ja joskus niitä tutkinkin -
        Oli se minunkin Jerrycottoni tänmäen järjestysmiäs. Jäällä kun koirat sai olla irti järvenjäällä ,meitä oli aina iso koiraihmisiä koolla . Ja kyllä Jerry piti komentoo että likkakoiria ei kiusattu . --meillä oli oikein mukava seurata sen järjestyksenpitoo porukassa --vaikka HÄN oli niitä pikkusempia .

        On mukava kun sinä Tuoksuvattukin olet vielä "voimissasi".
        Minä jouduin Lopettamaan Jerryn ---kun itse sain n 2 vuotta sitten keuhkokuumeen -- Hän oli kyllä terve --mutta vanha 14 v
        Koitan nyt toipua Vyöruususta -- sitä en tahdo pahallevihamiehellenikään -- on se niin kiusallinen .
        Onneksi Unenlahjat on hyvät --kaikesta huolimatta .


      • Tuoksuvattu kirjoitti:

        Moikka ullamirjami, vuosia sitten kirjoittelimme ja tulihan sitä sättihuoneessakin ajatuksia vaihdettua.
        Olen ollut hyvin harvoin mukana nykyisin. Nyt lueskelin aloituksia, mutta en löydä sellaista inspistä, että mukaan enää enemmälti innostuisin. Käyn joskus kuulostelemassa mikä ihmisiä kiinnostaa, mistä jutellaan ja harmittaa tietenkin kun kinastelua on edelleenkin ilmoilla.
        Harventanut olen muutoinkin mukanaoloa järjestöissä ja yhteisöissä joissa ennen tuli aikaa vietettyä.
        Kun vielä on sentään terveys tallella jokseenkin entisellään, pitää ola kiitollinen elämälle. Huomistaan kun ei kukaan tiedä.

        Mukavaa alkusyksyä Sinulle ja koko palstaporukalle, tutuille ja tuntemattomille.
        Puolukkamättäät ovat punaisina ja sieniä kasvaa kun aina sataa.

        Tuoksuvattu -- Muistelen , että kerran toivoin laulaunsanoja Jerrycottonista -- muistaakseni se olitkin sinä joka ne Sähköpostiini laittoit .
        Otin ne Tulostimella ja joskus niitä tutkinkin -
        Oli se minunkin Jerrycottoni tänmäen järjestysmiäs. Jäällä kun koirat sai olla irti järvenjäällä ,meitä oli aina iso koiraihmisiä koolla . Ja kyllä Jerry piti komentoo että likkakoiria ei kiusattu . --meillä oli oikein mukava seurata sen järjestyksenpitoo porukassa --vaikka HÄN oli niitä pikkusempia .

        On mukava kun sinä Tuoksuvattukin olet vielä "voimissasi".
        Minä jouduin Lopettamaan Jerryn ---kun itse sain n 2 vuotta sitten keuhkokuumeen -- Hän oli kyllä terve --mutta vanha 14 v
        Koitan nyt toipua Vyöruususta -- sitä en tahdo pahallevihamiehellenikään -- on se niin kiusallinen .
        Onneksi Unenlahjat on hyvät --kaikesta huolimatta .


    • Saara.Luiras

      Joo. Älä lue lääkärinkirjaa, äläkä kysele täältä diagnooseja. Konsultoi suoraan lääkäriä aina kun vähänkin yskittää.

      • Älä sinäkään tule tänne luiruilemaan kun et sitäkään osaa!


      • Lorenaa

        On hyvä että on tämä nettiyhteys yleistynyt. Tämä on oikein verkkojen verkko, voi etsiä tietoa mieltä askarruttaviin kysymyksiin, yleensä kaikesta maan ja taivaan välillä.
        Terveyskirjasto iän karttuessa on erittäin hyvä, lääketiede kehittyy päivä päivältä uusien tutkimusten esiin tullessa. Hoito mieltä askarruttaviin kysymyksiin löytyy siis viiveettä, voi arvioida lääkäritarpeen erikoisaloineen.

        Alaikäiset alle 60v ovat saaneet opetuksen Tietokoneen käytöstä hyvin laaja-alaisesti. Me vanhemmat ikäluokat olemme saaneet kaivaa oma aloitteisesti oppia koneen käyttöön. Ilahduttavan aktiivista väkeä olemme, me eläkeikäiset. Ei oppi ojaan kaada, aina vain löytyy avoimia kursseja ikäihmisille.

        Kun kirjoitan palstalle, tuntuu kuin puhuisin hyvien ystävien kanssa, välillä huomaan tyytyväisyyttä että edes joku vastaa kommentteihin. Kone on minulle päivittäin (melkein) ystävä niin hyvässä kun pahassakin. Kritiikkiä tullessa voin tarkistaa omia mielipiteitäni, malliin olenko kirjoittanut selvästi, miettiä onko viestini hyvin muotoiltu.
        Ruuneperi on pitkäaikaisin nettiystävä, aina siitä saakka kun hän oli chieffinä. Oikeudenmukainen, asiallinen chieffi joka antoi palautetta kirjoittajille, kun aihetta oli, siis niitä raippoja, nekin tulivat tarpeeseen.
        Nautinnollisia alkusyksyn päiviä palstalaisille.


      • että.noin.kävi
        Lorenaa kirjoitti:

        On hyvä että on tämä nettiyhteys yleistynyt. Tämä on oikein verkkojen verkko, voi etsiä tietoa mieltä askarruttaviin kysymyksiin, yleensä kaikesta maan ja taivaan välillä.
        Terveyskirjasto iän karttuessa on erittäin hyvä, lääketiede kehittyy päivä päivältä uusien tutkimusten esiin tullessa. Hoito mieltä askarruttaviin kysymyksiin löytyy siis viiveettä, voi arvioida lääkäritarpeen erikoisaloineen.

        Alaikäiset alle 60v ovat saaneet opetuksen Tietokoneen käytöstä hyvin laaja-alaisesti. Me vanhemmat ikäluokat olemme saaneet kaivaa oma aloitteisesti oppia koneen käyttöön. Ilahduttavan aktiivista väkeä olemme, me eläkeikäiset. Ei oppi ojaan kaada, aina vain löytyy avoimia kursseja ikäihmisille.

        Kun kirjoitan palstalle, tuntuu kuin puhuisin hyvien ystävien kanssa, välillä huomaan tyytyväisyyttä että edes joku vastaa kommentteihin. Kone on minulle päivittäin (melkein) ystävä niin hyvässä kun pahassakin. Kritiikkiä tullessa voin tarkistaa omia mielipiteitäni, malliin olenko kirjoittanut selvästi, miettiä onko viestini hyvin muotoiltu.
        Ruuneperi on pitkäaikaisin nettiystävä, aina siitä saakka kun hän oli chieffinä. Oikeudenmukainen, asiallinen chieffi joka antoi palautetta kirjoittajille, kun aihetta oli, siis niitä raippoja, nekin tulivat tarpeeseen.
        Nautinnollisia alkusyksyn päiviä palstalaisille.

        "Oikeudenmukainen, asiallinen chieffi joka antoi palautetta kirjoittajille, kun aihetta oli, siis niitä raippoja, nekin tulivat tarpeeseen."

        Nuolentaa parhaimmillaan!


      • sulaa.hunajaa
        että.noin.kävi kirjoitti:

        "Oikeudenmukainen, asiallinen chieffi joka antoi palautetta kirjoittajille, kun aihetta oli, siis niitä raippoja, nekin tulivat tarpeeseen."

        Nuolentaa parhaimmillaan!

        Totta kai! Makeaahan nuolee niin antaumuksella kukin!


    • Kiva, Lorena, että olet olemassa. Kumarrus yhdessä ja hyvää yötä

    • kuin.kukkiva.niitty

      Miten hyvän mielen ketju voikaan olla! Näitä toivoisi lisää, hyvä että <3 -edes joskus- <3

      Entiselle Ruuneperille palstaterveiset!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      317
      7160
    2. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      58
      2184
    3. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      33
      1611
    4. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      27
      1429
    5. Kysymystä pukkaa

      Mitä aiot tehdä kun näet hänet seuraavan kerran? Vai oletko kuin ei mitään....
      Ikävä
      111
      1143
    6. IS Viikonloppu 29.-30.6.2024

      Melko hyvä 3- -tasoiseksi merkitty Kovis Jari Keräseltä. Pääkuvan merkitys on varsin vähäinen rajoittuen alakulman aukio
      Sanaristikot
      72
      1135
    7. Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia.

      Kuolemanraja kokemukset ovat kulttuurisidonnaisia. Kristilliset ääriainekset pelottelevat ihmisiä edelleen IKUISELLA hel
      Hindulaisuus
      331
      1018
    8. Suviseurat

      Kamala onnettomuus tapahtunut subiseuroissa
      Hyrynsalmi
      15
      863
    9. Tässä viimeinen mahdollisuutesi nainen

      Kysyä tai sanoa minulle, jos jotain jäi vuosien takaisista. Sen verran meillä oli kuitenkin jotain, että välillä mietin
      Ikävä
      50
      855
    10. Miksei persut järjesteä koskaan miekkareita tai kulkueita?

      Pelkäävätkö saavansa pataansa, ja sen vuoksi vain öyhöttävät netissä? Ei öyhöttämisellä muuteta maailmaa. Pitää olla ak
      Maailman menoa
      274
      787
    Aihe