Silmälääkäriin!

Nelisilmänen

Mulla pitäs pian varata aika silmälääkäriin koska optikolla ohjattiin sinne, ei voitu kirjoittaa silmälasireseptiä. Nyt haluisin kuulla kokemuksia siitä... kauanko silmälääkäri tutkimus kestää? Entä ne tipat jotka vissii silmiin laitetaan, sattuuko ne, kauanko niillä kestää vaikutus? Mitä muuta siellä todennäkösesti tehdään? Mun silmät on herkät ne ei tykkää yhtään jos niihi koskee, että automaattisesti räpsytän kun silmän lähellekin menee jotain :( kaiken lisäks kärsin paniikkikohtauksista joita tulee mm, kaupassa, lääkäreissä ja silloin optikollaki se oli ihan lähellä, nieleskelin vaa sylkyä ku alko oksettaa... voiko silmälääkäriin mennessä ottaa rauhottavaa, siis vaikuttaako se niihin pupillitippoihi? Jos ei saa, en tiiä miten tuun siitä selviimään, vaikka kertoisin sille lääkärille mulle iskee silti pakokauhu ja huono olo... :( kertokaa pliis kokemuksia, vähän helpottas tätä jännitystä!

6

871

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • fghdg

      Hei, ei ne tipat satu, vaikutus kestää ehkä tunnin. Istut vain lääkärin näyttämään tuoliin ja sitten lääkäri ainakin katsoo silmänpohjasi kirkkaalla valolla, sanoo aina mihin suuntaan pitää katsoa. MIkään toimenpide ei koske.
      Voit sitäpaitsi vaikka jo aikaa tilatessa itse sanoa, että sinua jännittää ja pelottaa se tutkimus niin lääkäri kertoo sitten tarkkaan, mitä tekee.
      On tärkeää, että käyt lääkärillä, jos niin on sanottu.

    • korkeapaineinen

      Samoin, kannatan että sanot aikaa varatessa olevasi jännittäjä. Sinänsä esilääke voisi olla hyvä idea. Toisaalta sinun pitää olla riittävän tolkuissasi, että tajuat itse, mitä lääkäri sinulle sanoo. Eli tarvittaessa saattaja, kuten kaveri, mukaan.

      Itsellänikin on vaikeaa ottaa mm. silmänpaineet. Onneksi ovat kehittäneet uuden mittaustavan. Tosin se ei paljoa auta, kun muistan koko ajan vanhan menetelmän epämukavuuden. Sain myös pyörrytys- ja pahoinvointikohtauksen tutkimuksen jälkeen. Olen allerginen, ja epäilen reagoineeni pupillin laajennustipoille. Parissa tunnissa olo palautui. Laajennustipat tuntuvat muutenkin herkkäaistisesta inhottavalta. Jotkut ihmiset eivät koe niitä lainkaan hankaliksi.

    • Aloituksenlaittaja

      Kiitos teille vastauksista! Toivittavasti se silmälääkäri ymmärtää jos sanon sille paniikkikohatuksista pelottaa vaa että se hermostuu jos kokoajan keskeytän hommat että pystyn hengittelemään rauhassa... voi kyllä toki olla että se menee ohi "leikiten" mulla nuoreen ikään nähden on liikaa hajataittoa siks ne optikolta ohjas varaan ajan silmälääkärille :/ mutta siis pakkohan sinne mennä en sitä kiellä olisin tosi onnellinen jo saadessa näön kuntoon D: toivottavasti vaan ei oo mitään sairautta mulla joka näin pahasti näön on tuhonnu, voiko semmonen selvitä siellä?

      • iygöhöhböhbö

        Silmälääkäri löytää kyllä silmäsairauden jos sellainen on.


      • kokgok

        Ja onpahan sitten mukavaa, jos hajataitto korjautuu ja näet vain yhden kuun taivaalla.
        Tsemppiä!


      • Aloituksenlaittaja

        Hahah kiitti! :)


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3045
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2291
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      122
      1680
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1533
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      891
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      754
    Aihe