Huono opintomenestys

Opiskelijallalehmäojassa

Ajattelin kirjoittaa tänne hieman omasta tilanteestani ja siitä miten olen menestynyt opinnoissani.

Olen kolmannen vuoden opiskelija. Siirryin opiskelemaan toiseen amk:n toisena opiskeluvuotena. Uusi koulu toi kuitenkin omat haasteensa ja tällä hetkellä tilanne näyttää jokseenkin epätoivoiselta.

Viime vuoden perintöä on se, että minulla on tällä hetkellä 3 hylättyä kurssia ja 3 kurssia käymättä ensimäiseltä vuodelta opiskelupaikan vaihtamisen vuoksi. Stressiä aiheuttaa eniten nuo 3 hylättyä. Miten oikein pystyisin tässä tilanteessa toimimaan?

Tuntuu, että en saa nyt kolmannen ja viimeisen vuoden aikana suoritettua noita kursseja. Osa kursseista menee päällekkäin jo meneillään olevien kurssien kanssa. Eniten pelkään, että motivaationi opiskella kärsii tästä vielä lisää ja alan lipsumaan otteesta opiskella ja tilanne pahenee entisestään. Mistä voisin saada apua näihin ongelmiin? Viime vuotisesta teki rankan jo muutenkin uusi koulu ja ihmiset. Olin kyllä myös laiska ja se asenne jatkuikin koko vuoden loppuun.

Nyt olen kuitenkin saanut kesällä kerättyä hieman itseäni ja olenkin päättänyt suorittaa tämän koulun kunnialla loppuun niin hyvin kun sen vaan pystyy.

Kokemuksia, kohtalotovereita kaivataan ja hyviä vinkkejä siitä miten saisin otettua itsestäni paremman otteen jo heti ensimmäisestä viikosta lähtien.

Kiitokset vastanneille jään odottamaan apuja:)

3

189

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pikkuneuvo

Sinun olisi hyvä käydä koulusi opintoneuvojan tai vastaavan luona. Vaikeutesi on varmasti ratkaistavissa, ehkä helpostikin.

• dkungu

Minä tekisin muut kurssit normaalisti aikataulun mukaan ja sitten muun tultua suoritetuksi palaisin noihin 6 kurssiin. Jospa se ei puolta vuotta enempää valmistumista myöhentäisi.

• asdgerg