Olen nuori poika jota kiinnostaisi kovasti päästä isolle alalle näyttelemään, muttei esim. oman kaupungin kaupunginteatteri järjestä vapaita hakuja vaan kutsuvat samoja vanhoja naamoja koe-esiintymisiin. Täytyihän noidenkin jotenkin päästä sisään joten olisiko vinkkejä miten päästä sisäpiiriin? Kenelle soitella/sähköpostittaa? Olen kokenut harrasteteatterin näyttelijä ja useiden musikaalienkin "suurissa osissa" ollut joten laulutaitoakin löytyy. Sitä kautta myös tunnen muita ikäisiäni teatterin tekijöitä jotka ovat olleet kaupunginteatterilla roolissa ja heitä pyydetään aina uudestaan mukaan, osaan on otettu yhteyttä myös esim ylen kautta suoraan kun on haluttu lapsinäyttelijää joten pitkälle olisi mahdollisuus päästä kun tuon ensiaskeleen saisi. Apuja keneltäkään? Myös kiinnostaisi päästä suoraan juurikin esim ylelle koe-esiintymään ja sitä kautta piireihin.
Miten teatterin tekijäksi
3
212
Vastaukset
- Musikaalityttö
Olen itse suhteellisen samanlaisessa tilanteessa! Ainoa vinkkini olisi ehkä vain soittaa mahdollisimman monelle taholle; myy ja markkinoi itseäsi hullun lailla. Jos saat nimesi ihmisten kuuluviin, he ehkä ottavat sinuun yhteyttä roolin vapautuessa. Tiedän, että on todella vaikeaa päästä harrastajateatteritasolta siihen seuraavaan, mutta jatka yrittämistä. Ole yhteydessä ihmisiin, verkostoidu, ole aktiivinen ja älä missään tapauksessa hylkää tarjouksia, vaikkeivät ne olisi aivan juuri sitä mitä olisit halunnut. Pieni rooli on parempi kuin ei roolia. Tarjoa itseäsi myös koe-esiintymisiin ja liitä hakemuksiisi esim. lyhyt videoklippi monologista yms. tai vaikka suosituksia edellisiltä teattereiltasi. Kerroit myös sinulla olevan kavereita lapsinäyttelijöiden rooleissa. Pyydä heitä lähettämään sinusta hyvää sanaa ja sitten eikun vaan odottelemaan puhelinsoittoa tai sähköpostia isommilta vesiltä. Toivottavasti pääset sinne minne haluat! :)
- Integraatioteatteri
Tässä olisi sulle huippumahdollisuus! Kulttuurineuvos Veijo Baltzarin johtaman, vakituisesti Aleksanterin teatterissa toimivan Integraatioteatteri Baltzarin seuraavalle kaudelle -17–18 on avoin haku valintakokeisiin käynnissä! Ilmoittautuminen valintakokeisiin viimeistään pe 29.9. Koe-esiintymiset järjestetään viikolla 40 (3.-7.10).
Kauden aikana valmistetaan Aleksanterin teatterissa ja Savoy-teatterissa esitettävä musiikkipainotteinen produktio ”Linnuntietä taivaaseen”. Motivoituneimmilla ja lahjakkaimmilla on mahdollisuus päästä esiintymään Suomessa ja kansainvälisillä areenoilla! Baltzar on tehnyt 50-vuotisen taiteilijauran ja opettanut useita kertoja Teatterikorkeakoulussa.
Jos haluat mukaan niin lähetä perustiedot ja kuva itsestäsi tai kysy lisää!
Avustava tiedottaja Peppina Sillasto
[email protected], puh.nro 040-7199246
Luovan kulttuurin yhdistys Drom ry
www.drom.fi, www.veijobaltzar.fi- Anonyymi
Onko Drom mielestäsi edelleen ollut huippumahdillisuus?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.35089481 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12581Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692368- 1791955
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161552Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91401- 1121347
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181841328RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601320Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421227