Huono opintomenestys

Opiskelijallalehmäojassa

Ajattelin kirjoittaa tänne hieman omasta tilanteestani ja siitä miten olen menestynyt opinnoissani.

Olen kolmannen vuoden opiskelija. Siirryin opiskelemaan toiseen amk:n toisena opiskeluvuotena. Uusi koulu toi kuitenkin omat haasteensa ja tällä hetkellä tilanne näyttää jokseenkin epätoivoiselta.

Viime vuoden perintöä on se, että minulla on tällä hetkellä 3 hylättyä kurssia ja 3 kurssia käymättä ensimäiseltä vuodelta opiskelupaikan vaihtamisen vuoksi. Stressiä aiheuttaa eniten nuo 3 hylättyä. Miten oikein pystyisin tässä tilanteessa toimimaan?

Tuntuu, että en saa nyt kolmannen ja viimeisen vuoden aikana suoritettua noita kursseja. Osa kursseista menee päällekkäin jo meneillään olevien kurssien kanssa. Eniten pelkään, että motivaationi opiskella kärsii tästä vielä lisää ja alan lipsumaan otteesta opiskella ja tilanne pahenee entisestään. Mistä voisin saada apua näihin ongelmiin? Viime vuotisesta teki rankan jo muutenkin uusi koulu ja ihmiset. Olin kyllä myös laiska ja se asenne jatkuikin koko vuoden loppuun.

Nyt olen kuitenkin saanut kesällä kerättyä hieman itseäni ja olenkin päättänyt suorittaa tämän koulun kunnialla loppuun niin hyvin kun sen vaan pystyy.

Kokemuksia, kohtalotovereita kaivataan ja hyviä vinkkejä siitä miten saisin otettua itsestäni paremman otteen jo heti ensimmäisestä viikosta lähtien.

Kiitokset vastanneille jään odottamaan apuja:)

3

189

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pikkuneuvo

Sinun olisi hyvä käydä koulusi opintoneuvojan tai vastaavan luona. Vaikeutesi on varmasti ratkaistavissa, ehkä helpostikin.

• dkungu

Minä tekisin muut kurssit normaalisti aikataulun mukaan ja sitten muun tultua suoritetuksi palaisin noihin 6 kurssiin. Jospa se ei puolta vuotta enempää valmistumista myöhentäisi.

• asdgerg

Pahinta, mitä voit tehdä, on yrittää suorittaa kaikkea päällekäin ja samanaikaisesti. Tee lukujärjestyksen mukaan muut kurssit ja rästiin jääneet sitten kun aikaa tai ylimääräistä jaksamista on. Muuten saat vielä kaikesta hylätyn. Yritä myös löytää opiskelun avuksi joku opiskeluun keskittyvä kaveriporukka tai tenttipiiri, minkä avulla pääset helpommin vaikeimmista kohdistä yli. Älä jää kämpille nuutumaan.
      Puoli vuotta sinne tänne ei meinaa mitään, mutta jos tilanteesi lamaannuttaa sinut täysin, voi valmistumisesi jäädä kokonaan. Porukassa saatat havaita osaamisalueesi paremmin ja saada siitä motivaatiota. Myös oikeanlaisen opiskelutekniikan omaksuminen eli "kunnolla töitä & ajoissa" auttaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen tumma ja tulinen

Ja vielä suora - en ollut sinua varten. n to m
      Ikävä
      179
      1289
    2. Tunnustuksia

Haluatko tunnustaa jotain, mitä on sydämelläsi?
      Ikävä
      75
      1093
    3. Mitä kysyisit

Mihin haluaisit vastauksen häneltä eli mitä kysyisit?
      Ikävä
      96
      967
    4. Sä et vaan töllö tajua että rakastuin

Mikä stana siinä on niin vaikea ymmärtää?! Täh
      Ikävä
      48
      793
    5. Mitä luulet

Mitä luulet kaivattusi ajattelevan sonusta? Onko jotain mitä haluaisit oikaista hänelle?
      Ikävä
      72
      757
    6. Vielä hyvinvointitalosta

Suurin osa pyhäjärvisistä on sivistynyttä fiksua porukkaa ja on täysin hankkeen kannalla. Nyt vain pieni äänekäs joukko
      Pyhäjärvi
      81
      698
    7. Suhde sinuun on ollut yhtä draamaa

ilman draamaa ja suhdetta. 😅 Oikeasti ei naurata. Nainen, olet pitänyt minut pihdeissäsi. Tunne on välillä vahva ja su
      Ikävä
      40
      693
    8. IS Viikonloppu 25.-26.7.2026

Lähes kymmenen vuotta kestänyt putki täysiin 3.0 ristikoihin on Skytän osalta ilmeisesti nyt ohi. Kollegat ovat arvioin
      Sanaristikot
      68
      636
    9. 28
      635
    10. Luule ja ajattele minusta

mitä tykkäät nainen, olet ajat sitten antanut itsestäsi ihan omanlaisen kuvan.. 😅
      Ikävä
      47
      621
    Aihe