Riu Tequila ja muuta

Mexicoon

Tammikuun 2017 lopulla on lähtö eka kertaa Meksikoon Playa del Carmeniniin ja hotelli Riu Tequila.
Kaikki vinkit tervetulleita. Matka on Finmatkoilta ostettu. Kannattaisiko ottaa retkiä Finmatkoilta vai miten on paikallinen retkitarjonta? Espanjaa en osaa, toimiikohan englanti?
Mikä olisi must to see -retki?
Onko hotellin lähettyvillä ostospaikkoja vai pitääkö matkustaa lähikaupunkiin ja onnistuuko matka jollakin bussilla vai tuleeko ottaa taksi?
Jos palstalla on ko. hotellissa olleita, niin voisitte kertoa onko huoneilla eroja, sijaintia ja kannattaisiko toivoa esim eka kerroksesta huonetta vai ylempää yms.

3

206

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lomaIlo

Tapasin matkallani Riu Tequilassa useasti lomailleen parin ja kaikki, mitä ehdin ko. hotellista kuulla, niin oli positiivista. Kysyin oppaalta, että voinko ketjun muissa hotelleissa piipahtaa ja, kun vastaus oli ei, niin en lomallani muita hotelleja nähnyt kuin päällisinpuolin.
      Olin perheeni kanssa Finnmatkojen retkellä Chizen Itzaan. Retki onnistui, mutta ainoa miikka retkellä oli ruokapaikka, jonne menomatkalla pysähdyimme. Ruoka oli ko. paikassa omaan hotelliin verrattuna todella kehnoa. Eli suosittelen ko. retkeä.
      Oma-aloitteisesti voi käydä periaatteessa miltei missä vain, mutta liikkuminen ei ole ongelmatonta Meksikossa. Collectiivot ovat todella hitaita ja tukkuisia. Taksit ovat sellaisia kuin ovat. Jos otatte taksin, niin pyytäkää, että hotellinne henkilökunta tilaa taksin teille ja sopikaa myös paluumatkasta. Nauttikaa, koska Meksikon ilmasto on huikea ja Karibianmeri ja maisemat rannoilla ikimuistettavia. Englannilla pärjää hyvin. Olkaa aktiivisia ja etsikää myös itse tietoa. Oppaat tietävät, mutta heidänkään tieämyksensä ei ole sataprosenttinen.

• Nodain

Olimme kyseisessä hotellissa keväällä -15 ja tykkäsimme kovasti paikasta. Retkiä teimme muutamia, Finnmatkojen kautta oli retki Chizen Itzaan, pari muuta oli paikallisia (myyvät niitä hotellin aulassa tai vielä edullisemmin hotellilta n. 200m vasemmalle olevalta pieneltä "kauppa-alueelta"). Esim. retki jossa käytiin snorklaamassa cenoteissa ja lopuksi kilpikonnien luona meressä oli hieno. Myös retki Tulumin alueelle oli hyvä.

Noissa pärjää hyvin englannilla, suurinosa turisteista tuntuu olevan jenkkilän suunnalta.

Ostospaikkoja lähellä ei kovin ole (nuo muutamat matkamuisto- yms. myymälät lähellä hotellia), sekä Play del carmenista löytyy tietysti jotain. Carmeniin on ehkä n. 3km matka, mutta pääse helposti halvalla taksilla (napattiin hotellin edestä, turvallinen alue).

Itse kävin myös vuokrafillarilla parin kilsan päässä olevalla alueella, jossa pari ostoskeskusta.

Huoneissa ei mielestäni niin kovasti eroja, meillä oli alakerrassa ja etäisyys noissa kaikissa on hotellilta / altaalta kuitenkin jonkin verran.

• tsetsekärpänen

Minua on mietittänyt, että onko kylppärin seinän viinapulloissa ehtaa viinaa, vai kenties lantrattuna. Olisi hyvä, jos saisi itse korkata pullon ja laittaa sen seinätelineeseen. Eihän seuraava asukas voi tietää kauanko ne ovat roikkuneet käyttövalmiiksi korkattuina. Murheet ne on näköjään meikäläiselläkin, maailmanmatkaajalla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Trump muka öljyn takia Venezuelaan? Pelkää mustamaalausta

Kertokaapa mistä tuollainen uutisankka on saanut alkunsta? Näyttäkääpä ne alkuperäiset lähteet, minä en löytänyt mitään
      Maailman menoa
      156
      14894
    2. Kun Arman Alizad puolusti hiihtäjä Vilma Nissilää sanomalla

"älä välitä sekopäistä Vilma", ja kun siitä kerrottiin täällä, niin sekopäinen mukasuvaitsevainen teki siitä valituksen
      Maailman menoa
      90
      3745
    3. Venezuela on hyvä esimerkki vasemmistolaisten pahuudesta

Jokainen tietää, että Venezuelassa on pitkään ollut Chavezin ja Maduron vasemmistohallinto. Maan talous on romuttunut,
      Maailman menoa
      136
      3037
    4. Martinalta vahva viesti

"Suuret unelmat venyttävät sinua, pelottavat vähän ja vievät mukavuusalueen ulkopuolelle. Juuri siellä kasvu tapahtuu. J
      Kotimaiset julkkisjuorut
      274
      1497
    5. Miksei Trump ole kiinnostunut Suomen valloittamisesta?

Täällähän on enemmän turvetta kuin Norjalla öljyä. Eikö Ttump ole turvenuija?
      Maailman menoa
      49
      1449
    6. Akateemikko Martti Koskenniemi vertaa Trumpia Putiniin

"-Suomalaisena on syytä olla huolissaan siitä, että Yhdysvallat näin vahvistaa 1800-luvun alkupuolella julistamansa etup
      Maailman menoa
      157
      1395
    7. Jos mies olet oikeasti...?

Kiinnostunut... Pyydä mut kunnolla treffeille ja laita itsesi likoon. En voi antaa sydäntä jos sinä olet epävarma ja eh
      Ikävä
      115
      1304
    8. Esko Eerikäinen paljastaa järkyttävän muiston lapsuudesta - Isä löytyi alastomana slummista

Esko Eerikäisen tausta on monikulttuurinen, hän muutti vain 10-vuotiaana yksin kotoaan Kolumbiasta isovanhempiensa luo S
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1264
    9. Pitäisikö meidän

Sitten nähdä ilman että siitä tehdään ongelmaa?
      Ikävä
      81
      1091
    10. Nautitko riidan haastamisesta?

Itse olen hyvin kärsivällinen ja sopuisa noin yleensä, mutta osaan tarvittaessa olla hankala. Niin metsä vastaa kuin sin
      Sinkut
      207
      1022
    Aihe