tarkoittaa vaan sitä, että ole tarpeeksi kokemusta asiasta.
Toisten tuomitseminen
75
<50
Vastaukset
- Korppis1
tarkoittaa vaan sitä, että ole tarpeeksi kokemusta asiasta?????
Keittiöpsykologin aloitus, joten selventäisitkö, että mummut ymmärtävät?- mitähän.sulle.vastataan
Riippuu mielialasta.
- Korppis1
mitähän.sulle.vastataan kirjoitti:
Riippuu mielialasta.
Edellisessä keittiöpsykologisessa pohdiskelussa aloitus ei kuulemma auvennut minulle siksi kysyin, että tiedän vastata jokseenkin asiaa. Verbien tarkoitukset kun olivat epäselviä. Nyt uskon, että "olla" verbi puuttuu aloituksesta, olenko ymmärtänyt oikein ; )
- kylmätotuus
Korppis1 kirjoitti:
Edellisessä keittiöpsykologisessa pohdiskelussa aloitus ei kuulemma auvennut minulle siksi kysyin, että tiedän vastata jokseenkin asiaa. Verbien tarkoitukset kun olivat epäselviä. Nyt uskon, että "olla" verbi puuttuu aloituksesta, olenko ymmärtänyt oikein ; )
Aloituksessa on olla verbi, mutta kieltosana puuttuu.
Näin minä asian ymmärrän.
Nokkiminen on .....
Niin, mitä se on ja mitä se harrastajastaan kertoo?
Sen voi jokainen päätellä itse. - Korppis1
kylmätotuus kirjoitti:
Aloituksessa on olla verbi, mutta kieltosana puuttuu.
Näin minä asian ymmärrän.
Nokkiminen on .....
Niin, mitä se on ja mitä se harrastajastaan kertoo?
Sen voi jokainen päätellä itse.Sepä se mitä se nokkijasta kertoo, sitä minäkin olen miettinyt.
- hämmämmää
Niinkö? Eikö riipu siitä missä vaiheessa tuomitsee. Ennen asioista selvän ottamista vai sen jälkeen, kun on tietoa.
Jos yleensä tuomitsee. - KenokaulaLaajentaa
Joillekin toisten tuomitseminen on elämäntapa.
Kaikissa meissä on jotain vikaa. Jotkut vaan oikein etsii sitä.
Muistuu mieleen: Ei ole syyttömiä, on vain huonosti kuulusteltuja. Kun kuuntelee juoruämmiä suorastaan näkee tekstin "minä hyvä" ja nuolen joka osoittaa heitä itseään, puheena oleva henkilö on huono ja paha.
Lapsena ja nuorempana huomasin että juoruilu oli mukavaa ajankulua ihmisille, ei ollut tietokoneita eikä edes telkkaria.
Oli ihmisiä jotka saivat elämänvoimansa pohtimalla muiden asioita.
On kai sellaisia vieläkin, en vain ole enää ollut sellaisten kans tekemisissä.- enmilläänkeksi
Hehe,
Suorastaan näkee tekstin "minä hyvä" ja nuolen joka osoittaa @mielikki.mummoon ☺
- eppu2
Ei ole tarvetta olla kenenkään tuomari.
´´Joka itsensä ylentää se alennetaan.´´Luki jossain. - enmilläänkeksi
Siis, että mitä turisette @hmp.f ja @KenokaulaLaajentaa ???
Minä tuomitsen raiskauksen ja joukkoraiskauksen, vaikka minulla ei ole lainkaan kokemusta asiasta PISTE- KenokaulaTarkentaa
Tuskin humppi tuota asiaa tarkoitti. Rikokset lienee eri asia...
- Korppis1
KenokaulaTarkentaa kirjoitti:
Nyt alan olla kärryllä. hmp.f aloittaa, kenokaula selventää, oivoisua kertoo mitä aloitulla tarkoitetaan.
- kolmenkimpassa
Korppis1 kirjoitti:
Nyt alan olla kärryllä. hmp.f aloittaa, kenokaula selventää, oivoisua kertoo mitä aloitulla tarkoitetaan.
Ryhmätyö on voimaa !!!!
- eppu2
KenokaulaTarkentaa kirjoitti:
Käsitin sanoista ´toisten tuomitseminen´, että on kyse henkilöistä.
Näen, että tekojen tuomitseminen on eri juttu.
Esim. raiskauksen tuomitsen jyrkästi, tekijän tuomitsee ammattituomari. - enmilläänkeksi
eppu2 kirjoitti:
Käsitin sanoista ´toisten tuomitseminen´, että on kyse henkilöistä.
Näen, että tekojen tuomitseminen on eri juttu.
Esim. raiskauksen tuomitsen jyrkästi, tekijän tuomitsee ammattituomari.Tämä aloitus on lapsellinen lässynlää ☺
https://www.maailmankuvalehti.fi/2013/7/lyhyet/intiassa-raiskaustuomio-voi-olla-avioliitto
Intiassa raiskaustuomio voi olla avioliitto
"Mathurin mukaan raiskatuksi tulleen naisen voi olla käytännöllisintä mennä naimisiin raiskaajansa kanssa. Hän kutsuu raiskaajan ja uhrin liittoa kompromissiksi, johon raiskatun naisen ja hänen perheensä kannattaa suostua välttääkseen stigman, jonka julkinen oikeudenkäynti aiheuttaa." - enmilläänkeksi
enmilläänkeksi kirjoitti:
Tämä aloitus on lapsellinen lässynlää ☺
https://www.maailmankuvalehti.fi/2013/7/lyhyet/intiassa-raiskaustuomio-voi-olla-avioliitto
Intiassa raiskaustuomio voi olla avioliitto
"Mathurin mukaan raiskatuksi tulleen naisen voi olla käytännöllisintä mennä naimisiin raiskaajansa kanssa. Hän kutsuu raiskaajan ja uhrin liittoa kompromissiksi, johon raiskatun naisen ja hänen perheensä kannattaa suostua välttääkseen stigman, jonka julkinen oikeudenkäynti aiheuttaa."Palstan vanhat yli 60-vuotiaat ukot imartelivat palstallemme alaikäistä @hmp.f:ia niin kovasti, että hänellä nousi kusi päähän ☺
- enmilläänkeksi
Palstan vanhat yli 60-vuotiaat ukot imartelivat palstallemme alaikäistä @hmp.f:ia niin kovasti, että hänellä nousi kusi päähän ☺
Tulehan nyt KenokaulaTarkentamaan, että en tarkoittanut @hmp.f:illa nousi kusi päähän ☺ enkä sitäkään, että Palstan vanhat yli 60-vuotiaat ukot imartelivat palstallemme alaikäistä ☺
- ent.siivoojaparka
Tulehan nyt KenokaulaTarkentamaan, että en tarkoittanut @hmp.f:illa nousi kusi päähän ☺ enkä sitäkään, että Palstan vanhat yli 60-vuotiaat ukot imartelivat palstallemme alaikäistä ☺
Onko se Grönbagge jo yli 60-vuotias ja mies?
Vaikuttaa siltä, että koko nuorisojoukko (loputkin heistä) on törmännyt tulemaan tälle palstalle. Vaan niinhän se aika kuluu ja pojistakin tulee miehiä ---- aikanaan. - Viherpässi
ent.siivoojaparka kirjoitti:
Onko se Grönbagge jo yli 60-vuotias ja mies?
Vaikuttaa siltä, että koko nuorisojoukko (loputkin heistä) on törmännyt tulemaan tälle palstalle. Vaan niinhän se aika kuluu ja pojistakin tulee miehiä ---- aikanaan.Mikäs muukaan, rakas siivoojaparka?
V.1969, jolloin olin oppinut Ruotsia paremmin kuin hyvin.
Kävin Jämsänkoskella ja diivailin kielellä tupakkia poltellen.
Olen ihan varma että Palomakin olisi silloin minuun sortunut.
Ehkä pilkkuisen diivasti vastustellen, mutta kuitenkin.
H.- Luojalle.kiitos
Ettei tavannu
Luojalle.kiitos kirjoitti:
Ettei tavannu
Siirtykäämme vaihteeksi toiseen aloitukseen.
Julistamaan pyhimyksiä.
H.- Mikseikä
Kun mies ei ole itserakkas minä minä tyyppinen
- de-meter
Enpä tiedä. Minusta tuomitseminen on joskus tervettä itsevarjelua, keino saada asia pois päiväjärjestyksestä. Sitten kun tulee parempi sauma voi ottaa asian uudelleen esille.
Kokemus voi mielestäni jopa altistaa tuomitsemiselle: jos on itse selvinnut jostakin kiperästä paikasta ja toinen ei selviä, tuomitseminen voi tulla mieleen - ainakin ensi reaktiona...Tuo viimeinen pitää paikkansa ainakin mun kohdalla, jos tiedän miten jostain selvitään, ja toinen ei kuuntele mun neuvoja, niin turhaudun. Vaikka neuvot on aika persiistä, toisen pitää kypsä niille ennen kuin voi omaksua. Silti on pakonomainen tarve aina fiksata kuntoon kaikki minkä pystyy.
hmp.f kirjoitti:
Tuo viimeinen pitää paikkansa ainakin mun kohdalla, jos tiedän miten jostain selvitään, ja toinen ei kuuntele mun neuvoja, niin turhaudun. Vaikka neuvot on aika persiistä, toisen pitää kypsä niille ennen kuin voi omaksua. Silti on pakonomainen tarve aina fiksata kuntoon kaikki minkä pystyy.
Demeterille tämä...
- ihan.kiltisti
hmp.f kirjoitti:
Tuo viimeinen pitää paikkansa ainakin mun kohdalla, jos tiedän miten jostain selvitään, ja toinen ei kuuntele mun neuvoja, niin turhaudun. Vaikka neuvot on aika persiistä, toisen pitää kypsä niille ennen kuin voi omaksua. Silti on pakonomainen tarve aina fiksata kuntoon kaikki minkä pystyy.
Olen huomannut sun olevan innokas järjestelemään toisten asioita tekoja ja jopa ajatuksia oman mielesi mukaiseen muottiin.
Joskus on hyväksi antaa toisen aatella ja vaikka erehtyä eikä päsmäröidä ja neuvoa. Et säkään ehkä aina ole oikeessa.
- mimmimum-..mi
Aatamillakin täytyi olla Eeva .. jota voi syyttää virheistään...
Sopii huonosti aloitukseen....mutta tuli vaan mieleen....- Grönbacka
Niin, Aatamilla oli Eeva syyttää! Mites se yhteistyö sitten syytöksen jälkeen edistyi? Ensin Aatami ihastui uudesta autosta - tarkoitan kylkiluustaan.
Kutsui tätä MIEHETTÄREKSI! Miehestä otettu. Poju oli tosi onnellinen!
Sitten suunniteltiin päät yhdessä Eedenin laajennusta. hyörittiin ja pyörittiin.
Aadam siellä ja Miehetär täällä HEDLMÄpuun juuria rapsutellen.
Lopulta HEDELMÄÄ narskutellen ja miehelleen tarjoillen.
Sitten tuli ilta ja pälyiltiin toisiaan häpeillen viikunapuun lehtiin koristautuen.
Isä-Pappa tuli katsomaan nuoren parin puuhien edistystä. Viattomuus meni.
Räätäli-Isä-Pappa otti kuolleen eläimen nahkaa ja kietäisi nakujen ympärille.
Selvityksien jälkeen huomasivat olevansa Eedenin porttien ulkopuolella.
Edessään tuima kerubi pyörivän miekan kanssa estämässä takaisin tuloa.
Aadam, maan mullasta kyhätty, tulistui kumppaniinsa, Miehettäreen.
Vasta siinä vaiheessa Aadam kiepautti työtoverinsa, ystävänsä - kröhm -
kirjailija "Joppelipuppelia" lainatakseni - tekijän luvalla tietysti:
"Kikkeliskokkelis ja mukkelismakkelis".
Vasta sen jälkeen Aadam kutsui vaimoaan "Eevaksi". Kaiken elävän äidiksi.
Kitkerällä katkeruudella, eikä enää Miehettäreksi viattomalla ihastuksella.
Kainin persoonallisuudesta päätellen - shh- Aadam taisi raiskata vaimonsa.
Joka tapauksessa - ei se lohdutuksen haku vaimostaan kovin hellävaraista
voinut olla siinä orjantappurapedillä, jonka Eeva miehelleen petasi, nyyh ;-(
Älkää minulle vihoitelko! En minä sitä keksinyt! Olen vain varoituspilli!
Joudunko Putin Siperiaan - toisen vihellyspillin kanssa paljastuksistani?
Minä en tuomitse ketään, en henkilöitä, en tekojaan.
Ei haittaa vaikka Suomi häviäisikin maaottelun, saisi jokaisessa lajissa kolme viimeistä sijaa. Kaikissa sarjoissa.
Oskari Mörö on söpö ja Kristiina Mäkelä pitkä ja kaunis. Heidät voisi julistaa Pyhimyksiksi.- ent.siivoojaparka
En minä muista olleeni tuomarina missään tilanteessa. Ei kai äänestämistä jostakin katsota sellaiseksi?
Joskus kokeilin olla erotuomarina pennuilleni, kun ottivat yhteen. Ei sekään onnistunut, kun kumpikin alkoi silmät ympyräisin haukkomaan henkeään; mitä sä tähän sekaannut, häivy! - Miten-sen-ottaa
Aikoinaan tuomitsin tyttäreni tupakka kokeiluista, koska itselläni oli takana yli kolmenkymmenen vuoden kokemus.
Ja kun hän oli lapsi, tuomitsin kiroilusta, koska itse olin kiroillut koko elämäni, lapsesta saakka. - Kenokaula
@enmilläänkeksi @Korppis1 @eppu2
Syvästi pahoittelen, kun hieno ilma imaisi ulos liikkumaan.
Rikoksen tekijästä tai teosta ei meidän tuomitsemiset tai tuomitsematta jättämiset vaikuta mitään. Oikeus toimii tekijäksi osoitetun kohdalla – tuomitaan kuitenkin. Rikos on rikos. ( Tosin nykyään lähes kaikissa rikoksissa tuomiot ovat naurettavia. Mikä tuomio on ehdonalainen? On sama kuin sormella soo-soo ).
Kun tuomitsemme raiskauksen, niin tuomitsemme sekä teon että tekijän aivan kuten oikeuskin.
Tuossa mielikki sanoi paremmin sen mitä minäkin tarkoitin. Joillakin ihmisillä on pakonomainen tarve tuomita rikoksiin liittyviä ja ei-rikoksissakin ympäristön ihmisiä ja tekemisiä.
Varsinkin nyt tietsika-aikaan, kun se on niin helppoa, on kiva osallistua keskusteluun, mutta ”mitä helvettiä mä nyt sanoisin, että saisin huomion puoleeni”. Siihen on kätevin jonkun tuomitseminen/solvaaminen jostain. Joko keskustelun kohteen, rikollisen/osallisen tai toisen keskustelijan.
Talon juoruämmät saa kivasti puheenaihetta solvaamalla/tuomitsemalla muita. Ei siitä säästä viitsi aaaiiinaaa jauhaa eikä siitä pitkäksi aikaa riitäkään. Ihan mitä vaan keksii. Pakonomainen tarve.
Luulen tietäväni tarkalleen mitä humpsi tarkoittaa kokemuksella, mutta ei ole minun asia selvittää sitä.- enmilläänkeksi
@hmp.f 4.9.2016 11:14
"Toisten tuomitseminen
tarkoittaa vaan sitä, että ole tarpeeksi kokemusta asiasta."
Oot ihme epeli sinä @Kenokaula, jos ymmärrät aloituksen tolkuttoman lauseen ☺
kirjoitat "Luulen tietäväni tarkalleen mitä humpsi tarkoittaa kokemuksella"
Sitten vielä, luuletko, että menee läpi "Talon juoruämmät"... ei mene! Juoru-ukkoja on yhtälailla.
Sitten vielä, riippuu yhteisöstä, mitä pidetään rikoksena. - eppu2
Jokaisen teon mitä ei hyväksy voi tuomita.
Tekijän voi tuomita vain oikeusistuin tutkinnan kautta.
Voi tietysti spekuloida, mitä itse kukin tuomitsemisella käsittää.
Vai veti hieno ilma Sinut ulos. Rupesi ihan käymään kateeksi, olen koko päivän odottanut, että pääsisi marjametsään, mutta sade alkoi jo yöllä, eikä loppua näy. Kenokaula, kyllä sä osuit just oikeaan, tavallisten ihmisten tekoja tarkoitin. En puhunut rikoksista, vaan ihmisten valinnoista. Se tekee vaan surulliseksi. Tuomitaan "sä teit väärin" jopa ennen kuin on kuullut toisen tarinaa.
Mielikki nosti juoruilun siihen samaan, se sopi siihen oikein hyvin, kuin nakki silmään.- kylmätotuus
hmp.f kirjoitti:
Kenokaula, kyllä sä osuit just oikeaan, tavallisten ihmisten tekoja tarkoitin. En puhunut rikoksista, vaan ihmisten valinnoista. Se tekee vaan surulliseksi. Tuomitaan "sä teit väärin" jopa ennen kuin on kuullut toisen tarinaa.
Mielikki nosti juoruilun siihen samaan, se sopi siihen oikein hyvin, kuin nakki silmään.Kaikkein hanakampia tuomitsemaan toisten ihmisten valintoja ovat henkilöt, joilla ei ole omakohtaisia tai läheistensä kokemuksia eri asioista.
He ovat eläneet "pumpulissa" tai sitten kulkeneet tietoisesti laput silmillä vältellen tositapahtumien näkemistä.
Juoruilijat on yksi viheliäisin ihmisryhmä, jonka tiedän.
Suu vaahdossa ja ylemmyydentuntoisina he puhuvat toisten asioista pelkkien oletusten pohjalta. Samalla he nostavat itsensä olemattomalle jalustalle ja vakuuttavat itselleen ja toisilleen, etten minä ainakaan olisi moiseen tekoon tai valintaan sortunut.
He eivät kuitenkaan esitä arvailujaan henkilölle, josta juoruavat. Siihen heidän rohkeutensa ei riitä. On turvallisempaa puhua selän takana.
"Kaiken kokeneelta" löytyy useimmiten ymmärrystä vääriinkin valintoihin. Ainakin enemmän kuin tasaiselta tallaajalta.
Täytyy lisätä tähän vielä toisessa aloituksessa ollut juttu ja siihen laittamani kommentti. Valintaa sekin koski.
Ymmärrykseni ei edelleenkään riitä siihen , että nainen lähtee tuntemattoman miehen mukaan hotellihuoneeseen. Luulisi, että joku varoituskello olisi soinut päässä. - eppu2
kylmätotuus kirjoitti:
Kaikkein hanakampia tuomitsemaan toisten ihmisten valintoja ovat henkilöt, joilla ei ole omakohtaisia tai läheistensä kokemuksia eri asioista.
He ovat eläneet "pumpulissa" tai sitten kulkeneet tietoisesti laput silmillä vältellen tositapahtumien näkemistä.
Suu vaahdossa ja ylemmyydentuntoisina he puhuvat toisten asioista pelkkien oletusten pohjalta. Samalla he nostavat itsensä olemattomalle jalustalle ja vakuuttavat itselleen ja toisilleen, etten minä ainakaan olisi moiseen tekoon tai valintaan sortunut.
He eivät kuitenkaan esitä arvailujaan henkilölle, josta juoruavat. Siihen heidän rohkeutensa ei riitä. On turvallisempaa puhua selän takana.
"Kaiken kokeneelta" löytyy useimmiten ymmärrystä vääriinkin valintoihin. Ainakin enemmän kuin tasaiselta tallaajalta.
Täytyy lisätä tähän vielä toisessa aloituksessa ollut juttu ja siihen laittamani kommentti. Valintaa sekin koski.
Ymmärrykseni ei edelleenkään riitä siihen , että nainen lähtee tuntemattoman miehen mukaan hotellihuoneeseen. Luulisi, että joku varoituskello olisi soinut päässä.Ehkäpä väärätkään valinnat eivät loppujenlopuksi olekaan niin vääriä, jos niistä ottaa opikseen.
kylmätotuus kirjoitti:
Kaikkein hanakampia tuomitsemaan toisten ihmisten valintoja ovat henkilöt, joilla ei ole omakohtaisia tai läheistensä kokemuksia eri asioista.
Ymmärrykseni ei edelleenkään riitä siihen , että nainen lähtee tuntemattoman miehen mukaan hotellihuoneeseen. Luulisi, että joku varoituskello olisi soinut päässä.Sä ymmärsit hyvin mitä hain. Ja tarkkasilmäinenkin taidat olla :) Vaikka meillä oli kovahko alku, niin tuntuu että monessa asiassa ajatellaan samalla tavalla.
Tuohon viimeiseen, olen töpännyt montaa kertaa elämässä, ja joutunut käymään läpi että minkä ihmeen takia piti olla niin holtiton. Siellä ne nyt on, menneisyydessä, syyt ja seuraukset. Silti ne on minun, eikä minusta olisi tullut tällainen ilman niitä. Näin se varmaan toimii kaikkien kanssa.
En minäkään aina ymmärrä, en edes itteänikään. Eikä tarvikaan aina, riittää kun ajattelee että oli sillä varmaan joku syy.eppu2 kirjoitti:
Ehkäpä väärätkään valinnat eivät loppujenlopuksi olekaan niin vääriä, jos niistä ottaa opikseen.
Tuo on niin totta, eppu.
- ent.siivoojaparka
kylmätotuus kirjoitti:
Ymmärrykseni ei edelleenkään riitä siihen , että nainen lähtee tuntemattoman miehen mukaan hotellihuoneeseen. Luulisi, että joku varoituskello olisi soinut päässä.Sekö on juoruilu tuomitsemista?
Mutta eihän se sitten, jos on kokemusta asiasta, sillä:
"""Toisten tuomitseminen
tarkoittaa vaan sitä, että ole tarpeeksi kokemusta asiasta."""
Entinen pomo tuossa justiinsa soitteli ja puoli tuntia juoruttiin oikein sydämen halusta. Siinä käytiin läpi kaikki firman työnjohtajat, pikupomot ja siivoojat (kokemuksen pohjalta). Ei kehuttu kaikkia läheskään, mutta aloituksen aforismin mukaan se ei ollut tuomitsemista, eihän? - kylmätotuus
eppu2 kirjoitti:
Ehkäpä väärätkään valinnat eivät loppujenlopuksi olekaan niin vääriä, jos niistä ottaa opikseen.
Väärät valinnat ovat hyvinkin tarpeellisia, jos niistä osaa ottaa opikseen. Siitä olen kanssasi samaa mieltä.
Se on sitä elämänkoulua se.
Omista mokistamme voimme oppia ymmärtämään ihmisiä, jotka tekevät samat virheet.
En usko, että on olemassa yhtään ihmistä, joka ei olisi joskus valinnut tai toiminut väärin.
On kuitenkin henkilöitä, jotka eivät myönnä tekemisiään edes itselleen, vaikka syvällä sydämessään tietävätkin omat virhevalintansa.
Itsepetosta on raskasta kantaa ja kai siksi nämä puhtoiset persoonat juuri siirtävätkin oman teennäisyytensä juoruiluun ja sen kohteen tuomitsemiseen.
Mene ja tiedä?!
- Kenokaula
@enmilläänkeksi
”””Oot ihme epeli sinä @Kenokaula”””
Kiitän kovasti kehumisesta. Lisääkin saa laittaa – tilaa on.
*** Kehrää tyytyväisenä ***
Aloitus on selvästi tehty kiireessä, ehkä 58 prosenttisesti tuohtuneenakin.
”””Sitten vielä, riippuu yhteisöstä, mitä pidetään rikoksena.”””
Koetetaan nyt kuitenkin pitäytyä tämän yhteisön ja kulttuurin asioissa. Joissain kulttuureissa mm. varkailta katkaistaan käsi ja raiskattu kivitetään kuoliaaksi. Emme VIELÄ elä näiden tapojen tyyliin, mutta leviäminen maailmalla näyttää huolestuttavalta.
@Eppu joo, eilinen oli upea. Viimeisiä kait viedään.
Pari päivää olikin vähän ikävämpää. Kuukauden vesi tuli yhdessä yössä. Viemärit tulvi ja kellarit hukkuivat, teitä ja moottoriteiden ramppeja suljettiin tulvien takia. Varmaan kävi jonkun mielessä julistaa alueelle poikkeustila ja sotilaat täyttämään hiekkasäkkejä...
Vasta tässä ketjussa kuulin, että humpsi on alaikäinen. Sakkolihaa. Gauheeta...- enmilläänkeksi
@Kenokaula "Koetetaan nyt kuitenkin pitäytyä tämän yhteisön ja kulttuurin asioissa."
Älähän määräile! Ei minusta hirveesti sakkoja tarvi pulittaa, olen 62. Vuotta nuorempi kuin Kekkonen. Päivälleen tasan.
Mä voin kehua sua lisää, sä oot kiva.- muisti.pelaa
hmp.f kirjoitti:
Ei minusta hirveesti sakkoja tarvi pulittaa, olen 62. Vuotta nuorempi kuin Kekkonen. Päivälleen tasan.
Mä voin kehua sua lisää, sä oot kiva.Syntynyt -62 :)
muisti.pelaa kirjoitti:
Syntynyt -62 :)
Kekkonen syntynyt tasan 1900? Näköjään.
Hitsi, olisi pitänyt kirjoittaa että olen 62
vuotta nuorempi kuin Kekkonen. Täytyy korjata tuolla tavalla ennen kuin joku näsäilee mulle :)
Hyvä muisti sulla, tai hyvä laskutaito.- KenokaulaLapioimassa
hmp.f kirjoitti:
Kekkonen syntynyt tasan 1900? Näköjään.
Hitsi, olisi pitänyt kirjoittaa että olen 62
vuotta nuorempi kuin Kekkonen. Täytyy korjata tuolla tavalla ennen kuin joku näsäilee mulle :)
Hyvä muisti sulla, tai hyvä laskutaito.No, ei sinusta paljoa sakkoa sitten mene vaikka @enmilläänkeksi pelottelikin. Se on hyvä, kun täytyy alkaa lapioimaan fyrkkaa sivuun Intiaa, Kiina ja USAta varten.
Onhan täällä näköjään 14-vuotiaitakin.
Samoin, kiitti.
Se se on vaan sillää-laillaa...
Että Kanta-Kirja-Kansalaisten(KKK) olisi pitänyt ajoissa alkaa tehdä lapsia niin paljon, että ne kattaisivat kuolleiden yli tarpeen.
Vaan emme me alkaneet.
Minäkin tein vain kaksi tunnustettua.
Joten voin vain kumartua nöyrään anteeksi-pyyntöön maamme tulevaisuuden edessä.
Surren lasteni kurjaa kohtaloa heidän huutaessaan:
"Eeli, Eeli, lama sabaktani!"
H.- eppu2
Entä, jos aina vaan tehtäisiin lapsia, että kattaisivat ´kuolleiden tarpeen yli.´
Emmekö jo tällä porukalla ole taas tämän vuoden luonnonvarat syöneet. eppu2 kirjoitti:
Entä, jos aina vaan tehtäisiin lapsia, että kattaisivat ´kuolleiden tarpeen yli.´
Emmekö jo tällä porukalla ole taas tämän vuoden luonnonvarat syöneet."eppu2"
Minä vähän arvelin tarkentaisinko.
Lukijoiden fiksuus ampuu niin usein alitseni.
-
En tarkoita kuolleiden tarpeita, en ruokaa, apetta.
Tarkoitan kansan tarpeita.
Jos kansa ei tarpeeksi pidä huolta mitä kansalle tapahtuu kuolemansa jälkeen,.
On kansa tuomittu tuhoon.
Lapsien väri vaihtuu, baabelin torni kasvaa.
Kansa ja kieli kuolevat.
H.- eppu2
hunksz kirjoitti:
"eppu2"
Minä vähän arvelin tarkentaisinko.
Lukijoiden fiksuus ampuu niin usein alitseni.
-
En tarkoita kuolleiden tarpeita, en ruokaa, apetta.
Tarkoitan kansan tarpeita.
Jos kansa ei tarpeeksi pidä huolta mitä kansalle tapahtuu kuolemansa jälkeen,.
On kansa tuomittu tuhoon.
Lapsien väri vaihtuu, baabelin torni kasvaa.
Kansa ja kieli kuolevat.
H.Niin, niin, mutta ei sitä huolta sillä pidetä, että aina vaan lisätään kansalaisten määrää, jossain se raja tulee vastaan.
Kyllä tämän pallon ylikansoitus jo piisaa.
Kyllä minä tajusin kirjoituksesi, mutta Sinäkö et vastaustani?
En minä ole koskaan luullut, että kuolleila jotain tarpeita täällä maanpäällä olisi. eppu2 kirjoitti:
Niin, niin, mutta ei sitä huolta sillä pidetä, että aina vaan lisätään kansalaisten määrää, jossain se raja tulee vastaan.
Kyllä tämän pallon ylikansoitus jo piisaa.
Kyllä minä tajusin kirjoituksesi, mutta Sinäkö et vastaustani?
En minä ole koskaan luullut, että kuolleila jotain tarpeita täällä maanpäällä olisi."eppu2"
Voi sinua ressukkaa...
Minä kirjoitan Suomen-Kansasta.
En pallosta.
Somalaiset eivät yli-kansoita maailmaa.
Näköjään eivät koti-maataankaan.
H.- tyhmiäihmisiä
Työkaverit aikanaan olivat ikäviä,että tuomitsivat minut kaikenlaisista asioista. esim. olet tehnyt elämässä väärin, kun ensin hankit lapset ja vasta sitten ammatin. Hän kun oli tehnyt oikein, ensin hankkinut ammatin ja sitten vasta lapset.Kysyin, missä kirjassa näin sanotaan. Toinen työkaveri mollasi minua kun olin yksinhuoltaja, lapsistani tulee hänen käsityksen mukaan huonoja ihmisiä.Toisin kuitenkin kävi, molemmilla lapsilla hyvät ammatit ja työpaikat. Pidän tälläisiä tuomitsijoita tyhminä.
hunksz kirjoitti:
"eppu2"
Voi sinua ressukkaa...
En pallosta.
H.Suomalaiset...
H.tyhmiäihmisiä kirjoitti:
Työkaverit aikanaan olivat ikäviä,että tuomitsivat minut kaikenlaisista asioista. esim. olet tehnyt elämässä väärin, kun ensin hankit lapset ja vasta sitten ammatin. Hän kun oli tehnyt oikein, ensin hankkinut ammatin ja sitten vasta lapset.Kysyin, missä kirjassa näin sanotaan. Toinen työkaveri mollasi minua kun olin yksinhuoltaja, lapsistani tulee hänen käsityksen mukaan huonoja ihmisiä.Toisin kuitenkin kävi, molemmilla lapsilla hyvät ammatit ja työpaikat. Pidän tälläisiä tuomitsijoita tyhminä.
"tyhmiäihmisiä"
Aloitus ei kuitenkaan koske sinua.
H.Hunksz, olen saattanut maailmaan yhden suomenruotsalaisen, yhden suomalaisen joka kuitenkin tähtää maailmalle. Tuo suomenruotsalainen taitaa jäädä tänne kotimaahan, taisin sekoittaa suomalaisuutta.
Mokomat tekee kuitenkin niin kuin haluavat, vaikka olisi 7 veljestä tehnyt.tyhmiäihmisiä kirjoitti:
Tuollaista se on pahimmillaan, aina joku tietää miten olisi pitänyt elää. Lopputuloksesta ne ei kuitenkaan ota vastuuta vaikka tottelisikin. Sekin on sitten oma vika :)
- eppu2
hunksz kirjoitti:
"eppu2"
Voi sinua ressukkaa...
En pallosta.
H.Niin sanoit joo Suomen kansasta.
Niin se vaan on, että jos tuolla Sinun reseptilläsi, että ajoissa alkaa tehdä lapsia niin paljon.......
Jos niitä aina vaan tehdään paljon niin mihin se johtaa, kysyn minä.
Ryysyrantaan.
Jos kaikki kansat rupeaisivat ajattelemaan samalla lailla, mitäs sitten.
Pitää katsella nenäänsä pitemmälle. - muiztankoväärin
hmp.f kirjoitti:
Hunksz, olen saattanut maailmaan yhden suomenruotsalaisen, yhden suomalaisen joka kuitenkin tähtää maailmalle. Tuo suomenruotsalainen taitaa jäädä tänne kotimaahan, taisin sekoittaa suomalaisuutta.
Mokomat tekee kuitenkin niin kuin haluavat, vaikka olisi 7 veljestä tehnyt.yhden suomenruotsalaisen, yhden suomalaisen
En tiennyt että pojillasi on eri isät. Luulin että mies joka ehjäksi sut kokosi on molempien poikiesi isä. - ent.siivoojaparka
muiztankoväärin kirjoitti:
yhden suomenruotsalaisen, yhden suomalaisen
En tiennyt että pojillasi on eri isät. Luulin että mies joka ehjäksi sut kokosi on molempien poikiesi isä.Nähdäkseni hän on aina vain kehunut yhtä poikaansa.
Luultavasti toinen on sitten tyttö ... ent.siivoojaparka kirjoitti:
Nähdäkseni hän on aina vain kehunut yhtä poikaansa.
Luultavasti toinen on sitten tyttö ...Onko tää joku muistipeli? Pitää olla tarkkana nyt, että itäkin muistan oikein.
1 kpl tyttö, 1 kpl poika, 1 isi.
Hauskaa tässä oli se, kun puhuin ite ruotsia lasten kanssa ja isänsä suomea, niin tyttären eka sana oli ruotsia, pojan suomea. Meillä on naisten kieltä ja miesten. Edelleen tytön ruotsi on vahva ja pojalle suomi tulee luonnollisemmin.
"Älä tuomitse naapuriasi ennen kuin olet kulkenut kaksi mailia hänen mokkasiineissaan." Cheyennet
Vanhat intiaanit olivat jo aikojen alussa meitä viisaampia.- ent.siivoojaparka
Vanhusten hoidossakin?
- OnVaiEiOle
"Toisten tuomitseminen tarkoittaa vaan sitä, että ole tarpeeksi kokemusta asiasta."
- Korppis1
Niin ja kenellä on ja minkälaista kokemusta ja milloin hankittua, mistä ja ketä tuomittiin ja mistä tuomittiin ja miten tuomittiin ja ja ..häh
- ent.siivoojaparka
Korppis1 kirjoitti:
Niin ja kenellä on ja minkälaista kokemusta ja milloin hankittua, mistä ja ketä tuomittiin ja mistä tuomittiin ja miten tuomittiin ja ja ..häh
Kokemattomia jalkapallo- jääkiekko- ... tuomareita varmaan tarkoitetaan ruotia aloituksessa.
- Luulotovatvahvoja
Eikö se mene ihan vain niin, että tuomitsijat(kin) kertovat muita ja muitten juttuja tuomitessaan enemmän itsestään kuin kenestäkään muusta.
- kylmätotuus
Niinhän se loppujen lopuksi on.
Käräjäoikeudessahan niitä tuomioita jaetaan päivittäin, riittää kun osaa lakikirjansa ja osaa soveltaa lakia käytäntöön. Tuomarin ei tarvitse itse olla murhaaja tai roisto.
Itse yritän noudattaa lakia, moraalisääntöjä ja hyviä tapoja, joskus onnistuu paremmin, joskus huonommin.- Kunnioitushukkunut
Eikö se laki ole niin kuin se luetaan. Ts. kulloisenkin lukijan tulkintatapa antaa rajattomat mahdollisuudet "soveltaa lakia käytäntöön". Juuri siksi se lienee sellaista kapulakieltä ettei tavallisilla taneleilla ole asiaan juurikaan mitään sanomista kun ei ole sitä kieltä oppinut.
http://www.mtv.fi/
Tässä asiassa tuomittiin poliisi ennenkuin asia tutkittiin. Näin siinä sitten kävi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191662
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991488Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy36911Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29859Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38811Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50796Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43738Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37730Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56728Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37700