Kuka vastuussa vuokra-asunnon remontin sotkuista?

Kyllästynyt87

Vuokra asuntooni ollaan juuri tekemässä kylpyhuone remonttia, onko normaalia että minkäänlaisia suojia lähinnä pölyn leviämisen estämiseksi ei käytetä? Remonttia tehdään kylpyhuoneen ovi auki ja laasteja ja muita sekoitellaan eteisessä! Pöly on tietysti nyt levinnyt koko asuntoon. Tietääkö kukaan kenen vastuulla on siivous? Eikö vuokranantajan kuuluisi korvata siivous?

3

1971

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jhkghfj

Muoviseinä vetoketjuovella olisi ollut ratkaisu. Ajoissa.

• sikapossuttyömaalla

Remppareinot eivät ole vastuussa mistään. Roskat heitetään asunnon tai rappukäytävän lattialle, myös pikaruokapaketit. Tumpit ovat sentään yleensä ulkona maassa. Siivousta ei ole koko remontin aikana. Suojia ei käytetä. Näin heidät opetetaan koulussa ja näin on käytäntö remonttifirmoissa mestarin siunauksella.

http://www.iltasanomat.fi/asuminen/art-2000001260423.html

En suosittelisi ottamaan siivousfirmaa siivoamaan, eikä varsinkaan remonttifirman käyttämää. Pienemmän riesan tie siivota itse.

Minä muovitin itse kaiken ennen remonttia. Loppusiivoojat, joiden tulosta ei mitään ennakkoilmoitusta olivat repineet muovit pois ilman minun lupaani ja minulle ilmoittamatta, sen jälkeen pöllyyttäneet lattian pölyt ilmaan ja tavaroiden mm. kirjahyllyn kirjojen päälle. Ammattitaidotonta sakkia. "Siivouksen" jälki oli muutenkin kamalaa.

• näinsekulkee

Ikävä kyllä, remonttifirma on VELVOLLINEN siivoamaan sotkunsa ja alue olisi pitänyt eristää muoviseinillä.
      Nyt vain puhelin käteen ja soittelemaan kyseisen firman pomoille tai vastaaville. Sinulle EI kuulu siivoaminen, se sovitaan yleensä urakassa, mutta siitä EI asukkaalle anneta informaatiota, että sekin raha tulisi omaan pussiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20v on otettu kiinni

Tulipalo oli sytytetty joten murhasiko ex omat lapsensa ja heidän Äidin. Tuskin sitä kukaan ohikulkijakaan sytytti.
      Savonlinna
      174
      10511
    2. Mitä meidän välillä

Tapahtuu lopulta?
      Ikävä
      57
      2863
    3. IL - Auerin lapsia oli houkuteltu rahalla Annelin puolelle?

16:12 Outoja väitteitä Sijaisäidin mukaan Auerin lapsia koetettiin houkutella nettipalstoilla muuttamaan kertomuksiaan
      Maailman menoa
      82
      2598
    4. 86
      2442
    5. Savonlinan perhesurma, epäilty mies romani, äiti kantaväestöä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011676508.html Savonlinnan seudun romaniyhdistyksestä kerrottiin lauantaina IS:lle, e
      Maailman menoa
      149
      2172
    6. Savonlinnan murhapolttaja romani

Ainakin IS kertoo. Arvasin heti ettei ole normi valkolainen suomalainen.
      Maailman menoa
      250
      2019
    7. Ei me taideta

Pystyä kokonaan olemaan erossa.
      Ikävä
      45
      1441
    8. Kun aika on oikea niin

Tupsahdat uudelleen tai löydän edes melkein yhtä ihanan ja joudun tyytymään... Suukko poskelles. 😘 Viattomasti vain.. �
      Ikävä
      13
      1425
    9. Muutama vuosi sitten oli pulaa hoitohenkilökunnasta

Nyt heitä sanotaan irti. Tarve ei ole hävinnyt mihinkään, ei myöskään raha jolla ihmisten työnteosta maksettiin; raha va
      Maailman menoa
      121
      1250
    10. Ilouutinen: Osmo Peltola jo teini-iässä, silti yhdessä Peltsi-isän kanssa taas tv:ssä!

Ihan paras parivaljakko: Peltsi-isä ja Osmo-poika. Tämä on kyllä sellaista hyvänmielen telkkariohjelmaa, josta kukaan ei
      Tv-sarjat
      35
      902
    Aihe